BD : Jurassic Park Trilogy release

Started by Da-lite, June 13, 2011, 11:33:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da-lite

Eindelijk is hij er dan , hij komt op 25 oktober 2011 .
Ik persoonlijk kijk er alvast naar uit , eentje voor in de collectie .

Het is wel de trilogy , maar ik ga er wel vanuit dat m'n de enkele BD ook kan krijgen op deze datum voor diegene die de trilogy niet willen .



Mvg ,


Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

garmtz

Inderdaad een mijlpaal... ;)  En JBL Synthesis DIY?? :)

Da-lite

Hoi Garmtz ,

Dit is een uit de hand gelopen hobby van mij , mijn HT zolderruimte is vrij groot ( 50M2 ) en wou toch een goede installatie die nooit buiten adem geraakt .
Als ik een film zie , beleef ik die graag , zodat ik hem kan voelen en dat ik precies echt in de scene sta kwa geluid . :smile:
Ik weet het , het klinkt misschien extreem .
Ik bouw zelf graag dingen , zoals ook luidspreker boxen . Om een compleet jbl synthesiss atlas of K2 of everest systeem te kopen , is ver boven mijn buget .
Maar de speakerunits solo zijn wel betaalbaar , dus heb ik zelf mijn synthesis gebouwd met dezelfde units die jbl zelf gebruikt .Ik gebruik geen jbl eindversterkers , maar andere om de prijs te drukken ,en die kwalitatief ook goed zijn .
Ik heb een mix gemaakt van de "everest " en de "K2" synthesis .
Bij mij bestaat de front uit een 18" woofer , een 12" midwoofer , een 4" compressiekamer ( voor de kenners ) met een 2" mondopening met een 2" hoorn , en een 1" tweeter .
De center bestaat uit 2x 12" woofers en een 4" compressiekamer met 2" hoorn , idem als de front .
De subwoofer bestaat uit 2x 18" woofers elks in een eigen kast .
Zo nu heb je een beetje een idee over mijn synthessis DIY .
Ik ga hier niet verder over uitwijden of ze tikken me weer op de vingers , want dit is hier enkel voor dvd en bd .
Als ik wat meer tijd heb , zal ik m'n eigen topic wel eens starten over mijn zolderruimte . ;)

mvg ,



Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Roger Black

Quote from: Da-lite on June 14, 2011, 17:50:16
Hoi Garmtz ,

Dit is een uit de hand gelopen hobby van mij , mijn HT zolderruimte is vrij groot ( 50M2 ) en wou toch een goede installatie die nooit buiten adem geraakt .
Als ik een film zie , beleef ik die graag , zodat ik hem kan voelen en dat ik precies echt in de scene sta kwa geluid . :smile:
Ik weet het , het klinkt misschien extreem .
Ik bouw zelf graag dingen , zoals ook luidspreker boxen . Om een compleet jbl synthesiss atlas of K2 of everest systeem te kopen , is ver boven mijn buget .
Maar de speakerunits solo zijn wel betaalbaar , dus heb ik zelf mijn synthesis gebouwd met dezelfde units die jbl zelf gebruikt .Ik gebruik geen jbl eindversterkers , maar andere om de prijs te drukken ,en die kwalitatief ook goed zijn .
Ik heb een mix gemaakt van de "everest " en de "K2" synthesis .
Bij mij bestaat de front uit een 18" woofer , een 12" midwoofer , een 4" compressiekamer ( voor de kenners ) met een 2" mondopening met een 2" hoorn , en een 1" tweeter .
De center bestaat uit 2x 12" woofers en een 4" compressiekamer met 2" hoorn , idem als de front .
De subwoofer bestaat uit 2x 18" woofers elks in een eigen kast .
Zo nu heb je een beetje een idee over mijn synthessis DIY .
Ik ga hier niet verder over uitwijden of ze tikken me weer op de vingers , want dit is hier enkel voor dvd en bd .
Als ik wat meer tijd heb , zal ik m'n eigen topic wel eens starten over mijn zolderruimte . ;)

mvg ,





Daar kijk ik erg naar uit!!  :headbanging:

skyfox

Eindelijk op blu-ray, wat gaaf!! Ik ga em meteen in pre-order zetten :-p Of bewaren natuurlijk voor onder de schoorsteen/kerstboom. Hebben we tenminste weer wat zinnigs te vragen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

evilniek

De limited edition "Holzbox" kun je pre-orderen bij Amazon.de.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

john2910

Quote from: evilniek on July  4, 2011, 15:40:04
De limited edition "Holzbox" kun je pre-orderen bij Amazon.de.

Zal deze nl ondertiteld zijn?

Mvg

john2910



bmwM3

Ook ik kijk enorm uit naar deze mooie boxset. Hopelijk met NL ondertiteling, maar dat is niet zo'n probleem, Engelse ondertiteling zal ook wel lukken.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo


Nooff

Quote from: jaco on October 19, 2011, 12:08:56
beeld lijkt niet super te zijn: http://www.imagebam.com/image/4d7af3154673261
JP2 http://www.imagebam.com/image/ab05da154675815
Kan me na een kwartier naar de plaatjes te hebben gekeken nog steeds geen beter beeld voorstellen voor deze films..

jaco

Tja ik zag die links op een irc kanaal waar er wel commentaar op geleverd werd.

Ze worden alle 3 vrij snel op usenet gepost nu volgens mij, dan kun je kijken of het iets is, of wachten op de officiele release.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Nooff

#14
Quote from: jaco on October 19, 2011, 14:12:17
Tja ik zag die links op een irc kanaal waar er wel commentaar op geleverd werd.

Ze worden alle 3 vrij snel op usenet gepost nu volgens mij, dan kun je kijken of het iets is, of wachten op de officiele release.
Overal wordt wel commentaar op geleverd, maar zo vanaf een plaatje is er verder maar weinig over te zeggen, IRL is het beeld vaak stukken beter dan vanaf een screenshot. Bij Blu-ray.com kregen alle films een score van 4 uit 5 voor beeld, daar waar je juist verwacht dat deel 3 de beste van allemaal moet zijn, blijkt alles toch vrij consistent te zijn.

Robert

Zoals zo vaak bij Universal hebben ze weer aan de EE knop zitten draaien.
De filmische uitstraling is weg en je hebt er digitale hardheid voor teruggekregen...

Blu-ray vs. Canal+ broadcast -> http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=21064223&postcount=712
Blu-ray vs. WOWOW broadcast -> http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=21081823&postcount=899

Nooff

Op basis van de plaatjes zeg ik nog steeds dat de BD er stukken beter uit ziet dan de HD broadcast.

xaryC

Quote from: jaco on October 19, 2011, 12:08:56
beeld lijkt niet super te zijn: http://www.imagebam.com/image/4d7af3154673261
JP2 http://www.imagebam.com/image/ab05da154675815

Op een ander forum las ik net dit:

QuoteThose look decent. Here is how it is requested in the scirpt.

    Jurassic Park - inexpensive film with visible (not heavy) grain
    Jurassic Park II - film with soft focus
    Jurassic Park III - film with fine grain and sharp focus


Spielberg failed? I don't think so.

En geef hem daar 100% gelijk. Niet alle films moeten er haarscherp uitzien.
Kijk maar eens naar 300, dat was de eerste film die ik zag in HD. Ik dacht bij mezelf, is dit nu HD?  :confused:
Gelukkig werd ik al snel fout bewezen  ;D

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de tinbox zou pre-orderen of niet. Zou er graag NL subs bijhebben, maar nog niemand kan duidelijkheid geven of ze er nu opstaan of niet, al vond ik wel dit:

Quote** Disc 1 Jurassic Park

Audio: English (DTS-HD MASTER AUDIO 7.1), French, Italian, German, Spanish, Japanese (DTS SURROUND 5.1)
Subtitles: Korean, English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, Chinese, Danish, Dutch, Finnish, Icelandic, Norwegian, Portuguese, Swedish
►Return to Jurassic Park: Dawn of a New Era (25:22)
►Return to Jurassic Park: Making Prehistory (20:13)
►Return to Jurassic Park: The Next Step in Evolution (14:59)
►Jurassic Park: Making The Game (4:42)
►Archival Featurettes [The Making Of Jurassic Park (50:05); Original Featurette On The Making Of The Film (4:49); Steven Spielberg Directs, Jurassic Park (9:07); Hurricane In Kauai Featurette (2:10)
►Behind The Scenes {Early Pre-Production Meetings (6:20) ; Location Scouting (1:57); Phil Tippett Animatics: Raptors In The Kitchen (3:00); Animatics: T-Rex Attack (7:22); ILM And Jurassic Park: Before And After The Visual Effects (6:32); Foley Artists (1:23); Storyboards {T-Rex Attack; Jeep Chase; Raptors In The Kitchen; Omitted Baby Trike Scene; The Original Ending}; Production Archives: Photographs, Design Sketches And Conceptual Paintings}
►Theatrical Trailer

*** Disc 2 The Lost World: Jurassic Park

Audio: English (DTS-HD MASTER AUDIO 7.1), French, Italian, German, Spanish, Japanese (DTS SURROUND 5.1)
Subtitles: Korean, English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, Chinese, Danish, Dutch, Finnish, Icelandic, Norwegian, Portuguese, Swedish
► Return To Jurassic Park: Finding The Lost World (27:37)
► Return To Jurassic Park: Something Survived (16:29)
► BEHIND THE SCENES - Production Archives {Production Photographs; Illustrations And Conceptual Drawings; Models; The World Of Jurassic Park; The Magic Of ILM; Posters And Toys}; Storyboards {(HD TBD) Stego Attack; The Round Up ; Eddie's Death; Death In The Waterfall; Malcolm Vs. Raptor; Sarah Harding Vs. Raptor; Sarah Harding Vs. The Raptors; Getting The T-Rex Off The Island; The Cargo Ship Sequence; The T-Rex Visits San Diego; The Revenge Of The T-Rex; Omitted Air Attack; The Original Ending}] The Raptors; Getting The T-Rex Off The Island; The Cargo Ship Sequence; The T-Rex Visits San Diego; The Revenge Of The T-Rex; Omitted Air Attack; The Original Ending}]
► Deleted Scenes (7:07)
► Archival Featurettes {The Making Of The Lost World (53:13); Original Featurette On The Making Of The Film (13:18); The Jurassic Park Phenomenon: A Discussion With Author Michael Crichton (15:27); The Compie Dance Number: Thank You Note To Steven Spielberg From ILM (1:39)
► Behind The Scenes ILM & The Lost World: Before & After the Visual Effects (20:44)
► Theatrical Trailer

*** Disc 3 Jurassic Park 3 (Jurassic Park III)

Audio: English (DTS-HD MASTER AUDIO 7.1), French, Italian, German, Spanish, Japanese (DTS SURROUND 5.1)
Subtitles: Korean, English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, Chinese, Danish, Dutch, Finnish, Icelandic, Norwegian, Portuguese, Swedish
► Return to Jurassic Park: The Third Adventure (25:17)
► The Making of Jurassic Park III (22:42)
► The Dinosaurs of Jurassic Park III (7:53)
► Montana: Finding New Dinosaurs (4:22)
► The Special Effects of Jurassic Park III (10:31)
► The Industrial Light & Magic Press Reel (10:14)
► The Sounds of Jurassic Park III (13:36)
► The Art of Jurassic Park III (7:56)
► Behind the Scenes Tour of Stan Winston Studio (3:14); Spinosaurus Attacks the Plane (1:49); Raptors Attack Udesky (1:00); The Lake (1:40); A Visit to ILM_ILM Concepts - Intro (2:07) ; The Spinosaurus (1:28) ; The Pteranodons (0:56) ; The Raptors (1:08) ; (The Process - Intro (1:56) ; Models - Interview (0:42) ; View Model (0:53) ; (T-Rex vs. Spinosaurus - Interview (1:16) Production Plate (0:14); Final Shot (0:11); (Pterandon Attack - Interview (1:00) ; Animatic (0:04); Final Shot (0:06); (Raptors: Returning the Eggs - Interview (1:14) ; Production Plate (0:09); Final Shot (0:06); (Muscle Simulation - Intro (0:51) ; Demonstration (1:46) ; (Composition - Definition (0:33) ; Demonstration (1:29) ;
Dinosaur Turntables {(Corythosaurus(0:26); Parasaurolophus (0:25); Brachiosaurus (0:26); Velocirapter (Male) (0:38); Ankylosaurus (0:38); Stegosaurus (0:29); Triceratops (0:25); Pteranodon (Baby & Adult) (0:37); Compsognathus (0:25); Billy Brennan (0:26); Spinosaurus (0:38)}
► Storyboards to Final Feature Comparison
► Production Photographs (2:51)
► Theatrical Trailer (1:18)
► Feature Commentary with Special Effects Team

Bron: forum.blu-ray.com

En op de UK sites staat er dat de diss regiovrij zijn, dus waarschijnlijk hetzelfde verhaal als bij star wars?

xaryC

vandaag de tinnen box binnen gekregen.

Hij heeft tal van subs, dus ook NL...

Beeldkwaliteit (heb enkel lost world eens bekeken, omdat ik de dvd versie nogal goed ken...) is in mijn ogen zeer goed. Niet perfect maar toch stukken beter dan de dvd versie!