Tablet pc als audiostreamer

Started by nielvm, June 12, 2011, 19:12:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosferatu

Quote from: WickedGame on June 14, 2011, 11:27:35
Ik gebruik de app en tot nu toe geen problemen er mee ondervonden. Het werkt als een trein :)
Tnx ! Heb zelf nog geen squeezebox, zat nl. nog te twijfelen tussen Apple's airplay of een Logitech Touch. Heb al wel verschillende apparaten gezien welke m.b.v. een iPad bediend werden maar geen ervaring met de squeezebox software. Eerst maar eens met m'n Galaxy S uitproberen en dan t.z.t. een Asus Eee Pad transformer of Samsung Galaxy Tab aanschaffen.  ;D (de squeezebox software is er overigens ook voor iOS, dus een iPad2 kan ook nog  :angel:)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

nielvm

Hmm wordt moeilijk voor een tablet. Ik weet best dat de namaakmodellen nooit zo goed zullen zijn als een echte ipad, echter heb ik helemaal niet zoiets goeds (duurs) nodig.

Op zich is 10" ook niet meteen nodig, maar ik las dat er veel 7" modellen uitgerust waren met slechtere hardware en daarmee af te raden was...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Ejorne

Quote from: nielvm on June 14, 2011, 17:32:32
Hmm wordt moeilijk voor een tablet. Ik weet best dat de namaakmodellen nooit zo goed zullen zijn als een echte ipad, echter heb ik helemaal niet zoiets goeds (duurs) nodig.

Op zich is 10" ook niet meteen nodig, maar ik las dat er veel 7" modellen uitgerust waren met slechtere hardware en daarmee af te raden was...

10" lijkt mij voor het doel net wat te groot. Een 7" past lekker in de hand zodat je de andere hand vrij hebt om te bedienen.
Het lijkt me een sterk verhaal dat de 7"modellen vaak uitgerust zijn met slechte hardware. Want wat zegt het schermdiagonaal nu over de hardware? Zouden dan de tablets met een 4"scherm nóg slechter zijn?

nielvm

Had het voornamelijk op de 7" epads waar nogal negatief over gedaan wordt...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Ejorne

#29
Er zijn ook andere even goedkoop (of zelfs goedkopere?) opties voor de epad;
bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/cat/822/tablets.html#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

Let wel op de multitouch functie, die zit er tot nu toe niet vaak op de goedkopere modellen. Mocht je dit wel willen dan moet je ff wat meer geld besteden (of even wachten)

nielvm

Ik had al gekeken naar de archos tablets. Deze zijn ook best betaalbaar. Zouden deze beter zijn als de epads?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

_ MarcelloW _

Ik doe dit geintje met een wdtv live en een programma als plugplayer op de ipodtouch. Werkt prima.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

nielvm

Tof om te horen dat dit allemaal zonder problemen kan werken.

Een ipod is nou net wel iets te klein naar mijn zin :p  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nosferatu

Is dit wat ?
http://www.bartsmit.com/7-inch-tomtec-android-2-2-media-tablet-4-gb

Kost praktisch nix dus is er niet veel verloren als het bagger is.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

nielvm

Hmm dat lijkt met toch net iets té bagger...  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nosferatu

Tja, heb maar even wat gebruikerservaringen opgezocht en dan word je niet vrolijk.  ;D Voor mij dus strakkies een 'echte'.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

nielvm

Lees even over android. Blijkbaar is vanaf versie 2.3 pas echt werk gemaakt van het OS op tablet. Is het dan wel verstandig om een 2.2 of lager te nemen?

Deze aanschaf kan voor mij gerust nog enkele maanden wachten. Volgens mij gaat de (2dehands) markt dan veel gunstiger zijn...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nosferatu

Android 3.x is bedoeld voor tablets, 2.x voor telefoons. Nu was 3.x nog niet af toen vele tablets op de markt kwamen maar dat wil nog niet zeggen dat 2.x niet geschikt is voor wat jij ermee wil doen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Ejorne

Quote from: nielvm on June 14, 2011, 19:52:30
Lees even over android. Blijkbaar is vanaf versie 2.3 pas echt werk gemaakt van het OS op tablet. Is het dan wel verstandig om een 2.2 of lager te nemen?

Deze aanschaf kan voor mij gerust nog enkele maanden wachten. Volgens mij gaat de (2dehands) markt dan veel gunstiger zijn...

Dat aanpassen van het Android OS voor tabblets is voor de toepassing waarvoor jij hem gaat gebruiken niet zo interessant, volgens mij. Die aanpassing vanaf 2.3 voor tabblets is volgens mij meer voor het aansluiten van randapparatuur zoals toetsenborden en muis als ik mij niet vergis. Ik gebruik momenteel de Galaxy S van mijn vriendin om XBMC te bedienen op mijn PC. Dit gaat perfect. Deze telefoon heeft een 4"scherm maar wel met dezelfde resolutie als veel van de 7" tabblets. Op de Galaxy S draait 2.1 en pas sinds kort 2.2.


nielvm

Ok, het stelt mij grotendeels gerust dat er nog al mensen dit werkende hebben. Speelt de resolutie van het scherm een grote rol voor hetgeen ik zou willen doen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Ejorne

Quote from: nielvm on June 14, 2011, 20:12:41
Ok, het stelt mij grotendeels gerust dat er nog al mensen dit werkende hebben. Speelt de resolutie van het scherm een grote rol voor hetgeen ik zou willen doen?

Nee, niet zo heel belangrijk. Moet natuurlijk wel voldoende zijn, maar dat is het al snel. Hoewel heel lange namen van artiesten of nummers wel sneller uit beeld verdwijnen wanneer de resolutie wat lager wordt.

Maar het is mij tot nu toe ook nog niet helemaal duidelijk hoe je de tablet in wilt zetten. Wil je nog steeds streamen vanaf dat ding zelf of vanaf een externe bron zoals computer/NMT/Squeezebox?
Indien je het direct van het ding zelf wilt afspelen zou ik vooral naar de hoeveelheid opslagruimte kijken en/of de mogelijkheid om externe usb/SD opslag aan te sluiten. De mogelijkheid om een NAS te gebruiken als opslag is er natuurlijk ook nog alleen weet ik zo niet hoeveel afspeelsoftware voor Android overweg kan met netwerkshares...

 

Nosferatu

De meeste tablets hebben 1280x800 (8-10") of 1024x600 (7"). 800x480 wil bij 7" ook nog wel eens voorkomen bij goedkopere modellen. Ter vergelijking, de Samsung Galaxy S met z'n 4" scherm heeft een resolutie van 800x480.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

nielvm

@ejorne

Nee, nu ben ik er toch al uit dat ik een squeezebox (receiver) ga gebruiken in combinatie met een tablet.
Even voor de zekerheid: dit, in combinatie met een geluidssysteem en externe data, is toch voldoende om muziek af te spelen he?

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

_ MarcelloW _

Waardoor komt het geluid van je tablet je reciever in??
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

nielvm

De squeezebox? Of begrijp ik de werking hiervan verkeerd?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Unicum

Je gebruikt de tablet als afstandsbediening voor de squeezebox die op zijn beurt de muziek weer vanaf het netwerk of een externe harde schijf afleest. Dus de muziek gaat door de sqeeuzebox de versterker in en staat dus nooit op je tablet. Je kunt er alleen door heen bladeren op je tablet.

nielvm

Dat is de bedoeling :)

Hoe communiceren beide apparaten? Via wifi? Hoe krijg ik de album art op de tablet? (sorry, de vragen blijven gewoon komen :))
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nosferatu

Quote from: nielvm on June 14, 2011, 22:43:08
Dat is de bedoeling :)

Hoe communiceren beide apparaten? Via wifi? Hoe krijg ik de album art op de tablet? (sorry, de vragen blijven gewoon komen :))
Communicatie d.m.w. WiFi, draadloos dus. Album art: de software (b.v. Logitech's Eigen squeezebox Controller App) welke je gebruikt om de boel te bedienen 'leest' dit uit. Er wel vanuit gaande dat je dat wel allemaal op orde hebt bij je verzameling muziek op je netwerk disk.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

nielvm

De album art creëer je dus zelf in de folders van je muziekbestanden?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nosferatu

Tja, ik weet niet hoe je nu je opgeslagen muziek afspeelt maar ik heb alles in iTunes zitten en daar knip/plak ik dan ook de cover art in. Google is mijn beste digitale vriend. ;D
Als ik het goed heb dan leest de Logitech software die wel uit. Andere optie is om een JPG van je CD cover in een directory te plaatsen maar dat zal ik even voor je navragen of dat inderdaad ook zo werkt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000