Het grote OSX topic

Started by VlisChris, June 12, 2011, 11:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

wat een zeikerd, wie zit er zichzelf nu een kwartier op te nemen met een rant over een nieuw os.

ik moest ook ff wennen aan Lion, en de mail vind ik nog altijd niet zo goed als ervoor (ook al kan je het naart schijnt terug zetten zoals het was) maar het is meer zoals op een ipad denk ik, en die komt er wel in de toekomst, dus ik probeer er zo aan te wennen.

dat gedoe met die muis kon ik perfect terug inverten de mijne scrollt nu gewoon naar beneden, zoals ik al heel mn leven doe... (al ben ik het gaan zoeken in systeemvoorkeuren zoals hij doet in het filmpje en ik vind het ook niet meer terug :)

ik ben trouwens ondertussen een trackpad gaan halen en dat werkt heel leuk met die gestures en multi touch. gewoon ff een fase waar je doorheen moet!

bij zijn gezaag over de fullscreen mode heb ik het afgezet. wat een tijdverspilling dit soort youtube onzin.
fullscreen gebruik ik trouwens (bijna) niet.

Nosoforos

De omgekeerde muisrichting vind ik nou juist een van de beste features (niet op een ouderwetse scroll-muis, dan niet) in combinatie met een Magic Trackpad.

Durk

tav dat launchpad gedoe geef ik hem gelijk, dat voegt echt niks toe (voor mij althans)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Gaeje

Quote from: Durk on November 20, 2011, 15:50:01
tav dat launchpad gedoe geef ik hem gelijk, dat voegt echt niks toe (voor mij althans)
ja daar ben ik niet helemaal van overtuigd. Das goed als je 10 programma's hebt, maar bij mij is het gewoon een chaos.
ik heb gewoon de map 'programma's in mn dock staan, rechts, naast de prullenmand en als je daarop klikt krijg je een nette lijst van
alle apps (beetje zoals de start-knop bij windows, ironisch genoeg :-D)

tevens vind ik de launchpad i.c.m de dock een beetje dubbel werk

Nosoforos

Ik vind het soms wel handig voor apps die ik niet zo vaak gebruikt, en zonder launchpad zou vergeten. Nieuwe apps die ik even wil uitproberen verschijnen prominent in launchpad (de rest staat in nette mapjes), wat ik een betere plek vind dan in mijn dock (daar staan alleen de essentiële apps) en veel beter dan in de programma map (want dan heb je geen overzichtelijke indeling).

Gaeje

Quote from: Nosoforos on November 20, 2011, 22:17:57
(want dan heb je geen overzichtelijke indeling).

het alfabet?

Nosoforos

Alfabet... Moet je gaan onthouden hoe iedere app heet (niet waarschijnlijk als je er een paar hebt gedownload om even uit te proberen). Ik zie het liever in één oogopslag.

TopGun2010

Voor het eerst met osx aan het spelen op een Mac Mini 2018 i3. Loopt allemaal prima maar vind nog veel zaken erg " vreemd " tov W10. Het geheel lijkt weinig flexibel, het werkt zoals Apple dat wil. Voorbeelden waar ik tegen aan loop, systeemletters van menu en iconen zijn bijzonder klein, je kunt deze nergens aanpassen, als je dit wilt moet je de resolutie van het scherm aanpassen, vreemd natuurlijk. Bij het installeren van programmas krijg je soms de melding dat een onderdeel mist en dan stopt het geheel, bij W10 gaat dit automatisch. Schermen automatisch fullscreen openen is een drama, dit gaat vaak niet of moet je los instellen en blijft alleen behouden als het programma aktief blijft. Zo zijn er nog wel meer kleine dingen en het zal vast wennen maar als ik dan weer overschakel naar W10 vind ik de vrijheid een verademing. De form factor van de Mini vind ik dan wel weer geweldig! Ook finder tov verkenner blijft lastig
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Richi

Veel van de dingen die je noemt, kunnen volgens mij wel, maar dan vanuit andere menu's dan je gewend bent (Finder voorkeuren bijvoorbeeld) of door toetscombinaties. Ik ben zelf geen expert op dit gebied, maar er zijn hier vast wel mensen die je op weg kunnen helpen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosferatu

Het is even zoeken en niet altijd even logisch maar het kan wel; https://www.laptopmag.com/articles/increase-text-size-mac

Wat ik niet snap TopGun is jouw melding over missende onderdelen bij installaties. Bij welke programma's heb je dat (gehad) ? Is het niet eerder een beveiligingsmelding ? Of is het hoe programma's te installeren onder macOS wat anders is dan op een Windows PC ? Draai nu een jaar of 8-9 OSX/macOS (vanaf 10.6 Snow Leopard) en nog nooit echt gekke dingen tegen gekomen. Idem met Windows 7/10, draait ook als het spreekwoordelijke zonnetje.

Maak anders eens een screenshotje van zo'n melding, Command-Shift-4 en dan met de muis het gewenste stukje beeldscherm markeren. Klaar.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

TopGun2010

Daar kom ik op terug nosferatu, weet het nu echt niet meer. Goed te weten dat jij ervaring met osx hebt.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nosferatu

Quote from: TopGun2010 on February 28, 2019, 17:26:19
Daar kom ik op terug nosferatu, weet het nu echt niet meer. Goed te weten dat jij ervaring met osx hebt.
Is goed Boudewijn, PM maar. Worst case scenario (als je er echt niet uit komt), even bij elkaar op bezoek, zo ver wonen we nou ook niet bij elkaar vandaan. Toch ?  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

minplus

Kijk anders eens bij One More Thing. Een Mac is even wennen maar dat gaat snel.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

TopGun2010

Dank voor de tip, ik kom er wel uit maar weet inmiddels ook zeker dat de W10 machine blijft staan. De MacMini2018 hou ik erbij om lekker mee te spelen, de rest blijf ik doen op mijn pc.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...