Het grote OSX topic

Started by VlisChris, June 12, 2011, 11:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Voor de QNAP gebruikers:

Firmware 3.4.4:

- [AFP] Added "AFP DHX2 support" to allow access to the NAS from Mac OS X Lion 10.7. The Time Machine backup for Mac OS X Lion 10.7 will be ready on the official firmware v3.5.0.

Ik wacht tot 3.5...

Softpower

Quote from: garmtz on July 21, 2011, 21:56:10
Heb het gevonden inderdaad...

Ik heb een QNAP en daar werkt Time Machine nu ook niet meer...

Ik ga er even mee prutsen... ;)

Qnap heeft nog geen oplossing op dit moment voor timemachine... Dus die kun je nu niet maken... Ik denk dat die update overigens wel snel zal volgen.. Heeft met gewijzigde wachtwoord beleid van osx te maken...

Er is een workaround om de fileshares weer aan de praat te krijgen maar timemachine nog niet... Althans een uur terug;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Softpower

Quote from: garmtz on July 21, 2011, 22:26:40
Voor de QNAP gebruikers:

Firmware 3.4.4:

- [AFP] Added "AFP DHX2 support" to allow access to the NAS from Mac OS X Lion 10.7. The Time Machine backup for Mac OS X Lion 10.7 will be ready on the official firmware v3.5.0.

Ik wacht tot 3.5...

Dat bedoel ik...

Beta synology draait top!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Durk

dat is inderdaad even wennen. Dat scrollen ging me na een avondje vervelen en zojuist weer uitgezet.

Launchpad snap ik niet. Daar staan nu ook al mijn programma's vanuit Windows (parallels) geen idee hoe ik dat kan wijzigen. Nog niet in verdiept

Mail; Na het uitzetten van voorvertoning is het een Top aanvulling, vooral met grote conversaties.

Mission Control; perfect zo

Verder ziet het er allemaal iets cleaner uit.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Softpower

Quote from: Durk on July 21, 2011, 22:33:10dat is inderdaad even wennen. Dat scrollen ging me na een avondje vervelen en zojuist weer uitgezet.

Launchpad snap ik niet. Daar staan nu ook al mijn programma's vanuit Windows (parallels) geen idee hoe ik dat kan wijzigen. Nog niet in verdiept

Mail; Na het uitzetten van voorvertoning is het een Top aanvulling, vooral met grote conversaties.

Mission Control; perfect zo

Verder ziet het er allemaal iets cleaner uit.

Gevoelsmatig is het sneller...

Office for mac2011 draait soepel...

Zie nog niet echt toegevoegde waarde fullscreen applicaties... Dat kan aan mij liggen of omdat ze nog niet goed geoptimaliseerd zijn...

Edit: typo
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Erik

Die minimac maakt wel weer een flinke sprong vooruit en hij weer 200 in prijs verlaagd van 800 naar 600 en daarmee een stuk betaalbaarder. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

En ja hoor, nog een programma dat niet meer werkt, File Maker Pro.....  :dry: >:( >:( >:(

Pjotr

#57
Quote from: bmateijsen on July 21, 2011, 22:00:26
Dat heb ik ook als eerste uitgezet... En moet een beetje wennen aan de nieuwe mail look. Verder is de resolutie van mijn scherm anders, maar dat ligt misschien aan zoom. ;-D
Dat omgekeerd scrollen heb ik ook gelijk uitgezet. Je kunt Mail overigens op de Classic View zetten. Dit doe je in Mail via het menu-item Mail --> Voorkeuren --> Weergave --> Vinkje zetten bij Klassieke weergave gebruiken.

Heb ik gisteren ook gedaan. Vind 't 'n verademing.

Full screen met extra bureaubladen werkt wel super hoor. Gisteren even getest met 2 full screen youtube HD streams, Mail op een apart bureaublad. Dan kun je met 2 vingers via de trackpad doorvegen van het een naar het andere applicatiescherm. Supersnel en werkt geweldig! In Mission Control zie je de Youtube streams gewoon doorspelen. Voor de gein nog even 2 streams bij aangezet en het werkt gewoon soepel :pompom:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr

Quote from: Durk on July 21, 2011, 22:33:10
Launchpad snap ik niet. Daar staan nu ook al mijn programma's vanuit Windows (parallels) geen idee hoe ik dat kan wijzigen. Nog niet in verdiept

Standaard zet hij alle programma's erin die in de map Programma's staan (ook de submappen). Vandaar dat je Parallels programma's er ook tussen staan. Als je programma's verwijdert via Launchpad, verwijder je ze helemaal, net als op een iPhone/iPad. Dat lijkt me niet wenselijk.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Joris1971

Ik heb programma (installer) op mijn bureaublad staan, nu wil ik die in een bepaalde map gooien op mijn Harddisk, maar als ik die installeer dan op mijn hard disk sleep maakt ie er een Alias van.... hoe lan ik gewoon (zonder een Alias te maken) dit programma verplaatsen?

Pjotr

#60
Quote from: Joris1971 on July 22, 2011, 08:38:13
Ik heb programma (installer) op mijn bureaublad staan, nu wil ik die in een bepaalde map gooien op mijn Harddisk, maar als ik die installeer dan op mijn hard disk sleep maakt ie er een Alias van.... hoe lan ik gewoon (zonder een Alias te maken) dit programma verplaatsen?
Option knop + sleuren naar de nieuwe map maakt een kopie van het bestand, zonder een alias aan te maken. Je kunt dit even proberen en als het gelukt is, het bestand van je bureaublad verwijderen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

J.A.F._Doorhof

Het scrollen is even wennen maar wel natuurlijker moet ik eerlijk zeggen.
Mail moet ik aan wennen.

Ik ben alleen niet iemand die alles weer op klassiek zet meteen, eerst proberen te wennen want dan heb je ook profijt van de nieuwe functies zoals de conversatie modes etc. vind dat enorm handig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

Quote from: Pjotr on July 22, 2011, 08:44:43
Option knop + sleuren naar de nieuwe map maakt een kopie van het bestand, zonder een alias aan te maken. Je kunt dit even proberen en als het gelukt is, het bestand van je bureaublad verwijderen.
ja, zo kan het ook, THANKS!

Maar zou toch feitelijk ook gewoon moeten kunnen zonder een kopie te hoeven maken?

Pjotr

Quote from: Joris1971 on July 22, 2011, 09:10:33
ja, zo kan het ook, THANKS!

Maar zou toch feitelijk ook gewoon moeten kunnen zonder een kopie te hoeven maken?
Graag gedaan ;) Lion doet dit waarschijnlijk op basis van het soort bestand/programma. Als het een utility is maak ie automatisch een alias bij een move actie.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

garmtz

Ik heb het natuurlijk scrollen weer AANgezet, want ik vind het in de horizontale richting WEL natuurlijk werken (bijvoorbeeld als 'back' in een browser). Gewoon even wennen denk ik... ;)  Heb mijn mail ook niet gelijk op classic gezet. Ben het wel met Frank eens, gewoon even wennen... ;)

Joris1971

Het is allemaal wel wat sneller geworden.. al moet ik wel wennen aan de kleinere lettertjes bij bijv. excel en safari.

Pjotr

Quote from: Joris1971 on July 22, 2011, 11:37:37
Het is allemaal wel wat sneller geworden.. al moet ik wel wennen aan de kleinere lettertjes bij bijv. excel en safari.
Kun je die niet vergroten met command + shift + "+"?
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xstream

#67
Hm, ik lees her en der dat gewoon upgraden zonder format niet zo lekker draait. Applicaties schijnen wat trager te zijn, iemand hier die daar last van heeft?
Wil op zich wel upgraden, maar even geen zin (en tijd momenteel) om Jboss, Maven, VPN en al die settings weer op te zetten.

Overigens vind ik het gemis van Office na de update een gemis. Ik weet 't, ik heb ook iWorks en OpenOffice. Het rare is gewoon dat veel klanten met Doc(x) werken. En ik heb vaak problemen met correct openen van de docs in OpenOffice of iWorks. Dat gaat dan wel altijd goed in MS Word.

Ik denk dat ik 't allemaal nog even afwacht tot ik wat meer tijd heb om er even in te duiken :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Softpower

Quote from: Xstream on July 22, 2011, 12:35:17
Hm, ik lees her en der dat gewoon upgraden zonder format niet zo lekker draait. Applicaties schijnen wat trager te zijn, iemand hier die daar last van heeft?
Wil op zich wel upgraden, maar even geen zin (en tijd momenteel) om Jboss, Maven, VPN en al die settings weer op te zetten.

Overigens vind ik het gemis van Office na de update een gemis. Ik weet 't, ik heb ook iWorks en OpenOffice. Het rare is gewoon dat veel klanten met Doc(x) werken. En ik heb vaak problemen met correct openen van de docs in OpenOffice of iWorks. Dat gaat dan wel altijd goed in MS Word.

Ik denk dat ik 't allemaal nog even afwacht tot ik wat meer tijd heb om er even in te duiken :)

Ik heb upgrade gedaan en geen clean install. Alles draait als zonnetje. En zoals aangegeven voor gevoel sneller/soepeler

Office for Mac werkt gewoon. Althans de 2011 versie.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

J.A.F._Doorhof

Office 2011 draait hier ook gewoon vlekkeloos.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Hier ook, hij moest alleen even iets doen (installeren) met de lettertypen ofzo (de eerste keer Word starten duurde daarom langer)

Xstream

Ok, thanks. Van 't weekend toch maar 's upgraden dan.
Moet ik wel Office ook upgraden, maja ... kan op zich ook geen kwaad.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nosoforos

De laatste versie van Office voor Mac vind ik persoonlijk wel een stukje fijner dan de vorige versies (niet meer al die losse schermpjes voor alles)

Softpower

Qnap 3.4.4 build 0715 firmware is uit.

Timemachine werkt nog niet maar shares e.d. Weer benaderbaar...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Martijn76

Quote from: Pjotr on July 22, 2011, 08:05:11
Standaard zet hij alle programma's erin die in de map Programma's staan (ook de submappen). Vandaar dat je Parallels programma's er ook tussen staan. Als je programma's verwijdert via Launchpad, verwijder je ze helemaal, net als op een iPhone/iPad. Dat lijkt me niet wenselijk.

Klopt, net als bij de iPhone/iPad, kan je ze volgens mij wel 'op-elkaar' slepen om ze samen in een mapje (of categorie zoals je wil) te zetten...