Vogels

Started by Starred, October 27, 2003, 20:54:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Hoe zit het met speakers die aan de muur zijn verbonden met speakersteunen (van bijvoorbeeld Vogels)? Klinken die minder goed dan speakers op stands?

Het lijkt me ideaal om een center op te hangen middels een steun. Is dit wel of niet een goede zet?

J.A.F._Doorhof

Het voordeel van stands is dat je gebruik kunt maken van spikes.
Een speaker die met een beugel aan de muur zit zal altijd anders reageren dan een stand, de vraag is alleen wat kan technisch.
Ik heb al mijn surrounds ook via beugels aan het plafond of muur. De frontstage zou ik gewoon op stands zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ik zoek vooral naar een oplossing voor de center speaker. Die kan niet onder de TV staan, dus hij moet erboven (center kan er ook niet OP staan).

Ik kan dan of een plank maken aan de muur waar de center op staat, of een muurbeugel gebruiken. De vraag is even wat het beste is.

J.A.F._Doorhof

Dan de beugel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Weet iemand nog andere goede merken voor speakersteunen naast Vogels?

Lid45678

Probeer eens een Vogels VLB-200 wandsteunen. Deze zijn best mooi en erg stevig (kosten rond de € 55,-). Je hoeft bij deze steunen ook niet je speakers vast te schroeven maar je kan ze gewoon tussen een stevige klem zetten zonder dat ze te beschadigen.

Ik heb ze vorige week binnen gehad voor mijn rear speakers. Als ik ze aan de muur bevestigd heb zal ik laten weten wat het verschil is i.p.v. mijn Mission Stance stands.

Groetjes,

Marc

Starred

Ok Marc, hou me op de hoogte. Ben erg benieuwd  :)

Harry HT

Quote from: GekkeHekke® on October 29, 2003, 19:13:25
Probeer eens een Vogels VLB-200 wandsteunen. Deze zijn best mooi en erg stevig (kosten rond de € 55,-). Je hoeft bij deze steunen ook niet je speakers vast te schroeven maar je kan ze gewoon tussen een stevige klem zetten zonder dat ze te beschadigen.

Ik heb ze vorige week binnen gehad voor mijn rear speakers. Als ik ze aan de muur bevestigd heb zal ik laten weten wat het verschil is i.p.v. mijn Mission Stance stands.

Groetjes,

Marc

Hoi Starred,

Dit zelfde model (vlb-200) heb ik vorige week zondag gekocht bij Megapool R'dam (laatste paar) voor 45 euro.
(Dit model gaat uit de collectie)

Ik ben zeer tevreden over het systeem, ik heb alleen m'n doek van m'n speakers (Dali Sceptor) afgehaald. Maar dit is in principe niet nodig.

Afstellen gaat zeer makkelijk en de speaker kun je muurvast klemmen. :) De bijgeleverde pluggen en schroeven zijn prima.

Gegroet,

Harry HT
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."