Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: chansig on October 12, 2021, 19:35:58
Volgens mij heeft Marcel toch nog wat gehad aan mijn reclame voor hem.  :D

Gr. Hans

Als ik niet was verhuisd had ik het idd ook gehad, op jouw advies. Marcel was al langs geweest, ergo, afspraak voor installatie al gemaakt..... Kostenloos mogen annuleren. Totaal onverwacht gingen wij verhuizen!


Wat een joekels van speakers!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MAW

#1151
Quote from: Roeru117 on October 13, 2021, 19:45:53
Gefeliciteerd met de aanwinsten. Dat zijn hele flinke jongens, maar wat een prachtige luidsprekers. Al typend geniet ik hier van mijn Contour 20 en dat klinkt al fantastisch, laat staan hoe een 60 wel niet moet klinken.

Dat zal ook wel top klinken dan!! En ook Hypex powered zo te zien. Die NAD lijkt me echt een mooi apparaat.
Gr. Martijn

bramsat

#1152
Een voorlopige eindconclussie betreffende aiyima 07 deze spotgoedkope classD amp klinkt gewoon exacter als een AB amp.

Hij klingt schoner,zuiverder en kunnen onderin,dus bas heeft mischien iets minder loudnes oftewel aangedikt laag.

Dat houd in.....let wel! mijn speakers staan vrij in de ruimte! dat normale speakers met een classD in problematische

muur/hoek situaties erop vooruitgaan.

Bij een vrije opstelling zoals bij mij hield dat in dat ik de speakers 1 mtr dieper in mijn kamer heb moeten plaatsen.

Dus speakers in het algemeen die vrij van een achterwand staan......dichter aan de wand plaatsen.

Heren! dit ampie klinkt beter als al mijn AB versterkers.

Dan nog een bemerking....wat het aantal watts betreft....ik beluister deze amp op volume sterkte 3 puntjes ga ik over

op een kwart dan is dat erg luid....zet ik de volume op half dan heb ik kans dat ik mijn spaekers naar de kliko moet

afvoeren....vervorming....na ja daar heb ik bij een 40 jarige amp al nooit last van gehad laat staan bij de aiyima.

Een 50 euro kostplaatje.....een kleine david die heel veel goliats AB versterkers K.O mept. ;)

....Bemerk net dat ik in het dynaudio topic zit....sorry! moet nu wachten op iemand die dit kan herplaatsen in mijn topic.

Tja dat heb je met bejaarden. :confused:

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Roeru117

De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Ik ben (voorlopig) weer helemaal tevreden.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Quote from: Roeru117 on December  2, 2021, 07:01:04
De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Ik ben (voorlopig) weer helemaal tevreden.
Mooi! Heb je ook overwogen om de overstap naar een luidspreker uit de Confidence lijn te maken? Of misschien heb je die zelfs beluisterd en toch besloten in de Contour lijn te blijven? Gewoon uit nieuwsgierigheid.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Wel even overwogen, maar de prijs (ook tweedehands) hield me tegen. Je moet ook wat te wensen houden  ;)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Samro

Quote from: Roeru117 on December  2, 2021, 07:01:04
De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Ik ben (voorlopig) weer helemaal tevreden.
Als ze klinken zoals ze eruit  zien... :inlove: Erg mooie uitvoering  :pompom:

vanzomereng

Quote from: Roeru117 on December  2, 2021, 07:01:04
De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Ik ben (voorlopig) weer helemaal tevreden.

Toch knap hoe dit allemaal door de schoorsteen past  :wow:
Veel plezier ermee
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Menno_M

Heeft iemand de Evoke 30 op een av receiver aangesloten? Zo ja, welke en met welke ervaring?

Ik heb een 5.1 opstelling, sub en rear van ander merk maar vind ik geen probleem. Gebruik 50/50 audio film. Vind het muzikale gedeelte erg belangrijk. Ik wil de Evoke 30 vloerstaanders en de 25C aansluiten op mijn receiver: Arcam AVR550.

Ik vermoed dat mijn AVR550 het wel gaat trekken, dit is niet de lichtste receiver. Maar Dynaudio staat meen ik bekend als veeleisend (4ohm etc), mocht blijken dat ie toch teveel "op zijn tenen moet lopen", wat zijn dan opties om naar te kijken? Ik heb liever zo min mogelijk apparaten dus denk aan een vervanging en niet een aanvulling in de vorm van een eindversterker oid.

Wat zijn dan opties? De Marantz 8015 lijkt op papier sterker maar ik lees dat deze erg warm kan worden en ben bang dat ik in het muzikale een stap terug zet. Anthem MRX 740 wellicht?




MAW

Dat moet die Arcam prima trekken lijkt me. Ik zou het gewoon proberen.
Gr. Martijn

Automaat

@Menno: ik speel dan niet met de Evoke maar met de Dynaudio Audience 72SE en de 122C en een Arcam AVR850 maar ik weet zeker dat jouw 550 voldoende vermogen levert.
Reading the HTForum is learning every day!!

Menno_M

Trouwens bizar dat de evoke 30 en 25c zwart al zo lang niet leverbaar zijn  :unsure:

raindog

Denk dat de combi Evoke 30 en Arcam AVR550 wel moet lukken mits je niet het uiterste vraagt qua volume. Hier staan vijf Evoke 20's aangesloten op een Arcam AVR850 + P429 eindversterker en dat gaat ook bij hoge volumes prima, in een zwaar gedempte HT ruimte. Ook zonder eindversterker trouwens, die is er vooral wegens de extra hoogtekanalen.

Ik weet niet of je per se staande speakers wilt, anders loont het zich om de Evoke 20 en 30 even naast elkaar te beluisteren. Ze klinken duidelijk anders en persoonlijk vond ik de 20's wat dynamischer, ze komen ook eerder los bij lage volumes. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Menno_M

Quote from: Automaat on January  3, 2022, 14:36:45
@Menno: ik speel dan niet met de Evoke maar met de Dynaudio Audience 72SE en de 122C en een Arcam AVR850 maar ik weet zeker dat jouw 550 voldoende vermogen levert.

Dit kan ik inmiddels bevestigen! De Evoke's binnen en Arcam trekt ze inderdaad lachend.   :clapping: :headbanging: O0 :worship:

Ze ZINGEN! Lekker hoor. Echt supertevreden.

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Geertidow

Ik zit er aan te denken om langzaam te gaa n sparen voor een setje Dynaudio Contour 30 of 50.

Iemand al lyrisch over deze speakers?
Ik lees veel goeds!

Voor jazz en klassiek via een atoll am200 eindtrap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

vanzomereng

#1166
Quote from: Geertidow on March 12, 2022, 16:02:33
Ik zit er aan te denken om langzaam te gaa n sparen voor een setje Dynaudio Contour 30 of 50.

Iemand al lyrisch over deze speakers?
Ik lees veel goeds!

Kan je me zeggen hoeveel weken verschil er zit, tussen het langzaam- versus het snel sparen voor een Dynaudio Contour 30 of 50  :colgate:

M.i.z. kan je (als de ruimte geschikt is) weinig fouts doen met de Contours en jouw Atoll-amp lijkt me geen probleem.
Ik zelf ben zeer gecharmeerd van Dynaudio  (lekker licht warm / smooth karakter)

Maar jouw B&W CM8 S2 upgraden B&W 702s2, is dit wellicht geen optie...
Ik ben overgestapt van Dynaudio Focus 260 naar B&W 702s2 en heb hier geen moment spijt van gehad...
De Dynaudio Contour 30 had ik toen ook op mijn shortlist staan

Jij bent welkom om bij mij te luisteren...

By the way,  in vergelijkbare prijsklassen van de Contour 30 / 50  is zo veel fraais te verkrijgen,
Ik zou zeker meerdere kandidaten meenemen op jouw wensenlijstje... de weg naar een upgrade toe (het voorspel zeg maar...)
is een fraaie bezigheid op zich  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Geertidow

Zeker, dank voor de uitnodiging!

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Quote from: VANZOMERENG on March 12, 2022, 16:49:20
Kan je me zeggen hoeveel weken verschil er zit, tussen het langzaam- versus het snel sparen voor een Dynaudio Contour 30 of 50  :colgate:

M.i.z. kan je (als de ruimte geschikt is) weinig fouts doen met de Contours en jouw Atoll-amp lijkt me geen probleem.
Ik zelf ben zeer gecharmeerd van Dynaudio  (lekker licht warm / smooth karakter)

Maar jouw B&W CM8 S2 upgraden B&W 702s2, is dit wellicht geen optie...
Ik ben overgestapt van Dynaudio Focus 260 naar B&W 702s2 en heb hier geen moment spijt van gehad...
De Dynaudio Contour 30 had ik toen ook op mijn shortlist staan

Jij bent welkom om bij mij te luisteren...

By the way,  in vergelijkbare prijsklassen van de Contour 30 / 50  is zo veel fraais te verkrijgen,
Ik zou zeker meerdere kandidaten meenemen op jouw wensenlijstje... de weg naar een upgrade toe (het voorspel zeg maar...)
is een fraaie bezigheid op zich  ::)
Langzaam is een jaar, of twee. Afhankelijk van andere hobby's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

twani

Quote from: Geertidow on March 12, 2022, 16:02:33
Ik zit er aan te denken om langzaam te gaa n sparen voor een setje Dynaudio Contour 30 of 50.

Iemand al lyrisch over deze speakers?
Ik lees veel goeds!

Voor jazz en klassiek via een atoll am200 eindtrap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Ik zou me vooral maar eens oriënteren op de oudere series.

C1 bijvoorbeeld .....  Om maar eens wat te noemen. Of een mooie S25.....

Veel fraaier spul dan die nieuwerwetse Dynaudio sound.....

Deleted User

Quote from: twani on March 12, 2022, 19:56:49
Ik zou me vooral maar eens oriënteren op de oudere series.

C1 bijvoorbeeld .....  Om maar eens wat te noemen. Of een mooie S25.....

Veel fraaier spul dan die nieuwerwetse Dynaudio sound.....

Tja... de (mijn) Dynaudio C1 mkII ;D

twani

#1171
Quote from: Jazzman on March 12, 2022, 20:30:28
Tja... de (mijn) Dynaudio C1 mkII ;D

Jij snapt heel goed waarover ik t heb :pompom:

Fenomenaal. Een optisch en klankmatig kunststuk zo'n C1

Geertidow

Klinkt goed allemaal, genoeg om in te lezen

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub


Geertidow

Ik heb me aangemeld, leuke tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub