Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bramsat


Inderdaad...dat moet wel een wonder kistje zijn en gaat afgronddiep 11HZ! prijs ± 1200 euro.

https://www.techhive.com/article/3604388/kef-introduces-uni-core-subwoofer-technology-and-kc62-sub.html
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

MAW

Quote from: Richi on June 23, 2021, 22:44:36
De Sub 6 groot????? Wordt tijd dat je een keer naar Huissen komt Roel!

Huissen? He, ik woon ook in Huissen :)
Gr. Martijn

Roeru117

Quote from: scoc on June 24, 2021, 09:46:21
Of de Kef C62. Zelf nog niet gehoord maar is best wel compact en de reviews tot dusver zijn goed.

Heb ik ook naar gekeken en ziet er erg mooi uit, maar lijkt me de meerprijs ten opzichte van de SVS niet waard. Deze twee worden veel met elkaar vergeleken en komen beide erg goed uit de bus. Daarnaast heb ik een mooie aanbieding gehad van Marcel en is de SVS 3000 Micro besteld.  8) Deze verwacht ik ergens volgende week en dan spelen...
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Quote from: MAW on June 24, 2021, 14:40:54
Huissen? He, ik woon ook in Huissen :)
Blijken we bij elkaar in de straat te wonen. Hoe geweldig is dat?!  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Tijd voor een Street & Greet dan  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

marcush

Quote from: MAW on June 22, 2021, 10:36:57
ik reageer op de statement dat die Dyns 'behoordlijk wat sap' nodig hebben.
Volgens mij valt dat wel mee. Zo lastig zijn die Dynaudios niet aan te sturen lijkt me. Er is niets wat daar op wijst in ieder geval..

Is ook mijn ervaring.

Hier de Confidence 20, waarvan de impedantie niet onder 5 ohm komt, op een 2x30W  buizenversterker, de Jadis DA50S.

Ik vind het best wel ok klinken imho 😎

MAW

Gr. Martijn

wim bruins

Las dat er een verbetere emit M20 uitgebracht was van dynaudio.
Heb de voorganger een jaar lang hier gehad en met veel plezier naar geluisterd.
Toen overgestapt naar de X18 .
Ook prima maar kon het niet laten om de xeo 6 aan te schaffen aangezien mijn nad voor en eind versterker ook behoorlijk op leeftijd waren.

De xeo 6 mooi geluid maar miste de ruimtelijke weergave van een monitor luidspreker.
Vooral stemmen klinken hier beter dan een vloerstaande.
Dus de xeo 6 zijn weer verkocht.
Met de M20 nog het meest plezier gehad en heb wel weer zin in de nieuwere uitvoering.

Zit nog even met het aanschaffen van een versterker.
Wil geen digitale volumeregeling.
Te veel stappen in het volume

Iemand ideeën of suggesties.?





Roeru117

Je zou eens naar de Cambridge Audio CXA-serie kunnen kijken. Dat vond ik altijd een mooie combinatie met de Emit (en bepaalde Excite) modellen. Ik heb alleen geen idee welk soort volumeregeling zij gebruiken.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

raindog

Die nieuwe Emit lijkt me een leuke speaker, als alternatief zou je die ook eens met een Evoke 10 kunnen vergelijken.
Qua versterking zou wellicht een nieuwe powernode 2i een optie kunnen zijn, die is onlangs wat krachtiger geworden. Geen idee of het matched met de kleinere Dynaudio's maar het zou een mooie betaalbare alles in één kunnen zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

wim bruins

#1110


Ik had bij de Emit 20 toen ook een nieuwe CXA van 800 euro gekocht.
Deze na twee dagen weer terug gebracht.
Beviel dus niet.
Ook deze heeft een digitale volumeregeling.
Echt lekker klinken deed het ook niet.
Had altijd goede ervaringen met de wat oudere voor en eind versterkers van NAD dus deze toen aangeschaft en dat klonk pas echt goed.
Nadeel is dat bij de hogere leeftijd wel wat problemen kunnen ontstaan.


bramsat

Quote from: raindog on June 30, 2021, 15:48:17
Die nieuwe Emit lijkt me een leuke speaker, als alternatief zou je die ook eens met een Evoke 10 kunnen vergelijken.
Qua versterking zou wellicht een nieuwe powernode 2i een optie kunnen zijn, die is onlangs wat krachtiger geworden. Geen idee of het matched met de kleinere Dynaudio's maar het zou een mooie betaalbare alles in één kunnen zijn.

Inderdaad betaalbare alleskunners,de evoke 10  84db rendement Alleen een 60 watter zoals de powernote 2i moet dat

aankunnen,en ik denk dat wel goed komt.Mijn cambridge cxa 60 pakt met gemak een 86db dus.....

https://www.whathifi.com/reviews/bluesound-powernode-2i

https://youtu.be/okOmxZyZCI8

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

wim bruins

#1112
Prijstechnisch gezien komt ook een gebruikte set focus XD 200 of 20 in beeld
Setje M20 zit op 950 euro
Versterker komt hier nog bij.

Zal de XD serie nog een stap hoger zijn ?

Dura

De nieuwe powernode is niet de i2 maar de 3, hoewel de fabrikant dat nummer niet hanteert, officieel geloof ik is het de N303. Deze kan 80 watt leveren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

B-art

#1114
Gloednieuwe (handgemaakte) nieuwe D-280 soft dome tweeters dynaudio. Net gemonteerd door Arthur van Sound Gallery. Perfect.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

MAW

Gr. Martijn

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

tonv

Ik heb sinds kort een paar gebruikte Excite X18, nu wil ik daar een centre speaker bij kopen.

Nu kan ik er eentje op e-bay kopen, een nieuwe X24 voor ongeveer 550 euro, is alleen niet wit, maar dat is niet zo erg, of zal ik een Emit 25C nemen van ongeveer 680 euro.

Ik weet dat je het beste uit dezelfde serie kan nemen, maar,

wat zijn jullie gedachten hierover?


bramsat

Quote from: MAW on July 22, 2021, 15:09:40
Dat valt toch tegen..

Maar gezien het bedrag voor een aktieve van dit merk valt het wel mee ,komt mischien wel uit china...wie weet?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Deleted User

Niet alles van een merk is goed (en wat is goed?), dat is bij geen enkel merk...Of het nu uit China komt of niet.... (ps... Dynaudio wordt nog steeds in Skanderborg geproduceerd....)

MAW

Quote from: bramsat on July 22, 2021, 19:11:33
Maar gezien het bedrag voor een aktieve van dit merk valt het wel mee

Neumann KH 310 ASR review en meetresultaten ziet er een stuk beter uit dan deze Dynaudio. En die is een stuk lager geprijsd..

De Dynaudio ziet er gewoon echt slecht uit. Wtf is die distortion in het middengebied.. deze speaker hadden ze niet moeten uitbrengen imo..
Gr. Martijn

Richi

Helemaal mee eens. Zeker niet als je een Jupiter meet ruimte tot je beschikking hebt. https://youtu.be/DGPVkPDNGpc

Of meet Dynaudio anders dan ASR?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob Eric Blank

Hoeveel ervaring is er met de Dynaudio Evoke 30? Zijn deze een beetje kritisch kwa aansturing?

Kwabbernoot

Quote from: Richi on July 26, 2021, 09:04:21
Helemaal mee eens. Zeker niet als je een Jupiter meet ruimte tot je beschikking hebt. https://youtu.be/DGPVkPDNGpc

Of meet Dynaudio anders dan ASR?
ASR meet near-field voor zover ik weet.

Groeten...