Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: bramsat on June 22, 2021, 11:25:59
Wat betekend dan niet stabiel? noem er is 2of 3 boven de ±500 euro. ik draai veelal met een 25 of 30 watter deze amps

zijn dan ook nog 40jr oud en voor een gemiddelde kamer meer als genoeg watt,de akai hieronder bezit ik ook en nog meer

akai's.....40 jr lang vond ik akai niks en nu staan ze klanmatig aan de top....trouwens samen met de nad van 40jr oud.

https://youtu.be/ALIeU1mEhMQ

Niks zeggen!! Jij bent in het bezit van beide merken ...... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Quote from: bramsat on June 22, 2021, 11:25:59
Wat betekend dan niet stabiel? noem er is 2of 3 boven de ±500 euro. ik draai veelal met een 25 of 30 watter deze amps
Nou, met de Naim Atom klinken mijn Contours goed, maar niet super strak en stabiel. Alsof de versterker ze niet super in zijn greep heeft. Maar nu met de Purifi als eindversterker ervaar ik dat totaal niet meer. Het klankkarakter is vrijwel hetzelfde gebleven, met de Atom als voorversterker, maar de luidsprekers staan meer als een huis. Geen idee hoe ik het moet omschrijven, maar het klinkt overtuigender of zo.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bramsat

Quote from: scrutinizer on June 22, 2021, 12:54:57
Niks zeggen!! Jij bent in het bezit van beide merken ...... ::)

Kun je toch zien wat ik bezit aan merken of?....en de rest staat er niet eens bij....jij blinkt uit dat er niets staat,behalve
einstein dan :P
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scrutinizer

Topic vullend!!
Maar het gaat om bijdrage op een forum niet om bezit. Toch? :sneaky2:

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bramsat

Quote from: scrutinizer on June 22, 2021, 15:18:38
Topic vullend!!
Maar het gaat om bijdrage op een forum niet om bezit. Toch? :sneaky2:

Tuurluk,maar wat je niet bezit dan kun toch moeilijk een oordeel over geven? ik beoordeel altijd wat ik nog bezit.

Dus een akai 2250 of 2650 klinken super goed vergelijkbaar met een aiwa AA8700 of accuphase E202.

En je beluister al uit mijn mening dat de versterkers tussen 1978/81 de allerbeste weergaves gaven en geven vergeleken

met versterkers van vandaag.....teminste tot 4000 euro anno vandaag.....maar dat vind ik dan :)

De laatste die ik hier had was een mcintosh 5200 of 5300 jaren geleden dat wel, alleen die speelt niet veel anders als een

Akai AM 2650, en een aiwa AA 8700 zet deze micintos gewoon daar waar die behoort dus gewoon de mindere.

Het is toch een schande om zo'n micintosh uit te voeren met plastic knoppen en dat voor 6000 euro....of was het toen nog

guldens?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

DV79

#1080
Zo nieuwe aanwinsten zijn binnen.

Dynaudio Contour 20 + Stand 6

Over de stand ben ik nog niet uit, mogelijk ga ik die nog vervangen voor de Stand 20, die iets breder is en i.c.m. de Contour 20 wat meer in proportie lijkt.

Nu eerst de luidspreker kabel nog vervangen.
Dat ik hem mooier weg kan werken in de stand.
En daarna op zoek naar en extra versterker, hoewel het helemaal niet tegenvalt hoe de combinatie met de Linn Majik DSM/2 het doet.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

kermy

Voor wat het waard is, het eerste wat ik dacht toen ik de speakers op die stands zag was, dat ziet er vreemd uit. Maar ik las in je tekst dat je zelf ook al je twijfels had bij de stands.

Iel, dat is het woord wat ze bij mij boven brengen, iets substantiëlers zou niet misstaan eronder.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rusher

Quote from: bramsat on June 22, 2021, 11:25:59
akai's.....40 jr lang vond ik akai niks en nu staan ze klanmatig aan de top....trouwens samen met de nad van 40jr oud.

https://youtu.be/ALIeU1mEhMQ
Tjonge, dat klinkt mooi, zelfs op mijn iPhone. Leuk!

Leeftijd en hoog aantal watts doen er "dus" niet (in alle gevallen) toe. Het gaat om hoe de versterker om kan gaan met (het impedantie verloop van) de luidsprekers die staan aangesloten. En zo te horen doet de Akai het heerlijk.

scrutinizer

Quote from: bramsat on June 22, 2021, 19:49:53
Tuurluk,maar wat je niet bezit dan kun toch moeilijk een oordeel over geven? ik beoordeel altijd wat ik nog bezit.

Dus een akai 2250 of 2650 klinken super goed vergelijkbaar met een aiwa AA8700 of accuphase E202.

En je beluister al uit mijn mening dat de versterkers tussen 1978/81 de allerbeste weergaves gaven en geven vergeleken

met versterkers van vandaag.....teminste tot 4000 euro anno vandaag.....maar dat vind ik dan :)

De laatste die ik hier had was een mcintosh 5200 of 5300 jaren geleden dat wel, alleen die speelt niet veel anders als een

Akai AM 2650, en een aiwa AA 8700 zet deze micintos gewoon daar waar die behoort dus gewoon de mindere.

Het is toch een schande om zo'n micintosh uit te voeren met plastic knoppen en dat voor 6000 euro....of was het toen nog

guldens?
Heb zat van dit soort materiaal uit vervlogen tijden de revue laten passeren en in handen gehad, Bram. Maar mss hanteer jij wel een andere graadmeter vwb je als top ervaart dan een ander.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DV79

#1084
Quote from: kermy on June 22, 2021, 22:28:02
Voor wat het waard is, het eerste wat ik dacht toen ik de speakers op die stands zag was, dat ziet er vreemd uit. Maar ik las in je tekst dat je zelf ook al je twijfels had bij de stands.

Iel, dat is het woord wat ze bij mij boven brengen, iets substantiëlers zou niet misstaan eronder.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Ja ik ben het met je eens, dat deze erg iel zijn i.c.m. de Contour's.

Ik vind de voet van de Stand 20 niet zo heel mooi, die vind ik van de Stand 6 mooier.
Maar ik twijfel ook of dit een Stand 6 betreft. De stands zitten bij de luidsprekers, maar ze lijken niet op de Stand 6 zoals die nu bij Dynaudio op de website staan.
Zijn er soms meerdere types Stand 6 geweest? Weet iemand dat?

Op MP is me dat ook al vaker opgevallen. Dat er een Stand 6 wordt aangeboden die er echt niet uitziet als https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-6

En daar komt bij dat de Stand 6 niet meer leverbaar is. Alleen nog hier en daar uit een voorraad.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Dura

#1085
Nou, ik vind het eigenlijk  niet zo lelijk. Ik vraag me wel af of dit nou de ideale koppeling is audiotechnisch, naar mijn ervaring kan een niet optimaal functionerende stand een speaker flink slechter laten klinken, maar op de foto's vind ik het niet verkeerd ogen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Roeru117

#1086
Mooie set hoor, maar ik snap de bedenkingen met de stand. Misschien is het een stand 2 of 3? Ik heb ze zelf op de stand 20 staan en dat ziet er wel een stuk steviger uit. En je hebt dan ook nog de adapterplaat waardoor je de luidsprekers op de stands vast kunt schroeven.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

bramsat

Quote from: scrutinizer on June 22, 2021, 22:45:52
Heb zat van dit soort materiaal uit vervlogen tijden de revue laten passeren en in handen gehad, Bram. Maar mss hanteer jij wel een andere graadmeter vwb je als top ervaart dan een ander.

Jouw mening is dan...hoe meer watt....hoe meer top....toch? wat zijn dan die buizenbezitters met 10/20/30 watters er

zielig aan toe. En wat materiaal betreft uit vervlogen tijd ik heb het specefiek over versterkers tussen 1978 tot ±1982.

En de reden waarom ik versterkers van na ±1983 beroerd vond klinken is de wetgeving uit duitsland betreffende het ontstoren

van deze versterkers.Deze maatregel was nodig om goedkope plastik versterkers uit o.a korea te ontstoren.

Dus een goede wet vind ik....,teminste als die word toegepast  specefiek op landen die deze troep hierzo invoeren.

Maar nee dat niet de duitsers pakten de japanse audio versterkers erbij.

En welhaast iedereen weet gewoon dat een jap versterker voldeed aan alle internationale normen en waarden....toch?

Dus een wet die puur duits is daar kon NL van meegenieten want de vrachten uit de lucht (frankfurt) containers (rotterdam

werden gewoon verkocht in NL.

Waar herken je deze klanmatig slechte versterkers.....aan de achterkant van deze versterkers...te herkennen aan het duitse

postteken FTZ.....werden ze ook geleverd aan frankrijk nee,werden ze ook geleverd aan GB,,,neen.

En vandaar dat ik deze versterkers mijd als de pest...

Heeft deze maatregel lang geduurd? ik vermoed 10/15 jr Deze maatregel werd pas opgeheven door de europese wetgeving

te herkennen aan  de CE regeling die minder schade aanrichte aan het gehoormatige van zo'n versterker.

Dus ik heb 40 jr gewacht voordat ik een nieuwe versterker kocht dat waren dan een yamaha S500 en een audio cambridge

CXA 60....ben ik nu tevreden....jawel alleen die oldies klinken gewoon opener en eerlijker,thats de way it is ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

DV79

Quote from: Roeru117 on June 23, 2021, 06:54:53
Mooie set hoor, maar ik snap de bedenkingen met de stand. Misschien is het een stand 2 of 3? Ik heb ze zelf op de stand 20 staan en dat ziet er wel een stuk steviger uit. En je hebt dan ook nog de adapterplaat waardoor je de luidsprekers op de stands vast kunt schroeven.
Ja idd icm de Stand 20 oogt het meer in proportie.
Mooie combi zoals jij het hebt. Bedankt voor je reactie en de foto.

Die platen zijn er wel voor de 20? Ik dacht alleen voor de 6.
Vandaag maar eens verder naar kijken hoe ik dat ga doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

chansig

Quote from: bramsat on June 23, 2021, 07:07:38
Jouw mening is dan...hoe meer watt....hoe meer top....toch? wat zijn dan die buizenbezitters met 10/20/30 watters er

zielig aan toe. En wat materiaal betreft uit vervlogen tijd ik heb het specefiek over versterkers tussen 1978 tot ±1982.

En de reden waarom ik versterkers van na ±1983 beroerd vond klinken is de wetgeving uit duitsland betreffende het ontstoren

van deze versterkers.Deze maatregel was nodig om goedkope plastik versterkers uit o.a korea te ontstoren.

Dus een goede wet vind ik....,teminste als die word toegepast  specefiek op landen die deze troep hierzo invoeren.

Maar nee dat niet de duitsers pakten de japanse audio versterkers erbij.

En welhaast iedereen weet gewoon dat een jap versterker voldeed aan alle internationale normen en waarden....toch?

Dus een wet die puur duits is daar kon NL van meegenieten want de vrachten uit de lucht (frankfurt) containers (rotterdam

werden gewoon verkocht in NL.

Waar herken je deze klanmatig slechte versterkers.....aan de achterkant van deze versterkers...te herkennen aan het duitse

postteken FTZ.....werden ze ook geleverd aan frankrijk nee,werden ze ook geleverd aan GB,,,neen.

En vandaar dat ik deze versterkers mijd als de pest...

Heeft deze maatregel lang geduurd? ik vermoed 10/15 jr Deze maatregel werd pas opgeheven door de europese wetgeving

te herkennen aan  de CE regeling die minder schade aanrichte aan het gehoormatige van zo'n versterker.

Dus ik heb 40 jr gewacht voordat ik een nieuwe versterker kocht dat waren dan een yamaha S500 en een audio cambridge

CXA 60....ben ik nu tevreden....jawel alleen die oldies klinken gewoon opener en eerlijker,thats de way it is ;)

Mooi speakers toch die van Dynaudio ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat


Zeer zeker Hans...atc en de dyns zijn goede speakers.....had ook verwacht dat jij die nam dus niet zo big als wat je

nu in opdracht hebt bestelt....maar ik wacht wel af hoe ze jouw bevallen...errug benieuwd dat wel. :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

scrutinizer

Nee.

Ik vroeg je alleen of jij in het bezit was van deze amps. ::)

Dit ging over een uiting voor wat JIJ als top ervaart....... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Roeru117

#1092
En terug naar Dynaudio...

Quote from: DV79 on June 23, 2021, 07:49:23
Ja idd icm de Stand 20 oogt het meer in proportie.
Mooie combi zoals jij het hebt. Bedankt voor je reactie en de foto.

Die platen zijn er wel voor de 20? Ik dacht alleen voor de 6.


Dank je. Ik ben er ook heel erg blij mee en het klinkt fantastisch (zit alleen wel weer een beetje naar een kleine sub te kijken voor dat beetje extra in het laag ;D ).
De adapterplaten heb ik van een set Stand 6 gehaald die ik samen met de luidsprekers heb overgenomen van iemand. Deze passen ook perfect op de Stand 20.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Quote from: Roeru117 on June 23, 2021, 14:52:54
En terug naar Dynaudio...

Dank je. Ik ben er ook heel erg blij mee en het klinkt fantastisch (zit alleen wel weer een beetje naar een kleine sub te kijken voor dat beetje extra in het laag ;D ).
De adapterplaten heb ik van een set Stand 6 gehaald die ik samen met de luidsprekers heb overgenomen van iemand. Deze passen ook perfect op de Stand 20.
Ik kan de Sub 6 van harte aanbevelen.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Die had ik uiteraard al gezien, maar die wordt al te groot. Ik ben geinteresseerd in de nieuwe SVS 3000 Micro. Die is heel erg compact en de eerste reviews zijn erg goed. Ik hoef niet van de bank te rollen maar wat meer fundament bij film en muziek is voldoende. De ruimte is niet groot dus dat vraagt ook geen monstersub. Eens gaan informeren of er een sforumsponsor is die er een in de aanbieding heeft...  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DV79

#1095
Quote from: Roeru117 on June 23, 2021, 14:52:54
En terug naar Dynaudio...

Dank je. Ik ben er ook heel erg blij mee en het klinkt fantastisch (zit alleen wel weer een beetje naar een kleine sub te kijken voor dat beetje extra in het laag ;D ).
De adapterplaten heb ik van een set Stand 6 gehaald die ik samen met de luidsprekers heb overgenomen van iemand. Deze passen ook perfect op de Stand 20.
Nog een Sub toevoegen. Dat is best wel wat.
Ben al zeer positief over het laag van de Contour 20. Dat is een stuk beter maar ook meer dan ik hiervoor had.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Roeru117

Er zit flink wat laag is, maar ik heb bijna altijd al met een subwoofer gespeeld. Ik heb nu al een tijd geen subwoofer en op zich gaat dat prima. De Contours lopen door tot ongeveer 40 Hz. Wel mis ik regelmatig het laag dat beetje extra beleving en dan vooral bij films. Mijn laatste sub was een SVS SB3000 en dat ging erg goed. Dat formaat kan ik niet meer kwijt en ben daarom erg nieuwsgierig naar het kleinere broertje.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Quote from: Roeru117 on June 23, 2021, 17:45:09
Die had ik uiteraard al gezien, maar die wordt al te groot. Ik ben geinteresseerd in de nieuwe SVS 3000 Micro. Die is heel erg compact en de eerste reviews zijn erg goed. Ik hoef niet van de bank te rollen maar wat meer fundament bij film en muziek is voldoende. De ruimte is niet groot dus dat vraagt ook geen monstersub. Eens gaan informeren of er een sforumsponsor is die er een in de aanbieding heeft...  8)
De Sub 6 groot????? Wordt tijd dat je een keer naar Huissen komt Roel!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Te breed is dan het betere woord. De hoogte en diepte zijn prima. En die valt mij iets buiten budget. De Contour loopt al behoorlijk ver door en op de plaats waar de sub kan staan (hopelijk) had ik met de vorige sub redelijke pieken rond de 25Hz en 45Hz. Ik hoop/verwacht dat een kleine sub daar net dat beetje extra kan geven. We gaan het wel zien, want als ik mijn zinnen ergen op zet dan gaat dat vaak ook wel gebeuren.  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

scoc

Of de Kef C62. Zelf nog niet gehoord maar is best wel compact en de reviews tot dusver zijn goed.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050