Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Op MP staat een set nieuwe (demo) contour 60 te koop voor net geen 5K
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

BJF

#801
Heb ik gezien, maar boven budget voor mij.
NAD M10 V2
Elac FS247

DVDmartinDVD

Quote from: BJF on January 18, 2020, 22:18:21
Heb ik gezien, maar biven budget voor mij.

Na onderzoek staan deze al vanaf 2018 in de winkel.... Maar mooie prijs, maar veel te groot voor in mijn ruimte.
Denk niet dat ze tot hun recht komen?

Om 12:00 ga ik naar de Contour 30 luisteren
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Richi

Quote from: DVDmartinDVD on January 19, 2020, 11:21:32
Om 12:00 ga ik naar de Contour 30 luisteren
Het is 12:02 nu. En?  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

En nu al ruim een uur verder. Zal vast nergens naar klinken  ;)

Wat betreft de combinatie kun je natuurlijk ook kijken om de fronts en center uit de Contour lijn te nemen en dan als achterspeaker een Evoke 20. Scheelt toch weer een paar cent.
Maar ik zou eerst afwachten wat het aanbod wordt voor een hele Contour setup. Zoals Raindog al aangeeft zijn het adviesprijzen en er zit best wat speelruimte op.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

vanzomereng

#805
Quote from: BJF on January 18, 2020, 10:31:55
Ik overweeg een set Evoke 20 icm een Rel subje. Nu wordt overal gewaarschuwd voor het feit dat de Evokes (eigenlijk álle Dynaudio's) nogal wat vermogen vragen en er dus hoge eisen aan de versterking worden gesteld.
Wat zou volgens jullie een goede versterker zijn voor mijn beoogde set-up? Ik koop meestal gebruikt en hoef niet de nieuwste techniek, dus een oudere, 'bewezen' versterker wordt zeker overwogen.

Ik speel al zelf al vele jaren met m.i.z.  met pareltjes van speakers, namelijk de Dynaudio Focus 260.
Aangestuurd met Marantz PM11S2.
Ik heb meerdere luisteraars al hier gehad en vonden het zeer goed klinken.
De Focus 260 zijn makkelijk te plaatsen en qua impedantie verloop makkelijk aan te sturen.
Alleen de gevoeligheid is niet meer als gemiddeld tot redelijk (87db/1m/1w) dus een beetje potente versterker kan nooit geen kwaad.

Wat is zelf zo lees, hier en daar op diverse forums e.d. zijn vele Dynaudio's qua klankkleur, enigszins "warm" afgestemd en het hoog is zeer mild/smooth.
Hierdoor zijn ze niet zo superkritisch qua matching met versterkers en combineren ook zeer goed met wat slankere tot neutrale afgestemde versterkers,
zoals Rotel RA-1592 of Hegel etc.
Maar allemaal voor wat het waard is, sommige vinden de combinatie met Naim weer geweldig en ook Musical Fidelity M5SI of M6SI wordt regelmatig genoemd

Je bent hier welkom als je wilt luisteren

Ik ben voornemens de Marantz te verkopen omdat ik een All-in-one apparaat wilt aanschaffen (streamer/dac/versterker in 1 behuizing)
Gewoon meer eenvoud, minder kabels. 


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Charlemagne

Quote from: VANZOMERENG on January 19, 2020, 13:12:08
Ik ben voornemens de Marantz te verkopen omdat ik een All-in-one apparaat wilt aanschaffen (streamer/dac/versterker in 1 behuizing)
Gewoon meer eenvoud, minder kabels.

De Devialet Expert heeft het allemaal in huis en matcht erg goed met Dynaudio.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DVDmartinDVD

Quote from: Richi on January 19, 2020, 12:02:39
Het is 12:02 nu. En?  :D

::)

Vanmiddag dus de beloofde demo gehad met de Dynaudio Contour 30. Deze was aangesloten via een Mark levinson versterker en een Naïm roon endpoint. Weet niet precies de typenummers.

Dit werd verzorgd door René van Es die in deze winkel mag hobbyen, wat een erg leuke bezigheid is.

Met een iPad op schoot mog ik zelf de muziek bedienen, eerst wat me opkwam was een nummer van Yello The Expert een lekker nummer met veel laag er in. En dat laag werd erg diep weer gegeven, het laag deinde zelfs nog een beetje na. Ook viel me op dat het midden gebied niet erg wijds overkwam. Een ander nummer van Alan Taylor The Traveler gaf de Contour een lekkere dikke Bas weer, ook het midden gebied bleef een beetje dicht zitten, stemmen kwamen niet lekker over.

Toen kwam René met het idee om een NAD bleu sound bron op de ML aan te sluiten, toen eindelijk brak het midden gebied wat open maar nog niet zo lekker als wat ik hier thuis de muziek beleef.

Dus eigenlijk viel het in mijn oren wat tegen, de Bas werd wel lekker weergegeven ook op lagere volumes.

Ik vroeg of er geen andere speakers waren die mij wel kon bekoren. René besloot om een set PMC Twenty5.23 of de .24 erbij te halen.
Ik stond verbaasd te kijken omdat ik nog nooit van dit merk gehoord had.

Het was een 2 weg zuilen speaker die aangesloten werd.
Deze klonk veel meer open en de Bas was droog gortdroog en ging veel verder in het laag.
Aan dit geluid kon ik wel wennen. Omdat mijn nieuwe speakers ook moet voldoen om goed films te kunnen weergeven zette ik de soundtrack van op van Blade Runner 2049, met het openingsnummer 2049 had ik het gevoel dat ik mijn Velodyne DD15+ op MP kon zetten.

Hier was ik echt van onder de indruk!

Dat een 2 weg systeem dit kon weergeven...wat doet het 3 wegsysteem dan wel niet van dit merk "de twenty5.26" die wel gelijk een heel stuk duurder is. Dat schijnt omdat de midden weergever heel moeilijk te maken is van dit merk.

Al met al weet ik nu niet wat ik van de Contour 30 moet denken. Al ga ik nog wel binnenkort deze weer opnieuw beluisteren maar dan met de NAD 32 versterker.

Het Was een leuke en vooral een leerzame middag.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Richi

Klinkt alsof je goed geholpen bent. De matching van apparatuur en luidspreker maakt of breekt het geluid. PMC is best wel een bekend merk, met name bekend om hun laagweergave via (ik geloof) het matrix principe. Leuke zoektocht en bedankt voor je verslag!  :headbanging:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bva

Quote from: Richi on January 19, 2020, 19:47:20
Klinkt alsof je goed geholpen bent. De matching van apparatuur en luidspreker maakt of breekt het geluid. PMC is best wel een bekend merk, met name bekend om hun laagweergave via (ik geloof) het matrix principe. Leuke zoektocht en bedankt voor je verslag!  :headbanging:

Het zijn transmissielijn luidsprekers vandaar het diepe laag. Na registratie 20 jaar garantie!!

Tabcam

Leuk verslag :pompom:. PCM is best bekend maar niet bij de massa.

Tip: hou in je achterhoofd dat je tevens naar hun ruinte en hun plaatsing hebt geluisterd. Altijd lastig om zonder zelf in je eigen huis met plaatsing te experimenteren te horen of luidsprekers goed kunnen klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Huub-13

Quote from: DVDmartinDVD on January 19, 2020, 19:43:47
::)
Dit werd verzorgd door René van Es die in deze winkel mag hobbyen, wat een erg leuke bezigheid is.

Ik vroeg of er geen andere speakers waren die mij wel kon bekoren. René besloot om een set PMC Twenty5.23 of de .24 erbij te halen.
Ik stond verbaasd te kijken omdat ik nog nooit van dit merk gehoord had.

René van Es luistert bij hem thuis zelf ook naar PMC speakers: de FACT 12.
Dat is nog een klasse hoger/beter (en duurder) dan de speakers uit de Twenty-serie die jij hoorde.

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

DVDmartinDVD

Quote from: Huub-13 on January 20, 2020, 21:56:41
René van Es luistert bij hem thuis zelf ook naar PMC speakers: de FACT 12.
Dat is nog een klasse hoger/beter (en duurder) dan de speakers uit de Twenty-serie die jij hoorde.

Klopt,

Hij heeft toch wel de kans om mooie speakers te kunnen beluisteren voor een review of i.d.

Dat dit merk dan beklijft wil dan wel wat zeggen. Ik ga volgende week nog een keer, maar dan ergens anders, de Contour beluisteren op een NAD M32. Hopelijk komt deze beter uit de verf.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#813
Nog steeds op zoek naar de juiste speakers voor zowel stereo als voor HT reist mij de vraag;

Voor de fronts wanneer kies je voor de Contour 30 of ga je stiekem voor de Confidence 20?
Ik gok zelf dat je met de C 20minder laag genereert
Voordelen met de C 20t.o.v. de contour 30

Past de Contour 25c ook goed bij de C20

Of toch maar doorsparen voor de Confidence 30 (te duur)

Ruimte waar het in moet is een zolder met schuin dak 4x5,5M

Alvast bedankt
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

rkwinkel

Hallo Martin,

heb je de Evoke's al beluisterd  ?



Groet

Rick

DVDmartinDVD

Quote from: rkwinkel on January 27, 2020, 12:31:19
Hallo Martin,

heb je de Evoke's al beluisterd  ?



Groet

Rick

Hi Rick,

Nee nog niet. Hopelijk donderdag.
Vanavond naar een goed ingespeelde contour 30 luisteren. Aangesloten op een NAD M22.

Denk dat de contour van vorige week niet in gespeeld was.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

#816
Quote from: DVDmartinDVD on January 27, 2020, 11:59:15
Voor de fronts wanneer kies je voor de Contour 30 of ga je stiekem voor de Confidence 20?
Ik gok zelf dat je met de C 20minder laag genereert

De vraag zou voor mij dan zijn hoe veel mooier de Confidence eventueel speelt dan de Contour 30 en is het verschil in het laag goed op te vangen met de sub? Of hebben de extra driver en meer volume van de Contour juist weer een voordeel. Bij Dynaudio zijn het vaan de monitorluidsprekers die mij verbazen qua klank en diepgang. Ze klinken vaak grootser en voller dan je zou verwachten op basis van de grootte.

Of de Contour center en de Confidence 20 mooi matchen zou je moeten beluisteren of het eventueel vragen aan Dynaudio zelf. Zij zullen een goed beeld hebben van hoe de series zich tot elkaar verhouden.

Maar het idee om een set Confidence 20 met een M12/M22 combo te hebben staan...  :music:  :headbanging: Ik heb er zelf de ruimte niet meer voor en moet me "behelpen" met een set Focus 60 XD (Absoluut geen straf. Ik heb deze set onderhand al langer staan dan alles wat ik eerder gehad heb en geniet er elke dag van).

Ik ben benieuwd hoe de combo vanavonden met de Contour klinkt. Veel lastige keuzes en prachtig geluid. Veel plezier.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

Quote from: Roeru117 on January 27, 2020, 13:51:53


Ik ben benieuwd hoe de combo vanavonden met de Contour klinkt. Veel lastige keuze en prachtig geluid. Veel plezier.

Ja ik ook. Heb al diverse Reviews gelezen en allemaal lovend, en hoeveel Bas er nog uit komt.

Net een unboxing filmpje gekeken, alleen die doos al! Ze zitten dus met zijn tweeën in 1 doos verpakt.
Het Bas geluid geluid onder de speaker wordt doorgeleid door de buis aan de voet.

De echte bassen met films wordt toch naar de subwoofer geleid dus daar mis je niks aan, denk met die nieuwe tweeter dat geluid zeker ten goede komt. Ik zag alleen geen confidence centerspeaker meer op de website?

Tja maar weer ergens gaan kijken waar deze als demo staat.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Net de contour 30 beluisterd op een NAD M 22, dit klonk vele malen beter als vorige week in de winkel. Denk dat dit met inspelen te maken heeft.

Hopelijk kan iemand vertellen over de confidence 20
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: DVDmartinDVD on January 27, 2020, 22:09:58
Net de contour 30 beluisterd op een NAD M 22, dit klonk vele malen beter als vorige week in de winkel. Denk dat dit met inspelen te maken heeft.

Hopelijk kan iemand vertellen over de confidence 20

Om mij zelf maar even te quoten Ja ik kan nu vertellen hoe de confidence 20 klinkt.
Een mooie winkel in leiden waar ze de hele Dynaudio lijn hebben staan (zo goed als) heb ik geluisterd naar 3 verschillende speakers.

Begonnen met de Contour 30, die ik nu wel begint te kennen, om even een nulpunt te zetten en van hier uit verder te gaan naar de confidence 20.
Een behoorlijke speaker op een voet, erg mooi van uiterlijk en mooi van innerlijk?
Van laag naar hoog wordt erg mooi en zuiver weergegeven, een brede spreiding van het geluidsbeeld.
Ook de echtheid van de instrumenten valt mij op. Geen opvallend laag die afleid.
Ook de vernieuwde tweeter is echt een mooie toevoeging.

Vragend of het slim is om toch nog even naar de confidence 30 te luisteren, werd mij dat afgeraden. Er is geen weg meer terug.....

De 20 werd weggehaald en de 30 neergezet, een erg mooie slanke toch wel iets hoge speaker. Ook het fineer wat wordt gebruikt is erg mooi, zwart met een houtnerf bewerking.

Al snel na de eerste klanken hoorde ik het al, er kwam meer laag bij, maar dan ook echt laag. Het totale spectrum kreeg meer body nog meer life like gevoel. Ook de bekkens van de drumstel klonk ook echt naar metaal, erg mooi.

Wel jammer dat je 2 x zoveel in je buidel moet tasten om van dit geluid te mogen genieten.

Ik ben weer meer wijzer geworden en nu wordt zelfs de keuze nog moeilijker gemaakt, qua prijs.

Dynaudio confidence heeft wel mijn hart gestolen
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

De kogel is door de kerk.

Ik heb de Dynaudio Confidence 20 als fronts, de Contour 25c en de Contour 20 besteld.

Ik twijfelde om voor de fronts de Contour 30 te nemen, maar eenmaal de confidence 20 gehoord te hebben op stereo en je wil niet meer terug.

Hopelijk valt de levertijd mee  :nopompom:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Richi

Gefeliciteerd. Dat is een mooie set zeg. Bijzonder dat het verschil tussen de Contour en de Confidence zo groot is. Kan niet wachten op de foto's.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Mooi hoor. Je hebt dan een van de weinige sets op dit forum waar ik oprecht jaloers op kan zijn. NAD Masters met Dynaudio Confidence  :inlove:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Jean Sibelius

Quote from: DVDmartinDVD on February  1, 2020, 14:59:18
De kogel is door de kerk.

Ik heb de Dynaudio Confidence 20 als fronts, de Contour 25c en de Contour 20 besteld.

Ik twijfelde om voor de fronts de Contour 30 te nemen, maar eenmaal de confidence 20 gehoord te hebben op stereo en je wil niet meer terug.

Hopelijk valt de levertijd mee  :nopompom:

Gefeliciteerd met je aanschaf! 8)

Dynaudio heeft lang geleden mijn hart ook gestolen. Zie dat je de confidence lijn met de contour lijn gaat combineren.

Ik heb een tijd gespeeld met dynaudio confidence c4 als front, c1 als rear en de contour s cx als center. Toen ik nog met de contour 3.3 speelde was de s cx een mooie match. Bij mij stond op een gegeven moment de s cx stof te happen tussen de c4 omdat de center een andere klank had dan de fronts, dus ik maakte ik geen gebruik meer van de center omdat dit meer kwaad dan goed deed. Dit ter overweging.


Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#824
Quote from: Richi on February  1, 2020, 20:54:27
Gefeliciteerd. Dat is een mooie set zeg. Bijzonder dat het verschil tussen de Contour en de Confidence zo groot is. Kan niet wachten op de foto's.  8)

Verschil is echt heel groot :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)