Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snapo6

#775
Voor een prijs waarvoor ik het niet kon laten staan heb ik een set prachtige piano black M10 gekocht en beugel probleem heb je helpen oplossen :)
Nu ik eraan denk wordt van de surround idd meer gevraagd dan van hoogte speaker en zelf denk ik dat de M10 de "betere" speaker is ivm mijn huidige surrounds, bovendien hebben de huidige surrounds al verstelbare beugels.

In dit geval gaan de M10's als surround gebruikt worden (op stands en 30 cm van de muur) en huidige surrounds gaan de hoogte in, hierbij nog uitvinden voor de beste plaatsing, zij- of achterwanden.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

vik

Klopt doen ze goed.

Vandaag bij een klant een setje Evoke 50 fronts, Evoke 10 surrounds en de Evoke 25C center afleveren en installeren. Als Atmos speakers hebben we gekozen voor de Kef R8A speakers. Apparatuur NAD Master serie  :pompom:

Quote from: raindog on October  6, 2019, 00:00:48
Helemaal mee eens! En ze zijn 6 ohm die Evoke's, dus makkelijker te combineren met receivers. Dat was eigenlijk toch wel het grootste euvel van de duurdere Dyn's in een HT, zonder flinke eindversterkers komen ze nooit echt lekker los.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Trabuca

Quote from: vik on October  9, 2019, 07:18:26
Klopt doen ze goed.

Vandaag bij een klant een setje Evoke 50 fronts, Evoke 10 surrounds en de Evoke 25C center afleveren en installeren. Als Atmos speakers hebben we gekozen voor de Kef R8A speakers. Apparatuur NAD Master serie  :pompom:
Naast het feit dat ik de Evoke serie erg mooi vind qua uiterlijk, ben ik benieuwd hoe ze zich houden t.o.v. de concurrentie. Als jullie een omschrijving moeten geven, wat zouden jullie over deze serie zeggen? Ik wil ze graag een keer gaan beluisteren, als ik er tijd voor vind.


Denk aan:
In vergelijking met de Focus is de Evoke...
In vergelijking met de bijv de oude /huidige Confidence serie is de Evoke....
In vergelijking met Kef R-serie/Monitor Audio/Scansonic....klinken ze warmer/analytischer/dynamischer?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

naish123

Ik heb de Evoke 10 een week te leen gehad en ik vond het geluid erg goed. Heel rustig en breed.

Ten opzichte van mijn Kef ls50 waren ze minder gedetailleerd. Maar de looks, bouwwijze, het geluid zijn echt super.

Trabuca

Quote from: naish123 on October  9, 2019, 11:45:43
Ik heb de Evoke 10 een week te leen gehad en ik vond het geluid erg goed. Heel rustig en breed.

Ten opzichte van mijn Kef ls50 waren ze minder gedetailleerd. Maar de looks, bouwwijze, het geluid zijn echt super.

Toevallig speel ik ook met de Kef LS50 met sub. Maar het is geen Evoke geworden?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

naish123

Quote from: Trabuca on October  9, 2019, 12:51:28
Toevallig speel ik ook met de Kef LS50 met sub. Maar het is geen Evoke geworden?
Nee, ze zijn het niet geworden want toen na een paar dagen mijn Kef's beluisterde vond ik ze lekker klinken en de Dynaudio's weer een beetje mat.
Maar ik had inmiddels een "schone" switch dichtbij mijn set gezet en deze direct mijn Roon endpoint in en dat was een nog grotere verbetering. Dus toen maar de Kef's maar gehouden.

rkwinkel

Quote from: vik on October  9, 2019, 07:18:26
Klopt doen ze goed.

Vandaag bij een klant een setje Evoke 50 fronts, Evoke 10 surrounds en de Evoke 25C center afleveren en installeren. Als Atmos speakers hebben we gekozen voor de Kef R8A speakers. Apparatuur NAD Master serie  :pompom:

Absolute top combi. Vic uitstekend werk geleverd en ook een hoop fun.  Wat een verschil tov Klipsch.

vik

Ik vind de Evoke serie heel veel weg hebben van de Confidence lijn. Niet zo gek want ze gebruiken identieke technieken.

Kef R en Evoke zijn zeker aan elkaar gewaagd. Ze laten net zoveel details horen en klinken heel open en natuurlijk. Toch hebben ze hun signature die je persoonlijk moet ervaren welke beter bij je past. De Evoke 50 zet een enorm podium neer ook stevig in het laag. Kef R serie doet dat ook heel erg fraai. Ze zijn wel erg gevoelig voor de match met apparatuur. Kef R vind ik persoonlijk niet matchen met de NAD master serie.

Scansonic ken ik persoonlijk (ook heel fraai) ook maar ik vind de Kef R en ook de Evoke serie wel fraaier. Klinken natuurlijker zijn ook "completer en volwassener" in het laag. Kef R serie en de Evoke serie zijn twee uitstekende voorbeelden van merken met een zeer hoge prijs kwaliteit verhouding.

Quote from: Trabuca on October  9, 2019, 11:40:08
Naast het feit dat ik de Evoke serie erg mooi vind qua uiterlijk, ben ik benieuwd hoe ze zich houden t.o.v. de concurrentie. Als jullie een omschrijving moeten geven, wat zouden jullie over deze serie zeggen? Ik wil ze graag een keer gaan beluisteren, als ik er tijd voor vind.


Denk aan:
In vergelijking met de Focus is de Evoke...
In vergelijking met de bijv de oude /huidige Confidence serie is de Evoke....
In vergelijking met Kef R-serie/Monitor Audio/Scansonic....klinken ze warmer/analytischer/dynamischer?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Graag gedaan en heel veel plezier met je Dynaudio's Rick! We horen graag jouw bevindingen  :headbanging:

Quote from: rkwinkel on October  9, 2019, 22:53:16
Absolute top combi. Vic uitstekend werk geleverd en ook een hoop fun.  Wat een verschil tov Klipsch.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rkwinkel

Quote from: vik on October 10, 2019, 11:45:51
Graag gedaan en heel veel plezier met je Dynaudio's Rick! We horen graag jouw bevindingen  :headbanging:

jep, zal zeker mijn bevindingen delen. Het is iig een enorme vooruitgang tov Klipsch. De combinatie NAD met Dynaudio is perfect. De Evoke's geven alles precies weer. Het geluid is nog steeds warm en er is genoeg bas, maar wel gecontroleerder dan bij Klipsch. De Dyn's worden ook nooit schel en zelfs bij hoge volumes blijft het zuiver klinken zonder vervorming. Je wordt in de film getrokken door het geluid van de Dyns. Ik was bang dat de NAD niet genoeg vermogen zou hebben voor de Dyns. Victor garandeerde dat dat niet het geval was, en hij heeft meer dan gelijk gekregen. Dus al met al een geslaagde combi. ik had zelf nooit aan deze combinatie gedacht, maar Victor heeft hier heel goed werk in geleverd. Je merkt dat Dynaudio op een hoger niveau ligt dan Klipsch, kwa geluid en afwerking. Al met al een geslaagde koop.


wim bruins

Ben ook benieuwd naar de Evoke 10 en 20
Nu hier de Emit M20 staan op een voor en eind versterker van Nad.
Nog steeds zeer tevreden met het geluid.

Hoeveel beter zal de Evoke 10 zijn.
Heeft wel een kleinere woofer dan de M20 die behoorlijk stevig kan spelen.


 

Joost V.

Hallo allemaal,

Als Dynaudio-fan zou ik graag de Evoke 30 bij iemand thuis willen beluisteren. Is er iemand die onze gezamenlijke hobby onder het genot van een bak koffie ziet zitten? Ik ben zelf in het bezit van de Excite X38. De Evoke 50 is heel gaaf, maar ook heel groot. De Evoke 30 is bescheiden en ben er benieuwd naar. Ik hoor het graag.

Groetjes Joost
Dynaudio Contour 60 - Hegel H360 - Volumio Primo

Faker007

Ik heb op mijn werkplek de Xeo 20 (ter vervanging van Audioengine A5).

Valt zeker niet tegen ... ik heb verder geen ervaring met Dynaudio en vroeg me af of de Xeo lijn vergelijkbaar is met niet actieve LS van Dynaudio

DVDmartinDVD

Zondag de Dynaudio Contour 30 beluisteren.
Had deze graag willen vergelijken met de Evoke 50 om te horen of de meerwaarde rechtvaardig is.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Richi

Gaaf! Laat je weten wat je er van vond?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Carrol

Quote from: DVDmartinDVD on January 17, 2020, 16:17:06
Zondag de Dynaudio Contour 30 beluisteren.
Had deze graag willen vergelijken met de Evoke 50 om te horen of de meerwaarde rechtvaardig is.
Ga je de Evoke 50 ook nog beluisteren??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Roeru117

Quote from: DVDmartinDVD on January 17, 2020, 16:17:06
Zondag de Dynaudio Contour 30 beluisteren.
Had deze graag willen vergelijken met de Evoke 50 om te horen of de meerwaarde rechtvaardig is.

En dan in combinatie met je 'bescheiden' NAD setje (M12/M22)? Dat wordt genieten. Heel veel plezier.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

BJF

Ik overweeg een set Evoke 20 icm een Rel subje. Nu wordt overal gewaarschuwd voor het feit dat de Evokes (eigenlijk álle Dynaudio's) nogal wat vermogen vragen en er dus hoge eisen aan de versterking worden gesteld.
Wat zou volgens jullie een goede versterker zijn voor mijn beoogde set-up? Ik koop meestal gebruikt en hoef niet de nieuwste techniek, dus een oudere, 'bewezen' versterker wordt zeker overwogen.
NAD M10 V2
Elac FS247

vik

Heb je iets op het oog kwa versterking? NAD matched heel erg mooi met de Evoke serie.

Een oude Classé CAP-151 is ook nog steeds een erg fraaie en betaalbare optie. Of een Hegel.


Quote from: BJF on January 18, 2020, 10:31:55
Ik overweeg een set Evoke 20 icm een Rel subje. Nu wordt overal gewaarschuwd voor het feit dat de Evokes (eigenlijk álle Dynaudio's) nogal wat vermogen vragen en er dus hoge eisen aan de versterking worden gesteld.
Wat zou volgens jullie een goede versterker zijn voor mijn beoogde set-up? Ik koop meestal gebruikt en hoef niet de nieuwste techniek, dus een oudere, 'bewezen' versterker wordt zeker overwogen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

BJF

Nee, heb nog niks op het oog. Twijfel ook nog steeds of een actieve Dynaudio niet veel 'makkelijker' is. Over versterking (en gebruiksgemak) hoef ik me dan niet druk te maken. Aan de andere kant beperkt dat de keuze.
NAD M10 V2
Elac FS247

DVDmartinDVD

Quote from: Carrol on January 17, 2020, 19:55:03
Ga je de Evoke 50 ook nog beluisteren??

Hi,

Ik morgen de Contour 30 beluisteren. De Evoke 50 hadden ze niet staan, hopelijk een andere.
Had nog wel gevraagd om wat concurrentie erbij te zetten. Dus ben benieuwd

En over 2 weken ook nog wat speakers beluisteren, ik ga er nu wel de tijd voor nemen.

Voornemen is (droom) als front de Contour 30, center de Contour 25c en achter de Contour 20 
:tounge:

Maar goed even afwachten maar.

Wordt vervolgd!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

B-art

Quote from: BJF on January 18, 2020, 10:31:55
Ik overweeg een set Evoke 20 icm een Rel subje. Nu wordt overal gewaarschuwd voor het feit dat de Evokes (eigenlijk álle Dynaudio's) nogal wat vermogen vragen en er dus hoge eisen aan de versterking worden gesteld.
Wat zou volgens jullie een goede versterker zijn voor mijn beoogde set-up? Ik koop meestal gebruikt en hoef niet de nieuwste techniek, dus een oudere, 'bewezen' versterker wordt zeker overwogen.

Musical Fidelity of NAD moet het kunnen doen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DVDmartinDVD

Even terugkomend

De Contour set kost wat ik zo zag "de Contour 30 - 20 - c25" = 14.748€

De Evoke set "Evoke 50 - 30 - 25c" = € 8797,-

Iemand ervaring om deze 2 lijnen te combineren?

Wil het liefst rond de 10K uitkomen
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

raindog

Quote from: DVDmartinDVD on January 18, 2020, 12:57:13
Even terugkomend

De Contour set kost wat ik zo zag "de Contour 30 - 20 - c25" = 14.748€

De Evoke set "Evoke 50 - 30 - 25c" = € 8797,-

Iemand ervaring om deze 2 lijnen te combineren?

Wil het liefst rond de 10K uitkomen

Adviesprijzen moet je niet te veel van uit gaan bij Dynaudio, het zou me niet verbazen als je de genoemde Contour set in de praktijk voor 10k kunt bestellen.
Houd er wel rekening mee dat die Contours erg veel ruimte nodig hebben. Ik weet niet hoe groot je ruimte is maar het zou goed kunnen dat je ruimte meer bepalend is voor je keuze dan je budget.

Quote from: BJF on January 18, 2020, 10:31:55
Ik overweeg een set Evoke 20 icm een Rel subje. Nu wordt overal gewaarschuwd voor het feit dat de Evokes (eigenlijk álle Dynaudio's) nogal wat vermogen vragen en er dus hoge eisen aan de versterking worden gesteld.
Wat zou volgens jullie een goede versterker zijn voor mijn beoogde set-up? Ik koop meestal gebruikt en hoef niet de nieuwste techniek, dus een oudere, 'bewezen' versterker wordt zeker overwogen.

De meeste Dynaudio's spelen op 4 ohm maar de Evoke's 20 op 6 ohm, dus qua versterking zijn ze iets minder kritisch.

Quote from: BJF on January 18, 2020, 10:58:56
Nee, heb nog niks op het oog. Twijfel ook nog steeds of een actieve Dynaudio niet veel 'makkelijker' is. Over versterking (en gebruiksgemak) hoef ik me dan niet druk te maken. Aan de andere kant beperkt dat de keuze.

De Focus XD lijn ken ik niet maar de Xeo 20 heb ik een tijdje gehad en die beviel mij totaal niet. Klankmatig een stuk minder dan bijvoorbeeld een Excite X14 icm met een gemiddelde versterker. Ook de bouwkwaliteit van de Xeo reeks vind ik ondermaats maar misschien is dat ook iets waar andere nieuwe lijnen last van hebben. Zo vind ik de lakkwaliteit van de nieuwe Evoke lijn een stuk slechter dan oudere Dynaudio's.

Qua klank ben ik nog steeds erg gecharmeerd van Dynaudio maar je merkt wel dat het merk een andere koers aan het varen is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

BJF

Ik heb Focus 200 XD gehad, pareltjes in mijn toenmalige ruimte. In de huidige (verbouwde) ruimte kwamen ze net te kort. Wellicht dat een subje dat al oplost.
Ik heb ook de Excite X14A gehad, verbazingwekkend wat daaruit kwam.
Én de Xeo 2 is hier geweest, wat mij betreft de minste van het stel.
Ik heb dus enige ervaring met actieve Dynaudio's en waardeer nog steeds het gebruiksgemak en de klank.

Een evt. alternatief voor Dynaudio is wat mij betreft Totem, maar dat is een ander topic ;)
NAD M10 V2
Elac FS247