Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert50

Mijn voorkeur voor muziek zijn Dave Grusin, Lee Ritenour , Fourplay. Quincy Jones ,Larry Carlton veel vocale dames jazz het nodige pop en rock van mijn vrouw.
Dit gaat allemaal perfect op de C1.

Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Nahpets

Probeer dan ook eens:
Pat Coil
Billy Cobham (zeker het album Live at the Greek samen met Stanley Clarke en Najee is geniaal, Stratus is gewoon kippenvel)
S.M.V
Brian Bromberg
Bugge Wesseltoft
Don Grusin (broer van)
Flim & the BB's
Thom Rotella
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jean Sibelius

Mooie speakers Bert. Heb al een hoop lovende woorden gelezen over de nieuwe Confidence Mk2 serie.
Ik heb deze zelf nog niet gehoord en dat wil ik voorlopig ook zo houden :D

Had je de C4 Mk2 ook nog beluisterd?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Petertyuh

Quote from: RonK. on October 25, 2011, 22:13:20
Iemand de nieuwe Focus 260 al gehoord of getest  :music:
Helaas toch niet :nopompom: stond in een ander filiaal.

Daarbij wilde de verkoper zo een speaker ook niet echt graag aan mij verkopen, het zou binnen mijn opstelling niet tot zijn recht komen. De Dynaudio speakers hebben nogal veel vermogen nodig en dat is iets wat mijn Denon 3311 zou missen. :blink:

bert50

Iderdaad Jean Sibelius,

Wij hebben ze beluisterd bij de presentatie in Arnhem bij Hobo het was toch wel een openbaring zo C4.
Maar die zijn toch wel te groot voor onze kamer gaat mijn vrouw helemaal steigeren :devil: :devil:
Dit is al een behoorlijke speaker de C2 dus ik kijk er naar uit waneer ze geleverd gaan worden.

Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

bert50

Jean Sibelius,
Kan jij mij wat site's mailen over de nieuwe Confidence MK2 serie ik kan zo gauw niks vinden.
Alvast bedankt .
Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bert50

Dank je wel,
Maar ik dacht dat jij iets van een test had gevonden .
Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Charlemagne

Quote from: bert50 on October 31, 2011, 22:02:46
Dank je wel,
Maar ik dacht dat jij iets van een test had gevonden .
Gr Bert
Geen test! Alleen eigen roem...... :devil:
Gewoon zelf gaan luisteren dus. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

zzr600

Heb zelf 5x dynaudio audience 122 en heb onlangs bij hobo hifi de nieuwe confidence C4 mkII op een complete thule set volgens mij....... Klonk zeer goed maar voor mijn ervaring iets "te veel" voor een dynaudio opstelling....... Ook de C1 en contour 1.4 wel eens gehoord, beide erg mooie speakers. Wie weet in de toekomst...... :headbanging:

Robbels

Interessant topic dit. Zelf ben ik nieuw hier op dit forum maar kijk al even geinteresseerd in het rond.
Na Dynaudio een paar keer gehoord te hebben en verliefd geworden te zijn heb ik besloten om ze zelf te gaan maken.
Ondertussen al een hele berg drivers in huis waarmee ik een dikke 5.0 set wil gaan bouwen.
De units die ik nu heb staan hieronder. Het idee is om voor de fronts 5 weg en voor de rear 4 weg speakers te bouwen. De center moet een 2 weg worden. Sub gaat niet meer nodig zijn is mijn wilde inschatting  8).
2 x Esotar D330T
4 x  D28-AF
2 x  D52-AF
2 x  D76-AF
5 x  17W-75
4 x  21W-75
2 x  30W-100

Ontwerpen moeten nog gemaakt worden maar het zal zoiets worden als de Axis 5 maar dan met een moderne look :-) ook de filters worden nog een hele kluif mensen die willen helpen zijn welkom (A).
Maar om toch nog ontopic te blijven die Dynaudio speakers heb ik nu in huis in verschillende beschermende dozen :).

twani

Jeetje :crazy: en jij hebt nog gewoon een baan ook? :o

Robbels

Quote from: twani on November 29, 2011, 21:11:51
Jeetje :crazy: en jij hebt nog gewoon een baan ook? :o

Het hoeft niet in een dagje klaar ;-) Kortom dat duurt nog wel een tijdje! en mijn broer helpt me met het bouwen.

cardas49

#63
Speel sinds een klein jaar met Dynaudio. Was helemaal verslingerd aan de Focus 220 toen ik deze in een audiozaak hoorde. Andere merken uitgebreid beluisterd (Monitor Audio, Dali, Focal, Spendor, B&W, Paradigm), maar Dynaudio sprong er met kop en schouders bovenuit. Helaas lag de Focus buiten budget, dus toen is het een setje Contour 1.8 MKI geworden. Deze klonken erg leuk op mijn Arcam AVR350, maar ik kreeg wel het gevoel dat niet alles uit de speakers gehaald werd. Toen geswitched naar een Contour 1.8 MKII ivm met de aankoop van een Contour center, en ook de versterking aangepakt. Er staat nu een Arcam AV8 en Marantz MM8003. Wat maakt dat een groot verschil. Geluid komt nu helemaal los van de speakers, het laag gaat veel dieper.

Een vraagje, de Contour 1.8 MKI set staat nu op zolder en moet opgeknapt worden. 1 van de tweeters is ingedeukt geweest en beide speakers hebben krassen op de bovenkant. Ook moeten de frontjes opnieuw gespannen worden en 1 van de speakerterminals zit niet helemaal vast meer. Nalatenschap van de vorige eigenaar. Ik heb contact gehad met Hobo Alphen a/d Rijn om deze dingen te fixen, maar krijg niet het idee dat ze veel ervaring met dit soort zaken hebben. Weet iemand welke Dynaudio dealer de speakers een goeie "servicebeurt" zou kunnen geven. Het vervangen van de tweeter zou wellicht lastig kunnen zijn, omdat deze vastgelijmd zit, ipv vastgeschroefd, en Hobo wist niet of ze dit netjes konden fixen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

bert50

Afgelopen Dinsdag zijn deC2 mk2 afgeleverd in de witte uitvoering  ;D ;D
Het inspelen is nu begonnen dat kan je wel merken na  100 uur verder gaan ze toch wel loskomen.
Dit is tot zover wel een duidelijke upgrade van onze C1
Voor het verdere verloop hou ik jullie op de hoogte en ga ik weer verder luisteren :pompom: :pompom:
Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Charlemagne

Proficiat met deze fraaie aanschaf. Mijn Sapphires moesten destijds ook een paar weken inspelen. Is kennelijk Dynaudio eigen. Met eerdere boxen had ik dat nooit zo extreem. Nu zijn ze lekker los. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Audiofiel

Ze zien er in ieder geval al prachtig uit. Ga rustig uit van 100+ uur inspelen voordat ze echt tot hun recht komen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Quote from: Audiofiel on December  5, 2011, 13:13:36
Ze zien er in ieder geval al prachtig uit. Ga rustig uit van 100+ uur inspelen voordat ze echt tot hun recht komen. ;)
+1
maar al dat wachten wordt meer dan beloond!
(heb in mijn situatie een test-CD ruim 200 uur aan het werk gezet)
Ze staan in ieder geval schitterend in de ruimte.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hansie

Vanwege een verbouwing passen mijn Dynaudio Compound 3's niet meer in mijn ruimte, net te hoog en mogen dus weg.
Even Google op MP, te weinig berichten hier...

Wat is nu het "Dynaudio" geluid waar ik hier wat van lees? Heb een 3 tal verschillende gehoord maar die waren toch niet te vergelijken, mijn compounds bv waren bijzonder sterk in het stemmengebied, mis het nu al een beetje... terwijl de kleinere 52 dat niet had maar weer lichter en sprankelend hoog had.

the limp man

Quote from: hansie on December  9, 2011, 07:58:01
Vanwege een verbouwing passen mijn Dynaudio Compound 3's niet meer in mijn ruimte, net te hoog en mogen dus weg.
Even Google op MP, te weinig berichten hier...

Wat is nu het "Dynaudio" geluid waar ik hier wat van lees? Heb een 3 tal verschillende gehoord maar die waren toch niet te vergelijken, mijn compounds bv waren bijzonder sterk in het stemmengebied, mis het nu al een beetje... terwijl de kleinere 52 dat niet had maar weer lichter en sprankelend hoog had.

Ik vind dat het dynaudio geluid voornamelijk neutraal is. Het ligt er maar net aan met welke apparatuur je ze gebruikt. Ik vond ze op Rega behoorlijk helder, maar op Marantz behoorlijk warm. De RA1520 die ik nu met mijn Excites gebruik zit daar tussenin.

J-B

Ivm het inspelen van dynaudio speakers:

Ik heb hier onlangs nog contact over gehad met dynaudio zelf. Zij raden zelfs 250 tot 300 uur inspelen aan.

WilliamB

Heb een vraag over de nieuwe Dynaudio Focus 260.
Weet iemand op dit forum, of je deze luidsprekers kan aansturen met een 50 watt versterker ?
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

#72
Quote from: wbrands on February 23, 2012, 09:14:05
Heb een vraag over de nieuwe Dynaudio Focus 260.
Weet iemand op dit forum, of je deze luidsprekers kan aansturen met een 50 watt versterker ?

Ik heb ergens gelezen (volgens mij een review in Audio.de) dat deze het goed doen op buizen. Maar pin mij er niet op vast. En die 50 watt wil niet veel zeggen, `t gaat er om of het een stabiele 50 watt betreft ...

Ik zoek het artikel straks wel ff op en laat het je weten, welke aanbeveling zij gaven betreft versterking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Bedankt, ik wacht jou reactie af.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

#74
Quote from: wbrands on February 23, 2012, 11:11:10
Bedankt, ik wacht jou reactie af.
Het betreft idd. een review van voorgaande maand(Audio 1/1202), in die test is de minimale impedantie 4 Ohm / de gemiddelde 6 Ohm gemeten, en wordt idd. aangeven dat de speakers het goed doen op buizen. Echter, betreffende blad gebuikt een specifieke waarde waarmee zij aangeven wat enigzins de behoefte aan vermogen van een speaker is en dezelfde eenheid gebruiken zij bij versterkers om richting te geven hoe stabiel deze zijn. De Dyn`s krijgen in deze een waarde van 63 (AK 63) mee. Er zijn maar weinig buizen-versterkers die in het blad die waarde halen ... De gedachte is dat hoe dichter de waarde van speakers en versterker bij elkander liggen, hoe waarschijnlijker het is dat beiden vermogen-technisch met elkander harmoniëren.


P.s. hierop geen persoonlijke aanval op mijn persoontje - het betreft niet mijn verzinsel maar die van het betreffende blad 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT