Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J-B

Quote from: Xander32 on September  2, 2011, 14:04:50
Dynaudio heeft mooie speakers, helemaal niets mis mee, echter zou ik adviseren om toch nog ook wat andere merken te gaan beluisteren. Als je daarna dan toch blijft verlangen naar de Dyn`s is het helemaal duidelijk ...


Sander.

Klopt. Het is ook zo dat ik na jaren van verschillende speakers gehad/beluisterd te hebben tot de conclusie kwam dat ik niet meer van dynaudio ga afstappen.

johanbicke

Quote from: Xander32 on September  2, 2011, 14:04:50
Dynaudio heeft mooie speakers, helemaal niets mis mee, echter zou ik adviseren om toch nog ook wat andere merken te gaan beluisteren. Als je daarna dan toch blijft verlangen naar de Dyn`s is het helemaal duidelijk ...


Sander.

ik volg je stelling wel hoor xander, maar ik denk dat ik mijn sound gevonden heb. Ik vrees enkel dat hoe meer speakers ik beluister, hoe
moeilijker het wordt om een keuze te maken. zo heb ik eergisteren ook een speaker van monitor audio gehoord, ik ga niet zeggen dat
deze slecht was, maar het was niet mijn ding. Lag tussen dynaudio en audio physic
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jean Sibelius

Ooit begonnen met Contour 3.3's (komen straks weer terug in de woonkamer), speel ondertussen met C1 als rear en C4 als front.
Zou denk ik van Audiophysic ook wel gelukkig worden ;)

Zijn er betere speakers dan de C4's. Yep, maar die zijn vooralsnog onbetaalbaar :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FDLARRY

Quote from: johanbicke on September  2, 2011, 20:58:36
ik volg je stelling wel hoor xander, maar ik denk dat ik mijn sound gevonden heb. Ik vrees enkel dat hoe meer speakers ik beluister, hoe
moeilijker het wordt om een keuze te maken. zo heb ik eergisteren ook een speaker van monitor audio gehoord, ik ga niet zeggen dat
deze slecht was, maar het was niet mijn ding. Lag tussen dynaudio en audio physic
Das idd het mooie van een persoonlijke voorkeur, bij mij was het andersom, het was bij mij ook bijna Dynaudio geworden, totdat ik vocals ging vergelijken tussen de Dynaudio en de Monitor Audio, de rest is geschiedenis.  :D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

J-B

Quote from: Jean Sibelius on September  3, 2011, 21:16:34
speel ondertussen met C1 als rear en C4 als front.


:o
Wat een ongelooflijk mooie set

johanbicke

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

jrjhoe

Ben inmiddels al dik een jaar uitermate tevreden over mijn C2's.

Na vele speakers beluisterd te hebben, is de keuze op deze jongens gevallen. Sindsdien geen enkele drang tot upgraden van de speakers meer. (voor het eerst...)
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

johanbicke

hebben jullie een suggestie voor mij ?
stand 3 of stand 4 ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Audiofiel

Ik zeg Stand 2 of 4 (maar dat wist je al ;)), Stand 1 en 3 zijn minder mooi/stevig gebouwd.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

johanbicke

 :D

dan zal het waarschijnlijk stand 4 worden.
en dan het dilemma...focus 160 of nog een paar maandjes doorsparen voor de contour 1.4
zucht  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

J-B

Quote from: johanbicke on September  5, 2011, 22:45:58
:D

dan zal het waarschijnlijk stand 4 worden.
en dan het dilemma...focus 160 of nog een paar maandjes doorsparen voor de contour 1.4
zucht  :D

Duidelijk stand 4.

Kun je de focus 160 en contour s1.4 niet naast mekaar gaan beluisteren?
Bij mij maakte dat meteen duidelijk dat ik de meerprijs op tafel wou leggen.

bert50

Ik speel al jaren met de Confidence C1 i.c.m. een Accuphase 450.
toch wil ik eens naar wat anders gaan kijken en dan de C1's te koop aanbieden

Mvgr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

johanbicke

spelen jullie ook icm met een sub ? en zoja dewelke ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Charlemagne

Quote from: bert50 on September 24, 2011, 08:10:35
Ik speel al jaren met de Confidence C1 i.c.m. een Accuphase 450.
toch wil ik eens naar wat anders gaan kijken en dan de C1's te koop aanbieden

Mvgr Bert
Een goede vriend van mij heeft net de Confidence C1/mkII gekocht. Klinkt indrukwekkend op zijn Lyngdorf Tdai 2200. Zelden zo'n verfijnd hoog gehoord met een ongelooflijke focus en detaillering. Alleen het allerlaagste laag mist een beetje, hoewel dat voor de meeste muziek niet geldt. Ik ben ik benieuwd of er mensen zijn die deze speaker nog combineren met een sub, en hoe dan de ervaringen zijn. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xstream

#39
Leuk topic. Kom Dynaudio regelmatig tegen, maar ben nog vrij onbekend met hun sound signature.
Zou dan ook leuk zijn als je naast "hoe goed je ze vind" evt ook zou kunnen onderbouwen met welke muziek je zoal luistert, en wat je dan zo waardeert aan de speaker.
Zou voor mij, maar ook voor anderen lijkt me, wel een mooie toevoeging zijn :)

Wat mij vooral vaak tegenhoud om me meer te verdiepen in Dynaudio is het design. Ik vind ze doorgaans vrij lelijk (smaak).
Zo zit ik nu ook te dubben tussen een paar speakers, zoals de MA BX2, Kef Q300, B&W 685 en Dynaudio DM 2/6. Waarvan ik de Dynaudio ook weer 't lelijkst vind, dus dat helpt niet :P Wel worden ze qua geluid alom gewaardeerd.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Charlemagne

Dynaudio kan heus wel mooie designs maken. Jammer genoeg doen ze dat alleen bij speciale jubileum-modellen, zoals de Sapphire van enkele jubileumjaren geleden. Die heb ik dan ook thuis staan. Je hebt gelijk: ze zouden er meer aandacht aan design moeten besteden. De Confidence C1/mkII op stands valt overigens wel bij mij in de smaak. De focus-serie (340/380) klinkt prachtig, maar is dodelijk saai om naar te kijken. Ik luister overigens hoofdzakelijk naar klassiek en jazz. Maar ook Jantje Smit klinkt hier prima hoor!  :) ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

J-B

Quote from: Charlemagne on September 25, 2011, 16:34:25
Dynaudio kan heus wel mooie designs maken. Jammer genoeg doen ze dat alleen bij speciale jubileum-modellen, zoals de Sapphire van enkele jubileumjaren geleden. Die heb ik dan ook thuis staan. Je hebt gelijk: ze zouden er meer aandacht aan design moeten besteden. De Confidence C1/mkII op stands valt overigens wel bij mij in de smaak. De focus-serie (340/380) klinkt prachtig, maar is dodelijk saai om naar te kijken. Ik luister overigens hoofdzakelijk naar klassiek en jazz. Maar ook Jantje Smit klinkt hier prima hoor!  :) ChM

Zo zie je maar dat smaken erg kunnen verschillen. Ik hou net van sobere looks.

Ik zal de foto die ik snel voor Johan maakte hier ook even neerzetten:


Ik beluister zowat alles op mijn contours.
Van dance tot klassiek. Omdat dynaudio zo gebalanceerd klinkt zijn hun speakers altijd erg goede allrounders. Ook geen enkele luistermoeheid na langere luisterperiodes.

@ Bert:
De C1 is zo absurd goed dat ik me afvraag naar welke speakers je wil overstappen?


bert50

#42
 Ik heb verleden week de Confidence C2 mk2 gekocht   :pompom: :pompom: wilde toch bij Dynaudio blijven zeker in combinatie met de Accuphase 450.
Het lange wachten is nu gekomen waneer ze worden geleverd deze keer in het pianolak wit. :worship: :worship:
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

hansie

Draai nu met een ouwe gouwe set compound 3's, heerlijk mooi midden en droog laag, aangevuld met een xxls400 dat wel.

Misschien binnenkort te koop, setje aurum cantus staan in de rij te wachten, passen beter bij het interieur... maar vindt de dyns nog zo mooi en uniek...liefde? haha!

J-B

Quote from: bert50 on October 24, 2011, 21:30:17
Ik heb verleden week de Confidence C2 mk2 gekocht   :pompom: :pompom: wilde toch bij Dynaudio blijven zeker in combinatie met de Accuphase 450.
Het lange wachten is nu gekomen waneer ze worden geleverd deze keer in het pianolak wit. :worship: :worship:


Proficiat met je fantastische aankoop!

Charlemagne

Mooie aankoop! Gefeliciteerd! Ik heb ze al eens horen spelen met een McIntosh buizenversterker. Was er behoorlijk van onder de indruk. Met Accuphase zullen ze beslist ook heel fraai klinken. Ik ben een fan van dat laatste merk.

Hier kun je zien waar de Dynaudio's worden gebouwd en waarom het allemaal best even tijd gaat kosten: http://www.hifi.nl/artikel/1944/Fabrieksbezoek-Dynaudio-Relive-Music!-Fabrieksbezoek-Dynaudio-Relive-Music!.html

Ik vond het leuk de fabricage van mijn eigen Sapphires er te zien. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jrjhoe

Quote from: bert50 on October 24, 2011, 21:30:17
Ik heb verleden week de Confidence C2 mk2 gekocht   :pompom: :pompom: wilde toch bij Dynaudio blijven zeker in combinatie met de Accuphase 450.
Het lange wachten is nu gekomen waneer ze worden geleverd deze keer in het pianolak wit. :worship: :worship:


Gefeliciteerd!

Erg mooie combi ook met de 450  :music:
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

bert50

Dank je wel voor de felicitatie's ik ben ook zeer benieuwd wat het verschil gaat worden t.a.v. de C1 vooral in het laag.
Ik wil jullie zeker op de hoogte houden via dit forum.

Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

RonK.

Iemand de nieuwe Focus 260 al gehoord of getest  :music:

Petertyuh

Quote from: RonK. on October 25, 2011, 22:13:20
Iemand de nieuwe Focus 260 al gehoord of getest  :music:
8) Dat ga ik nu zaterdag doen 8), ik zal hier zeker mijn bevindingen posten.

Quote from: Xstream on September 25, 2011, 15:33:18
Leuk topic. Kom Dynaudio regelmatig tegen, maar ben nog vrij onbekend met hun sound signature.
Zou dan ook leuk zijn als je naast "hoe goed je ze vind" evt ook zou kunnen onderbouwen met welke muziek je zoal luistert, en wat je dan zo waardeert aan de speaker.
Zou voor mij, maar ook voor anderen lijkt me, wel een mooie toevoeging zijn :)

Wat mij vooral vaak tegenhoud om me meer te verdiepen in Dynaudio is het design. Ik vind ze doorgaans vrij lelijk (smaak).
Zo zit ik nu ook te dubben tussen een paar speakers, zoals de MA BX2, Kef Q300, B&W 685 en Dynaudio DM 2/6. Waarvan ik de Dynaudio ook weer 't lelijkst vind, dus dat helpt niet :P Wel worden ze qua geluid alom gewaardeerd.
Het grote voordeel van de Dynaudio's is dat ze zelf bijna niet klinken. Qua geluid en uiterlijk dodelijk saai (persoonlijke mening over de excite en focus), maar ze brengen wel gewoon het geluid zoals het hoort. En ik hou van heel gevarieerde muziek van rustig tot enorme takke herrie en daar blinken ze in uit, dat doen ze gewoon zonder hun hand er voor om te draaien. En overal klinken ze even goed.
Ik heb ook B&W's geluisterd en met de ene soort muziek klonken ze lekker, maar een andere soort muziek werd helemaal vern**kt door de klankkleur van de speaker zelf.