Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the limp man

Omdat ik benieuwd ben welke mensen hier Dynaudio gebruiken en vooral waarom is hier Het dynaudio topic.

Post hier je foto's, tips ervaringen en opstellingen die je met Dynaudio gebruikt!

Ik heb gemerkt dat er weinig Dynaudio bezitters zijn op dit forum, of kijk ik erlangs?


contour3.0

Dynaudio Contour 3.0 in kersen ;D. hiervoor de monitoren gehad(1.3 mk2) ;D ;D
aangestuurd door een Marantz PM11S1
effe geen foto's voorhanden

Prima luidspreker, er zijn vele beter, maar nog veel meer slechtere(vind ik) zeker gezien de prijs die ik er ooit nieuw voor heb betaald ;D
ooit wordt  er wel een vervanger gezocht(noem het vernieuwingsdrang)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

the limp man

Ik draai hier met Dynaudio Excite X12 en denon Avr 2105. Die gaat hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door een Rotel Ra1520. Dat lonk erg goed. Dit klikt ook als een klok overigens.

FDLARRY

Het scheelde heeeeeel weinig, maar is toch MA geworden, de vocals klonken net iets beter. Maar blijft een top speaker.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

the limp man

Ik heb de RX1 van MA op demo gehad en het is inderdaad een mooie serie. Alleen het laag van die speaker was zo aangezet, vond ik niet mooi, vandaar de keuze voor de X12

Audiofiel

Ik draai al jáááren met Dynaudio Gemini zelfbouw speakers. Nou ja, al meer dan 7 jaar. Er staat het een en ander over de bouw er van in dit topic.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Minguel

#6
Sinds kort de FOCUS 220 II aangestuurd door een Marantz PM15-S2.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

daxie

Dynaudio Gemini's hier...

the limp man

Wat was voor jullie de reden om met Dynaudio te gaan draaien.

beetle99

Focus 220 II aangestuurd door Primare I32.

Vooral uitgekozen door natuurgetrouwe weergave, en er uren naar kunne luisteren zonder dat het vermoeiend wordt.

gr
Stefan

Automaat

Voor Dynaudio Audience 72SE, midden Audience 122C en achter de Audience 42.
Als receiver de Arcam AVR 350.
Waarom Dynaudio? Toen nog nooit gehoord van Wilson Benesch, Living Voice, Sonus Faber enzovoort, kwamen we bij wat 'modale' audiozaken terecht. Daar stonden een hele batterij opgesteld en de Audience 72SE had mijn vrouw als nummer 2 gewaardeerd en ik als nummer 1. Haar nummer 1 was bij mij geloof ik nummer 4.
Reading the HTForum is learning every day!!

MarcFR

Heb de Dynaudio DM 3/7. Heb voor deze speaker gekozen omdat ie ''lekkerst'' klonk vergeleken met een Dali Ikon 6 en B&W uit de 6 serie (weet type niet exact t was een vloerstaander) Na een verhuizing konden m n Totem Arro speakers mn kamer niet meer vullen met muziek. Vandaar de keuze Dynaudio en ik ben er dik tevreden mee  :pompom:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

B-art

#12
Draai al jaren Dynaudio. Eerst Contour S1.4, nu de Contour S 3.4 in combinatie met een rel rub. Geen last meer van scherpe s-klanken, Zuivere stemmen, mooi hoog, strak, droog laag. Voor deze speakers geldt hoe meer vermogen qua aansturing hoe beter het klinkt.

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Dirk

ooit begonnen met speakers van Pierre Etienne Leon, die me héél erg bevielen...zo'n 10 jaar lang zelfs.
tot ik Dynaudio ontdekte, waarvan ik de Contour 1.1 en 1.3 bezat, gevolgd door de 1.3Mk2 en de Special 25.
daarna over op een Contour 3.0...en wat later de prachtige Confidence 3.
Nu sinds een dik jaar de Confidence 5, maar die gaat binnenkort toch het veld ruimen voor wat anders dan Dynaudio.
de reden waarom ik tot op de dag van vandaag steeds viel voor de Dyn sound ; ze hebben naar mijn gevoel een vrij neutrale maar toch herkenbare sound (prachtig middengebied), die bij de goede amp-combinatie ook nooit gaat vermoeien. (iets wat ik bij het beluisteren van andere sets toch meer dan eens wel snel had)
fenomenale 3D plaatsing en overall gewoon een erg muzikale & meeslepende weergever ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

superleo7

Geld duntech ook :P
Zitten ten slotte Dynaudio units in.
Ook hier geld dat je er uren naar kan luisteren zonder dat je er zat van wordt.

J-B

#15
Ik ben ook al lange tijd een dynaudio fan.

Het is allemaal begonnen met hun studiomonitors. Vele jaren op gemixt in studios.
Als hifiset had ik zelfbouw dynaudio gemini's.  

Wat me aanspreekt bij dynaudio is hoe natuurlijk ik ze vind klinken. Geen luistermoeheid na langere tijd beluisteren, iets wat ik bij een hoop andere speakers wel heb/had.

Momenteel heb ik een set focus 140's met een NAD M3 als versterker.
(Ik hoop ooit te kunnen upgraden naar hun C1's: fan-tas-tisch.)

Dynaudio speakers lusten effectief wel wat power.
Een relatief zwakke versterker kan op zich wel, maar een krachtige goede amp maakt een wereld van verschil. De drivers komen tot leven wanneer ze genoeg gevoed krijgen  :) (op elk luistervolume).

Charlemagne

Bij mij de Dynaudio Sapphire in combinatie met een Lyngdorfversterker. Gekozen om de mooie ruimtelijke en natuurlijke klank met een stevig basfundament. De tweeter is weinig geëvenaard met een transparant hoog zonder enige scherpte. Deze speaker vermoeit nooit bij luisteren en dat doe ik heel veel. En dan dat uiterlijk, dat deed me de das om. De Sapphire is een speciaal - limited edition - jubileummodel van een paar jaar geleden. Inmiddels - geloof ik - uitverkocht. Charlemagne

         
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

adventure

heeft iemand de contour 1.3se wel een gehoord in vergelijking met de sonus faber electa amator II  ???
't zijn speakers met lovende recenties, jammer genoeg niet meer in de winkel te beluisteren zijn.

J-B

#18
Ik heb ondertussen de overstap gemaakt naar een paar contour S1.4's
Ook mijn speakerkabels geupgrade naar OCOS, wat ook verkocht wordt door dynaudio.

Uit nieuwsgierigheid ook de nieuwe PM1 van B&W er eens naast beluisterd, aangezien die erg lovende reacties krijgt en ongeveer even duur is.
De contours laten geen spaander heel van de B&W's vind ik. Wat doet me dat B&W geluid weinig zeg.

Ik zit goed bij dynaudio. :)

NoFuzz

Dynaudio Audience 82 front, 122C en 42W als surrounds.

Waarom? Tja, de 82's klonken erg aangenaam, niet vermoeiend zoals hier eerder genoemd, veel detail, mooie "stage", plaatsing. In de relatief kleine ruimte waarin ze spelen ontstaat de stage achter de luidsprekers.

Natuurlijk is dit alles weer afhankelijk van welke versterker+bron je gebruikt, maar op verschillende sets destijds gehoord. De 122C en 42W heb ik er toen maar als complementaire delen bijgekocht om een surroundopstelling te maken.

B&W's beluisterd, verschillende versies maar ik vond het altijd te "gruizig" klinken, niet echt geweldig. Ook Audiophysic spark's en aanverwanten gehoord, maar deze hadden naar mijn smaak minder detail: wel een mooie "stage".
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

johanbicke

ik ben van plan om de nieuwe focus 160 te kopen.
Nu is de vraag of er 'veel' verschil is tussen de focus en de contour 1.4 ?
Zit nog een redelijk groot prijsverschil op. Of anders de contour tweedehands proberen op de kop te tikken ?

iemand een suggestie ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

J-B

#21
Quote from: johanbicke on August 19, 2011, 22:14:02
ik ben van plan om de nieuwe focus 160 te kopen.
Nu is de vraag of er 'veel' verschil is tussen de focus en de contour 1.4 ?
Zit nog een redelijk groot prijsverschil op. Of anders de contour tweedehands proberen op de kop te tikken ?

iemand een suggestie ?

Ik heb pas de vergelijking gedaan tussen de contour s1.4 en de nieuwe focus 160.

Het verschil was eigenlijk meteen heel duidelijk:

De focus 160 bewaart hetzelfde karakter als zijn voorganger -de focus 140- ,maar is er echt wel op vooruit gegaan. Je merkt dat hij nieuwe verbeterde drivers en behuizing gekregen heeft.
Qua prijs is de focus 160 dichter bij de contour s1.4 gekomen nu.

Je merkt echter wel nog steeds dat de contour een stapje hoger is. Ze klinken verfijnder met meer detail en een dieper klinkend laag.
Bijgevolg zijn ze wel gevoeliger voor slechte/middelmatige opnames...

Het blijft uiteindelijk wel een kwestie van smaak, maar voor mij is er dus duidelijk een verschil tussen de focus en de contour.
Ikzelf heb dan ook de contours gekocht.

Voor mensen met een budget van +/- 2000 euro kan ik de focus 160 wel erg aanbevelen (als tweedehands geen optie zou zijn).

johanbicke

oké, bedankt voor de uitleg.
Antwoord dat in de lijn van mijn verwachtingen lag

nu is de vraag, wat doe ik : op hifi staan 2 advertenties van contours 1.4 à 850 euro / st
Dat is 1700 euro per paar. Voor 2000 euro heb je de nieuwe focus 160

Moeilijk  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Ik heb vandaag de dynaudio focus 220 beluisterd, en moet zeggen : de dynaudio sound is echt mijn ding  :headbanging:
ik kwam eigenlijk om te vergelijken met audio physic (sitara 25), maar het was snel duidelijk dat de audo physic
niet mijn speaker was
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

Quote from: johanbicke on September  1, 2011, 21:37:24
Ik heb vandaag de dynaudio focus 220 beluisterd, en moet zeggen : de dynaudio sound is echt mijn ding  :headbanging:
ik kwam eigenlijk om te vergelijken met audio physic (sitara 25), maar het was snel duidelijk dat de audo physic
niet mijn speaker was
Dynaudio heeft mooie speakers, helemaal niets mis mee, echter zou ik adviseren om toch nog ook wat andere merken te gaan beluisteren. Als je daarna dan toch blijft verlangen naar de Dyn`s is het helemaal duidelijk ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT