Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Het was inderdaad een keuze die ik moest maken voor zowel surround en op stereo.

De confidence geeft op stereo zo mooi geluid dat ik niet de contour 30 wilde hebben.
Een compromis tussen beide moest genomen worden. Ik hoop dat de integratie goed uitpak met surround en dan met name de centerspeaker.

Er schijnt een lange wachtlijst te zijn op de confidence series, dus ik ga er vanuit dat het nog wel een maandje gaat duren. Misschien dat de contour wel snel te leveren zijn.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

WillyP

Martin, heb je niet overwogen om zonder center te werken? Afhankelijk van de opstelling had dat mogelijk gekund. En, ik heb de prijzen niet bij de hand, dan met 4 maal de Confidence...

Groet,

WillyP

B-art

Gefeliciteerd met de keuze voor de dynaudio confidence. Helemaal top, echt.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jean Sibelius

Quote from: DVDmartinDVD on February  2, 2020, 13:54:11
Het was inderdaad een keuze die ik moest maken voor zowel surround en op stereo.

De confidence geeft op stereo zo mooi geluid dat ik niet de contour 30 wilde hebben.
Een compromis tussen beide moest genomen worden. Ik hoop dat de integratie goed uitpak met surround en dan met name de centerspeaker.

Er schijnt een lange wachtlijst te zijn op de confidence series, dus ik ga er vanuit dat het nog wel een maandje gaat duren. Misschien dat de contour wel snel te leveren zijn.

Ik snap je keuze helemaal. In het verleden was er een bijpassende center uit de confidence serie. De confidence serie speelt op een duidelijk hoger niveau dan de contour serie.

Zie overigens dat de confidence 20 ook een relatief lage gevoeligheid heeft van 87 dB/W. De C1 zit op 85dB/W en had echt baat bij de Parasound JC1 ipv A51. Ik zie dat je jouw versterker kunt bruggen :colgate: Misschien ooit een test(je) waard.

Prachtige speaker(s). Heel plezier ermee O0

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Uitstekende keuze Martin en even geduld!  :headbanging: :music:





Quote from: DVDmartinDVD on February  1, 2020, 14:59:18
De kogel is door de kerk.

Ik heb de Dynaudio Confidence 20 als fronts, de Contour 25c en de Contour 20 besteld.

Ik twijfelde om voor de fronts de Contour 30 te nemen, maar eenmaal de confidence 20 gehoord te hebben op stereo en je wil niet meer terug.

Hopelijk valt de levertijd mee  :nopompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

kappa9

Ooit eens de audience 40 gehad. Man man man wat waren dat gave luidsprekers. Heb stiekem wel een beetje spijt dt ik ze destijds heb ingeruild.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

DVDmartinDVD

Vandaag is de vernieuwde contour serie voorgesteld op de Dynaudio website.

Dat was ook de rede dat ik (Gelukkig) 3 maanden moest wachten op mijn Contour center en contour 20.

Hopelijk snel geleverd samen met de Confidence 20 set.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Nog gefeliciteerd.

Een vriend van mij heeft sinds kort de 'oude' contour serie compleet in een surround opstelling staan hij heeft jaren met T+A Criterion gedraaid en speelde nu nog met fronts/center uit de T+A Criterion reeks ,maar heeft sinds kort de contour 30 en de center en speelt nu met de complete serie.
Ik heb ze zelf nog niet kunnen beluisteren maar hij is er helemaal lyrisch over...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hannibal_

Misschien een beetje misplaatst hier, ik weet niet.

In mijn C30 (volvo) die ik had voor de cabrio's van volvo die ik daarna had en heb, zat een "Dynaudio" systeem.

Ondanks dat ik hifi in auto's sowieso altijd redelijk kansloos vond (altijd toch bijgeluiden, moeilijke ruimte en zo), was dat dynaudio systeem toch wel het beste dat ik ooit in een auto gehoord heb. En nee, ik heb nooit de burmeister, harman kardon, B&W, B&O systemen die je tegenwoordig allemaal in Premium auto's tegenkomt meegemaakt (wel bose in onze renaults, maar not impressed). Dynaudio betrof vooral de speaker units volgens mij en dat leverde echt, ECHT, serieus f#@&€ing fantastisch geluid op!

Ik overdrijf niet dat ik het stiekem nog steeds mis als ik in mijn huidige C70 rijdt (al heeft die ook serieus goede audio, niet zoals het dynaudio systeem uit de C30).

Thuis nog steeds heel erg tevreden met mijn Rega/Totem combinatie, maar als er ooit iets met de totems, god behoede het, gebeurd.... dan denk ik toch ook naar Dynaudio te gaan kijken.

Serieus mooi merk en man... wat heb ik genoten van de muziek in dat kleine bommetje van een auto (lag ook de 2.4L 5 cyl motor in, dus maaktje muziek op alle mogelijke manieren 😉)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DVDmartinDVD

Quote from: papaleo on April 23, 2020, 17:37:06
Nog gefeliciteerd.

Een vriend van mij heeft sinds kort de 'oude' contour serie compleet in een surround opstelling staan hij heeft jaren met T+A Criterion gedraaid en speelde nu nog met fronts/center uit de T+A Criterion reeks ,maar heeft sinds kort de contour 30 en de center en speelt nu met de complete serie.
Ik heb ze zelf nog niet kunnen beluisteren maar hij is er helemaal lyrisch over...

Ja mooi hoor, ik heb ook de contour 30 beluisterd en had de fout gemaakt om toch stiekem naar de confidence 20 te luisteren met de wetenschap dat ik geen kleine front speakers wilde hebben maar manman wat een mooi geluid geeft deze zeg, zo levensecht, terug naar de contour 30 was geen optie meer  8) 8)

Ik hoop met de vernieuwde contour dat deze dichter bij de confidence zal Zijn.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DV79

#835
Ik loop met de gedachten om Dynaudio monitoren aan te gaan schaffen, als fronts.
Deze worden dan aangesloten op mijn Linn Majik DSM.

In het verleden heb ik Focal Electra 1027Be gehad maar die waren toch wat te groot (optisch). Geluid was overigens wel goed. Maar ik heb deze nooit gecombineerd met de Linn.
Vandaar dat ik terug wil naar monitoren.
In het verleden heb ik al eens naar verschillende Dynaudio modellen geluistererd (Focus 160, Contour S1.4, Confidence C1) en dat beviel allemaal goed.
Nooit echt thuis gehad, maar daar ben ik nu wel over aan het nadenken.

Ik twijfel over de
- Evoke 20
- Special 40
of mogelijk de Contour 20i
Overweging zou ook nog een Contour S1.4 LE (als ik die nog kan vinden) kunnen zijn.

De Contour 20(i) was ik niet direct naar aan het luisteren/kijken, aangezien ze toch wel redelijk fors zijn. En in sommige testen (Contour 20) minder interessant worden gevonden dan de S40.
Nu ben ik niet zo heel erg gecharmeerd van de nieuwe kleuren van de S40 en mijn vriendin zag de Evoke 20 in Blond en gaf direct aan, die worden het  :wub:

Nu ben ik daar nog niet van overtuigd, ik wil sowieso de Black Vine kleur van de S40 nog in het echt zien.
En ook nog eens een keer gaan vergelijken.

Iemand hier al enige ervaring met de 3 bovenstaande modellen en wat kwam daaruit?
Ik lees heel diverse uitkomsten van reviews, Evoke 20, heel erg goed, S40 beter dan de 'oude' Contour 20 en richting de Confidence C1.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Richi

De special 40 heb ik uitgebreid beluisterd op de Nord Deutsche Hifi Tage vorig jaar, aangestuurd door een NAD set. Dat speelde toch wel heel erg mooi, ik kan beter zeggen: fantastisch ruimtelijk, zeer dynamisch en zeer vol voor een monitor. Later heb ik ze op een Moon set gehoord en dat was ook zeer overtuigend. De Evoke en de nieuwe Contour lijn ken ik niet, maar voor mijn gevoel springt de S40 er echt uit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

De Evoke heb ik zelf nog niet echt goed beluisterd, maar wat betreft de Special Forty kan ik de ervaringen van Richi delen. Echt een 'Special' en zou voor mij heel erg hoog op mijn lijstje staan als ik in dit segment zou zoeken. De Contour 1.4LE is ook zeker een aanrader. Deze heb ik zelf gehad in het verleden en er erg veel plezier van gehad. Als ik nu zou moeten kiezen tussen deze en de Special Forty dan zou ik de laatste kiezen. De Black Vine kleur lijkt mij heel erg mooi, maar die zou ik ook zeker in het echt bekijken.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Spijkie

Weet iemand hier of je een tv met bleutooth kunt koppelen aan een set xeo ? Om z het geluid van je tv over de speakers af te spelen?

Het is niet voor mij deze vraag maar voor m'n pa.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Roeru117

In principe kun je een bluetooth connectie maken met de Dynaudio Connect (als die gebruikt wordt) of de nieuwste generatie XEO (daar zit bluetooth ingebouwd). Of het lekker werkt is dan een tweede.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

scoc

#840
Quote from: Spijkie on May 26, 2020, 19:15:14
Weet iemand hier of je een tv met bleutooth kunt koppelen aan een set xeo ? Om z het geluid van je tv over de speakers af te spelen?

Het is niet voor mij deze vraag maar voor m'n pa.

Gr Spijkie

Zou ik persoonlijk niet koppelen via bluetooth maar via optische kabel want dit zal een stuk beter klinken en ook geen last van lipsync vertraging.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

schedel

Quote from: DVDmartinDVD on April 23, 2020, 19:38:21
Ja mooi hoor, ik heb ook de contour 30 beluisterd en had de fout gemaakt om toch stiekem naar de confidence 20 te luisteren met de wetenschap dat ik geen kleine front speakers wilde hebben maar manman wat een mooi geluid geeft deze zeg, zo levensecht, terug naar de contour 30 was geen optie meer  8) 8)

Ik hoop met de vernieuwde contour dat deze dichter bij de confidence zal Zijn.

Ben erg benieuwd of de Confidence 20 bevallen en hoe ze zich verhouden tot de Contour 20i.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

DVDmartinDVD

Quote from: schedel on December 18, 2020, 13:01:06
Ben erg benieuwd of de Confidence 20 bevallen en hoe ze zich verhouden tot de Contour 20i.
Billy

Hi,

Nog steeds super tevreden met de Dynaudio combinatie.
De Confidence 20 heeft een breder en dieper geluidsbeeld t.o.v. de contour 20i.
Een mooie versterker erbij is wel een must hoor, de luxman is een erg goede match met de Confidence in mijn ruimte.

Twijfel je dan tussen deze 2 types?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

schedel

Ik heb met plezier het topic gevolgd. Op een gegeven moment ging je luisteren naar de Contour 30 en maakte je de "fout'' om de Confidence 20 te beluisteren. Ik zit/zat met een shortlist te spelen waar de Contour 30 ook op staat/stond. Papaleo kwam dan nog met dat hij iemand kende die van T+A speakers naar Dynaudio was gestapt en daar zeer tevreden over was.
Op het moment heb ik T+A speakers, TCD310, en versterking, PA2500, maar zal na de corona eens gaan luisteren bij Hifi Studio Number One in Leiden. Als het goed is hebben ze daar onder andere T+A en Dynaudio.
T+A | REL | Denon | JVC

Deleted User

Ik speel al jaren met de Dynaudio Confidence C1 mkII, ik zou eigenlijk niet anders meer willen. Als ik echt iets beters wil, dan moet ik echt serieus met euries gaan smijten. Een echte upgrade is de Dynaudio Confidence 30... 19.000 euri.... Dat heb ik er gewoon niet voor over.

schedel

Als ik echt iets beters wil, dan moet ik echt serieus met euries gaan smijten

Dat is het ''probleem''. Maar ik denk niet dat ik nog wat nieuws koop. De laatste T+A speakers waren een erg goede koop.
Dus tweedehands of demo spul wordt het waarschijnlijk.
T+A | REL | Denon | JVC

papaleo

Ik hoor en lees veel positieve berichten over Dynaudio zeker als het om een stereo opstelling gaat en dan met name de Confidence lijn...,maar hoe presteren de Dynaudio (Confidence en/of Contour) zich eigenlijk met wanneer je deze voor HT/film zou willen inzetten...zijn ze dan ook 'top of notch' op dit gebied?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob46

#847
Quote from: Jazzman on December 18, 2020, 15:35:21
Ik speel al jaren met de Dynaudio Confidence C1 mkII, ik zou eigenlijk niet anders meer willen. Als ik echt iets beters wil, dan moet ik echt serieus met euries gaan smijten. Een echte upgrade is de Dynaudio Confidence 30... 19.000 euri.... Dat heb ik er gewoon niet voor over.
Hier ook nu ruim een maand de Dynaudio Confidence C1 Platinum luidsprekers staan. Super goede luidsprekers. Goede match met NAD. De Dynaudio's zijn nu redelijk ingespeeld...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JoWa

Hier overgestapt van Xanadu DS-17E MK2 icm een Marantz PM-KI Pearl naar Dynaudio Focus 30 XD luidsprekers icm een Linn Akurate Exakt DSM als systemhub.

Fijne combi.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

raindog

#849
Quote from: papaleo on December 18, 2020, 16:59:14
Ik hoor en lees veel positieve berichten over Dynaudio zeker als het om een stereo opstelling gaat en dan met name de Confidence lijn...,maar hoe presteren de Dynaudio (Confidence en/of Contour) zich eigenlijk met wanneer je deze voor HT/film zou willen inzetten...zijn ze dan ook 'top of notch' op dit gebied?

Dat is maar net wat je er van verwacht, de ideale stereo-luidspreker is niet voor iedereen automatisch een ideale HT-luidspreker en vice versa.

De doorgaans neutrale en natuurlijke klank van Dynaudio is niet altijd even sprankelend of ruimtelijk. Dus als je een HT wilt die maximaal kan knallen en waarin je elk detail niet alleen waarneemt maar ook echt hoort, dan is Dynaudio misschien niet de beste keuze. Wat Dynaudio in HT volgens mij wel kan bieden is een mooi gebalanceerd geluid waarin de speakers weinig of geen eigen sound toevoegen en waarmee een ontspannen bubbel kan worden gecreëerd die toch verrassend dynamisch kan zijn. Met name de nieuwere series hebben op het vlak van dynamiek wel een stap gezet vind ik.

Aanvulling: nadeel van Dynaudio's is wel dat ze veel ruimte nodig hebben om zich heen, en juist dat ontbreekt vaak bij HT-opstellingen
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)