Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Quote from: **Marco 76** on March  6, 2019, 21:31:49
Dynaudio komt met een goedkopere custom install serie Performance. Volgens mij rond de 350 euro voor een 6 inch model. Heb op de ISE een leaflet meegenomen. Zal effe graven en een foto nemen. Verder weinig van te vinden online.
Die S4 modellen zijn flink aan de prijs inderdaad.

Navraag bij Dynaudio leerde mij dat de Performance Custom Instal lijn pas in juli of augustus op de markt verwacht wordt...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

carlo

Heb een vraag: is er qua klank een groot verschil tusse. De XD 600 en de XD 60? Ik kreeg destijds een bericht dat de update software dit verschil zou wegnemen. Ben benieuwd, heeft iemand dit weleens vergeleken?
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Roeru117

Volgens mij zijn beide modellen vrijwel identiek. Wanneer beide systemen up tot date zijn dan is alleen het uiterlijk iets anders. In ieder geval is dat wat ik van Dynaudio zelf begreep destijds.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

vanlobe

Ik heb de kans om een paartje C2 (MKI denk ik) te kopen. Ouderdom is onbekend maar de staat is uitmuntend.
Volgens de huidige eigenaar heeft hij ze een jaar geleden gekocht van een highend dealer en moesten de speakers no inspelen.
In ieder geval, ik heb ze belluisterd en gekeurd: alles klopt voro mij; het geluid is subliem en het algemene uitzicht is (bijna) als nieuw.

Ze moeten 3300 € kosten. Is dat een goede prijs?

bert de melker

Gelijk doen ga je geen spijt van krijgen.
Gebruik wel een versterker die stroom kan keveren. Dat hebben ze wel nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vanlobe

Als versterker heb ik een Pathos TT Anniversary en als backup een Vincent SV-238.
Ik denk dat ik hiermee de C2's voldoende stroom kan voeden. Als het niet met de Pathos is dan wel met de Vincent.

bert de melker

Met deze versterkers moet dat zeker lukken.
Veel luisterplezier .[emoji443][emoji443]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FWK

Quote from: vanlobe on May  8, 2019, 15:27:03
Ik heb de kans om een paartje C2 (MKI denk ik) te kopen. Ouderdom is onbekend maar de staat is uitmuntend.
Volgens de huidige eigenaar heeft hij ze een jaar geleden gekocht van een highend dealer en moesten de speakers no inspelen.
In ieder geval, ik heb ze belluisterd en gekeurd: alles klopt voro mij; het geluid is subliem en het algemene uitzicht is (bijna) als nieuw.

Ze moeten 3300 € kosten. Is dat een goede prijs?

Blijft serieus geld natuurlijk maar voor deze set zeker een mooie aanbieding.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Richi

Quote from: vanlobe on May  8, 2019, 15:27:03
Ik heb de kans om een paartje C2 (MKI denk ik) te kopen. Ouderdom is onbekend maar de staat is uitmuntend.
Volgens de huidige eigenaar heeft hij ze een jaar geleden gekocht van een highend dealer en moesten de speakers no inspelen.
In ieder geval, ik heb ze belluisterd en gekeurd: alles klopt voro mij; het geluid is subliem en het algemene uitzicht is (bijna) als nieuw.

Ze moeten 3300 € kosten. Is dat een goede prijs?
Dat zou ik zeker doen. Mijn buurman heeft ze ook staan op een Classé set, dat klink echt uitmuntend.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanlobe

Het worden inderdaad de C2's. Dit weekend heb ik ze.

FWK

Quote from: vanlobe on May  9, 2019, 18:03:52
Het worden inderdaad de C2's. Dit weekend heb ik ze.

Gefeliciteerd, geniet ervan.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Roeru117

Quote from: vanlobe on May  9, 2019, 18:03:52
Het worden inderdaad de C2's. Dit weekend heb ik ze.

Heel erg mooi. Daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

MAW

Zow, via marktplaats een setje Dynaudio BM6 MKIII opgepikt. Mooi speelgoed!

Gr. Martijn

BJF

Ziet er goed uit inderdaad, klinkt vast ook fijn.
NAD M10 V2
Elac FS247

naish123

Ik heb om te proberen een paar Evoke's 10 staan. Je moet ze eigenlijk niet zien want ze zijn klein maar het geluid is nu al goed. Heel ruimtelijk en gedetailleerd. Valt absoluut niet tegen. Maar ik heb nog een paar dagen.

snapo6

Hier ook een Dynaudio liefhebber.
Mijn set bestaat uit zelfbouw Dynaudio speakers gebaseerd op de Nuance (main), Foccus (surround) en Gemini (center), allemaal oud (> 15j) maar ze bevallen nog steeds uitstekend.

Zijn er liefhebbers die hun Dyns ook in een HT opstelling gebruiken icm atmos/hoogte speakers? Zo ja, welk merk/type hoogte speakers zijn dat?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

raindog

Sinds een paar weken is de Performance lijn van Dynaudio leverbaar. Heb zelf 4x de 6" plafondspeakers uit die lijn in bestelling staan. Een goedkoper alternatief zijn plafondspeakers van Q-aqoustics. Die machten ook wel aardig denk ik, vooral met oudere Dyns die toch wat warmer klonken dan de nieuwe modellen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

snapo6

#767
Quote from: raindog on September 29, 2019, 23:58:01
Sinds een paar weken is de Performance lijn van Dynaudio leverbaar. Heb zelf 4x de 6" plafondspeakers uit die lijn in bestelling staan. Een goedkoper alternatief zijn plafondspeakers van Q-aqoustics. Die machten ook wel aardig denk ik, vooral met oudere Dyns die toch wat warmer klonken dan de nieuwe modellen.

Performance lijn heb ik naar gekeken, alleen jammer genoeg is inbouw uit den boze, ht ruimte = woonkamer en inbouw is lastig te realiseren.
Zal eens kijken naar de Q Acoustics.

Edit:
Q Acoustics: inbouw valt af, niet echt hoogte speakers gezien. Bookshelf (surround) zou kunnen maar dan moet je nog gaan richten dus niet ideaal!

Iemand ervaring met SVS Prime Elevation?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

raindog

Quote from: snapo6 on September 30, 2019, 09:22:51
Performance lijn heb ik naar gekeken, alleen jammer genoeg is inbouw uit den boze, ht ruimte = woonkamer en inbouw is lastig te realiseren.
Zal eens kijken naar de Q Acoustics.

Oh ja, was even vergeten dat er ook niet-inbouw Atmos speakers zijn :-) Waarom dan geen setje M10? Die zijn lekker klein en voldoen volgens mij prima voor Atmos. Voor een habbekrats vind je ook prima ophangsteunen waarmee je die een beetje kunt richten.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

snapo6

#769
WAF

Plafond krijg ik lastig er door, wand zou kunnen maar mogelijkheden zijn beperkt.
Maar hou het in m'n achterhoofd want het zijn wel schitterende speakers wat ik tot zover erover lees.

Wat voor ophangsystemen denk je dan aan? Wil niet gaan boren om bv. steunen vast te zetten.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

snapo6

Quote from: raindog on October  1, 2019, 21:16:23
Oh ja, was even vergeten dat er ook niet-inbouw Atmos speakers zijn :-) Waarom dan geen setje M10? Die zijn lekker klein en voldoen volgens mij prima voor Atmos. Voor een habbekrats vind je ook prima ophangsteunen waarmee je die een beetje kunt richten.

Heb even gekeken naar de M10, zou in mijn situatie zowel als surround alsmede als hoogte speaker in te zetten zijn.
Waar komt de M10 het beste tot z'n recht of waar wordt het meeste van een speaker gevraagd , surround of hoogte?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

vik

#771
Tip: als je "in" bent voor nieuwe Dynaudio luidsprekers: Dynaudio Evoke series

Waanzinnige serie van Dynaudio en mooi om te zien dat ze voor Dynaudio begrippen een betaalbare speaker kunnen bouwen met de klank eigenschappen van de Confidence serie.

Kef heeft met de nieuwe R serie een soort gelijke stap gezet. Betaalbaar en in de league van de Reference serie. Mooie ontwikkelingen van de speaker fabrikanten.

Ik denk nog vaak terug aan mijn oude liefde de Confidence C1.  :inlove:



https://www.youtube.com/v/4yWPJjG0YUQ&feature=25s

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

snapo6

Quote from: vik on October  5, 2019, 07:21:20
Tip: als je "in" bent voor nieuwe Dynaudio luidsprekers: Dynaudio Evoke series

Waanzinnige serie van Dynaudio en mooi om te zien dat ze voor Dynaudio begrippen een betaalbare speaker kunnen bouwen met de klank eigenschappen van de Confidence serie.

Kef heeft met de nieuwe R serie een soort gelijke stap gezet. Betaalbaar en in de league van de Reference serie. Mooie ontwikkelingen van de speaker fabrikanten.

Ik denk nog vaak terug aan mijn oude liefde de Confidence C1.  :inlove:

Evoke is mooi maar buiten budget voor de doeleinden waarvoor ik het wil gebruiken.

Wat kun je vertellen over de plaatsing van de M10?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

raindog

Quote from: snapo6 on October  3, 2019, 09:13:58
Wat voor ophangsystemen denk je dan aan? Wil niet gaan boren om bv. steunen vast te zetten.

Er is van alles te krijgen, kijk eens bij Bax, die hebben een groot assortiment.
Zonder boren/schroeven kan echter een uitdaging worden.

Quote from: snapo6 on October  4, 2019, 22:39:27
Heb even gekeken naar de M10, zou in mijn situatie zowel als surround alsmede als hoogte speaker in te zetten zijn.
Waar komt de M10 het beste tot z'n recht of waar wordt het meeste van een speaker gevraagd , surround of hoogte?

Waar die het beste tot zijn recht komt vind ik een rare vraag. Hoogtekanalen kunnen alleen een  aanvulling zijn op surround en geen vervanging daarvoor.
Het meest ideaal zijn exact gelijke speakers op elke positie. Heb een 7.2 set gehad met X14's en dat vond ik voor die (relatief kleine) HT-ruimte erg goed klinken. Een M10 doet niet veel onder voor een x14.

Het zal afhankelijk zijn van de film mix, maar doorgaans zit er een stuk meer in de surround kanalen dan in de hoogtekanalen. Als je alleen naar de hoogtekanalen van een Atmos track luistert zul je af en toe verbaasd zijn hoe weinig daar in zit en hoe zacht dat speelt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Quote from: vik on October  5, 2019, 07:21:20
Tip: als je "in" bent voor nieuwe Dynaudio luidsprekers: Dynaudio Evoke series

Waanzinnige serie van Dynaudio en mooi om te zien dat ze voor Dynaudio begrippen een betaalbare speaker kunnen bouwen met de klank eigenschappen van de Confidence

Helemaal mee eens! En ze zijn 6 ohm die Evoke's, dus makkelijker te combineren met receivers. Dat was eigenlijk toch wel het grootste euvel van de duurdere Dyn's in een HT, zonder flinke eindversterkers komen ze nooit echt lekker los.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)