Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

mocht je in de buurt van rdam zitten: bij hifi zwaard staan ze in de winkel en er staan ook een redelijk aanbod buizen versterkers om ze mee te beluisteren.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

WilliamB

Bedankt voor jullie reacties, Ik heb een normale versterker, die ik toch wil gaan gebruiken.
Het beste is, dat ik mijn versterker meeneem naar de winkel.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

cardas49

#77
Zijn er ondertussen meer mensen die de nieuwe focus lijn gehoord hebben? De diverse reviews zijn lovend, maar ben meer geïnteresseerd in ervaringen van forumleden. Is de focus 160 bijv net zo goed of beter dan de Contour 1.4? Die laatste had een nogal "sterk aanwezig en apart" laag toen ik deze bij RAF Amsterdam hoorde. Is het laag van de Focus 160 makkelijker te temmen in kamers met beperkte ruimte achter de speaker?

Andere vraag: van alle "reguliere" speakermerken die je bij een zaak als RAF kan horen vind ik Dynaudio er in veel opzichten bovenuit steken qua overall performance. Als ik weer een stap verder zou willen gaan in speakerland, bij welke merken zou ik dat dan moeten zoeken?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cccp

Quote from: mark235 on September 28, 2012, 11:46:43
Is de focus 160 bijv net zo goed of beter dan de Contour 1.4? Die laatste had een nogal "sterk aanwezig en apart" laag toen ik deze bij RAF Amsterdam hoorde. Is het laag van de Focus 160 makkelijker te temmen in kamers met beperkte ruimte achter de speaker?
Ligt dat niet aan de akoestiek?


cardas49

Nou, ik hoorde indertijd de Focus 140 en Contour 1.4 in een ruimte waar beide modellen aardig vrijheid van spelen hadden. De Contour's stonden niet dicht bij een muur en andere speakers waren uit de buurt geplaatst. Het viel me toen op dat de Contour's een hele "andere" bas hadden dan de Focus 140. Naar mijn gevoel veel prominenter en harder. Misschien kwam dat door de akoestiek, maar ik vond het verschil dusdanig groot dat ik het eerder als een eigenschap van de Contour's aanmerkte. Omdat ik in mij eigen ruimte een niet al te beste akoestiek heb met grote pieken in het laag, vroeg ik me dus af hoe makkelijk plaatsbaar de Focus 160 is, en of het laag nog acceptabel klinkt als deze dicht bij de muur staat.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Denon Focal

Ik heb een Volkswagen Sharan met Dynaudio systeem en ben erg onder de indruk van het geluid.
Zelden een af fabriek systeem gehoord met een dergelijk geluid.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Marantz 81

Tijdens een M&G bij iemand dynaudio contour s3.4 gehoord ,toen wist ik dat dynaudio mijn speakermerk was maar financieel buiten bereik toen ,verder heel veel luister sessie,s gedaan bij hifi zaken maar elke keer kwam ik weer terug bij dynaudio vanwege het natuurgetrouwe geluid kracht snelheid defenitie en dynamiek ,toen kwam ik op gegeven moment een setje Audience 52SE monitoren tegen waar ik 1,5 jaar van genoten heb en een Marantz PM15S1/SA11S1 ze naar grote hoogte bracht ,daarna de Focus 220 gekocht die ik nu nog in bezit heb

Zoals wel vaker omschreven wordt en ik ook wel kan beamen spelen ze vrij gemakkelijk maar de kracht snelheid defenitie en dynamiek ga je pas horen met een goede stabiele versterker die veel en snel stroom kan leveren

WilliamB

Mooie foto zeg, en jou Dynaudio`s klinken erg goed, en ze krijgen ook lucht ivm de opstelling.
Erg indrukwekkend laag. :worship:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Marantz 81

Ze bevallen nog steeds erg goed nu ik ze bijna een jaar heb , ze hebben idd die ruimte wel nodig om dat laag mooi te kunnen weergeven ( zodat het niet gaat overheersen ) en een goede versterker ,als je ze niet zo vrij kun opstellen is het laag echt teveel van het goede e.e.a is wel afhankelijk van je oppervlakte en acoustiek

Erg benieuwd naar jouw nieuwe Phonar speakers  :)

mscofield

Deze staan nu in een Apeldoornse hifi winkel: Musical Fidelity AMS serie en Dynaudio Consequence UE  :music:

Automaat

Zo dan! 3 Stuks apparaten waar een steekwagen voor nodig is.
Reading the HTForum is learning every day!!

J-B

Quote from: mark235 on October  8, 2012, 09:07:48
Nou, ik hoorde indertijd de Focus 140 en Contour 1.4 in een ruimte waar beide modellen aardig vrijheid van spelen hadden. De Contour's stonden niet dicht bij een muur en andere speakers waren uit de buurt geplaatst. Het viel me toen op dat de Contour's een hele "andere" bas hadden dan de Focus 140. Naar mijn gevoel veel prominenter en harder. Misschien kwam dat door de akoestiek, maar ik vond het verschil dusdanig groot dat ik het eerder als een eigenschap van de Contour's aanmerkte. Omdat ik in mij eigen ruimte een niet al te beste akoestiek heb met grote pieken in het laag, vroeg ik me dus af hoe makkelijk plaatsbaar de Focus 160 is, en of het laag nog acceptabel klinkt als deze dicht bij de muur staat.

Mijn huidige speakers zijn de Contour s1.4's. Hiervoor had ik de focus 140. De 160 heb ik ook beluisterd naast de contours, maar ik vond de contours nog steeds beter.
Ze hebben een iets ander karakter. De contours klinken wat dieper in het laag, terwijl de focus 140/160 meer de nadruk legt op het midlaag.
Beide speakers zijn erg kieskeurig qua plaatsing. Ook de focus mag je niet te dicht tegen een muur zetten want je krijgt gegarandeerd een overheersend laag. Dat is het gevolg van de basspoort aan de achterzijde.

vanzomereng

Meerdere keren Dynaudio,s gehoord en moet zeggen, ik vond ze altijd zeer goed en prettig klinken  :happy:
Aangename klank en wat ik zeer belangrijk vind, ze klonken nimmer afstandelijk/kil of koel.  SUPER !

Desondanks is Dynaudio nimmer het 1e merk waar ik aan denk als ik in de mood ben voor andere speakers of anderen
moet adviseren en ik weet niet waarom !    (wellicht de WAF-factor niet groot genoeg  ???)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maneblusser

#88
Halllo , ik ben nieuw op het forum. Niet geheel toevallig kwam ik op deze discussie terecht omdat ik ook een paar Dynaudios bezit : de Focus 140.
Ze worden gestuurd door een Primare A20mkIII (later hernoemd naar I20).
Maar ik ben helemaal niet zo gelukkig met deze combinatie . De Primare -nochtans een versterker met toch wat naam en faam - krijgt de Dyns helemaal niet gestuurd. Er zit gewoon geen leven in.
Ben ik dus gaan kijken en luisteren naar een betere versterker.
Wat heb ik ondertussen gehoord :
Naim Nait XS : geen versterker voor de Dyns, maar met  ProAc  :worship:.
Sugden A21a series 2 : ondanks zijn geringe power was dit een een openbaring : power, finesse, de Focussen kwamen eindelijk tot leven . Maar dat verbruik en die warmte  :omg:
Primare I 32 : top , maar wel €500 duurder dan de Sugden.
Primare i22 : beter dan de i20 maar geen echte upgrade.
Ik zal een van deze dagen een gaan hooren  wat het geeft met een Lyndorf SDAI2175 , een Cambridge Audio 851A en een Rotel voor/eind.
Of misschien toch gaan voor een lampenbak ?
Volgens de hifiboer zouden de Focus 140 an sich nog verbeteren bij een betere versterker omdat ze met de I20 nooit volledig ingespeeld zijn  geweest.
Zijn er nog mensen  die mij suggesties kunnen geven. Alvast bedankt !!!
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Marantz 81

#89
Ik heb de Audience 52SE gehad op een Marantz PM7001 met SA7001 KI klonk goed, daarna Yamaha AS700 had meer controle maar niet zo,n mooie klank als de PM7001 ,Daarna heb ik een Marantz PM15S1 en SA11S1 gekocht en kwamen ze pas echt tot leven  :worship: en wat een kracht defenitie stereo beeld diepte  :headbanging:

Dynaudio brengt je niet zo snel van je stuk totdat je de juiste apparatuur erop sluit  :wub: dat schrijven ze zelf ook overhun producten ene kant moeilijk speakers maar als je ze aan de gang krijgt  ::)

Audiofiel

Quote from: Maneblusser on November 22, 2012, 22:05:26
Ik zal een van deze dagen een gaan hooren  wat het geeft met een Lyndorf SDAI2175 , een Cambridge Audio 851A en een Rotel voor/eind.
Of misschien toch gaan voor een lampenbak ?
Zijn er nog mensen  die mij suggesties kunnen geven. Alvast bedankt !!!

Die Rotel zal de Dynaudio's al helemaal niet lekker aansturen, de slechtste versterker voor moeilijke speakers.  :-X


Wat betreft suggesties: kijk eens naar een Classé als die in je budget past. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Streamz


Maneblusser

Quote from: Audiofiel on November 26, 2012, 21:55:11
Die Rotel zal de Dynaudio's al helemaal niet lekker aansturen, de slechtste versterker voor moeilijke speakers.  :-X


Wat betreft suggesties: kijk eens naar een Classé als die in je budget past. ;)
Er zijn nog al mensen die mij inderdaad gezegd hebben dat Rotel een no-no is voor mijn speakers. Volgens de man die mij die Sugden liet horen, gaat het bij moeilijke speakers niet zozeer over vermogen (watt) , maar vooral hoeveel stroom (voltAmpère) de versterker kan leveren. Vandaar dat de Sugden mijn Focussen wél deed zingen, terwijl de op papier veel krachtigere NAIT XS niet veel beter klonk dan mijn oudere I20.
Classé ligt boven het budget van +-€2000. Een een tweedehandse Classé zou wel kunnen. Of een tweedehandse Accuphase van de 300-reeks : naar 't schijnt klinkt dat geweldig op Dynaudio's. Alleen, àls je dan een vindt, vragen ze er de hoofdprijs voor. En €2500 betalen voor een bak van 20 jaar oud  :unsure:
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Automaat

Neem ook Arcam in je overwegingen mee. Arcam is het merk waar Dynaudio Nederland jarenlang hun demo's mee verzorgen.
Reading the HTForum is learning every day!!

Audiofiel

Quote from: Maneblusser on November 27, 2012, 15:57:00
Classé ligt boven het budget van +-€2000. Een een tweedehandse Classé zou wel kunnen.

Dat is voldoende budget voor een mooie Classé. Daarvoor koop je een fraaie CAP-151 geïntegreerde en hou je nog een paar honderd euro over voor een andere upgrade (bron?). Of een CAP-80/CAP-101 met wat minder power en finesse voor ruim minder dan de helft van dat budget. Voor €2000 heb je zelfs makkelijk een losse voor- / eindversterker van Classé. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maneblusser

Quote from: Audiofiel on November 27, 2012, 21:32:16
Dat is voldoende budget voor een mooie Classé. Daarvoor koop je een fraaie CAP-151 geïntegreerde en hou je nog een paar honderd euro over voor een andere upgrade (bron?). Of een CAP-80/CAP-101 met wat minder power en finesse voor ruim minder dan de helft van dat budget. Voor €2000 heb je zelfs makkelijk een losse voor- / eindversterker van Classé. ;)
Nu nog eentje vinden...Ik weet bij Alpha high end een Classé voorversterker staan, maar dat is niet wat ik zoek. Nu, de bron -zijnde en NjoeTjoeb CD-speler is er eentje met upsampler en ECC288 buizen. Ik denk dat je al behoorlijk diep in je buidel moet tasten om die te verbeteren. En mijn platenspeler is een Michell Tecnodec. Die kan nog even mee. En,gezien mijn aantal platen (+-150) , is dat zeker geen slechte speler. Integendeel.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Maneblusser

Quote from: Marantz 81 on November 26, 2012, 21:35:12
Ik heb de Audience 52SE gehad op een Marantz PM7001 met SA7001 KI klonk goed, daarna Yamaha AS700 had meer controle maar niet zo,n mooie klank als de PM7001 ,Daarna heb ik een Marantz PM15S1 en SA11S1 gekocht en kwamen ze pas echt tot leven  :worship: en wat een kracht defenitie stereo beeld diepte  :headbanging:

Dynaudio brengt je niet zo snel van je stuk totdat je de juiste apparatuur erop sluit  :wub: dat schrijven ze zelf ook overhun producten ene kant moeilijk speakers maar als je ze aan de gang krijgt  ::)
Een PM15 S2 Limited , waarom niet ? Alleen vind ik die caseworks van de huidige Marantzen niet mijn ding. En waarom bouwen ze een phonostage in zo'n dure bak ? Ofwel draai je geen platen,dan volstaan de lijningangen.Ofwel heeft een potentiële koper, dit dat niveau wil , al een veel betere phonostage.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Maneblusser

Quote from: Automaat on November 27, 2012, 17:04:52
Neem ook Arcam in je overwegingen mee. Arcam is het merk waar Dynaudio Nederland jarenlang hun demo's mee verzorgen.
Toen ik indertijd mijn I20 kocht, heb ik die vergeleken met de toen zeer populaire Arcam A85. Maar ik vond die zo  :bored: klinken. Ik vond mijn I20 toch meer punch hebben. Nu, dat was op mijn toenmalige Mission 752F speakers. Misschien moet ik de huidige A38 toch eens beluisteren op mijn Dynaudios.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Marantz 81

#98
Phono stage heb ik nooit gebruikt nooit een platen speler gehad

Er zijn meerdere merken natuurlijk maar die PM15S1 is echt een zeer goede versterker ,die jou Focus 140 goed kan aansturen zodat het goed en vol klinkt met veel detail op zowel Lage als Hoge volumes

Accuphase is erg mooi al heel wat keren geluisterd naar een E460 met DP700 op Contour S3.4 maar ik zou ook geen bak geld betalen voor een Oldtimer  :P

PM11S1  ::)

Maneblusser

de kogel is door de kerk.
Mijn Focus 140's worden nu aangestuurd door een Lyngdorf SDAI2175  :pompom:
En óf ze tot leven zijn gekomen  :headbanging:
Wat wil je met een transformator die 650vA levert,
en met been vermogen 2 x375 watt op 4 ohm.
Echt wel een goeie match. En niet alleen omdat het twee Deense producten zijn.
Nu hoor je pas hoe goed het laag van de Focus 140 wel is.
Aan iedereen die me advies heeft gegeven : een dikke dankuwel.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC