Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raindog

Quote from: johanbicke on May  4, 2015, 21:36:20
en....ze zijn aangekomen, uitgepakt, en op hun stand gezet...en nu inspelen maar  ;D

Wees gewaarschuwd.. Dat duurt ERG lang bij deze Dynaudio's.. :wacko:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

johanbicke

heb ik ook al gelezen :-) ik las ergens iets van een 100 uur  :o
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

raindog

Mijn ervaring is dat het na 100 uur qua klank niet veel meer verandert maar dat de speaker wel nog makkelijker lijkt te gaan spelen, natuurlijker.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

johanbicke

ik zie dat je speelt met een sub van bk..die staat ook op mijn verlanglijstje  :worship: maar eerst maar eens een tijdje genieten van mijn huidige set-up en terug wat centjes sparen  :P
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dura

Hallo mede-dyn liefhebbers, opvallend nieuws: http://www.avsforum.com/forum/89-speakers/686371-Dynaudio-owner-s-thread-855.html post nummertje 25639 meldt dat Dynaudio stopt met de Focus lijn!
Op zich vind ik ook dat ze wel erg veel lijnen hebben, maar de Focus trof mij toch altijd wel als een lijn met een mooie prijskwaliteit verhouding. Ik ben benieuwd hoe de toekomstige catalogus eruit gaat zien.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Joske007

Tja, de Focus van deze jongens ligt commercieel gezien nu op een andere lijn  :pompom:
Kassa moet blijven draaien, hé
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mordante

Heb wel eens gekeken naar een tweedehands C1, C2 of Special 25. Wat mij nog altijd heeft weerhouden is de eisen aan de versterker. Een 200 watt heb je zo nodig.

Volgens mij demonstreerde de importeur de C1 met iets van 500watt mono blokken.

bert50

Wattage is niet zo belangrijk  maar hij moet wel stroom kunnen leveren dus een grote en stabiele  voeding
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

cccp

Quote from: Mordante on May  7, 2015, 16:02:10
Een 200 watt heb je zo nodig.
Dat is onzin. Ik heb zelf de C1 en stuur ze aan met een simpele 2x50 watt (4ohm) klasse A/B versterker en dat gaat meer dan uitstekend.   

En luidsprekers 100 uur 'inspelen'? Hoe kom je er op.  ;D

Mordante

Quote from: cccp on May  7, 2015, 22:06:01
Dat is onzin. Ik heb zelf de C1 en stuur ze aan met een simpele 2x50 watt (4ohm) klasse A/B versterker en dat gaat meer dan uitstekend.   

En luidsprekers 100 uur 'inspelen'? Hoe kom je er op.  ;D

Mijn ervaringen zijn anders.

cccp

Quote from: Mordante on May  7, 2015, 22:34:57
Mijn ervaringen zijn anders.

Want wat gebeurt er dan?


Mordante

Quote from: cccp on May  7, 2015, 22:53:01
Want wat gebeurt er dan?

Mijn ervaring met kleine goede monitor speakers, zoals de; Focal Diablo, Dynaudio C1, Totem Mani-2 is dat ze een behoorlijk krachtige versterker nodig hebben om ze goed onder controle te houden. Het zijn allemaal laag efficiënt speakers. Dus wil je een beetje volume er uit halen 90dB of meer dan moet je ze flink wat stroom leveren.

johanbicke

Wat ik mij eigenlijk afvraag. Op welk volume spelen jullie? Ik speel met een rega elex als versterker en bij mij staat ie nooit hoger dan 10 u...dus iets meer dan een kwartje open. Das voor mij al luid genoeg  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Mordante

Quote from: johanbicke on May  8, 2015, 07:55:59
Wat ik mij eigenlijk afvraag. Op welk volume spelen jullie? Ik speel met een rega elex als versterker en bij mij staat ie nooit hoger dan 10 u...dus iets meer dan een kwartje open. Das voor mij al luid genoeg  ;D

Wisselend tussen de 80 en met uitschieters naar 90 tot 95 dB

cccp

Quote from: Mordante on May  8, 2015, 07:28:40
Het zijn allemaal laag efficiënt speakers. Dus wil je een beetje volume er uit halen 90dB of meer dan moet je ze flink wat stroom leveren.

De C1 is inderdaad laag ohmig maar zakt niet onder de 3,8 ohm. Met 2x50 watt vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 85db haal je op 3 meter 92 db SPL. bron: http://www.stageaccompany.com/support/calculator.html
Dus je hebt helemaal geen honderden watts nog om de C1 aan te sturen, tenzij je een balzaal wil vullen met geluid.

De praktijk bij mij wijst dit ook uit. Met de knop van mijn versterker op 5 voor 12 is het volume zo asociaal hard (uiteraard zonder vervorming) dat je niet langer dan 5 seconden naar de muziek wil luisteren omdat het pijn doet aan je oren.   

Deleted User

Quote from: cccp on May  8, 2015, 15:04:58
De C1 is inderdaad laag ohmig maar zakt niet onder de 3,8 ohm. Met 2x50 watt vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 85db haal je op 3 meter 92 db SPL. bron: http://www.stageaccompany.com/support/calculator.html
Dus je hebt helemaal geen honderden watts nog om de C1 aan te sturen, tenzij je een balzaal wil vullen met geluid.

De praktijk bij mij wijst dit ook uit. Met de knop van mijn versterker op 5 voor 12 is het volume zo asociaal hard (uiteraard zonder vervorming) dat je niet langer dan 5 seconden naar de muziek wil luisteren omdat het pijn doet aan je oren.   

Helemaal eens, weliswaar kan mijn eindversterker 2 x 375 watt leveren aan mijn C1 mkII. Ook hier is half open meer dan zat. Er zal dan ongeveer met 11 watt worden gespeeld. De pieken worden in mijn geval ruimschoots worden opgevangen..

advr

Heeft iemand ervaring met de Xeo reeks?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BJF

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Niet alleen actief, maar ook nog eens draadloos. Wel weer beperkt in kwaliteit toch?
NAD M10 V2
Elac FS247

Deleted User

Ze hebben wel een "draad" naar het stopcontact, beide... Ik overweeg ze voor in de huiskamer. Hier in Amsterdam is een dealer die 1 luisterruimte alleen met deze Dyns heeft opgesteld.

advr

Vooral benieuwd of er extra ruis e.d. waar te nemen valt.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#320
Tuurlijk hebben ze stroom nodig.
[emoji6]

Ik zou ze graag in de keuken hebben
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Theraven

leuk om dit topic te lezen, ik draai al bijna 14 jr met een set Contour 1.3se, heb ooit diverse andere speakers beluisterd maar voor dat geld nooit zoveel detail, dynamiek en ruimtelijk geluidsbeeld getroffen.
draai met Perreaux 150i Eloquence versterker, Audioquest type 6 kabels (worden vervangen), Naim CD 5x, Cambridge StreamMagic 6 streamer en Clearaudio Performance SE draaitafel.
verder nieuwsgierig hoe een Naim SuperUniti icm deze speakers klinkt.
set: Perreaux Eloqulence 150i amp, Naim CD5x cd player, Cambridge Audio Stream Magic 6 streamer, Clearaudio Performance with ZyxRS10 cartridge, Dynaudio Contour 1.3Se. Van den Hull and Supra interlinks, Audioquest speakercables

Deleted User

Quote from: advr on May 14, 2015, 22:43:53
Tuurlijk hebben ze stroom nodig.
[emoji6]
Veel mensen "snappen" dat niet, en zijn verbaasd dat ze niet "draadloos" zijn. Vandaar de opmerking..

Mrwhoopie

#323
Sommige gaan hier en daar wel gelezen hebben dat ik in de markt was om mijn grote B&W set up (604s3x4,LCR600s3,ASW650s3) te vervangen naar een kleinere Bosesoundbar...dat was in eerste instantie het plan,maar dat was het uiteindelijk niet.Dan maar weer naar de audioboer en die liet mij een paar dynaudio dm 2/6 horen op echt een klein yamaha stereo versterker en mijn ogen en oren kregen foute info...ik hoorde grote speakers  :blink: dus eigenlijk...het klonk goed ik was verbaasd van de prijs...nuja je weet hoe het gaat je gaat ook eens bij iemand anders luisteren daar was het dan een setje Monitor audio silver 1,ook heel mooi maar helaas geen AB vergelijk mogelijk.Dan met deze dealer eigenlijk al wat gepraat om mens toch naar de silver 2 te gaan.Vandaag dan toch weer even naar de Dynaudio dealer want ik moest er zijn voor speakerkabel,hij vraagt me met interesse of ik al meer weet en doe hem dus mijn verhaal,hij komt echter met een sterk argument dat de dm 2/6 geen vergelijk is met de silver 2 en dat ik voor dat geld bij Dynaudio de Excite X14 kan hebben met stands en hij beweerd dat de dynaudio veel beter klinkt,monitor audio is spectaculairder maar daardoor ook vermoeiender om lang naar te luisteren.Het twijfelen is dus weer begonnen,hij was wel heel zeker mijn versterker gaat een NAD758 worden en hij wil de X14's zelfs aansturen op een 748 om aan te tonen dat ze makkelijk aan te sturen zijn.Hij gaat nu vragen of hij een demoset kan krijgen dan kan ik ze eens beluisteren.Ik ben dus heel benieuwd ik vind het best wel mooi in hoogglans wit en dan daar de witte stands bij...enkel de grijze gril is niet mooi  :( zijn er hier X14 eigenaars?En wat zijn julie bevindingen ?
Edit:zie net dat ze niet bi amped kunnen?dat kunnen de silver 2's dan weer wel

raindog

In een Dynaudio topic zul je niet veel liefhebbers gaan vinden voor Monitor Audio. Ze verschillen nogal van elkaar in karakter, als je het één mooi vind dan vind je het ander waarschijnlijk niks. En andersom.

Als de dm 2/6 zo goed bevalt dan zou ik daar gewoon voor gaan. Het kan altijd beter en mooier. De X14 is een geweldig leuke speaker (ik heb er 6 stuks van ;D ) maar of het de meerprijs ten opzichte van een dm 2/6 voor jou waard is kun je alleen zelf bepalen.

Bi-wire of Bi-amp, dat is mijns inziens niet echt zinnig bij dit soort speakers. Ze zijn erg makkelijk aanstuurbaar op 8 Ohm.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)