Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MAW

Quote from: Geertidow on March 12, 2022, 16:02:33
Ik zit er aan te denken om langzaam te gaa n sparen voor een setje Dynaudio Contour 30 of 50.

Iemand al lyrisch over deze speakers?
Ik lees veel goeds!

Voor jazz en klassiek via een atoll am200 eindtrap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Sinds een half jaar ofzo heb ik Contour 60. Naar mijn mening een hele goede mix tussen accuraatheid en muzikaliteit.
De Contour 20 en 30 (ik neem aan dat je die bedoelt ipv 50) heb ik zelf nooit gehoord maar dat zal vast ook mooi klinken.
Gr. Martijn

Roeru117

Quote from: MAW on March 23, 2022, 11:40:49
De Contour 20 en 30 (ik neem aan dat je die bedoelt ipv 50) heb ik zelf nooit gehoord maar dat zal vast ook mooi klinken.

De 20 en 30 ken ik dan weer goed. Ik heb de 20 een tijd gehad en heeft een hele mooie gebalanceerde en rustige weergave. De 30 doet hier in alle opzichten een hele flinke schep bovenop. Persoonlijk had ik de stap van de 20 naar de 30 kleiner ingeschat. Het geluidsbeeld is een stuk grootser en de 30 gaat een stuk dieper (logisch natuurlijk). Voor mij zelf voldoende extra diepgang om ook de subwoofer, die ik bij de 20 wel nodig vond, weg te doen. Daar heb ik tot op heden geen spijt van.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

carlo

Heeft iemand hier de Dynaudio focus 50 al eens beluisterd?
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Rob46

Dit topic ook maar eens 'afstoffen'. Ik luister nu inmiddels enkele maanden naar de Dynaudio Heritage Special luidsprekers. Nog geen moment aan veranderen gedacht. Natuurlijk is de match van belang, voor mij doet de Heritage Special in onze luisteromgeving namelijk precies wat ik van een luidspreker verwacht: prachtig gecontroleerd laag, een fraai mid en hoog en staging. Oftewel; muzikaliteit en emotie. Prachtig ontwerp.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Ik zie dat de DAC60 ook goed door z'n proeftijd is gekomen 👍🏻

Quote from: Rob46 on September 25, 2022, 14:00:11
Dit topic ook maar eens 'afstoffen'. Ik luister nu inmiddels enkele maanden naar de Dynaudio Heritage Special luidsprekers. Nog geen moment aan veranderen gedacht. Natuurlijk is de match van belang, voor mij doet de Heritage Special in onze luisteromgeving namelijk precies wat ik van een luidspreker verwacht: prachtig gecontroleerd laag, een fraai mid en hoog en staging. Oftewel; muzikaliteit en emotie. Prachtig ontwerp.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Quote from: Xander32 on September 25, 2022, 14:19:42
Ik zie dat de DAC60 ook goed door z'n proeftijd is gekomen 👍🏻

DAC60 =  :inlove:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Het fraaie vind ik ook dat je met die dac-kaart een kastje en verbinding minder hebt.

Quote from: Rob46 on September 25, 2022, 14:30:20
DAC60 =  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bva

Heeft iemand al een keer naar de DYNAUDIO FOCUS 30 of 50 geluisterd?

Zijn er nog veel verschillen qua geluid met hun voorgangers?

MAW

#1183
wow een set focus 50 kost gewoon 10k.

nee nooit gehoord..

edit:
Focus 50 10k bij iEar.
Contour 60i 10K bij iEar.

Dat is wel apart..
Gr. Martijn

Deleted User

En daarom haak ik ook af bij Dynaudio en staan mijn Confidence C1 te koop. De nieuwe Confidence serie is helemaal aan de prijs...

Richi

Quote from: Jazzman on September 26, 2022, 12:26:58
En daarom haak ik ook af bij Dynaudio en staan mijn Confidence C1 te koop. De nieuwe Confidence serie is helemaal aan de prijs...
Mee eens, dat was anders ook mijn gewenste upgrade pad geweest: van Contour naar Confidence. Ik heb de Confidence 30 gezien en gehoord en die zouden perfect zijn voor hier. Maar 20k  :ohmy:  nee dank u.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Deleted User

Dat was ook mijn bedoeling, de Confidence 30 stond hoog op de lijst.... Maar goed, nieuwe luidsprekers zijn inmiddels besteld :D

bva

Quote from: Jazzman on September 26, 2022, 12:26:58
En daarom haak ik ook af bij Dynaudio en staan mijn Confidence C1 te koop. De nieuwe Confidence serie is helemaal aan de prijs...

Merkwaardigerwijs koste de voorganger van de Focus 50 de DYNAUDIO FOCUS 60 XD in het begin ook 10.000 Euro!

bva

Quote from: Jazzman on September 26, 2022, 15:05:26
Dat was ook mijn bedoeling, de Confidence 30 stond hoog op de lijst.... Maar goed, nieuwe luidsprekers zijn inmiddels besteld :D

Welke?

Deleted User

Bij veel merken is de prijs kwaliteit verhouding helemaal zoek. In maart dit jaar heb ik een uitgebreide luistersessie gehad met de Wilson Audio Sabrina X. Toen 22.000 euri.... OK ging toch wat verder dan de Confidence 30, nu ruim 26000 euri... Gaat nergens meer over..


bva

Quote from: Jazzman on September 26, 2022, 16:37:05
Spatial Europe No7 in de kleur palissander

https://spatialeurope.de/portfolio-item/mcseries-no7-en/

Bedankt voor de informatie. Dit merk kende ik nog niet. Ziet er interessant uit. Waarschijnlijk een neutrale luidspreker met veel dynamiek.

Deleted User

Ik ook niet toen ik het voor het eerst hoorde op mijn ThivanLabs Gold Lion 805A.... Er ging een muzikale wereld voor mij open.. En voor dat geld...


Wat mij betreft mag het nu weer over Dynaudio gaan... Ik ga mijn Dynaudio Confidence C1 echt wel missen... zeer fijne monitor en ook met mijn nieuwe buizenversterker.

MAW

ah, de focus 50 is inderdaad actief.

Quote from: bva on September 26, 2022, 16:31:43
Merkwaardigerwijs koste de voorganger van de Focus 50 de DYNAUDIO FOCUS 60 XD in het begin ook 10.000 Euro!
Gr. Martijn

twani

#1194
Quote from: Jazzman on September 26, 2022, 12:26:58
En daarom haak ik ook af bij Dynaudio en staan mijn Confidence C1 te koop. De nieuwe Confidence serie is helemaal aan de prijs...

Een C1 wegdoen. Jij durft :)

Wordt nog steeds gezien als een referentiespeaker uit de Dynaudio series. Voor velen de betere t.o.v. Heritage ook die toch in ieder geval flink smaak gevoeliger is..

Deleted User

Ik durf zeker  ;D... Heb er ook lang over getwijfeld, hoop dat ze bij de Dynaudio liefhebber terecht komen..

Maar daar krijg ik iets heel bijzonders voor terug wat samen met mijn beest van een buizenversterker, een enorme muzikale prijs kwaliteit verhouding heeft. Dat kunnen vele merken niet echt meer zeggen.

Rob46

Quote from: twani on September 27, 2022, 14:01:14
Een C1 wegdoen. Jij durft :)

Wordt nog steeds gezien als een referentiespeaker uit de Dynaudio series. Voor velen de betere t.o.v. Heritage ook die toch in ieder geval flink smaak gevoeliger is..

De C1 is echt een kwalitatieve goede luidspreker! Ik heb deze voor de Heritage gehad. Wel met een andere versterking. Topper!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

carlo

Ik krijg over een week de Dynaudio focus 50 binnen..voor de huiskamer.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Richi

Quote from: carlo on November 29, 2022, 18:55:37
Ik krijg over een week de Dynaudio focus 50 binnen..voor de huiskamer.
Mooi, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Oef. Very nice.
Ik ben ook heel nieuwsgierig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX