Yippie

Author Topic: Het Dynaudio topic  (Read 207113 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline blue-eyes

Re: Het Dynaudio topic
« Reply #1150 on: October 13, 2021, 19:56:03 »
Volgens mij heeft Marcel toch nog wat gehad aan mijn reclame voor hem.  :D

Gr. Hans

Als ik niet was verhuisd had ik het idd ook gehad, op jouw advies. Marcel was al langs geweest, ergo, afspraak voor installatie al gemaakt..... Kostenloos mogen annuleren. Totaal onverwacht gingen wij verhuizen!

Wat een joekels van speakers!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV860, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO & Homey

Offline MAW

« Reply #1151 on: October 13, 2021, 20:59:32 »
Gefeliciteerd met de aanwinsten. Dat zijn hele flinke jongens, maar wat een prachtige luidsprekers. Al typend geniet ik hier van mijn Contour 20 en dat klinkt al fantastisch, laat staan hoe een 60 wel niet moet klinken.

Dat zal ook wel top klinken dan!! En ook Hypex powered zo te zien. Die NAD lijkt me echt een mooi apparaat.
« Last Edit: October 13, 2021, 21:00:21 by MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Offline bramsat

« Reply #1152 on: October 21, 2021, 09:45:32 »
Een voorlopige eindconclussie betreffende aiyima 07 deze spotgoedkope classD amp klinkt gewoon exacter als een AB amp.

Hij klingt schoner,zuiverder en kunnen onderin,dus bas heeft mischien iets minder loudnes oftewel aangedikt laag.

Dat houd in.....let wel! mijn speakers staan vrij in de ruimte! dat normale speakers met een classD in problematische

muur/hoek situaties erop vooruitgaan.

Bij een vrije opstelling zoals bij mij hield dat in dat ik de speakers 1 mtr dieper in mijn kamer heb moeten plaatsen.

Dus speakers in het algemeen die vrij van een achterwand staan......dichter aan de wand plaatsen.

Heren! dit ampie klinkt beter als al mijn AB versterkers.

Dan nog een bemerking....wat het aantal watts betreft....ik beluister deze amp op volume sterkte 3 puntjes ga ik over

op een kwart dan is dat erg luid....zet ik de volume op half dan heb ik kans dat ik mijn spaekers naar de kliko moet

afvoeren....vervorming....na ja daar heb ik bij een 40 jarige amp al nooit last van gehad laat staan bij de aiyima.

Een 50 euro kostplaatje.....een kleine david die heel veel goliats AB versterkers K.O mept. ;)

....Bemerk net dat ik in het dynaudio topic zit....sorry! moet nu wachten op iemand die dit kan herplaatsen in mijn topic.

Tja dat heb je met bejaarden. :confused:

« Last Edit: October 21, 2021, 09:51:31 by bramsat »
Cambridge CXA 60/61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch

Offline Roeru117

« Reply #1153 on: Yesterday at 07:01:04 »
De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Ik ben (voorlopig) weer helemaal tevreden.
ROON - NAD M12 - NAD M22v2 - Dynaudio Contour 30 - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Driade Flow - IsoAcoustics

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 1162
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #1154 on: Yesterday at 13:48:43 »
De Sint heeft hier al wat achtergelaten: een mooie set Contour 30 in het prachtige white oak.
Naast dat ik deze veel mooier vindt klinkt het ook een stuk volwassener dan de 20.
Mooi! Heb je ook overwogen om de overstap naar een luidspreker uit de Confidence lijn te maken? Of misschien heb je die zelfs beluisterd en toch besloten in de Contour lijn te blijven? Gewoon uit nieuwsgierigheid.  :smile:
Naim Purifi Cambridge Audio Apple Dynaudio AKG Philips Grimm AudioQuest Roon QOBUZ TIDAL

Offline Roeru117

« Reply #1155 on: Yesterday at 16:08:35 »
Wel even overwogen, maar de prijs (ook tweedehands) hield me tegen. Je moet ook wat te wensen houden  ;)
ROON - NAD M12 - NAD M22v2 - Dynaudio Contour 30 - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Driade Flow - IsoAcoustics

Offline Samro

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 5
  • I love the HTforum
« Reply #1156 on: Yesterday at 19:11:30 »
Als ze klinken zoals ze eruit  zien... :inlove: Erg mooie uitvoering  :pompom:

Offline VANZOMERENG

« Reply #1157 on: Yesterday at 20:26:50 »

Toch knap hoe dit allemaal door de schoorsteen past  :wow:
Veel plezier ermee
Luidsprekers: B&W 702S2, Amp: Rotel RA-1592, DVD: Denon DVD-3800BD, Streamer/Dac: Pioneer N70-A, Koptelefoon: AKG-701