Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kantuit

Jawel Poulissen. Ik heb nog even getwijfeld over de Hegel, maar ben blij dat ik hem genomen heb. De Contour's hebben echt wel behoorlijk wat sap nodig.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Richi

Quote from: Kantuit on June 20, 2021, 15:50:45
Gisteren eventjes over ende weer richting Roemond voor de aanschaf van 1 set Dynaudio Contour 20 (met Dynaudio stands 20) in Piano Black Laquer.
En -nu we toch bezig zijn- meteen een Hegel H120 gescoord.



Mooi. Gefeliciteerd, genieten maar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kantuit

Dank u. Al twee dagen volop bezig met genieten. Zelfs de belastingbrief invullen blijkt een waar genot.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Roeru117

Quote from: Kantuit on June 20, 2021, 17:02:09
Jawel Poulissen. Ik heb nog even getwijfeld over de Hegel, maar ben blij dat ik hem genomen heb. De Contour's hebben echt wel behoorlijk wat sap nodig.

Heel erg mooi. De Contour 20 staat hier al een tijd te spelen en zijn veruit de mooiste luidsprekers die ik in huis heb gehad (en dat zijn er wel een paar). Een stevige versterker is zeker een pre, maar ik krijg ze hier goed aan het zingen. Zal bij jou niet anders zijn. Veel plezier ermee.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

twani

#1054
Quote from: Kantuit on June 20, 2021, 15:50:45
Gisteren eventjes over ende weer richting Roemond voor de aanschaf van 1 set Dynaudio Contour 20 (met Dynaudio stands 20) in Piano Black Laquer.
En -nu we toch bezig zijn- meteen een Hegel H120 gescoord.




Heel mooi! 

Wel jammer dat iedereen momenteel blind de Hegel op Dynaudio hype achterna loopt.

Er is zoveel méér (beter) op Dynaudio

Maar de Hegel Buss zoemt zó keihard rond momenteel.....


Een lekkere dikke Accuphase, een dikke NAD of of of...........

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

bert50

Prachtig hier de Accuphase E650 op de Confidence 20.[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

DV79

Quote from: twani on June 21, 2021, 08:37:59
Heel mooi! 

Wel jammer dat iedereen momenteel blind de Hegel op Dynaudio hype achterna loopt.

Er is zoveel méér (beter) op Dynaudio

Maar de Hegel Buss zoemt zó keihard rond momenteel.....


Een lekkere dikke Accuphase, een dikke NAD of of of...........

Ik krijg morgen een mooie set Contour 20 Grey oak binnen.

Draai nu met een Linn Majik DSM/2, die wat aan de lichte kant zal zijn qua versterking.
Ik ben dus (op termijn) ook nog op zoek naar een eind versterker.

n.a.v. bovenstaande opmerking, waar zou ik aan kunnen denken?
- Linn (geluid bevalt me goed dus dit zal de 1e test gaan worden)
- Nuprime
- NAD

Wat zijn mooie combi's.
In 1e instantie geen versterker die de hoofdprijs gaat kosten. 1e budget €1000,-
Upgrade kan later altijd nog.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Achiel

Zeker voor Linn gaan, zelf een upgrade gedaan met een Akurate 2200, welke regelmatig voor rond de 1200 voorbijkomen (staat er nu 1 in Duitsland) Veel meer power en qua podium/geluidsbeeld ga je er ook dik op vooruit.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bramsat


!000 euro zet geen zoden aan de dijk tegenover jouw linn,mijn advies gewoon doorsparen naar o.a een naim nds/555 ps

koop deze versterker secondhand bij een vertrouwde hifizaak.....trouwens ik heb het van horen zeggen....dus. ::)

Hieronder word de dyn 20 getest en men vind deze combi geschikt met de naim.

https://www.whathifi.com/reviews/dynaudio-contour-20-review

https://www.whathifi.com/naim/nds555-ps/review
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Achiel

Vind mijn 1200 euro een iets realistischer advies dan ongeveer het 10 voudige. Hij heeft ook aangegeven tevreden te zijn met Linn tot nu toe vandaar ook mijn advies.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

DV79

Quote from: bramsat on June 21, 2021, 13:52:19
!000 euro zet geen zoden aan de dijk tegenover jouw linn,mijn advies gewoon doorsparen naar o.a een naim nds/555 ps

koop deze versterker secondhand bij een vertrouwde hifizaak.....trouwens ik heb het van horen zeggen....dus. ::)

Hieronder word de dyn 20 getest en men vind deze combi geschikt met de naim.

https://www.whathifi.com/reviews/dynaudio-contour-20-review

https://www.whathifi.com/naim/nds555-ps/review

Dankje, maar kan het zijn dat dit een streamer betreft? Misschien kijk ik niet goed. Maar ik vind geen versterking met een dergelijke type/naam.
Daarnaast denk ik dat een stap (2e hands) van eerst zo'n €1000,- best wel iets kan toevoegen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: Achiel on June 21, 2021, 14:06:42
Vind mijn 1200 euro een iets realistischer advies dan ongeveer het 10 voudige. Hij heeft ook aangegeven tevreden te zijn met Linn tot nu toe vandaar ook mijn advies.
Het is zeker niet de 1e keer dat deze langs komt.
Dus wat dat betreft zeker een goed advies.
Ik ga die in de gaten houden.

Sowieso al door de eindversterker uit te zetten in de Majik DSM/2 en in een separaat kwaliteits apparaat te gebruiken, zou al iets moeten opleveren.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Achiel

Quote from: DV79 on June 21, 2021, 14:12:20
Sowieso al door de eindversterker uit te zetten in de Majik DSM/2 en in een separaat kwaliteits apparaat te gebruiken, zou al iets moeten opleveren.

Klopt, maar een Akurate DSM is weer een klasse beter schijnbaar, daar aas ik nog een beetje op als upgrade en/of een tweede Akurate alhoewel de Cornwalls met hun extreem hoge rendement al makkelijk kunnen vinden met 1 eindversterker.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

DV79

Quote from: Achiel on June 21, 2021, 14:23:15
Klopt, maar een Akurate DSM is weer een klasse beter schijnbaar, daar aas ik nog een beetje op als upgrade en/of een tweede Akurate alhoewel de Cornwalls met hun extreem hoge rendement al makkelijk kunnen vinden met 1 eindversterker.

Dat klopt. Maar die stap is daarna ook makkelijker (technisch) te maken, als de eindversterker al los is.
Nu eerst morgen hoop ik netjes de Contour 20 binnen, dan volgende stappen naar luidsprekerkabel en een losse versterker.

Op termijn zie ik dan wel weer verder.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Achiel

Mocht je hier in de buurt hebben gewoond, acht de kans echter klein, bracht ik m zo om ff te proberen. Altijd leuk zulke experimenten.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

DV79

Quote from: Achiel on June 21, 2021, 14:48:28
Mocht je hier in de buurt hebben gewoond, acht de kans echter klein, bracht ik m zo om ff te proberen. Altijd leuk zulke experimenten.

Denk dat het idd min. 2 uur enkele reis is.
Maar evengoed bedankt voor het aanbod!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

MAW

Quote from: Kantuit on June 20, 2021, 17:02:09
Jawel Poulissen. Ik heb nog even getwijfeld over de Hegel, maar ben blij dat ik hem genomen heb. De Contour's hebben echt wel behoorlijk wat sap nodig.

125 aan 4 ohm moet meer dan genoeg zijn lijkt me..
Gr. Martijn

twani

Quote from: bert50 on June 21, 2021, 11:46:21
Prachtig hier de Accuphase E650 op de Confidence 20.[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Daar zie ik inderdaad veel meer in dan zo'n Hegel ijskast.

Mooi man!

Kantuit

Wat een vergelijk ook. Een  toestel van 11.000€ ten opzichte van een apparaat van 2600€. Of  beter nog: een versterker die dubbel zo duur is als de luidspreker en eentje die de helft kost van de speaker.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Achiel

De Linn Akurate is nieuw iets van tegen de 5k, maar tweedehands te krijgen vanaf zo'n 1200 euro.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Rusher

Quote from: MAW on June 21, 2021, 18:32:32
125 aan 4 ohm moet meer dan genoeg zijn lijkt me..
In mijn beleving moet hierbij ook onderzocht worden of de versterker stabiel is. Dynaudio gaat pas lekker zingen met een stabiele versterker. De watts zijn leuk om de overburen wakker te maken, maar de muziek gaat er niet mooier van worden.

MAW

#1072
ik reageer op de statement dat die Dyns 'behoordlijk wat sap' nodig hebben.
Volgens mij valt dat wel mee. Zo lastig zijn die Dynaudios niet aan te sturen lijkt me. Er is niets wat daar op wijst in ieder geval..
Gr. Martijn

Rusher

Klopt, geen versterker met behoorlijk wat sap, maar een versterker die in ieder geval stabiel is, zeker bij de Contour versie en hoger, althans vind ik.
In mijn beleving klinkt een luidspreker altijd mooier wanneer de versterker stabiel is, nooit per se mooier door meer "sap". Soms is meer sap nodig, maar dan zijn de luidsprekers wel heel vervelend aan te sturen of je wilt een stadion met geluid vullen.

bramsat

#1074
Wat betekend dan niet stabiel? noem er is 2of 3 boven de ±500 euro. ik draai veelal met een 25 of 30 watter deze amps

zijn dan ook nog 40jr oud en voor een gemiddelde kamer meer als genoeg watt,de akai hieronder bezit ik ook en nog meer

akai's.....40 jr lang vond ik akai niks en nu staan ze klanmatig aan de top....trouwens samen met de nad van 40jr oud.

https://youtu.be/ALIeU1mEhMQ
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x