" aan de Mac "

Started by jantje112, June 7, 2011, 22:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Quote from: norman on June 11, 2011, 14:04:19
PS3 Media Center, speelt DLNA alle formaten naar je TV af ...
Ook MKV etc (deze transcode die dus)

ok, zal er eens naar kijken, maar wat ik dus wil is dat de mac " in de lead"  is. Oftewel vanuit finder open ik een bestand om af te spelen op mijn tv. Niet andersom (dus op mijn tv browsen over mijn laptop)

HAL

#76
Quote from: norman on June 11, 2011, 14:04:19
PS3 Media Center, speelt DLNA alle formaten naar je TV af ...
Ook MKV etc (deze transcode die dus)

Google naar DNLA server OSX, maar het is een protocol waar Apple niet dol op is. DNLA is echt iets voor Windows. http://www.onemorething.nl/community/topic/informatie-over-mac-en-dlnaupnp

norman

Quote from: jantje112 on June 11, 2011, 16:19:06
ok, zal er eens naar kijken, maar wat ik dus wil is dat de mac " in de lead"  is. Oftewel vanuit finder open ik een bestand om af te spelen op mijn tv. Niet andersom (dus op mijn tv browsen over mijn laptop)

In dat geval heb je een AppleTV nodig .... daar is Airplay voor ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

danielo

Quote from: jantje112 on June 11, 2011, 13:24:58
Tot nu toe bevalt de macbook erg goed. OSx heeft zijn voor en nadelen, maar het is zeker niet noemenswaardig slechter (ook niet beter, sorry!) dan windows 7.

Waar ik wel constant van sta te kijken is het doordachte design.. Dat oplaadstekkertje, wie bedenkt het?

Ondertussen Office, VMware, Firefox, Transmission, VLC, Caffeine en wat andere apps gedownload. Ik zal de rest van de tips doornemen.

Bedankt voor jullie tips en ga gerust door met offtopic discussies over apple stores enzo :)

Ik denk dat de conclusie die je trekt wel klopt, Dit komt ook een beetje omdat microsoft een paar jaar minder handig bezig was (longhorn/vista) en apple bewust even rustiger aan heeft gedaan met osx. Beide zijn nu prima desktop oplossingen het grote verschil zit hem vooral in smaak. Wat wel zo is (en met Lion weer meer) dat er veel hidden features zijn die als je ze vind zoiets hebt van hmm das handig. Het zijn deze kleine dingen (zowel in hard als software) die je het gevoel geven dat er iemand over nagedacht heeft. De powerconnector is een voorbeeld hiervan.

Veel van de ontwikkelingen zitten nu bij mobiel of hoe je alles door elkaar gebruikt zoals airplay, De ontwikkelingen (en lockin gevaren) zitten nu in het eco systeem.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: jantje112 on June 11, 2011, 16:19:06
ok, zal er eens naar kijken, maar wat ik dus wil is dat de mac " in de lead"  is. Oftewel vanuit finder open ik een bestand om af te spelen op mijn tv. Niet andersom (dus op mijn tv browsen over mijn laptop)

DLNA is niet perse alleen windows. Er zijn wel DLNA apps en stukjes maar of het werkt is altijd een beetje vaag. Indien je veel tijd hebt kan je er zeker veel mee bereiken maar je moet wel geduld of geluk hebben met de onderdelen die je koopt. Apple's oplossing is zoals altijd bij apple we doen veel minder en volgen geen standaard maar wat we doen werkt wel. Indien het kan doe beide want een AppleTV2 bijvoorbeeld is niet duur en zijn nu (en in de toekomst :) ) veel ontwikkelingen gaande helemaal als je ook een iphone/ipod-touch of ipad2 hebt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jantje112

ik heb een iphone ipad en ipod, neemt niet weg dat iets wat in windows kan ook op mac gebruikt mag worden :)

danielo

Quote from: jantje112 on June 11, 2011, 21:35:55
ik heb een iphone ipad en ipod, neemt niet weg dat iets wat in windows kan ook op mac gebruikt mag worden :)

Ehmmm snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld, Mijn punt is alleen dat DLNA in concept leuk is en overal altijd moet werken maar dat vaak niet doet. Indien je al een aantal apple devices hebt is airplay een optie die je zeker plezier gaat geven tussen je apple devices ookal dekt het niet alle soorten gebruik. Het fijne van de nieuwe appletv is dat die maar $99 is dus ookal gebruik je hem maar voor een aantal dingen de moeite waard is. Mijn pre/pro doet bijvoorbeeld DNLA maar dat is zo zwak dat airplay gewoon beter werkt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jantje112

Quote from: danielo on June 12, 2011, 10:57:56
Ehmmm snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld, Mijn punt is alleen dat DLNA in concept leuk is en overal altijd moet werken maar dat vaak niet doet. Indien je al een aantal apple devices hebt is airplay een optie die je zeker plezier gaat geven tussen je apple devices ookal dekt het niet alle soorten gebruik. Het fijne van de nieuwe appletv is dat die maar $99 is dus ookal gebruik je hem maar voor een aantal dingen de moeite waard is. Mijn pre/pro doet bijvoorbeeld DNLA maar dat is zo zwak dat airplay gewoon beter werkt.

Daniel.

Ik bedoel dat ik geen apple tv wil voor iets wat ook zonder zou moeten kunnen. Al die apple devices zijn leuk, maar als ik 99 kan besparen..

norman

Hoi Jantje112,

Ik snap nog niet helemaal hoe het vanuit windows werkt eigenlijk ?
Er moet toch op je TV dan ook iets draaien waardoor het accepteert dat windows lead is ?

Of heb je gewoon je tv aangesloten op je computer ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

jantje112

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/play-to

Dit gaat om muziek maar kan dus ook met video. Dus kan via alle DLNA apparaten in je netwerk

norman

Quote from: jantje112 on June 14, 2011, 22:11:48
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/play-to

Dit gaat om muziek maar kan dus ook met video. Dus kan via alle DLNA apparaten in je netwerk

Aha dan moet je een Digital Media Controller hebben...
Geloof niet dat er een player is behalve Windows Media Player die dat kan, niet voor windows / macos of linux...

Maar misschien wel, goed zoeken :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

bulldogsken

Quote from: BJF on June  8, 2011, 07:31:12
Als design een/de reden is, is deze Dell misschien ook iets om over na te denken?

Maar het is en blijft Winddoos..... Ruim een jaar geleden overgestapt op Mac, en nog geen seconde spijt gehad! Heb onder bootcamp Win7 draaien, maar ik kan me niet meer herinneren wanner ik die het laatste heb opgestart!
B&W DM603 S3, B&W DM601 S3, B&W LCR60 S3, B&W ASW-650 S3,
Onkyo TX-SR606, Panasonic DMP-BD60,
Kingpin VFS-210 16:9
Epson EMP-TW1000, Monster Cable, Supra HDMI Philips RC9800i  http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=284  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73746.0