" aan de Mac "

Started by jantje112, June 7, 2011, 22:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: jantje112 on June  8, 2011, 21:02:15
Is er een compacte office variant welke compatible is met het grote MS pakket?

Je kan altijd office kopen voor de mac maar ik gebruik de 3 apps van apple zelf (keynote, pages en numbers) dat gaat prima
tenzij je een extreme gebruiker bent dan heb je meer aan de 'echte'. Voordeel is dat ze dacht ik 9.99euro per stuk zijn voor
maximaal 10 computers/account.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Wat bedoel je precies met 'compact'? Volgens mij is er maar 1 versie van Microsoft Office voor Mac (ik raad je wel aan de laatste versie te gebruiken, dat scheelt). Verder zijn er natuurlijk allerlei gratis alternatieven, zoals OpenOffice (zelf geen ervaring mee). En natuurlijk iWork (Pages, Numbers en Keynote - per stuk los te downloaden in de Mac App store)

EJ

Quote from: Nosoforos on June  8, 2011, 18:56:58
- iTunes muziek zitten platenmaatschappijen achter, hoeveel denk je dat die aan Apple vragen (van die 99 cent krijgt Apple maar een klein deeltje)
- apps is de marge inderdaad veel groter op en daar verdienen ze goed aan, maar niet per se onevenredig
- hardware is nog steeds een enorme cashcow (inderdaad zeker niet het enige, zeker niet natuurlijk)
- software wordt dat ook steeds meer inderdaad (vandaar dat het aandeel ook blijft stijgen- steeds nieuwe verdienmodellen erbij)


http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-in-case-you-had-any-doubts-about-where-apples-revenue-comes-from-2010-4
Fout. Op de itunes muziek zit exact dezelfde marge als op de apps, 30%.

jantje112

Huh, moet je op een mac betalen voor je software??

Ik vroeg me af of er een klein officepakket was met de basisfuncties. Dus word en excel compatible.

EJ

Quote from: danielo on June  8, 2011, 20:01:34
Je hebt geen idee waar je het over hebt, bekijk de jaarcijfers gewoon. Die 30% van elke verkochte app is zeer redelijk ga eens praten met developer hoeveel het kost om dit zelf te doen. Voor deze 30% regelen ze veel zaken voor je ze doen veel meer dan de meeste winkels die je spullen verkopen en meer dan 30% pakken. Betalingen, distrobutie, herdownloaden, de winkel runnen, support van klanten zijn geen echt werk vraag dat maar aan al die developers die hiervoor apps verkochten voor 2 a 5 euro per app.

Kan zowel de muziek winkel, book winkel en de app store ooit een echte geldwinner worden voor apple ? Tuurlijk maar de feiten zijn nu dat het vooral smeermiddel is voor het eco-systeem wat blijkbaar prima werkt voor de eigenaren van de content/apps anders zouden ze het niet doen en het allemaal zelf regelen of niet ?

Is de zorg dat osx helemaal 'dicht' gemaakt wordt om het eco systeem in de toekomst te beschermen terecht ? Misschien zoals ik al aangaf alle grote bedrijven die een eco systeem hebben willen die graag behouden. Maar ook nu geen antwoord op mijn vraag naar de bron van je verhaal nog op mijn opmerking dat ook google zijn eco-systeem beschermt en zal beschermen en dat anders dan wat je beweert daar reclame en persoonlijke informatie de bron van het geld is en niet hardware of ok misschien in de toekomst verkoop van software/content.

Daniel.
30% is extreem veel. Winkels halen echt de 30% niet. En nee, itunes en appstore zijn cashcows. Kijk maar eens wat dieper in de jaarcijfers, er zijn analyses genoeg. Omzetten van meerdere miljarden... Met een marge van zeg even 15%... Ongevenaard vergeleken met hardware hoor. Verder kan ik je zin niet helemaal volgen...

EJ

Quote from: jantje112 on June  8, 2011, 21:29:32
Huh, moet je op een mac betalen voor je software??

Ik vroeg me af of er een klein officepakket was met de basisfuncties. Dus word en excel compatible.
OpenOffice of libreoffice downloaden. Werkt prima. En gratis. :)

jantje112

Quote from: EJ on June  8, 2011, 21:32:04
OpenOffice of libreoffice downloaden. Werkt prima. En gratis. :)

Top,

Ondertussen even alle progjes uit jullie tips aan het downloaden.

CineSmurf

Quote from: Nosoforos on June  8, 2011, 20:38:20
Waar heb je een abonnement dat je kunt tetheren? Of jailbreak?

Ik heb libertel (tegenwoordig vodafone  :yawnee: ). Tehteren werkt daar zonder jailbreak, zels met mijn ipad en iphone.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosoforos

#58
Maar EJ, ik snap het punt niet echt. Wat is er precies mis met geld verdienen? Als mensen je product waarderen (omdat het gewoon heel erg goed is, niemand dwingt ze het te gebruiken) en mensen hebben zelf niet het gevoel dat ze te veel moeten betalen/ of meer dan ze bereid zijn te doen, dan is dat toch prima. De markt past zichzelf aan. (Anyway, met iedere dollar die ze verdienen verdien ik ook weer een heel klein beetje, dus ik vind 't allemaal prima  ;).)

EJ

Wat mij tegenstaat, echt enorm tegenstaat, is dat apple denkt dat zij zich mogen bemoeien met MIJN gekochte spullen. Sterker, ze denken te mogen bepalen wat ik wel en wat ik niet mag. En dat nog naast de idiotie dat ze denken al mijn gegevens naar eigen goeddunken te kunnen gebruiken.

En zo goed is het allemaal niet. Gehyped? Ja. Absoluut. Maar vooral door de apple fanboys. Goed? Ach, dat is betrekkelijk. Kijk maar eens naar het security record van osx. Updates komen jaren na de melding dat er iets mis is. Java? Ach, ze denken er mee weg te komen om oude versies te leveren. Nu gelukkig (?) gestopt.

Heb je de truc met de schroefjes nog mee gekregen? Vervang alle schroefjes van een ipod die ter reparatie komt door schroefjes met een niet-standaard kop. Dat vind ik zieke praktijken, vergelijkbaar met de vernielzucht van microsoft in de begin tijd, het moedwillig disablen van bootpartities van os/2 om precies te zijn. Onethisch. Het huidige apple ten voeten uit.

De kans is groot dat ik het laatste apple product heb gekocht. En heb best wel een historie: Apple ][e, lc10, 9600, G4, ipod, macbook pro.

norman

Quote from: EJ on June  8, 2011, 22:47:22
Wat mij tegenstaat, echt enorm tegenstaat, is dat apple denkt dat zij zich mogen bemoeien met MIJN gekochte spullen. Sterker, ze denken te mogen bepalen wat ik wel en wat ik niet mag. En dat nog naast de idiotie dat ze denken al mijn gegevens naar eigen goeddunken te kunnen gebruiken.

En zo goed is het allemaal niet. Gehyped? Ja. Absoluut. Maar vooral door de apple fanboys. Goed? Ach, dat is betrekkelijk. Kijk maar eens naar het security record van osx. Updates komen jaren na de melding dat er iets mis is. Java? Ach, ze denken er mee weg te komen om oude versies te leveren. Nu gelukkig (?) gestopt.

Heb je de truc met de schroefjes nog mee gekregen? Vervang alle schroefjes van een ipod die ter reparatie komt door schroefjes met een niet-standaard kop. Dat vind ik zieke praktijken, vergelijkbaar met de vernielzucht van microsoft in de begin tijd, het moedwillig disablen van bootpartities van os/2 om precies te zijn. Onethisch. Het huidige apple ten voeten uit.

De kans is groot dat ik het laatste apple product heb gekocht. En heb best wel een historie: Apple ][e, lc10, 9600, G4, ipod, macbook pro.

tjeetje wat zijn we weer anti ... er zijn zat leveranciers die dit doen...
kijk naar een Sony met ze PS3 waar ze de OtherOS gewoon zomaar uit hebben gehaald.

Eerst was iedereen anti microsoft, nu is apple veel in het nieuws en nu is iedereen anti apple...
echt een volg beweging....

gebruik nu maar gewoon wat je fijn vind en wees blij dat er concurrerende bedrijven zijn, vind er teminste nog iets van innovatie plaats.

just my 2c
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Etiennevh

Heb je ook al naar de goede dingen van Apple gekeken? De meeste mensen zijn er heel tevreden mee en doen er over het algemeen langer mee dan een normale pc. Ik begrijp wel dat je het niet eens bent over dat zij jou gaan vertellen wat je met je data doet, maar dan nog, hoeveel last zal je daarvan hebben ten opzichte van alle goede functionaliteiten op OS X?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nosoforos

Ik vind het nogal hysterisch. Dat is mijn persoonlijke mening hoor. Ik ben het er totaal niet mee eens, laat ik het zo zeggen. Ik persoonlijk zie echt vooral hele goede dingen. En dat is geen roze bril. Maar als je er zo onder lijdt houdt niemand je tegen om iets anders te nemen natuurlijk.

EJ

Wat is er hysterisch aan? Het is allemaal gestoeld op feiten, die heb je niet kunnen weerleggen. Sterker nog, je keurt het goed. Fanboy dus. Die rubber ring om de iphone4 is zeker ook een briljante uitvinding?

En nee, osx is nou niet bepaald een fraaie uitvoering van een unix.

Wat zijn de goede dingen? Ik zie ze niet echt, behalve de redelijk degelijke opbouw van de oudere mac's. Ik hoor niet tot de no-no gebruikers van een mac. Ik weet waar ik het over heb als het over een operating system gaat. Ik ben niet 'de meeste mensen'. Ik verafgood apple en jobs niet.

@Etiennevh: veel storender is dat ze mij vertellen wat ik wel (software in de appstore) en wat ik niet mag (alles wat niet in appstore zit en rooten). Het is notabene MIJN hardware. Een autoleverancier gaat mij toch ook niet vertellen welke weg ik er wel mee mag rijden en welke niet?

danielo

Hai,

Ik denk dat we dit onderwerp al voldoende vervuild hebben laten we het hier maar bij laten. Als developer (die ook jaren betaald opensource programmeer werk gedaan heeft dus verdiende er mijn geld mee) vind ik het allemaal minder duidelijk. Goed, kwaad, open, dicht, meer keuze, minder keuze. Goed jij vind de apple wereld erg gesloten en meer een bedreiging dan de google wereld of windows wereld das persoonlijk en daarmee klaar.

Neemt niet weg dat ik de kans dat we reclame in Lion krijgen erg klein acht ook al het kost maar 23 euro. Denk dat apple en google een ander model hebben wat beide tot lagere software prijzen leid en dat ze ergens geld vandaan moeten halen. Voor mij persoonlijk vind ik het apple eco systeem iets minder bedreigend omdat google zo afhankelijk is van informatie van iedereen ipv gewoon je dingen verkopen.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Ik vind het nu ook een heel klein beetje eng worden zelfs, dus ik stap maar gauw even uit dit topic.
Inderdaad, beter om de boel niet te vervuilen. Het ging om tips voor apps.
@topicstarter: ik wens je veel plezier met je aanwinst!  ;)

apogeefreak

Met een gmail accountje kun je nog voor de cloud er komt toch je afspraken en adressen en email syncen over je apple apparaten.
Door het ontbreken van virussen en doordat het systeem niet steeds trager wordt ben je misschien wel een hobby kwijt ;)

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jantje112

tot nu toe bevalt het erg goed, heb ook tijden op linux gewerkt en zit dus niet vast een windows. Waar ik nog het meest verbaast over ben. Ik sleep mijn virtual machine naar de mac en alles werkt. Kortom, de paar apps draaien nu gewoon in Fusion mee.

Belangrijkste is de bruikbaarheid van de macbook air, echt geweldig dat ontzettend dunne keyboard.

jantje112

Oh ja even offtopic, wat is een goede prijs voor een 2ehands superdrive. Ik heb er 1 liggen in doos en die ga ik nooit gebruiken...

norman

ik heb eigenlijk al een soort iCloud door dus
Xmarks
Lastpass
Dropbox
en Spotify te gebruiken...
gebruik voor Gmail al mobile sync

eigenlijk voegt iCloud weinig toe ...

Maar versioning, full screen apps, auto save, search tokens, nieuwe preview en airdrop zijn wel heel vet :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Gaeje

Quote from: jantje112 on June  9, 2011, 20:37:27
Oh ja even offtopic, wat is een goede prijs voor een 2ehands superdrive. Ik heb er 1 liggen in doos en die ga ik nooit gebruiken...
45 euro?

jantje112

Tot nu toe bevalt de macbook erg goed. OSx heeft zijn voor en nadelen, maar het is zeker niet noemenswaardig slechter (ook niet beter, sorry!) dan windows 7.

Waar ik wel constant van sta te kijken is het doordachte design.. Dat oplaadstekkertje, wie bedenkt het?

Ondertussen Office, VMware, Firefox, Transmission, VLC, Caffeine en wat andere apps gedownload. Ik zal de rest van de tips doornemen.

Bedankt voor jullie tips en ga gerust door met offtopic discussies over apple stores enzo :)

jantje112

Kan iemand mij vertellen hoe ik van mijn mac naar mijn DLNA tv stream? Vanuit Windows kun je dit kiezen als zijnde " speel af op monitor DLNA XX"

CineSmurf

Als je bootcamp gebruikt is bootchamp ook wel handig tooltje. Dan kan je eenmalig "restart as windows" doen vanuit de mac.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

norman

Quote from: jantje112 on June 11, 2011, 13:41:03
Kan iemand mij vertellen hoe ik van mijn mac naar mijn DLNA tv stream? Vanuit Windows kun je dit kiezen als zijnde " speel af op monitor DLNA XX"

PS3 Media Center, speelt DLNA alle formaten naar je TV af ...
Ook MKV etc (deze transcode die dus)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer