" aan de Mac "

Started by jantje112, June 7, 2011, 22:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: EJ on June  8, 2011, 08:44:56
Eerst zien, dan geloven. Apple is erger dan google, maak je daarover geen zorgen.

Beide eco systemen hebben hun gevaren (zoals elk eco systeem met als doel geld te verdienen). Echter moet je je afvragen als we het over reclame hebben van welke je meer 'bang' moet worden op dit gebied. Een bedrijf dat als doel heeft zoveel mogelijk van je te weten om vervolgens 97% van zijn winst uit reclame te halen of een bedrijf wat zijn winst uit hardware haalt.

Maar ik vroeg om een bron van je geruchten (niet eens feiten) en die zie ik je nog niet posten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

norman

Must have apps voor mij zijn,

Lastpass
Xmarks
Transmission
mplayerx (http://mplayerx.org/)
TVShows (http://tvshowsapp.com/)
PS3 Media Center
Espresso voor webdevelopment
Pixelmator
iPhoto
iMovie
The Unarchiver
iCal
iWorks (ja ik gebruik toch iWorks inplaats van Office)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Gaeje

Quote from: BJF on June  8, 2011, 07:31:12
Als design een/de reden is, is deze Dell misschien ook iets om over na te denken?
haha design en dell in 1 zin... trouwens het uiterlijk van deze dell is ook vooral niet geïnspireerd (gekopieerd?) van de macbook air, maar toch nog een pak lomper

norman

Oh ik vergat nog eigenlijk,

Skype
Dropbox
iTunes
XLD (om FLAC naar Apple Lossless te converten welke iTunes wel begrijpt)
SimpleMovieCatalog (om films te indexen :))
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nosoforos

Quote from: Gaeje on June  8, 2011, 11:03:43
haha design en dell in 1 zin... trouwens het uiterlijk van deze dell is ook vooral niet geïnspireerd (gekopieerd?) van de macbook air, maar toch nog een pak lomper
Voor een pc is die Dell niet zo lelijk, alleen hij is meer in lijn met een Macbook Pro (daar is hij meer op geïnspireerd). Een Air is toch wel een stuk slanker en gracieuzer, dat is echt een soort snijmes van de zijkant.

norman

Oh vergeet ik bijna

Airvideo !!

Voor het streamen van je films/series naar je iPhone / iPad...
Geniale app :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Nosoforos

Idd, al kun je, als je al Plex gebruikt, daar beter de Plex-app voor gebruiken op je iOS-device, dan werkt het mooi samen. (verder kijken waar je was gebleven op ieder apparaat)

norman

Als je je mac gebruikt als HTPC wel idd ...
Daar heb ik me PS3 voor (incombo met PS3 Media Center) :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

EJ

Quote from: danielo on June  8, 2011, 09:09:24
Beide eco systemen hebben hun gevaren (zoals elk eco systeem met als doel geld te verdienen). Echter moet je je afvragen als we het over reclame hebben van welke je meer 'bang' moet worden op dit gebied. Een bedrijf dat als doel heeft zoveel mogelijk van je te weten om vervolgens 97% van zijn winst uit reclame te halen of een bedrijf wat zijn winst uit hardware haalt.

Maar ik vroeg om een bron van je geruchten (niet eens feiten) en die zie ik je nog niet posten.

Daniel.
Apple haalt zijn winst uit wat anderen maken: 30% op de apps. Apple maakt niet de winst op de hardware.

Geen gerucht: http://apple.slashdot.org/story/09/11/16/1431201/Apple-Patents-Enforceable-Ad-Viewing-On-Devices

Waarom zou osx ineens een uitzondering vormen?

VlisChris

Als dat echt zo is denk ik dat er heel veel mensen weer over/terug gaan naar Windows.
Moet er niet aan denken lastig gevallen te worden met verplichte advertenties.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

#35
Quote from: EJ on June  8, 2011, 14:56:22
Apple haalt zijn winst uit wat anderen maken: 30% op de apps. Apple maakt niet de winst op de hardware.


Pardon? Apple's hele business-model gaat over winst maken op hardware. Alles wat met software te maken heeft is ondersteuning- het creëren van een ecosysteem zodat er hardware wordt verkocht. Dat er een gedeelte van de opbrengst van software naar Apple gaat is logisch, die leveren enorm veel aan voorzieningen op de achtergrond. Als developers 30% veel zouden vinden (wat de cijfers nogal tegenspreken lijkt me), dan staat daar tegenover dat ze in de App store ook echt kans hebben om geld te verdienen (in tegenstelling tot de Android app store, waar nog maar weinig wordt verdiend en het meeste dus via reclames moet).
Dat er dan juist over Apple geruchten zijn over het opdringen van reclames is zo ontzettend tegenstrijdig, dat ik daar nul komma nul bang voor ben. Er is nogal veel stemmingmakerij in de wereld (wat vaak te maken heeft met het beïnvloeden van de aandelenmarkt).
Bovendien is een of ander patentje natuurlijk niet een 'bewijs'... Wie weet wat voor redenen ze hebben om dat te patenteren, dat kun je niet weten. Als alle patenten van Apple werkelijkheid zouden zijn geworden, hadden we nu hele exotische producten (kijk eens op patently Apple)  ;).

jantje112

Apple zal aan de app store ook wel verdienen en aan de iTunes.

Nosoforos

Ja, natuurlijk (vooral apps, de iTunes store draaide eigenlijk voornamelijk quitte), maar ik reageerde op dat hardware niet zou tellen, leek te worden gesuggereerd.

Nosoforos


EJ

Quote from: jantje112 on June  8, 2011, 15:24:32
Apple zal aan de app store ook wel verdienen en aan de iTunes.
Apple pakt 30% op iedere verkochte app, ook al hebben ze daar geen bal aan gedaan. Dat is een waanzinnige hoeveelheid geld. Het zelfde geldt voor itunes. De enige kosten voor apple zijn de transactie kosten en de hosting/traffic kosten.

Als je denkt dat het winst pakken op de hardware het enige business model is, dan vergis je je. Dan vergis je je ernstig.

En het is niet voor niets dat de appstore nu ook wordt gepushed voor de mac, blijkbaar zit daar het geld. Hoe lang blijft mac osx nog "open"? Hoe lang duurt het voordat het ios model wordt gepushed naar de mac?

Nosoforos

#40
- iTunes muziek zitten platenmaatschappijen achter, hoeveel denk je dat die aan Apple vragen (van die 99 cent krijgt Apple maar een klein deeltje)
- apps is de marge inderdaad veel groter op en daar verdienen ze goed aan, maar niet per se onevenredig
- hardware is nog steeds een enorme cashcow (inderdaad zeker niet het enige, zeker niet natuurlijk)
- software wordt dat ook steeds meer inderdaad (vandaar dat het aandeel ook blijft stijgen- steeds nieuwe verdienmodellen erbij)


http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-in-case-you-had-any-doubts-about-where-apples-revenue-comes-from-2010-4

jantje112

Zit nu lekker te typen op het nieuwe speeltje. Even tetheren via de iphone :)

danielo

#42
Quote from: EJ on June  8, 2011, 18:13:03
Apple pakt 30% op iedere verkochte app, ook al hebben ze daar geen bal aan gedaan. Dat is een waanzinnige hoeveelheid geld. Het zelfde geldt voor itunes. De enige kosten voor apple zijn de transactie kosten en de hosting/traffic kosten.

Als je denkt dat het winst pakken op de hardware het enige business model is, dan vergis je je. Dan vergis je je ernstig.

En het is niet voor niets dat de appstore nu ook wordt gepushed voor de mac, blijkbaar zit daar het geld. Hoe lang blijft mac osx nog "open"? Hoe lang duurt het voordat het ios model wordt gepushed naar de mac?

Je hebt geen idee waar je het over hebt, bekijk de jaarcijfers gewoon. Die 30% van elke verkochte app is zeer redelijk ga eens praten met developer hoeveel het kost om dit zelf te doen. Voor deze 30% regelen ze veel zaken voor je ze doen veel meer dan de meeste winkels die je spullen verkopen en meer dan 30% pakken. Betalingen, distrobutie, herdownloaden, de winkel runnen, support van klanten zijn geen echt werk vraag dat maar aan al die developers die hiervoor apps verkochten voor 2 a 5 euro per app.

Kan zowel de muziek winkel, book winkel en de app store ooit een echte geldwinner worden voor apple ? Tuurlijk maar de feiten zijn nu dat het vooral smeermiddel is voor het eco-systeem wat blijkbaar prima werkt voor de eigenaren van de content/apps anders zouden ze het niet doen en het allemaal zelf regelen of niet ?

Is de zorg dat osx helemaal 'dicht' gemaakt wordt om het eco systeem in de toekomst te beschermen terecht ? Misschien zoals ik al aangaf alle grote bedrijven die een eco systeem hebben willen die graag behouden. Maar ook nu geen antwoord op mijn vraag naar de bron van je verhaal nog op mijn opmerking dat ook google zijn eco-systeem beschermt en zal beschermen en dat anders dan wat je beweert daar reclame en persoonlijke informatie de bron van het geld is en niet hardware of ok misschien in de toekomst verkoop van software/content.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: jantje112 on June  8, 2011, 19:40:27
Zit nu lekker te typen op het nieuwe speeltje. Even tetheren via de iphone :)

Veel plezier ermee, ik twijfel nog of ik wil 'downgraden' vanaf een macbook pro. We zullen zien de komende maanden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Quote from: jantje112 on June  8, 2011, 19:40:27
Zit nu lekker te typen op het nieuwe speeltje. Even tetheren via de iphone :)
Waar heb je een abonnement dat je kunt tetheren? Of jailbreak?

jantje112

Quote from: Nosoforos on June  8, 2011, 20:38:20
Waar heb je een abonnement dat je kunt tetheren? Of jailbreak?

Jailbreak, maar nieuwe iOS kan het standaard volgens mij..

Twijfel nog even om de laatste beta 10.7 of 10.6

Nosoforos

Nou, T-Mobile wil het niet (het kan inderdaad technisch wel, maar je provider moet t wel willen)
Ik zou geen beta van Lion er op zetten, gewoon even wachten en nu Snow Leopard er op.

danielo

#47
Quote from: EJ on June  8, 2011, 14:56:22
Apple haalt zijn winst uit wat anderen maken: 30% op de apps. Apple maakt niet de winst op de hardware.

Geen gerucht: http://apple.slashdot.org/story/09/11/16/1431201/Apple-Patents-Enforceable-Ad-Viewing-On-Devices

Waarom zou osx ineens een uitzondering vormen?

Even ter compleetheid, apple geeft de _developers_ de mogelijkheid om reclame in _hun_ apps op te nemen niet in het OS dat is nogal een verschil. De reden is hiervoor (net als android btw) dat het 'verkopen' van apps en content betaald kan worden op 2 manieren. Ook hier geven de jaarcijfers tot nu toe duidelijk weer dat apple dit vooral doet als smeermiddel richting developers omdat veel developers zowel 'gratis' als betaalde apps of versies van apps willen plaatsen in de app store.

Het zit niet in het OS ik krijg geen reclame in mijn settings pagina of als ik mijn email of ipod app start, Ik krijg reclame als ik de gratis versie van angrybirds wil spelen ipv 1.99 voor wil betalen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jantje112

Is er een compacte office variant welke compatible is met het grote MS pakket?

danielo

Quote from: Nosoforos on June  8, 2011, 20:53:34
Nou, T-Mobile wil het niet (het kan inderdaad technisch wel, maar je provider moet t wel willen)
Ik zou geen beta van Lion er op zetten, gewoon even wachten en nu Snow Leopard er op.

iOS4 en iOS5 doen dit beide maar het is aan de provider ik kan je verzekeren dat dit niet anders wordt
onder iOS5 tenzij T-Mobile van schrik zijn gedachte aanpast :). Ik zou ook lion niet gebruiken als je geen
developer bent alhoewel die al behoorlijk dicht tegen release aan zit en dus vrij stabiel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.