Tip voor modificatie (upgrade) buizenversterker in omgeving Noord-Holland

Started by Nelis6, June 5, 2011, 11:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nelis6

Wie weet er iemand die buizenversterkers upgrade in de omgeving van Noord-Holland? Het gaat om een handgemaakte buizenvertserker, geen productiemodel.....

Alle tips zijn welkom!

Alvast dank, Niels
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Nahpets

The Audio Clinic in Purmerend. Mij aanbevolen door één van de andere forumleden en wordt nu ook door mij aanbevolen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ruud-

Quote from: Nahpets on June  5, 2011, 11:15:08
The Audio Clinic in Purmerend. Mij aanbevolen door één van de andere forumleden en wordt nu ook door mij aanbevolen.
En wat heb jij daar laten modificeren?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Nahpets

Geen modificatie, maar reparatie van mijn BAT voorversterker.

Hij doet overigens naast reparaties ook modificaties.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Wijx wondere wereld

niet echt een expert in buizenversterkers.

Ik zou persoonlijk een stukje verder rijden naar de Jong, http://www.dejongsystems.nl/
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

hifiman

Wat wil je laten modificeren dan?

Denk dat je met tube rolling en eventueel condensatoren vervangen door betere een heel eind komt.  ;)

Nelis6

Dank voor de replieken! Ik heb de sites bekeken...

@Audioloog
Ik ben het type, ik vindt een buizenversterker er fantastisch uitzien, ik ben verliefd op het geluid, maar ik heb qua techniek er echt geen verstand van. Ik heb ook auto bias, dus hoef nooit iets in te stellen/af te regelen.

Ik heb wel al wat ge-experimenteerd met wisselen van buizen, maar hoor niet zo heel veel verschil en weet ook niet echt wat ik dan allemaal moet testen.

Wat te modificeren, dat weet ik niet, maar ik zou graag iemand er eens naar laten kijken met verstand ervan om te kijken wat er te verbeteren valt.

Hoewel ik nu eigenlijk al heel tevreden ben met het geluid toch benieuwd!!
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

m9

mmm als je van het buizengeluid houdt dan zou ik toch eens naar een se 300b gaan luisteren met een hele goede uitgangstrafo.
ik heb juist de moskido gebouwd omdat een se 300b mij iets te duur werd en deze versterker speelt zo ongelooflijk goed dat ik de se300b gedachte maar heb laten varen.

groeten