3D HDMI Splitter's & Switches.

Started by evilniek, June 4, 2011, 15:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mark1978

Ja en ondertussen doorsparen voor een betere receiver bijv.

Earthshaker

Ik heb de oplossing, de Panasonic DMP-BDT310.

QuoteDeze Full HD 3D Blu-ray-speler beschikt over 2 HDMI-uitgangen waardoor u 1 uitgang exclusief voor uitgaande audiosignalen kunt gebruiken. Op deze manier laat de DMP-BDT310 u optimaal genieten van de hoogwaardige video- èn audiokwaliteit van (3D) Blu-ray. Daarnaast kunt u, dankzij deze extra HDMI-uitgang, de DMP-BDT310 ook perfect integreren in uw huidige home cinema systeem.

Ik kon mijn andere speler nog terugbrengen en deze ervoor in de plaats bestellen. Dus ik hoop dat dit wel gaat werken.

mark1978

Hebben ze dat ook voor videokaarten? 2 x hdmi uit (dvi naar hdmi converters) of is dat allemaal softwarematig geregeld en is een andere driver al genoeg?

daffeh

Quote from: evilniek on June 17, 2011, 15:26:39
Hallo, even een "follow-up" wat betreft m'n eigen zoektocht naar een geschikte 3D hdmi matrix switch. Nadat ik een mailtje had gestuurd naar ITC, kreeg ik van Annewiek te horen dat Octava ook een matrix switch in haar assortiment heeft. Goed deze heb ik besteld, en nu dus ook in gebruik. Gisteren als eerste maar even Tangled 3D opgezet, shit! een melding dat mijn PJ en Blu-ray player geen 3D ondersteunen, de Oppo maar ff uit gezet en toen weer aan gezet, Phewww! nu doet ie t wel, vooralsnog werkt de Octava. Dus als je op zoek bent naar een goeie, betaalbare 3D HDMI Matrix Switch, is de Octava ook t overwegen waard, imho. Misschien heeft iemand hier wat aan. de groeten.
Welke Octava heb jij dan gekocht?
Ze hebben nu blijkbaar wel meerdere matrix oplossingen

evilniek

Quote from: daffeh on January 23, 2012, 11:55:19
Welke Octava heb jij dan gekocht?
Ze hebben nu blijkbaar wel meerdere matrix oplossingen

Deze, om precies te zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Borry52

Quote from: mark1978 on July  8, 2011, 13:01:57
Als je nou èn 3d wilt èn dolby hd, kun je dan niet de beeldresolutie wat terugschroeven, zodat je toch beide door dat hdmi 1.3 poortje kunt duwen?
Ik volg deze discussie al een tijdje en ik daarom zat ik te denken aan een HDMI 1.4 splitter want ik heb het volgende probleem.
Het gaat om de volgende apparaten:
Philips BDP7500S2 3D blu-ray speler met HDMI 1.4 uitgang.
Denon AVR3808 receiver met HDMI 1.3a in en uitgangen.
Philips 46PFL9705H/12 3D-TV één HDMI 1.4 en twee HDMI 1.3a ingangen.
Alle drie apparaten zijn HCDP compatible.
Als ik de BD 1.4 uitgang rechtstreeks aan de TV koppel met een HDMI 1.3a kabel op zowel de 1.4  als de 1.3a ingangen kan ik zonder problemen een 3D film bekijken.
Hang ik de receiver er tussen dan laat hij het 2D gedeelte van de BD gewoon zien maar zodra de 3D gedeelte start word het beeld zwart en geeft de BD-speler een HDCP ERROR.
Ik heb ook al geprobeert de beeldresolutie terug te op 1080i te zetten maar dat haalt niets uit.
Ik snap best dat  3D twee 1080 signalen door de kabel jaagt en dat mijn receiver zich hier in verslikt maar wat heeft dat met HDCP te maken, dit is toch alleen maar een kopieer beveiliging?



revo

In jouw receiver zitten nu chips die gewoon dat signaal niet kunnen "locken"/"synchen" dus dan komt HDCP er ook niet doorheen.

Ik heb dezelfde situatie in zoverre dat ik een HDMI 1.3 receiver heb. Maar voordeel is de oppo bluray met 2 uitgangen, 1 naar de octava matrix switch, en die gaat naar tv en receiver, de uitgang van de receiver gaat naar nog een switch 3x1 gewoon HDS3 HDMI 1.3 met daarop ook de HDMI1.4 uitgang van de bluray, de HDS3 uitgang gaat naar de HDMI1.4 projector voor 3D.

Audio gaat zo naar de receiver, en de receiver uitgang naar de projector, tenzij de de bluray speler aan gaat, dan gaat 3D via die HDS3 switch naar de projector.

Voor jou denk geen oplossing, de philips heeft maar 1 uitgang.

Er zijn naar mijn weten nog geen hdmi 1.4 switches met HDMI 1.3 uitgang voor je receiver, die switch moet dan het signaal uit elkaar trekken, dat is vooralsnog te duur.

Enige wat je kan doen nu is toslink/coax van de philips gebruiken, of bluray speler met 2 uitgangen, of nieuwe receiver, of misschien toch ergens een kastje wat ik nog niet ken..

Met een HDMI 1.4 switch schiet je niets op.

Oh ja en het hangt van de chips in de switch af of bluray 3D erdoorheen komt, HDMI1.3 gaat prima daarmee, alleen recente chips nodig.
Living Cinema

mark1978

Kunt ook gewoon voor rond de 200 euro de onkyo tx-sr508 halen, deze is 3d compatible en geeft nog wel aardig geluid.

Borry52

Quote from: mark1978 on February 20, 2012, 10:17:47
Kunt ook gewoon voor rond de 200 euro de onkyo tx-sr508 halen, deze is 3d compatible en geeft nog wel aardig geluid.

Leuk.........maar ik zie hem nergens goedkoper dan €329,- en daarbij is er een verschil tussen "aardig geluid" en "goed geluid".
Ik zou mijn Denon AVR3808 er niet voor willen inleveren.

mark1978