Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ik zal een beetje afvlakken en toch leren gaskets gebruiken. Lijkt mij ook beter om de driver en hoorn iets van mechanische buffer te geven zodat e.a. niet een keer "knakt'

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

#602
Maar eens een eerste indicatieve meting gedaan.....
Bovenste curve is via een filtering waar reflecties worden weggenomen maar waar het laag niet meer helemaal klopt

jossie

Zo zo Drs. P, dat kan eigenlijk niet anders dan goed klinken of heb je nog smoothing aanstaan of iets dergelijks?
Omni !

Arno P


jossie

Exact on axis gemeten? ben wel benieuwd naar 15 graden. Maar alleen als je echt niks anders te doen hebt natuurlijk  ::)
Omni !

Arno P


Arno P

#607
Voordat ik echt aan het filterontwerp/metingen kan beginnen moet de mid-hoorn in ieder geval ongeveer op zijn fysieke plaats staan en om het tijdelijk mogelijk te maken neme men....

Een foeilelijke gietijzeren parasolvoet van 12kg
Stijgerpijp met flens
Wat stukjes resthout, isolatiemateriaal en tie-raps

Zodat spoedig de FT600 hoorn weg kan (de verkoop in met 2 splinternieuwe membranen erbij  ;) )

;)

Arno P


Arno P


Erik van Voorst (in memoriam)

Zo Arnold weer heerlijk op dreef, goed te zien  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on October 18, 2017, 13:29:05
Zo Arnold weer heerlijk op dreef, goed te zien  O0

;D ;)

Vandaag een paar mooie pakkingen van leer binnen om de driver aan de hoorn te koppelen

Arno P


Arno P

Nog een....

(Als het saai wordt even aangeven dan plaats ik de links niet meer)

https://audiosciencereview.com/forum/index.php

Arno P

Voor wie het leuk lijkt, een paar update foto's

Arno P


Bart_M


Arno P

Welnu....nu is de deep dive op het filter aan de orde om buiten de juiste overgangsgebieden ook te luisteren.

Ik hou niet van gehypte kwaliteit van onderdelen die beter zouden klinken omdat ze duurder zijn of een geweldig technologisch verhaal met zich meedragen...DUS....blind testen  ;)

Ooit heb ik de moeite genomen om een op afstand bedienbare A-B schakelaar te maken (adapter, 2 relais en een schakelaar) waarmee je tussen 2 componenten kunt schakelen.
Mijn huidige filter bevat DTAC condensatoren alsmede ook PIO (Rus NOS) en heb ik de A-B switch hiervoor eens ingezet.

The contenders (zelfde waarden): PIO RUS en enkele parallel geschakelde Normale MKP's (Audyn enz).

CD-speler op een kort A_B repeat stuk van mijn favoriete stem check Live in Paris Diana Krall No 11 "Case of You"

Telkens als de muziek herstart in zijn loop, kan de schakelaar omgezet worden. Ik heb tevens mijn vrouw en zoon als extra check ingezet om zeker te zijn dat ik mijzelf niet voor de gek hou  :blink:

Uitkomst bij deze eerste trial:

DTAC veel ambiance, souplesse. MKP minder en de PIO nog een stap dieper die zelfs zonder A-B repeat op de CD speler te horen was (langere tijd tijdens voorheen handmatig switchen) PIO staat in feite overduidelijk in het midden zonder ambiance, droog.

DUS....CLIO opgestart (meetsoftware, niet de auto  ;D )....wat denk je?

Zelfde SPL curves en zelfde impulse response en zelfde fase en looptijden.... ::)
Mijn grootste verdenking is de mechanische resonantie van condensatoren en de DTAC zijn volledig strak ingegoten.

Dit is een wowwwwww....nu wordt elke component zo gescreend  ;)

Geweldige hobby...nog steeds

Arno P


Contour

Leuke test, je zou ook eens Duelund Cast of RS en Mundorf SGO moeten proberen, dat zijn wel de grote namen, ik heb er goede ervaringen mee. Nadeel, wel prijzig.

Arno P

Quote from: Contour on March 10, 2018, 13:42:57
Leuke test, je zou ook eens Duelund Cast of RS en Mundorf SGO moeten proberen, dat zijn wel de grote namen, ik heb er goede ervaringen mee. Nadeel, wel prijzig.


Als iemand ze te leen heeft neem ik ze mee in de test  ;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Arno P on March 10, 2018, 10:49:21

Ik hou niet van gehypte kwaliteit van onderdelen die beter zouden klinken omdat ze duurder zijn of een geweldig technologisch verhaal met zich meedragen...DUS....blind testen  ;)

Dit is een wowwwwww....nu wordt elke component zo gescreend  ;)

Geweldige hobby...nog steeds

Yepp...daar heb ik zo veel voordeel mee behaald....ook soms financieel  :clapping:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Filter is final aan het worden

Arno P

Nog een paar

Arno P

En de laatste voor vandaag