Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Zal de volgende grafiek wat meer uitmiddelen  ;D ;)

jossie

Je kunt het tijdsvenster toch inkorten ? Dan zie je met name de mid/hoog hoorn.

Ik heb zelf de eerste Clio en die gebruik ik nog steeds, zag pas deze nieuwe versie, Geinig!
Omni !

Timvg

Quote from: Arno P on September 10, 2017, 08:13:51
Het worden de TD-2001 met een 350Hz fiber hoorn (lange levertijd maar de drivers heb ik gisteren in Amsterdam afgehaald (kwamen vanuit Munchen en ivm betalen en checken zijn ze naar een contact in Amsterdam gestuurd, transfer in een lokaal cafe, handover van een zware doos en een envelop met flappen geldpapier....een dubieuze transactie  ;D ;) ) Maar in de audiowereld vrij normaal gedrag.

Wat een leuk speelgoed  :o En ik was al blij met m'n JBL 2420s..

Arno P

2420 ging net aan mijn neus voorbij op MP....dan maar TAD

jossie

Ruilen dan maar? Zo te lezen is dan iedereen blij...
Omni !

phy

Quote from: jossie on September 10, 2017, 20:57:36
15 dB per divisie...

Maak er 's 5 van, dan heb je weer een doel in het vizier   ;)
Maakt niets uit dit is heel goed

Timvg

Quote from: jossie on September 10, 2017, 22:29:17
Ruilen dan maar? Zo te lezen is dan iedereen blij...

Denk dat zo'n ruil vooral mij zou blij maken.. TAD met beryllium membraan vs alu in de JBL  ;)


Arno P

Iemand ervaring met een Fostex FE208 in een (backloaded) hoorn (en/of in vergelijking met een Lowther DX4 oid)?

phy

Ik in een Jericho horn en in een Hedlund
En ook nog in een fronthoorn met de dx4 en de dx3

Arno P

Verschillen kunnen horen/meten tussen een 208 en bijv een DX4?


phy

Quote from: Arno P on September 19, 2017, 07:51:29
Verschillen kunnen horen/meten tussen een 208 en bijv een DX4?
Ja de Lowthers klinken veel beter dynamischer en schoner en frisser
Maar de fostex zal wel beter meten

Arno P


Arno P

Aangezien de hoorns natuurlijk perfect(er) aangestuurd moeten worden heb ik ook de buizenbakken een mooie upgrade gegeven. MKP's in de voeding en ontkoppeling. Voortrap was eerst alleen een elko vanwege de hoge bebodigde capaciteit maar hier zit nu een dikke MKP over heen. De 300B kathode ontkoppeling heeft nu een moderne MKP (ipv de old-school die ik nog had liggen) en voor de voedingsontkoppeling van de voortrap ook een dikke MKP.
Verder was de passieve DC voeding van de 300B wel aardig maar de TENT unit doet het toch een stuk beter. Helemaal strakke stroom/spanningsregeling en extreem ruisarm.

Arno P


Arno P

De volgende stap in filter prototyping....de kleine spoeltjes maar eens vervangen door een serieuze broer (batterij op de foto is om de verhouding aan te geven  ;) )

Arno P

Ook maar eens aan het betere viltwerk begonnen om de interne reflecties en terugkaatsen naar het membraan te reduceren..

Arno P

Ze zijn binnen....de uiteindelijke mid-hoorns.....prachtig vakwerk!


phy


solitaire

Die zien er idd. erg mooi uit. Welke driver ga je gebruiken ? Zijn ze exponential of hyperbolic (hoe groot is de mouth eigenlijk) en waarvan zijn ze gemaakt ?


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Tractrix 350Hz, filteren op 600-700Hz TD2001-1  ;)

Materiaal glasfiber maar wel heeeeel dik en rond afgewerkt...ook aan de achterkant en dat zie je niet vaak

solitaire

ze lijken idd. vol in het materiaal te zitten

mooi hoor 8)




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Alleen steekt de mond van de hoorn lichtjes te ver do0r de flens (0.5mm max)...eens op zoek naar een mooie pakking van kurk of leer  ;)

solitaire

kun je het niet voorzichtig wegslijpen ?

des te minder verloopstukjes en vulringetjes/pakkingjes des te beter ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.