Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: Arno P on June 23, 2013, 22:37:34
Deze heb ik op CD...is die ook op vinyl te krijgen?

De cd is van Verve maar kan geen lp van vinden.
Ga hem ook eens aanschaffen  ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Arno P


Arno P

Zo, weer eens terug.....nu eens kijken of we het MID ook beter kunnen krijgen met een mooie hoorn  ;)

Arno P

#553
 ::)

Arno P

Fostex FT600 als trial en alvast een WERELD VAN VERSCHIL (met een tijdelijk in elkaar geprutst filter)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Yep en het zag er heel aardig uit...echter ga ik er niet teveel tijd in stoppen aangezien de voorbereidingen lopen om de uiteindelijke midhoorns bij elkaar te sprokkelen...

dre73

Dus je gaat andere hoorns zoeken?
Deze gaven volgens de datasheat wel een mooie afstraling trouwens!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Kunnen na mijn project mogelijk de verkoop in...2 nieuwe membramen heb ik ook nog liggen  ;)

solitaire

en dat over 0.5 - 15 kHz (recom >1.2 kHz X-over) 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.

phy

Hoi Arno
Leuk dat je er nog mee bezig bent
Welke hoorns ga je gebruiken?
Ik speel nu ook weer even met Lowthers
Kijk maar in mijn topic in de showcase
Ik ben nu bezig met een groter Altec systeem
Je moet toch bezig blijven  ;D
Ik ga dit draadje weer volgen  :thumbs-up:

Arno P

Het worden de TD-2001 met een 350Hz fiber hoorn (lange levertijd maar de drivers heb ik gisteren in Amsterdam afgehaald (kwamen vanuit Munchen en ivm betalen en checken zijn ze naar een contact in Amsterdam gestuurd, transfer in een lokaal cafe, handover van een zware doos en een envelop met flappen geldpapier....een dubieuze transactie  ;D ;) ) Maar in de audiowereld vrij normaal gedrag.

Arno P

Autotech hoorntje


Arno P

Nog even over deze gedacht maar dan werd het nogal erg lomp

phy


phy

Quote from: Arno P on September 10, 2017, 08:13:51
Het worden de TD-2001 met een 350Hz fiber hoorn (lange levertijd maar de drivers heb ik gisteren in Amsterdam afgehaald (kwamen vanuit Munchen en ivm betalen en checken zijn ze naar een contact in Amsterdam gestuurd, transfer in een lokaal cafe, handover van een zware doos en een envelop met flappen geldpapier....een dubieuze transactie  ;D ;) ) Maar in de audiowereld vrij normaal gedrag.
Ja ik heb dat ook al vaker gedaan meestal bij een mac Donalds autos naast elkaar en van kofferbak naar kofferbak
En binnen iets eten en afrekenen  ;D

Arno P

Quote from: phy on September 10, 2017, 08:23:12
Waar ga je die plaatsen?
In de hoornmond?

Dan zou de hoorn zijn functionaliteit verliezen...nee deze moeten naast de huidige speakers komen te hangen/staan...nog uitzoeken hoe

phy

Quote from: Arno P on September 10, 2017, 09:08:02
Dan zou de hoorn zijn functionaliteit verliezen...nee deze moeten naast de huidige speakers komen te hangen/staan...nog uitzoeken hoe
Ze zullen toch meer naar voor moeten om met je acoustisch centrum uit te komen de diafragma's wil je toch op 1 lijn hebben met de lowther en dan steken ze ver genoeg uit om niet in de weg te zitten
Eigenlijk vergroot je de hoornmond er dan zelfs mee
Maar het zal niet zo mooi uit zien denk ik.


Arno P

Het zal niet theoretisch ideaal worden dat de drivers op dezelfde plek zitten...echter luisteren en meten zullen bepalen wat het wordt (en zal polariteit/snelheid en filtering ook nog effect hebben op het fasegedrag)

Arno P

#569
Voor de gein een curve van de houtjes touwtjes FT600 opstelling

phy


Arno P

 ;D

Je zou je afvragen waarom ik er dan toch iets anders van wil maken he?

jossie

15 dB per divisie...

Maak er 's 5 van, dan heb je weer een doel in het vizier   ;)
Omni !

Arno P


jossie

Omni !