Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Als het je stoort zou je een gewoon moertje kunnen nemen en deze even met een beiteltje samen met het reepje messing verzinken...ik sta wel versteld dat het door plm. 3 kg door het beuken wordt getrokken zeg  :(......

Of mischien draad tappen in een dikker reepje messing....enfin ik zit maar wat hardop te denken....eigenlijk zit ik nu meer met mijn hoofd bij de badkamer der badkamers    ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: eddy135 on May 20, 2012, 09:17:47
Dat was ook het eerste wat ik dacht...

Het idee is aardig maar dan is de mechanische constructie niet gedegen om de 3,5kg te dragen/klemmen...suggesties zijn natuurlijk welkom...

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on May 20, 2012, 09:31:53
Als het je stoort zou je een gewoon moertje kunnen nemen en deze even met een beiteltje samen met het reepje messing verzinken...ik sta wel versteld dat het door plm. 3 kg door het beuken wordt getrokken zeg  :(......

Of mischien draad tappen in een dikker reepje messing....enfin ik zit maar wat hardop te denken....eigenlijk zit ik nu meer met mijn hoofd bij de badkamer der badkamers    ;D

Het is niet enkel de 3,55kg van de tweeter, maar de draadeinden moeten behoorlijk strak de boel op elkaar klemmen om de tweeter vast te kunnen klemmen.
Andere optie....ander oorspronkelijk idee is het onderste deel van hout vervangen door een messing U-beugel met dan wel 2 bolkoppen ernaast of 2 blokjes messing met getapte schroefdraad
Of....inbusbouten nemen...verzinken (als er genoeg "vlees" aan de randen van het hout over blijft

Ja, ben er zelf nog niet helemaal uit...maar ze hangen dus voor het geluid te optimaliseren alvast goed genoeg...de constructie even laten bezinken totdat er nieuwe inzichten opduiken  ;)

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: chansig on May 20, 2012, 10:48:34
Omdraaien ?

Gr Hans

Dan gaat het geluid naar achteren...is minder efficient  :D

Maar...hoe bedoel je?

phy

#430
Ik zou een insert in het beuken draaien en de bout inkorten

zoiets:
http://www.modelfixings.co.uk/threaded_inserts.htm

Arno P

Quote from: phy on May 21, 2012, 17:41:14
Ik zou een insert in het beuken draaien en de bout inkorten

zoiets:
http://www.modelfixings.co.uk/threaded_inserts.htm

Te weinig vlees in het huidige hout...

Joris1971

Mijn complimenten voor dit vakmanschap!  :worship:

eddy135

En waarom niet gewoon uit 1 stuk, en dan de tweeter erin vastkitten?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Arno P

Quote from: eddy135 on May 21, 2012, 18:57:27
En waarom niet gewoon uit 1 stuk, en dan de tweeter erin vastkitten?

KITTEN?  :crazy:


Joris1971

#435
Quote from: eddy135 on May 21, 2012, 18:57:27
En waarom niet gewoon uit 1 stuk, en dan de tweeter erin vastkitten?

CULTUUR BARBAAR!!  ;D ;D ;D

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

#437
Kitten ja, gewoon in een blok hout met een gat precies op maat...


En voor de rest:
Zak toch allemaal lekker in de stront, met die achterlijke reacties! :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Arno P

Nou ja, ik waardeer heel erg het harde meedenken zonder grenzen ook al vliegt even een kit-idee voorbij  :thumbs-up:

Arno P


Joris1971

Quote from: eddy135 on May 21, 2012, 19:39:47
En voor de rest:
Zak toch allemaal lekker in de stront, met die achterlijke reacties! :devil:

Waar slaat dit nou weer op?

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

Quote from: eddy135 on May 21, 2012, 19:44:06
Noem je dit meedenken?

Dat was een grapje man, dat snap je toch zelf ook wel, daar vroeg je ook een beetje om met je kit-reactie.

eddy135

Quote from: Joris1971 on May 21, 2012, 19:44:55
Dat was een grapje man, dat snap je toch zelf ook wel, daar vroeg je ook een beetje om met je kit-reactie.

Zet dan een smiley bij ofzo, want dit is echt NIET duidelijk...

En bovendien, "die kitreactie" was een serieus idee om een strakker uiterlijk aan de tweeter oplossing te geven....

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Arno P

Quote from: eddy135 on May 21, 2012, 19:49:02
Zet dan een smiley bij ofzo, want dit is echt NIET duidelijk...

En bovendien, "die kitreactie" was een serieus idee om een strakker uiterlijk aan de tweeter oplossing te geven....

No sweat mannen...was een grap en een goede bedoeling...

Weer lekker gewoon verder niets aan de hand ;)

VlisChris

Ik zie nu maar 1 optie: en dat is hartelijk lachen om alle reacties hierboven, en daarna weer gaan genieten van het vakmanschap dat Arno hier ten toon weet te spreiden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

er is ook maar één oplossing die echt werkt  :D  :tongue2:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Arno P

Quote from: Dynky on May 21, 2012, 20:36:17
er is ook maar één oplossing die echt werkt  :D  :tongue2:


Daar ga ik de tweeter ook niet mee vast zetten hoor  :D

phy


chansig

Quote from: Arno P on May 20, 2012, 10:58:10
Dan gaat het geluid naar achteren...is minder efficient  :D

Maar...hoe bedoel je?

:D

Met de schroefjes in het hout van de speaker....klein gatje boren waar ze invallen en weer vastlijmen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.