Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: EJ on December 17, 2011, 19:18:49
Daarom schrijf je Helmholtz ook met een t.  ;D Om het onderscheid te kunnen maken. :P

Maar nogmaals complimenten voor je vakwerk!

Onderschijt?  :D

morca

Quote from: Arno P on December 10, 2011, 14:20:22
Ik weet bijna niet meer welk project de meeste energie heeft gekost...de hoorns of het rack...(inclusief de hele woonkamer in de latex en vloerplanken van een nieuwe laklaag voorzien)....maar het beoogde doel is bereikt....RUST  :smile:
A hier staan ze,met een mooi LPtje van Diana ernaast,ik zou zeggen zet aan laat horen ,Diana is helemaal goed  :D

Mooi gemaakt man,toch maar eens wat actiever meelezen met wat je allemaal bouwt.

Ik zag ook je welke tv topic nog,denk ga wat......... en natuurlijk was iemand anders al zo slim om te vragen,geen DIY  :clapping:

CaptainJack

Quote from: Arno P on December 10, 2011, 14:20:22
Ik weet bijna niet meer welk project de meeste energie heeft gekost...de hoorns of het rack...(inclusief de hele woonkamer in de latex en vloerplanken van een nieuwe laklaag voorzien)....maar het beoogde doel is bereikt....RUST  :smile:

Ik kan niet anders zeggen dan : verschrikkelijk mooi en nu gaan genieten van alle rust en muzikaliteit!

Arno P

Quote from: CaptainJack on January 23, 2012, 19:25:39
Ik kan niet anders zeggen dan : verschrikkelijk mooi en nu gaan genieten van alle rust en muzikaliteit!

En...natuurlijke nieuwe snode plannetje bedenken  :) ;)

Arno P


Arno P

Heeft iemand ervaring met het internetwinkeltje toutlehautparleur?

http://www.toutlehautparleur.com/

Arno P

Quote from: Arno P on April 27, 2012, 15:05:12
Heeft iemand ervaring met het internetwinkeltje toutlehautparleur?

http://www.toutlehautparleur.com/

Ik ondertussen wel...en ze zijn onderweg  ;)


Arno P

En het moment supreme is aangebroken...vers uit Frankrijk


Arno P

Errrug spannend  ;)

Arno P

High-End carbonstaalexponietstretchedNanoTweeterTripod  :D

Je hoort het verschil  :D

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Arno P

Quote from: advr on May  8, 2012, 15:39:07

Gaaf!! ;D

Nog even een tweede tripod zien uit te halen en ik ben klaar  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

kijk nu valt er wat te testen...je kunt zo je zangeressen "op hoogte"  draaien..nu nog even om hun persoonlijke lengtematen mailen...(Nora Jones zal wel eens 2 koppen schelen met Diana Warwick ;D). :clapping:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on May  8, 2012, 16:40:54
kijk nu valt er wat te testen...je kunt zo je zangeressen "op hoogte"  draaien..nu nog even om hun persoonlijke lengtematen mailen...(Nora Jones zal wel eens 2 koppen schelen met Diana Warwick ;D). :clapping:

En ik zit mij nu af te vragen wie de kleinste dan is... :satisfied:

advr

Quote from: Arno P on May  8, 2012, 15:44:38
Nog even een tweede tripod zien uit te halen en ik ben klaar  :D

heb je nog zo'n standaard?
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Arno P


advr

om eenzelfde situatie rechts te creëren en goed te kunnen luisteren?
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Arno P

Quote from: advr on May  8, 2012, 20:03:34
om eenzelfde situatie rechts te creëren en goed te kunnen luisteren?

Hierna wordt het de definitieve bevestiging verwacht ik...

advr

Quote from: Arno P on May  8, 2012, 20:37:20
Hierna wordt het de definitieve bevestiging verwacht ik...

ok. de plaats is dus bepaald ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Arno P

Quote from: advr on May  8, 2012, 20:38:37
ok. de plaats is dus bepaald ;D ;D

Wordt idd boven in dat vierkant...dan zit de tweeter net beneden oorhoogte en het midden van de lowther net boven oorhoogte

EJ

De full range hoorn is dus niet meer een full range hoorn? :)

Arno P

Quote from: EJ on May  8, 2012, 22:27:14
De full range hoorn is dus niet meer een full range hoorn? :)

Zeker wel...full range...en zeker met een super-hoorntweeter erbij...het is alleen geen single speaker full range meer  ;)

De tweeter wordt erbij geschoven en de lowther loopt door zoals voorheen

Arno P

Tweeterfiltering is globaal duidelijk nu na wat meten en luisteren...en nu...fasecorrecteplaatsing...hart op hart tov de Lowther...maar het is natuurlijk altijd interessant om ook de andere posities eens te proberen en te beluisteren al was het maar om te weten wat je gat missen als de tweeter iets verkeerd staat (en hoeveel verkeerd mag die staan voordat je het hoort?

Mot nie gekker worden....maar met een hoop oude troep heb je zo een proefopstelling waar je mbv een plastic buis een keurige afstandsbediening hebt  :D ;)


s.t.

hahaha wat zegt je vrouw als ze je zo betrapt in de woonkamer?? Of heeft ze de hoop al opgegeven :D

Arno P

Quote from: s.t. on May 12, 2012, 09:10:29
hahaha wat zegt je vrouw als ze je zo betrapt in de woonkamer?? Of heeft ze de hoop al opgegeven :D

Ik vraag aan ieder die het ziet om het aub niet verder te vertellen in mijn directe leefomgeving want zij lopen dan zelf het gevaar om als gek te worden gezien als ze proberen uit te leggen wat ze denken dat ze gezien hebben... :D