Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: phy on October 31, 2011, 22:37:20
EL 84 is een hele mooie buis daar kan je ook iets heel moois mee bouwen
vergis je niet in deze kleine rakker!
maar een mooi dht ontwerp is toch echt mooier.
maar er zijn ook zat 300b versterkers die minder presteren dan een mooie el84
welke versterkers heb je er nu op aangesloten is het se of pp?

Nu hangt er een van mijn eerste bouwsels aan een 2xel84 pp...heb ook nog 2 monoblokken liggen met 4xel84 pp...maar waar bij die versterkers het brom/ruis/cross-over niveau zit verwachten de hoorns al muzieksignaal  ::) ;)

RobertD

Een EL84 single ended klinkt toch wel anders dan een PushPull. Het is meer dat ik nieuwsgierig ben naar jouw hoorns, Arno.
Ik heb nog een paartje AD3700M liggen waar een behuizing voor moet komen. (Alleen is zo'n hoorn voor mijn huis een beetje te groot.)

Zelf speel ik met een paar breedbanders in Resonanz kasten. (Op het ZBA forum terug te vinden als "Klonatine")
Klinkt ook heel leuk. Ik hou wel van dit soort breedbander projecten.
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Arno P

Quote from: RobertD on November  1, 2011, 11:19:20
Een EL84 single ended klinkt toch wel anders dan een PushPull. Het is meer dat ik nieuwsgierig ben naar jouw hoorns, Arno.
Ik heb nog een paartje AD3700M liggen waar een behuizing voor moet komen. (Alleen is zo'n hoorn voor mijn huis een beetje te groot.)

Zelf speel ik met een paar breedbanders in Resonanz kasten. (Op het ZBA forum terug te vinden als "Klonatine")
Klinkt ook heel leuk. Ik hou wel van dit soort breedbander projecten.


Ik heb de proto's van de hoorns eerst uitgeprobeerd met 9710M....heel aardig resultaat...de specs van de AD3700M heb ik even niet helder voor de geest
Hoorn te groot? Je kunt altijd voor minder gaan maar dan krijg je dan ook weer minder helaas  :lookaround:

Arno P

Ik weet bijna niet meer welk project de meeste energie heeft gekost...de hoorns of het rack...(inclusief de hele woonkamer in de latex en vloerplanken van een nieuwe laklaag voorzien)....maar het beoogde doel is bereikt....RUST  :smile:

Bart_M

Hier zijn 2 rechterhandjes druk bezig geweest. Vakmanschap Arno!

Arno P

Quote from: Bart_M on December 10, 2011, 14:26:50
Hier zijn 2 rechterhandjes druk bezig geweest. Vakmanschap Arno!

Grootste uitdaging was om de loodzware draagplanken "zwevend" aan de muur te bevestigen...als een Ikea boekenplankje zeg maar  ;D

Bart_M


CaptainJack

Arno dat ziet er gewoon schitterend uit! Complimenten!

Arno P


kermy

Zeg nou niet dat je klaar bent, dan moeten we al die inspanningen en dito resultaten hier missen. ;D

Er mankeert vast nog wel ergens aan, iets wat je zelf moet bouwen of verbouwen, gewoon even zoeken en wij hebben weer maanden leesplezier. :D


Met vriendelijke groet,

Kermy

Erik van Voorst (in memoriam)

Kijk dat zijn de mooie momenten in het leven.....erg grote beloning voor je inspanningen  O0 O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: kermy on December 10, 2011, 19:15:35
Zeg nou niet dat je klaar bent, dan moeten we al die inspanningen en dito resultaten hier missen. ;D

Er mankeert vast nog wel ergens aan, iets wat je zelf moet bouwen of verbouwen, gewoon even zoeken en wij hebben weer maanden leesplezier. :D


Met vriendelijke groet,

Kermy

Natuurlijk ben ik nog niet klaar.
Die lelijke versterker aan de rechter kant moet immers nog vervangen worden door 2 SET bakjes ;-)

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on December 11, 2011, 10:03:38
Kijk dat zijn de mooie momenten in het leven.....erg grote beloning voor je inspanningen  O0 O0

Dat is voor jou ook heel herkenbaar he? Hoe langer de weg hoe groter de voldoening.........Zen........
:smile:

blue-eyes

Erg mooi Arno, dit soort projecten zijn de krenten in de pap! (lees forum!)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

kermy

Quote from: Arno P on December 11, 2011, 10:24:58
Natuurlijk ben ik nog niet klaar.
Die lelijke versterker aan de rechter kant moet immers nog vervangen worden door 2 SET bakjes ;-)


Gelukkig!

Met vriendelijke groet,

Kermy

RobertD

Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

knubbe

Wow !
Normaal ogen dit 'soort' sets altijd nogal rommelig maar dit is werkelijk prachtig !
Idd is rust het goede woord :D Mijn complimenten hoor !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

paaj

Mooi!

Een baspoort net zo groot als je TV... :P
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Arno P


Arno P

Quote from: knubbe on December 17, 2011, 15:31:45
Wow !
Normaal ogen dit 'soort' sets altijd nogal rommelig maar dit is werkelijk prachtig !
Idd is rust het goede woord :D Mijn complimenten hoor !

Nu nog meer rust zien te creëren door het stereo-PP-EL84-crossovervevrormingsbakje te vervangen door een mooi rustig ademend setje triode-300B monoblokjes  :smile:

Arno P

Quote from: paaj on December 17, 2011, 16:14:29
Mooi!

Een baspoort net zo groot als je TV... :P

LOL, baspoort...zo zou je het in de "normale" audiowereld inderdaad gaan benoemen.
Een van de theorieën is dat de hoorn als hoor werkt tot een bepaalde frequentie maar dieper in het laag je uitkomt op een werking van een transmissielijn...en misschien wel een stukje helmholz (geen houtsoort waar ze in Duitsland hoofddeksels van maken  :D )

EJ

#374
Quote from: Arno P on December 17, 2011, 16:56:00
LOL, baspoort...zo zou je het in de "normale" audiowereld inderdaad gaan benoemen.
en misschien wel een stukje helmholz (geen houtsoort waar ze in Duitsland hoofddeksels van maken  :D )
Daarom schrijf je Helmholtz ook met een t.  ;D Om het onderscheid te kunnen maken. :P

Maar nogmaals complimenten voor je vakwerk!