Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2011, 11:24:24
Strak! En wat een tempo!

Maf he dat tempo...en dan te bedenken dat ik eigenlijk nagenoeg geen tijd hiervoor heb...maar elke dag er uurtje in stoppen en je haalt het

blue-eyes

Dan wellicht goed overdacht, effectief en efficient. Dus weinig overnieuw doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Arno P

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2011, 11:32:13
Dan wellicht goed overdacht, effectief en efficient. Dus weinig overnieuw doen?

Oude motto....3x denken en 1x zagen en niet omgekeerd  ;)

chansig

Nice....Ik zou willen dat ik het ook zou willen.  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: chansig on September 23, 2011, 11:51:25
Nice....Ik zou willen dat ik het ook zou willen.  :D

Gr Hans

Je hebt de essentie te pakken  :)

otitis



3 x denken, 3 keer zagen, helaas voor mij

Arno P

Quote from: otitis on September 23, 2011, 13:23:52

3 x denken, 3 keer zagen, helaas voor mij

Kan ook....gewoon wat meer plamuur gebruiken  :D

Arno P

Ze staan op hun plek


Arno P

Maar er was 1 Bummer momentje.....
1 Unit deed het niet....doorgemeten en echt hoor...die moet terug naar de UK  ::) Bert D had gelijk...er kan wel eens wat mis zijn en als  je ze terug naar de UK moet sturen wordt het toch weer een stuk duurder dan aanvankelijk gedacht... :-\

Maar....dit gaan we ook weer regelen en dan spelen ze de sterren van de hemel.. .nu dan maar even mono.. :P

Martijn M

Ziet er prachtig uit!

EDIT: foutje hersteld. Lesson learned: geen posts meer maken vanaf de smartphone!
Dutch & Dutch

chansig

Mooi hoor...Denk je klaar te zijn..unit kapot..damn. Wel even je plint bijwerken aub.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on September 23, 2011, 19:19:39Wel even je plint bijwerken aub.. :D
Vond ik ook 'n geruststelling, zag nog meer achterstallig binnenschilderwerk  ;D
maar dat betekent natuurlijk gewoon dat audio hogere prioriteit heeft  :thumbs-up:

Complimenten voor de bouw  :worship:  en verslaggeving  :clapping:

Arno P

Quote from: AbZ on September 23, 2011, 19:30:57
Vond ik ook 'n geruststelling, zag nog meer achterstallig binnenschilderwerk  ;D
maar dat betekent natuurlijk gewoon dat audio hogere prioriteit heeft  :thumbs-up:


100% gelijk....en dan heb je het schilderwerk van de badkamer nog niet gezien  :blush:

Genieten: muziek luisteren (zie ik geen plinten)....film/tv kijken...zie ik geen plinten....lekker eten/drinken in de keuken.....douchen...duurt 10min....ook niet de moeite waard....slaapkamer....het licht is toch uit...niet?  ::)
En past wel bij een huis uit 1932  ;) Sfeer  :D

Clifdon

Nou is het vast ergens vernoemd hier in het topic maar wat voor soort drivers zijn dit eigenlijk? Ze zien er nogal speciaal uit.

Want een knoertharde bummer dat er 1 unit niet werkt. Overigens vraag ik me echt af wat voor soort geluid dergelijke horns nou produceren. Wanneer houdt je je eerste forum meet n greet?:P

Arno P

Zitten lowther units in DX4

Eerste meet&greet is reeds weer jaren geleden hoor  ;)....toen ik daar ook nog tijd voor had  :-\

hifiman

Prachtig!!  :wub:  Ben heel benieuwd hoe dat zal klinken!

PS. Mooi Boeddha beeldje ook  :)

Arno P

Quote from: Audioloog on September 24, 2011, 00:44:22
PS. Mooi Boeddha beeldje ook  :)

Zeg maar gerust beeld. Kado voor mijn vrouw. Origineel en erg oud ...lijkt een ziel te hebben  :angel:

solitaire

prachtig om te zien, en dit zijn nu speakers die (ook) ik graag eens zou beluisteren


music unfolding (pardon the pun)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Vandaag maar eens gaan luisteren hoe het verschil is tussen met/zonder fiberdemping en ook hoe het verschil tussen groot en kleiner kastvolume is (kast opgevuld met knikkers om  het volume tijdelijk te verkleinen)
Zonder demping en met een kleiner volume lijkt beter te klinken

Als hier op het forum ervaringen zijn mbt het tunen...hoor ik het graag  ;)

Former member 78


Arno P

Quote from: ArjanR1 on September 25, 2011, 00:43:12
Wauw, wat zijn ze mooi geworden! :inlove:

Thx  ;)
En nu de mooie weg van fine-tunen nog afleggen.. :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Complimenten hoor...ik vind hoorn-looks altijd maar "zo-zo" maar deze raak ik toch van onder de indruk  :clapping:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2011, 09:57:04
Complimenten hoor...ik vind hoorn-looks altijd maar "zo-zo" maar deze raak ik toch van onder de indruk  :clapping:

Looks zijn extreem WAF verlagend  :D ;)

Arno P

Met voorlopig filter ertussen:


AbZ

Interessant.  Dit is met passief filter?  Hoe ziet dat eruit?  (schema?)  Dipje rond 200Hz was voorspeld dacht ik?  Piekje rond 8~10k zal wel 'helder' klinken?  En ik vraag het toch maar even:  Wat heb je eigenlijk tegen EQ?  Een filter om eea recht te trekken is toch niet wezenlijk anders?