Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: AbZ on September  5, 2011, 21:53:41
Heb dit weekend toevallig een forse partytent bij mijn buren helpen opbouwen
en die stond vandaag opeens 12 meter verderop, was zomaar over een heg en hek gehuppeld  :D

Zo'n formaat heb ik ook een tijd geleden op gezet...maar ondanks de hevige wind en regen...rotsvast....letterlijk...aan elke poot een sierbetonblok  :D

AbZ

#251
Quote from: Arno P on September  5, 2011, 22:11:29
Zo'n formaat heb ik ook een tijd geleden op gezet...maar ondanks de hevige wind en regen...rotsvast....letterlijk...aan elke poot een sierbetonblok  :D
Hier niet.  Ik zag de buren bezig vanaf mijn balkon, echt fascinerend hoe onhandig dat ging, en ben ze gaan helpen toen ik het niet langer kon aanzien.  Tent en kinderen hebben feestje op zondag overleefd, maar waarschijnlijk wisten ze ook niet hoe ze hem af moesten breken.  Dat heeft de wind uiteindelijk maar gedaan, na het luchttransport...

Anyway sierbetonblokken kan je dus idd wel nodig hebben met dit weer.

solitaire

bijkeuken ... Mij klinkt dat in de oren als een ruimte die je enigszins van je leefruimtes kan afschermen.

Deuren dicht, en iets van ventilatie naar buiten. Mogelijk ?

Voordeel tov. onder een luifel in de buitenlucht is de kleinere kans dat er vuiltjes op je verf komen (zeker bij grotere oppervlakken spelbedervers).


Hoe dan ook, succes.





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Quote from: solitaire on September  7, 2011, 22:05:37
bijkeuken ... Mij klinkt dat in de oren als een ruimte die je enigszins van je leefruimtes kan afschermen.

Deuren dicht, en iets van ventilatie naar buiten. Mogelijk ?

Voordeel tov. onder een luifel in de buitenlucht is de kleinere kans dat er vuiltjes op je verf komen (zeker bij grotere oppervlakken spelbedervers).


Hoe dan ook, succes.





soli


En de bijkeuken is het geworden...ramen deur open en de andere deuren dicht met voor de deur tochthonden en handdoeken ;-)

Arno P

Na nog een laag plamuur op de kritische plekken...schuren...laagje grondverf...en de eerste Ivoor monodek zit er op...helaas begon het af en toe heel dun te miezeren (regen)...morgen lichtjes opschuren en nog een laagje...Ivoorkleur bleek een goede keuze te zijn
De frontlijsten zijn ook op kleur en hebben de eerste blanke laklaag gekregen....nog 6 te gaan  ;)

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Quote from: solitaire on September 13, 2011, 14:42:38
life by the horn ...

En ze zijn mooi geworden met die laatste (..of toch nog een keer plamuren en een laagje erop) laklaag...

Gisteren de hoogglans gelakte frontlijsten ervoor gezet, de speakerbollen eens op hun plek gehouden...en ja...het wordt idd mooi  ;)

Arno P

Stilte is niet dat er niets gedaan wordt  ;)

Met de bouten de steunpoot vastzetten...raar wezen om het zo op een afstand te zien  ;D


Arno P

Na wat probeersels eindelijk uitgevonden welke voorpoten ik ga gebruiken....hier staan de bolpoten in de kleurlak.....waarna er nog menige blanke laklaag volgden

solitaire

Quote from: Arno P on September 20, 2011, 21:05:31
Stilte is niet dat er niets gedaan wordt  ;)

Met de bouten de steunpoot vastzetten...raar wezen om het zo op een afstand te zien  ;D




LOL
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Een hele klus om de frontlijsten te voorzien van exact de juiste hoeveelheid PU lijm. Te weinig en het plakt niet....teveel en het prut eruit....en dan een nachtje laten drogen met een collectie tuinstenen erop

Arno P

TADAAAAAAAA!!!!!!!!!  :D

Vanavond zijn de luidsprekerbollen erop gelijmd....weer een nachtje wachten  :yawnee: :sigh:

Clifdon

Wat een kunstwerken maak jij er van zeg! Het zit er echt erg gelikt uit! Ik wou dat ik zo veel geduld en concentratievermogen had om een dergelijk project tot een goed einde te brengen. Voorlopig moet ik nog subwoofers gaan maken. Welke waarschijnlijk gewoon in een kale MDF kast komen. Zelfs daarmee ben ik bang dat ik de concentratie ga verliezen en het vervolgens gewoon niet af maak :(.

Maar dit zit er echt super uit! mooie keuze ook qua kleuren.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Arno P

Quote from: Clifdon on September 20, 2011, 21:22:48
Wat een kunstwerken maak jij er van zeg! Het zit er echt erg gelikt uit! Ik wou dat ik zo veel geduld en concentratievermogen had om een dergelijk project tot een goed einde te brengen. Voorlopig moet ik nog subwoofers gaan maken. Welke waarschijnlijk gewoon in een kale MDF kast komen. Zelfs daarmee ben ik bang dat ik de concentratie ga verliezen en het vervolgens gewoon niet af maak :(.


Geduld en doorzetten kun je leren...eerste stap...ECHT willen voordat je begint  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat "ECHT WILLEN" is voor mij ook het toverwoord.... :D

Prachtige sculpturen  8)

Je hebt PM (over beeld  :-X)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P


Jumping Jack

Prachtig!

Zijn die kolossen makkelijk hanteerbaar? Het gewicht zal toch aanzienlijk zijn, gelet op hun omvang. Maar ze zien er werkelijk waanzinnig uit!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arno P

Quote from: Jumping Jack on September 21, 2011, 21:58:54
Prachtig!

Zijn die kolossen makkelijk hanteerbaar? Het gewicht zal toch aanzienlijk zijn, gelet op hun omvang. Maar ze zien er werkelijk waanzinnig uit!

Ja hoor...je zou het niet zeggen maar ik kan ze in mijn eentje gewoon optillen....daar blijft het dan bij want even ermee door een deuropening lopen gaat dan weer niet  ;D

Arno P

We zijn er bijna..... mechanisch dan...


Clifdon

Alsof het gewoon uit een fabriek komt hé.

Geweldig. Overigens zit de verf er nou echt zo strak op of lijkt dat maar zo?
Zo ja hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Arno P

Quote from: Clifdon on September 23, 2011, 09:41:58
Alsof het gewoon uit een fabriek komt hé.

Geweldig. Overigens zit de verf er nou echt zo strak op of lijkt dat maar zo?
Zo ja hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Heel veel lakken, plamuren, schuren, plamuren, schuren, lakken, plamuren, schuren, plamuren, schuren..... ;)

O ja, en WILLEN  :D ;)

EJ

Ze zien er geweldig uit. Wat een kwaliteit!

FFF

Heel erg mooi en chique!

Denk dat ze het in de fabriek niet zo kunnen maken, dan wordt het handwerk en iets met veel euro´s op het prijskaartje.

Arno P

Quote from: FFF on September 23, 2011, 10:45:31
Heel erg mooi en chique!

Denk dat ze het in de fabriek niet zo kunnen maken, dan wordt het handwerk en iets met veel euro´s op het prijskaartje.

Vanuit mijn werkachtergrond bekruipt mij natuurlijk altijd de gedachte "hoe zou dit industrieel moeten" en hoewel het een hele klus is om zo'n lompe dingen te maken zou het goed mogelijk zijn.
Eenvan de zaken wat er zou gebeuren is het maken van hardere mallen voor assemblage ipv de stokjes, lijmopstellingen zodat je niet een arsenaal aan lijmklemmen nodig hebt en last but not least....het aflakken mooi in een spuitcabine
Maarja, als je dan toch zo bezig zou zijn waarom dan niet meteen de stap naar glasvezel en een pnoe hoorn maken....en die is er al

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey