Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on August 15, 2011, 09:28:47
Je drinkt in ieder geval goede koffie bij het werk.... :D

Dat kopje was voor de radius van de steunbovenkant...maar idd...drink ook goede koffie (geen Illy overigens)  ;)

apogeefreak

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Arno P

Quote from: apogeefreak on August 25, 2011, 10:11:43
Deze lieden hebben het ook begrepen!

http://enandis.com/en/designs/megaphone.html

Hadden ze toch mooier kunnen maken met dat soort materialen...niet?

apogeefreak

Ja klopt maar wat ik vooral leuk vond is de gezichten van de mensen die er naar luisteren   :clapping:

Niet echt te vergelijken natuurlijk met jouw project!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Arno P

Quote from: apogeefreak on August 25, 2011, 10:21:30
Ja klopt maar wat ik vooral leuk vond is de gezichten van de mensen die er naar luisteren   :clapping:

Niet echt te vergelijken natuurlijk met jouw project!

Blijft idd een afwijking die een gemiddeld normaal mens maar zelden kan bevatten... ;D

apogeefreak

Quote from: Arno P on August 25, 2011, 10:25:09
Blijft idd een afwijking die een gemiddeld normaal mens maar zelden kan bevatten... ;D

Tja ik zit te denken hoe zou een super eenvoudige buizen versterker op een 5 watt speakertje in een fullsize horen klinken ? Dat moet ruimtelijke groots zijn!!!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Arno P

Quote from: apogeefreak on August 25, 2011, 10:30:49
Tja ik zit te denken hoe zou een super eenvoudige buizen versterker op een 5 watt speakertje in een fullsize horen klinken ? Dat moet ruimtelijke groots zijn!!!

In de proefronde heb ik er een oud el84 PP (triode geschakeld) eindtrapje aan gehangen....WAMMMMMMM...het staat
Als ik daarentegen de parasound gebruik (die op mijn ESL's geweldig klinkt).....dan mist er een en ander...

300B SET is in voorbereiding  ;)

Roger Black


Arno P

Quote from: Roger Black on August 25, 2011, 13:54:13
Prachtig zeg! *Respect*

Thx...is gewoon het gevolg van een verkapte vorm van therapie voor een ziekte die niet door de medische wereld erkend wordt....perfectionistische audiofiel met grenzenloos DIY gehalte  ;)

Roger Black

Ik heb zojuist het hele topic doorgenomen. Het is leuk om te zien dat je eigenlijk begint als probeersel, maar dit meteen zo goed aanpakt dat ze nu in de huiskamer staan en je je ESL's wilt verkopen  :)

Arno P

Quote from: Roger Black on August 25, 2011, 14:24:16
Ik heb zojuist het hele topic doorgenomen. Het is leuk om te zien dat je eigenlijk begint als probeersel, maar dit meteen zo goed aanpakt dat ze nu in de huiskamer staan en je je ESL's wilt verkopen  :)
Het is een goed doordacht probeersel en het enige gevaar dat dan over blijft is dat ik het geluid van hoorns in het algemeen niets zou vinden....maar dat is niet zo gebleken overigens...
De ESL's wil ik niet verkopen...want ze klinken super....maar...als er geen plaats meer is...opslag? Verkopen? Nog eens even bedenken

Arno P

Ik heb jullie het eindeloze schuren, plamuren, schuren even willen besparen...maar nu zijn we dan aangekomen bij de eerste laag grondverf...extra vullend...1 pot per kast  :o


Arno P

En nog een foto van toen er ineens de audiofee boven op de kast ging zitten en goedkeurend ja knikte  :D....zal wel een zonnesteek zijn geweest ...ga je rare dingen zien  :D

Clifdon

Heerlijk wat een pracht. Ik wilde proberen een hoorn sub te maken. Dat idee heb ik maar aan de kant gezet toen ik zag hoe moeilijk dat correct uit te voeren is. Maar dit is echt een knap staaltje werk! :D

ziet er erg goed uit!

Arno P

Quote from: Clifdon on September  3, 2011, 17:55:40
Heerlijk wat een pracht. Ik wilde proberen een hoorn sub te maken. Dat idee heb ik maar aan de kant gezet toen ik zag hoe moeilijk dat correct uit te voeren is. Maar dit is echt een knap staaltje werk! :D

ziet er erg goed uit!

Een hoorn sub lijkt mij wel erg extreem....een die tot 20Hz gaat? Dat wordt pas echt enorm....kelder gebruiken als hoornhals... :o
Voor een sub zou ik eerder voor een 18" BR gaan met goede filtering en heeeel veeeel vermogen...

Clifdon

Ik wilde dus inderdaad in de keldervloer een constructie opnemen. Maar dat werd allemaal te gek ik kreeg het niet uitgewerkt. Maar wat jij hier eventjes neerzet ziet er wel heel gaaf uit!

Arno P

Vandaag was de grondverf droog en heb ik de boel op een aantal plekken van wat extra plamuur voorzien. Met name het buigtriplex laat een iets open "nerf" zien...nu niet meer dus  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Kannie wachten tot er een kleurtje opkomt   O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

AbZ

Quote from: Arno P on September  3, 2011, 17:47:57
En nog een foto van toen er ineens de audiofee boven op de kast ging zitten en goedkeurend ja knikte
Hoewel ik een notoire scepticus ben, geloof ik dit keer zonder meer dat het waar is!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on September  4, 2011, 13:50:08
Kannie wachten tot er een kleurtje opkomt   O0

Na afstemming met mijn sterkere wederhelft...Ivoorwit...zodat verlichting hier een heel mooi zachte look van maakt en de kleur in de buurt komt van de lowther conus....EN...mooi af steekt tegen de donkere hoogglans van bol, frontlijst en steunpoot  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P


Arno P

Ik heb al veel uitdagingen gehad maar de volgende is er echt een van formaat....

Mijn klusstalletje en de garage zijn te laag om de luidsprekerkasten rechtop in te zetten om te verven... :hmmm:

In de bijkeuken past het geweldig maar met zoveel oppervlak aan natte verf in je woning is het echt niet meer uit te houden...

Hmm :lookaround:...party tent....zeil spannen....bidden voor nog een aantal dagen zon...  :sarcasm:

EJ

Dan zou ik het morgen niet doen, er wordt een beetje wind verwacht. ;) Maar september heeft wel vaker mooie weken, wie weet?

AbZ

Heb dit weekend toevallig een forse partytent bij mijn buren helpen opbouwen
en die stond vandaag opeens 12 meter verderop, was zomaar over een heg en hek gehuppeld  :D