Full Range Hoorn, studie, denken, maken???

Started by Arno P, June 2, 2011, 10:58:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Arno P on June 18, 2011, 22:47:55
En in geval van een goed klinkende hoorn....helemaal plamuren, schuren enz enz
En in het geval van een slecht klinkende hoorn...zagen, zagen zagen... :devil: :D ;)
Als het klinkt zoals het eruit ziet...  :headbanging:
Het is al gezegd, maar toch:  indrukwekkend hoe rap je dit voor elkaar krijgt  :worship:

Interficior

Take it or lease it

Erik van Voorst (in memoriam)

One "Horn-Worshipper" coming up  O0

Als je gaat lakken met een kleur dan zou ik voor de kleine beschadigingen staalplamuur nemen i.p.v. vloeibaar hout.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 19, 2011, 10:01:55
One "Horn-Worshipper" coming up  O0

Als je gaat lakken met een kleur dan zou ik voor de kleine beschadigingen staalplamuur nemen i.p.v. vloeibaar hout.

Staalplamuur...klinkt stoer...2componenten goedje en toch voor hout?
De oneffenheden zijn overigens divers en ik denk dat het eerst gaten vullen wordt en hierna overall (kwast)plamuur....en maar schuren  ;)

Joris1971

Zo wat een joekels, jij mag blij zijn met je vrouw dat ze deze binnen laat

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Arno P

Quote from: Joris1971 on June 19, 2011, 11:16:30
Zo wat een joekels, jij mag blij zijn met je vrouw dat ze deze binnen laat

Ik ben al jaren heel erg blij met mijn vrouw....ook zonder luidsprekers  ;D ;)

Arno P

Ook op vaderdag....heb ik dan recht op  ;D...toch even geknutseld..

Tijdelijke poten eronder en alvast met het idee van de LS kast gaan spelen

EJ

Wow. Gepaste eerbied voor je noeste arbeid! Ben benieuwd hoe dit gaat klinken!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Arno P on June 19, 2011, 10:17:39
Staalplamuur...klinkt stoer...2componenten goedje en toch voor hout?

Yepp, perfect spul ik doe er alles mee op houtgebied als erna geverfd moet worden...
Ik voeg een fotootje bij van de verharder...

Na het plamuren en schuren kun je als er met een dekkende kleur geverfd is niets meer van ontdekken.

BTW
Een houtkleur lijkt mij ook wel erg mooi.. :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Is de drukkamer afneembaar ? De lijmklem laat me wat anders vermoeden, maar 'k dacht dat een demontabele opzet gekozen was om makkelijker vormen/volumes te wisselen ?




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on June 19, 2011, 13:19:17
Yepp, perfect spul ik doe er alles mee op houtgebied als erna geverfd moet worden...
Ik voeg een fotootje bij van de verharder...

Na het plamuren en schuren kun je als er met een dekkende kleur geverfd is niets meer van ontdekken.

BTW
Een houtkleur lijkt mij ook wel erg mooi.. :yin-yang:

Houtkleur is ook wel mooi maar de details die er dan nog zichtbaar zijn zijn nog net te druk voor zo'n grote kist...zal eerder richting creme hoogglans gaan...met een hardhouten lijst om de mond en een hardhouten/teakkast voor de LS...denk ik althans

Arno P


Arno P


Arno P

Quote from: solitaire on June 19, 2011, 13:35:36
Is de drukkamer afneembaar ? De lijmklem laat me wat anders vermoeden, maar 'k dacht dat een demontabele opzet gekozen was om makkelijker vormen/volumes te wisselen ?

Wolf
De lijmklem houdt even de uitgezaagde plankjes vast die ik zorgvuldig aan de kant had gelegd na het zagen en het aansluiten van de kast op de ronding van de hoorn leek mij wel aardig voor de stevigheid en de looks (zit niet vast hoor, moet nog uitgezocht worden)
Aan de voorkant iets van een iets groter kastje van een liter of 3. Maar eerst maar eens een 1:1 tekening maken van de LS contouren om wat uit te proberen..

solitaire

Quote from: Arno P on June 19, 2011, 17:00:51
Aan de voorkant iets van een iets groter kastje van een liter of 3. Maar eerst maar eens een 1:1 tekening maken van de LS contouren om wat uit te proberen..

Een van de voordelen van jouw snelle werken is dat ik waarschijnlijk op het resultaat niet lang hoef te wachten 8)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Alhoewel het Resultaat der Resultaten natuurlijk niet gezien kan worden ... :nopompom:





W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

He Solitaire ik ben wel officieel weg (met een kleine Arno-Return  O0) maar pikkie nou gewoon mijn -der- patentje... ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: solitaire on June 19, 2011, 20:55:08
Een van de voordelen van jouw snelle werken is dat ik waarschijnlijk op het resultaat niet lang hoef te wachten 8)
W.

Om in "Dude" termen te spreken: "A Big "A" " Dude!....kon het niet laten en heb vanavond HEEEEEELLLLL snel een tijdelijke LSbox gemaakt en mijn oude 9710M uit de doos gehaald...1 schroefje en tape im de kieren enigszins dicht te krijgen....2 kabels naar buiten en met meetsnoertjes aan de versterker...CD erin...en toen...en toen....
:crazy: Wat een pech zeg.....klinken die bakken toch ineens goed....de ene CD na de andere....KODO drums....BAMMMMMM....Stemmen...op de schoot....Hoog...ja tikkie erbij zou mogen...mid-hoog iets naar beneden...maar wat een muziek!!!!
Als nu nog iemand bas-reflex durft te zeggen lach ik hem uit (wat een pre-historisch principe toch)...De pech zit hem in het feit dat er 2 prachtige nagenoeg perfecte ESL's staan en het is alsof ik een stemmetje (nog niet van mijn vrouw) hoor dat ik een van "mijn kinderen" moet afstaan vanwege plaatsgebrek...ach wat...nu is het even mooi...de rest zie ik later weer....

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

solitaire

Quote from: Erik van Voorst on June 19, 2011, 21:03:43
He Solitaire ik ben wel officieel weg (met een kleine Arno-Return  O0) maar pikkie nou gewoon mijn -der- patentje... ;D ;)

Is niet naar audio-forum-maatstaven 'je patent' ondertussen verlopen ...

In de hoop dat mijn gekietel jou niet alleen kort laat reageren, maar ... oh whish ... op het forum terug laat keren (al deel ik je redenen afstand te nemen als zodanig volkomen).




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: Arno P on June 19, 2011, 21:09:13
Om in "Dude" termen te spreken: "A Big "A" " Dude!....kon het niet laten en heb vanavond HEEEEEELLLLL snel een tijdelijke LSbox gemaakt en mijn oude 9710M uit de doos gehaald...1 schroefje en tape im de kieren enigszins dicht te krijgen....2 kabels naar buiten en met meetsnoertjes aan de versterker...CD erin...en toen...en toen....
:crazy: Wat een pech zeg.....klinken die bakken toch ineens goed....de ene CD na de andere....KODO drums....BAMMMMMM....Stemmen...op de schoot....Hoog...ja tikkie erbij zou mogen...mid-hoog iets naar beneden...maar wat een muziek!!!!
Als nu nog iemand bas-reflex durft te zeggen lach ik hem uit (wat een pre-historisch principe toch)...De pech zit hem in het feit dat er 2 prachtige nagenoeg perfecte ESL's staan en het is alsof ik een stemmetje (nog niet van mijn vrouw) hoor dat ik een van "mijn kinderen" moet afstaan vanwege plaatsgebrek...ach wat...nu is het even mooi...de rest zie ik later weer....

and it only can get better :headbanging:



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

"PRAKTIJK" ons mooiste en beste goed in die DiY business  O0

Hij ziet er zo al gaaf uit trouwens..... :Di
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Enorm gaaf!! Veel succes met het vervolg.