Yippie

Author Topic: PMC Eigenaren topic  (Read 93312 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline martien

Re: PMC Eigenaren topic
« Reply #375 on: April 14, 2018, 12:45:49 »
Frequency Response:28Hz – 25kHz

20hz haalt dan geen versterker

Offline twani

• Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+42)
  • Total likes: 1133
  • Kabels zijn stom....
« Reply #376 on: April 14, 2018, 18:48:08 »
Ik ben geen grote deskundige mbt Solid State versus buizen dat vooropgesteld, maar zou een buizenversterker met lage dempingsfactor wel die controle hebben over een twenty24 en er bv 20Hz uit kunnen persen? Een SS 110W Exposure 3010S2 lukt dat (al) niet. En wat betekent het als je die controle niet hebt, voor je ruimtelijke beeld, diepte, neutraliteit? Van PMC begrijp ik dat ze zelf met Bryston werken/testen, en dat is allemaal SS. Overigens, alle respect voor buizenliefhebbers!

Het is denk ik vooral ook een kwestie van welke klank je nastreeft. Denk dat beide prima gaat maar dat het eindresultaat er qua klank wat anders uitzien..

Dán komt het op smaak aan :)

Kwam er eigenlijk op omdat je melding maakte van de enorme dempingsfactor  ;)

Online chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1291
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #377 on: April 14, 2018, 18:52:53 »
Frequency Response:28Hz – 25kHz

20hz haalt dan geen versterker

En bij hoeveel dB is dat ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, Ritmik F12, BK 400 XXlS, Paradigm PW Link,

Online Jumping Jack

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 120
« Reply #378 on: April 14, 2018, 19:12:57 »
Het is denk ik vooral ook een kwestie van welke klank je nastreeft. Denk dat beide prima gaat maar dat het eindresultaat er qua klank wat anders uitzien..

Dán komt het op smaak aan :)

Kwam er eigenlijk op omdat je melding maakte van de enorme dempingsfactor  ;)

Mijn ‘oude’ fact.8 heb ik nooit mooier horen spelen dan met een primaluna buizenbak (wel een potente, dat wel).
Wilson Benesch / AVM / VPI / Koetsu / Nagra / Sennheiser / Shure
Jumping Jack's set
Discogs

Offline PieterP

« Reply #379 on: April 14, 2018, 21:43:53 »
En bij hoeveel dB is dat ?
Gr. Hans
De test cd is 20hz  -10dB ref en met mijn Nad dac-pre op 0dB beginnen de glazen in de kast te rammelen  :laugh:

Maar dat bedoelde je niet......hihi
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Offline twani

• Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+42)
  • Total likes: 1133
  • Kabels zijn stom....
« Reply #380 on: April 14, 2018, 21:56:13 »
Mijn ‘oude’ fact.8 heb ik nooit mooier horen spelen dan met een primaluna buizenbak (wel een potente, dat wel).

Dat bedoel ik dus ^^

Online Roger Black

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 7
  • If less is more, how you keepin’ score?
« Reply #381 on: November 19, 2018, 09:53:47 »
Hoi, ik mag mij sinds een tijdje ook bij deze club aansluiten. Ik heb namelijk een set GB1 staan icm een Naim Unityqute. Lekkere combinatie!

Offline fasteddie

« Reply #382 on: December 7, 2018, 14:02:31 »
Welcome to this priveledgedl club :headbanging:

Offline Laan

« Reply #383 on: December 30, 2018, 14:53:15 »
Gisteren een paar OB1i aan mijn vloot toegevoegd. Errug open en transparant hoor! Laag is wel anders dan ik gewend ben, maar in de meeste gevallen lekker diep en strak. Speelt uitstekend op een primaluna inderdaad. Op de solid state trouwens ook.
Versterker: Audio GD M1 + M3 of Primaluna Dialogue Three + Five. Speakers: GamuT M'inenT M7 of Rosso Fiorentino Fiesole
Digitaal: SOtM sMS 200 ultra+sPS 500+tX usb ultra + Singxer SU 1 magnafied, Audio GD R7. Audiolab cdt6000. Analoog: Nottingham Analogue Spacedeck, Zyx 100R, Trichord Dino mk3, Dino+. Kabels: vooral Tubulus. En natuurlijk Gaia's onder de speakers :)

Online Roger Black

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #384 on: December 31, 2018, 13:55:53 »
Droomspeaker  :inlove:

Online Roger Black

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #385 on: January 26, 2019, 15:30:31 »
Daar aan toe te voegen, ze worden weinig aangeboden. Ik ben op zoek naar een set PMC Ob1i, mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.

Offline Laan

« Reply #386 on: January 27, 2019, 10:57:32 »
Deze zijn te koop hoor. Stuur me gerust een PM bij belangstelling.
Versterker: Audio GD M1 + M3 of Primaluna Dialogue Three + Five. Speakers: GamuT M'inenT M7 of Rosso Fiorentino Fiesole
Digitaal: SOtM sMS 200 ultra+sPS 500+tX usb ultra + Singxer SU 1 magnafied, Audio GD R7. Audiolab cdt6000. Analoog: Nottingham Analogue Spacedeck, Zyx 100R, Trichord Dino mk3, Dino+. Kabels: vooral Tubulus. En natuurlijk Gaia's onder de speakers :)

Offline norman

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #387 on: January 27, 2019, 11:24:49 »
Droomspeaker  :inlove:
Ik heb ze gehad en het was inderdaad mijn droomspeaker.
Totdat ik de IB2i had gehoord
Dus nu heb ik de IB2i

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Offline eMVe

« Reply #388 on: March 15, 2019, 18:31:46 »
IB2i. . .  na ze twee weken thuis beluisterd te hebben vind ik PMC wel érg interessant qua geluid; helaas was de houtkleur (eiken) en de plaats/afmeting niet helemaal goed i.c.m. de ruimte/meubels die we nu hebben staan. Wat me tot de vraag brengt of er hier liefhebbers zijn die de IB2i's vergeleken hebben met de fact.12 en hun ervaring hier willen delen. Ervaringen met de fact.12 op zich zijn uiteraard ook van harte welkom; in het bijzonder de afstand tot de wanden en de grootte van de luisterruimte in het algemeen.

Offline eMVe

« Reply #389 on: April 3, 2019, 19:19:10 »
Heeft helemaal niemand ervaring met de fact.12? :unsure: Naast de hier boven al gestelde vragen ben ik ook wel benieuwd naar de versterker(s) waarmee ze aangestuurd worden, dit met het oog op het rendement van 84 Db.
« Last Edit: April 3, 2019, 19:19:53 by eMVe »

Online Roger Black

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #390 on: September 11, 2019, 12:14:31 »
Hallo!

Het is gelukt, ik ga vanavond een set Ob1 ophalen.
Hebben jullie ervaring met Naim op de OB1, en welke Naim is in jullie ervaring geschikt?

Naim NAP 150x
Naim NAP 200
Supernait 1/2

Offline Laan

« Reply #391 on: September 11, 2019, 23:09:21 »
Heb je een Naim of wil je een Naim? Denk dat ze het allemaal goed gaan doen, hoewel ik er geen ervaring mee heb. In de korte tijd dat ik de ob1i had, heb ik er 3 versterkers op gehad. Best heel verschillende maar de klank/genot verschillen waren niet zeer schokkend. Deze speakers klinken mits goed opgesteld en in een akoestisch kloppende ruimte gewoon erg goed. Dus welke Naim? Ik denk dat icm met de ob1 de keus niet zwaarder mee weegt dan normaal.

Online Roger Black

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #392 on: September 12, 2019, 10:14:25 »
Heb je een Naim of wil je een Naim? Denk dat ze het allemaal goed gaan doen, hoewel ik er geen ervaring mee heb. In de korte tijd dat ik de ob1i had, heb ik er 3 versterkers op gehad. Best heel verschillende maar de klank/genot verschillen waren niet zeer schokkend. Deze speakers klinken mits goed opgesteld en in een akoestisch kloppende ruimte gewoon erg goed. Dus welke Naim? Ik denk dat icm met de ob1 de keus niet zwaarder mee weegt dan normaal.

Ja ik heb nu de Naim UnitiQute. Maar ik merk dat deze te weinig vermogen heeft om deze OB1's goed te kunnen aansturen.

Wat bedoel je met goed opgesteld? In mijn ervaring zijn PMC's daar niet zo gevoelig in, maar ik leer graag van jouw ervaring.  :)