PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martien

Frequency Response:28Hz – 25kHz

20hz haalt dan geen versterker

twani

Quote from: PieterP on April 14, 2018, 12:03:14
Ik ben geen grote deskundige mbt Solid State versus buizen dat vooropgesteld, maar zou een buizenversterker met lage dempingsfactor wel die controle hebben over een twenty24 en er bv 20Hz uit kunnen persen? Een SS 110W Exposure 3010S2 lukt dat (al) niet. En wat betekent het als je die controle niet hebt, voor je ruimtelijke beeld, diepte, neutraliteit? Van PMC begrijp ik dat ze zelf met Bryston werken/testen, en dat is allemaal SS. Overigens, alle respect voor buizenliefhebbers!

Het is denk ik vooral ook een kwestie van welke klank je nastreeft. Denk dat beide prima gaat maar dat het eindresultaat er qua klank wat anders uitzien..


Dán komt het op smaak aan :)

Kwam er eigenlijk op omdat je melding maakte van de enorme dempingsfactor  ;)

chansig

Quote from: martien on April 14, 2018, 12:45:49
Frequency Response:28Hz – 25kHz

20hz haalt dan geen versterker

En bij hoeveel dB is dat ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: twani on April 14, 2018, 18:48:08
Het is denk ik vooral ook een kwestie van welke klank je nastreeft. Denk dat beide prima gaat maar dat het eindresultaat er qua klank wat anders uitzien..


Dán komt het op smaak aan :)

Kwam er eigenlijk op omdat je melding maakte van de enorme dempingsfactor  ;)

Mijn 'oude' fact.8 heb ik nooit mooier horen spelen dan met een primaluna buizenbak (wel een potente, dat wel).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

PieterP

Quote from: chansig on April 14, 2018, 18:52:53
En bij hoeveel dB is dat ?
Gr. Hans
De test cd is 20hz  -10dB ref en met mijn Nad dac-pre op 0dB beginnen de glazen in de kast te rammelen  :laugh:

Maar dat bedoelde je niet......hihi
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

twani

Quote from: Jumping Jack on April 14, 2018, 19:12:57
Mijn 'oude' fact.8 heb ik nooit mooier horen spelen dan met een primaluna buizenbak (wel een potente, dat wel).

Dat bedoel ik dus ^^

Roger Black

Hoi, ik mag mij sinds een tijdje ook bij deze club aansluiten. Ik heb namelijk een set GB1 staan icm een Naim Unityqute. Lekkere combinatie!

fasteddie

Welcome to this priveledgedl club :headbanging:

Laan

Gisteren een paar OB1i aan mijn vloot toegevoegd. Errug open en transparant hoor! Laag is wel anders dan ik gewend ben, maar in de meeste gevallen lekker diep en strak. Speelt uitstekend op een primaluna inderdaad. Op de solid state trouwens ook.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Roger Black


Roger Black

Daar aan toe te voegen, ze worden weinig aangeboden. Ik ben op zoek naar een set PMC Ob1i, mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.

Laan

Deze zijn te koop hoor. Stuur me gerust een PM bij belangstelling.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

norman

Quote from: Roger Black on December 31, 2018, 13:55:53
Droomspeaker  :inlove:
Ik heb ze gehad en het was inderdaad mijn droomspeaker.
Totdat ik de IB2i had gehoord [emoji7]
Dus nu heb ik de IB2i [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

eMVe

IB2i. . .  na ze twee weken thuis beluisterd te hebben vind ik PMC wel érg interessant qua geluid; helaas was de houtkleur (eiken) en de plaats/afmeting niet helemaal goed i.c.m. de ruimte/meubels die we nu hebben staan. Wat me tot de vraag brengt of er hier liefhebbers zijn die de IB2i's vergeleken hebben met de fact.12 en hun ervaring hier willen delen. Ervaringen met de fact.12 op zich zijn uiteraard ook van harte welkom; in het bijzonder de afstand tot de wanden en de grootte van de luisterruimte in het algemeen.

eMVe

#389
Heeft helemaal niemand ervaring met de fact.12? :unsure: Naast de hier boven al gestelde vragen ben ik ook wel benieuwd naar de versterker(s) waarmee ze aangestuurd worden, dit met het oog op het rendement van 84 Db.

Roger Black

Hallo!

Het is gelukt, ik ga vanavond een set Ob1 ophalen.
Hebben jullie ervaring met Naim op de OB1, en welke Naim is in jullie ervaring geschikt?

Naim NAP 150x
Naim NAP 200
Supernait 1/2

Laan

Heb je een Naim of wil je een Naim? Denk dat ze het allemaal goed gaan doen, hoewel ik er geen ervaring mee heb. In de korte tijd dat ik de ob1i had, heb ik er 3 versterkers op gehad. Best heel verschillende maar de klank/genot verschillen waren niet zeer schokkend. Deze speakers klinken mits goed opgesteld en in een akoestisch kloppende ruimte gewoon erg goed. Dus welke Naim? Ik denk dat icm met de ob1 de keus niet zwaarder mee weegt dan normaal.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Roger Black

Quote from: Laan on September 11, 2019, 23:09:21
Heb je een Naim of wil je een Naim? Denk dat ze het allemaal goed gaan doen, hoewel ik er geen ervaring mee heb. In de korte tijd dat ik de ob1i had, heb ik er 3 versterkers op gehad. Best heel verschillende maar de klank/genot verschillen waren niet zeer schokkend. Deze speakers klinken mits goed opgesteld en in een akoestisch kloppende ruimte gewoon erg goed. Dus welke Naim? Ik denk dat icm met de ob1 de keus niet zwaarder mee weegt dan normaal.

Ja ik heb nu de Naim UnitiQute. Maar ik merk dat deze te weinig vermogen heeft om deze OB1's goed te kunnen aansturen.

Wat bedoel je met goed opgesteld? In mijn ervaring zijn PMC's daar niet zo gevoelig in, maar ik leer graag van jouw ervaring.  :)

Laan

Dat geldt voor iedere speaker wel, dat de opstelling een grote rol speelt. Ze gaan toch een soort van samenspel aan met je akoestiek. Door ontbreken van een poort aan de achterkant kunnen ze daardoor misschien wat dichter tegen de achterwand. Je kan natuurlijk gewoon eens wat experimenteren met de opstelling. Dan vertellen de pmc's je vanzelf wat ze een mooi plekje vinden of dat het ze niks uitmaakt  :colgate:

Waarom is je naim te licht? Speelt het niet luid genoeg? Stress in de sound?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Roger Black

Quote from: Laan on September 22, 2019, 11:04:50
Dat geldt voor iedere speaker wel, dat de opstelling een grote rol speelt. Ze gaan toch een soort van samenspel aan met je akoestiek. Door ontbreken van een poort aan de achterkant kunnen ze daardoor misschien wat dichter tegen de achterwand. Je kan natuurlijk gewoon eens wat experimenteren met de opstelling. Dan vertellen de pmc's je vanzelf wat ze een mooi plekje vinden of dat het ze niks uitmaakt  :colgate:

Waarom is je naim te licht? Speelt het niet luid genoeg? Stress in de sound?

Ja natuurlijk, daar expirimenteer ik ook mee. Ik heb ook altijd rekening gehouden met materialen in mijn woonkamer.

Maar ja, ik denk dat met name het laag wat strakker kan. En dat het geluidsbeeld wat meer los kan komen van de speakers. In mijn ervaring helpt meer vermogen voor een rustig en gecontroleerd beeld.

Is de aanname van mij verkeerd dat de OB1 een krachtige versterker nodig heeft?

Laan

Het zou best kunnen zijn dat een wat dikkere versterker de oplossing is. Mijn ervaring was dat de bass van de ob1i niet de strakste is die ik ooit hoorde. Wat meer uit de hoeken en van de achterwand hielp hier prima. Zijwanden 1 meter, achterwand 0,5 meter. Ze deden het ook prima op buizen 2x30 watt. Het geluid kwam ook losser van de speaker dan met mijn 2x200 watt solidstate versterker. Het rendement van 87db en mooi impendatieverloop vraagt niet gelijk om een beest van een versterker. Het zijn wel speakers die het verschil met een betere versterker laten horen. Ik zou het gewoon eens proberen met een andere versterker en dan bepalen of dat de oplossing is. En misschien iets zonder dac en streamer aan boord. De audiofiel houdt graag analoog en digitaal zoveel mogelijk gescheiden qua stroomvoorziening. Liefst allebei op een aparte groep. Tsja,..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

O ja, je zou ook eens gaia ontkoppelaars eronder kunnen schroeven. Die doen precies wat jij wenst. Strakker laag en een veel losser en opener klankbeeld. Die zijn niet heel goedkoop, maar wel de investering waard. Forumlid RON is volgens mij de importeur. Misschien mag je ze een keer proberen. Aanrader van de bovenste plank.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Roger Black

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik ga wat experimenteren en kijken naar ontkoppeling. Ik heb al wel snel gezien dat een setje voor twee speakers €500 kost, dat is mij wat te gek.

fasteddie

Het is een beetje stil vanuit deze hoek....allemaal heerlijk aan het genieten natuurlijk van de PMC's :headbanging:

Xander32

Vanmorgen mijn Ncore verkocht aan een gast die vanaf ons verder ging om ook nog een prijzig setje PMC monitoren op te halen. Het type is mij ontschoten, iets met een 2 er in en nieuw kosten ze zo'n 14 mille. En er scheen ook een actieve variant van te zijn welke het dubbele koste ... Hij gaat deze gebruiken in z'n studio, net als de Ncore ev.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT