PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Gewoon doen....geeft zo veel rust om nooit meer te hoeven luisteren/kijken naar andere speakers ;D

norman

Quote from: fasteddie on January 10, 2018, 21:59:38
Gewoon doen....geeft zo veel rust om nooit meer te hoeven luisteren/kijken naar andere speakers ;D
Naja zo ben ik van FB2i's naar IB2i's gegaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

fietser

Quote from: fasteddie on January 10, 2018, 21:59:38
Gewoon doen....geeft zo veel rust om nooit meer te hoeven luisteren/kijken naar andere speakers ;D

Dat roep ik al 40 jaar na iedere aanschaf. Zou mooi zijn als het nu eens lukte ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fasteddie

Dan heb je dus nog nooit een PMC-tje in je kamer gehad ;D

norman

Quote from: fasteddie on January 11, 2018, 20:42:47
Dan heb je dus nog nooit een PMC-tje in je kamer gehad ;D
Durf nu wel te zeggen dat ik qua speakers niks meer hoef te veranderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

fasteddie


Piebas

Ben nieuw op dit forum en lees met interesse alle ervaringen met PMC in de afgelopen jaren.
Ik herken de positieve ervaringen; zelf geniet ik al ruim een jaar van de "kleine" en goed plaatsbare monitoren; PMC Twenty5 21.
Een heerlijke combinatie met m'n versterker Roksan Caspian M2.

solitaire

strakke setup ! waaruit bestaat 'ie nog meer ?

en 'welkom op het forum' :coffee:




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Ik speel met een Cayin A-88T MkII Selection buizenversterker op de PMC Twenty 22 monitor speakers....een gouden combinatie in mijn oren dan ;D

solitaire

Quote from: fasteddie on January 20, 2018, 21:25:17
Ik speel met een Cayin A-88T MkII Selection buizenversterker op de PMC Twenty 22 monitor speakers....een gouden combinatie in mijn oren dan ;D

in UL ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Piebas

Dank voor het welkom en het compliment!

Ik volg htforum al jaren en besloot me nu maar 'ns aan te melden. Gewoon om wat ervaringen te delen.
Erg leuk om alle meningen te lezen, alle voorkeuren, tips etc. Over audio raken 'we' blijkbaar nooit uitgepraat. En daar is niks mis mee!

De set Roksan + PMC past goed in m'n beschikbare ruimte (en mijn budget...!) Ben zeker geen "audio-expert"; ik hou van muziek en deze set laat mij daar elke dag van genieten.
Cd-speler van Roksan (K2), Mass Fidelty Ray Bluetooth-ontvanger, kabels van Audioquest (FLX SLIP 14/4), interlinks Wireworld Luna. En in de kast een TV en Blue-Ray recorder  ;)

De combinatie Roksan Caspian M2 & PMC Twenty5 21 klinkt heerlijk muzikaal, vitaal, neutraal. Waanzinnig diep én strak laag gelet op de grootte van de monitoren. Transparant hoog, prachtige spreiding; muziek wordt gepresenteerd "zoals het hoort". Genieten!




LS2

Wat hebben sommigen toch een mooie stijlvolle set-up  :thumbs-up:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

fasteddie

Quote from: solitaire on January 20, 2018, 21:48:14
in UL ?

soli

Kan intriode of ultralineair. In ultralineair levert de versterker 2 x 45  watts, in triode 2 x 25  watts.

solitaire

De gedachte achter mijn vraag was eigenlijk "zou 'ie het trekken in triode / hij zal hem wel in UL gebruiken" ... Maar ik begrijp dat beide settings goed presteren met jouw speakers; geen last van een wat vol lopende weergave in triode stand met 'gecompliceerde' muziek op wat luider volume ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Altijd in triode....en perfect geluid...goed onderscheid van de verschilkende instumenten..volgens mijn oren dan he!

solitaire

ja, niets mis met jouw Cayin !




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie


Jumping Jack

Quote from: Piebas on January 20, 2018, 22:23:42
Dank voor het welkom en het compliment!

Ik volg htforum al jaren en besloot me nu maar 'ns aan te melden. Gewoon om wat ervaringen te delen.
Erg leuk om alle meningen te lezen, alle voorkeuren, tips etc. Over audio raken 'we' blijkbaar nooit uitgepraat. En daar is niks mis mee!

De set Roksan + PMC past goed in m'n beschikbare ruimte (en mijn budget...!) Ben zeker geen "audio-expert"; ik hou van muziek en deze set laat mij daar elke dag van genieten.
Cd-speler van Roksan (K2), Mass Fidelty Ray Bluetooth-ontvanger, kabels van Audioquest (FLX SLIP 14/4), interlinks Wireworld Luna. En in de kast een TV en Blue-Ray recorder  ;)

De combinatie Roksan Caspian M2 & PMC Twenty5 21 klinkt heerlijk muzikaal, vitaal, neutraal. Waanzinnig diep én strak laag gelet op de grootte van de monitoren. Transparant hoog, prachtige spreiding; muziek wordt gepresenteerd "zoals het hoort". Genieten!

Mooi, ik heb ook nog met een Caspian M2 gespeeld op FB1i signatures.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fisherman

Iemand trouwens enig idee waarom de Twenty serie zo snel vervangen is door de twenty5.

PieterP

#369
Quote from: Leeuwarden on April 28, 2017, 18:13:55
Super! Heel veel succes met de bouw en ik ben razend benieuwd naar het resultaat!

Beste allemaal (en meneer uit Leeuwarden), een jaar later en wat een resultaat, mijn AMB B24 eindversterker is klaar en stuurt nu mijn PMC Twenty24's voorbeeldig aan. Met 170W/8Ohm, een dempingsfactor van 2285 aan 8Ohm en andere top specs (zie website amb audio) speelt deze eindversterker (gevoed door een NADC510 Dac-Pre en een DIY audiostreamer op Daphile) een stuk beter dan mijn vorige versterker, een Exposure 3010S2 (110W aan 8Ohm, dempingsfactor 30-60). Stereobeeld, diepte, helderheid, controle, het is allemaal zoveel beter. Ik denk zo maar dat een PMC Twenty het veel beter doet met een versterker met een hoge dempingsfactor. Als proef op de som: de Exposure kan uberhaupt geen 20Hz (Test CD)  uit mijn twenty24 krijgen. De B24 heeft daar geen echter geen moeite mee. Die controle over de luidspreker hoor ik in het laag maar ook in het hoog. Het is met deze versterker allemaal veel helderder en natuurlijker. Heel neutraal.
je kan mijn uitgebreide build log met heel veel foto's van de hele bouw op het forum van AMB bekijken:
https://www.amb.org/forum/beta24-pieterhs-build-t3748.html
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Leeuwarden

Wow! Gaaf! Gefeliciteerd met dit fantastiche resultaat!  :worship:

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Wat een prachtige versterker zeg, hulde  :clapping:

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

twani

Waarom zo'n enorm hoge dempingsfactor?  Het is iets dat lange tijd als heilig of zelfs als doel werd gezien bij versterkerfabrikanten.

Inmiddels zijn de inzichten daarover wel wat bijgesteld aangezien het niet perse een fijnere sound geeft.

Buizenversterkers bijvoorbeeld hebben een lage dempingsfactor maar klinken heerlijk....

Verder natuurlijk een prachtige bak :)

PieterP

#374
Ik ben geen grote deskundige mbt Solid State versus buizen dat vooropgesteld, maar zou een buizenversterker met lage dempingsfactor wel die controle hebben over een twenty24 en er bv 20Hz uit kunnen persen? Een SS 110W Exposure 3010S2 lukt dat (al) niet. En wat betekent het als je die controle niet hebt, voor je ruimtelijke beeld, diepte, neutraliteit? Van PMC begrijp ik dat ze zelf met Bryston werken/testen, en dat is allemaal SS. Overigens, alle respect voor buizenliefhebbers!
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24