PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norman



Wie heeft er allemaal PMC's en in welke setup draai je ze ? :)

Inleiding
PMC is een Britse, wereldwijd toonaangevende producent van professionele monitor en audiofiele speaker systemen. PMC's ontwerpt met een zijn uniek ontworpen Advanced Transmission Line (ATL ™) technologie, die een vrijwel identieke, hoge resolutie, grote bandbreedte signaal reactie over het complete assortiment biedt. Merkgebonden drive units, elektronica en kabinet techniek, bieden ongeëvenaarde tonale precisie, helderheid en dynamisch bereik over een scala van modellen, de beginnend bij 's werelds kleinste ATL™-ontwerp, de DB1i, tot grote schaal actieve control room monitoring systemen, zoals het vlaggenschip BB5-XBD-A. PMC monitor systemen worden gebruikt bij de meeste grote muziek en film geluid opname studio's, uitzending bedrijven, post-productie-en audio-mastering faciliteiten.


Namen van de Speakers

DB1:Dinky Box 1
TB2:Tiny Box 2
GB1:Ground Box 1
FB1:Floor Box 1
OB1:Other Box 1
HB:Huge Box
EB:Enormous Box
CB6:Centre Box 6



Reviews

PMC bestaat 20 jaar en viert dat met een nieuwe serie!



Namen van de nieuwe modellen

Twenty.21
Twenty.22
Twenty.23
Twenty.24

Links
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

norman

Ook leuk voor mensen die dit jaar PMC's gekocht hebben, ze komen nu met 20 jaar garantie!
http://www.pmc-speakers.com/feature.php?mode=viewFeature&feature_id=53
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

Vanaf vandaag mag ik mij hier ook bij aansluiten, de fb1i signature edition die ik op proef had, blijft  :clapping:

Ik voed ze met een geïntegreerde Roksan Caspian m2, via Kimber 4tc luidsprekerkabels. Prachtige speakers met een heel duidelijke plaatsing, grote transparantie en een lekker doorlopend laag  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Hier ook een pmc fan.
Ik heb de ob1i's en een setje wafer 2 (nog in doos). Mijn vader heeft trouwens precies hetzelfde.

Voor mij is er niks dat in de buurt komt van de ob1i's in dezelfde prijsrange wat ik tot nog toe heb gehoord.

norman

Wat goed het begint te lopen :)
En je vader en jij spelen met Jadis ?

jij heb hem nu verkocht, waarom en wat wil je nu gaan nemen ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

ivo1986

Quote from: norman on June 25, 2011, 22:53:17
Wat goed het begint te lopen :)
En je vader en jij spelen met Jadis ?

jij heb hem nu verkocht, waarom en wat wil je nu gaan nemen ?

We hebben ieder een eigen paar.

2 jaar geleden kwam mijn vader een middag luisteren naar wat luidsprekers toen ik nog bij een highend winkel werkte.
En hij kocht toen de pmc's (niet verteld dat dat ook mijn favoriet was).

Vorige jaar ging pmc over naar een andere importeur en toen konden personeelsleden tegen een mooie korting een paar kopen. Dus toen heb ik een paartje in oak gekocht.

Die jadis was niks met pmc veel te weinig vermogen.
Nu speel ik met een buizen pre en klasse d eind.

Mijn vader speelt met ook een buizen pre en een perraux p350 eind en dat is prachtig.
Bijna de drive van een bryston maar wel iets muzikaler.
Was een beetje een gokje die perraux maar heeft goed uitgepakt.

norman

#7
start topic iets aangepast zal het proberen aan te vullen met info :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

twani

Ik heb er geen maar ben er fan van! een luidspreker zoals een luidspreker is bedoeld, mooie klassieke en edele uitstraling en een klank :wub: (dat weet ik uit eigen ervaring) 

Jumping Jack

Misschien nuttig om hier even mee te geven: De belgische verdeler waar ik mijn pmc's met megakorting heb gekocht, heeft nog de volgende aanbiedingen lopen:

PMC HiFi  TB2i signed by Peter limited edition LE Rose Pallisander NEW 1500 Euro  speciale prijs         850 Euro ex BTW
 
PMC HiFi /Studio LB1 Limited Edition Tiger Ebony NEW 2250 Euro           special prijs                            1800 Euro ex BTW
LB1 is the ultimate studio monitor (BBC)
 
GB1 oak EX DEMO AS NEW   1861 Euro                                          special prijs                                       1200 Euro ex BTW

Als je interesse hebt, pm me dan maar voor contactgegevens...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roger Black

Hier geen eigenaar, maar wel een fan!!

johnhifi

Quote from: norman on June  1, 2011, 17:06:21

Namen van de Speakers

DB1:Dinky Box 1
TB2:Tiny Box 2
GB1:Ground Box 1
FB1:Floor Box 1
OB1:Other Box 1
HB:Huge Box
EB:Enormous Box
CB6:Centre Box 6


Prachtig.  Enormous box, huge box... ;D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Xander32

#12
PMC maakt zgn. transmission-line speakers en zelf moet ik daar toch steeds weer aan wennen, wat echter niet wil zeggen dat ik het niets vind. De bass, het fundament is voller en het laag loopt ver door. Echter heb ik steevast ook de ervaring dat deze wat minder droog en strak klinkt dan bij een gesloten of reflex behuizing. Heb zelf even een paar Usher MD-1`s gehad die volgens een zelfde concept zijn gebouwd. Betreffende Ushers (of de MD-2`s) komen mogelijk in de toekomst weer op mijn wishlist te staan.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

#13
De PMC's klinken eeerg lekker op de Caspian! Maar zou er veel winst te halen zijn uit het bi-ampen van de speakers? Ik heb even wat zitten zoeken en puzzelen en heb bij een Briste zaak een tweedehandse Caspian eindversterker gevonden die zo'n €485 moet kosten, incl. verzekerde levering. Dan nog wat bekabeling en stekkers en kabelmantel voor zo'n €215 (momenteel gebruik ik de Kimber 4tc, zou die dan voor het laag gebruiken en een 4vs kopen voor het hoog)... Totaalprijs dus €700.

Zou het resultaat deze investering rechtvaardigen?

Edit: de eindversterker die ik op het oog had, is verkocht :-\, volgende in rij is een showmodel bij de dealer waar ik mijn amp en cd-speler heb gekocht, deze moet wel €1045 kosten. Dus dat maakt een nieuw totaal van 1260... Een (on)aardig verschil dus... Balen.  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Zelf zou ik eerst genieten van deze mooie luidspreker, een eindversterker erbij kan altijd nog. Op ebay staan wel vaker Caspian eindversterkers...
Je zou met zo'n eindversterker jouw versterker ook als pre-amp kunnen gebruiken als experiment.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Oh, maar ik geniet van de speakers hoor! Daar is geen ontkomen aan  :D

Met de m2 als voorversterker, zonder bi-ampen, zal het wss niet zo heel veel verschil maken, de eindversterker levert het zelfde vermogen als de geïntegreerde m2...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat het voorversterkergedeelte dan wat beter tot z'n recht komt, erachter komen kan natuurlijk maar op één manier.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

norman

Iemand hier eigenlijk ervaring met de sub van PMC, de TLE1 ?
Sub met 6,5 inch drivers en ook Transmissie lijn.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

Roksan heeft mij laten weten dat er een m2 eindversterker aankomt "very soon", dus ga ik daar even op wachten. Ondertussen geniet ik met volle teugen van de prachtige speakers! (momenteel met iron maiden, het hoeft niet altijd rustige muziek te zijn  :headbanging:)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

#19
Quote from: Xander32 on June 27, 2011, 08:48:40
PMC maakt zgn. transmission-line speakers en zelf moet ik daar toch steeds weer aan wennen, wat echter niet wil zeggen dat ik het niets vind. De bass, het fundament is voller en het laag loopt ver door. Echter heb ik steevast ook de ervaring dat deze wat minder droog en strak klinkt dan bij een gesloten of reflex behuizing. Heb zelf even een paar Usher MD-1`s gehad die volgens een zelfde concept zijn gebouwd. Betreffende Ushers (of de MD-2`s) komen mogelijk in de toekomst weer op mijn wishlist te staan.

Zelf moest ik daar ook wat aan wennen. De basweergave was imo. altijd wat onrustig (alsof het max. benut was en op het punt van collaps stond). Van de 'nieuwe' i serie heb ik er nu twee beluisterd, en de laagweergave is er wat mij betreft op vooruit gegaan. Dmv. Helmholtz-resonatoren worden er specifieke frequentiebanden aangesproken in de poortoutput, een techniek die ik in mijn speakers ook toepas (twee kamers voor de breedband- en twee voor de baskast) en waar leuke dingen mee te bereiken zijn.
'k Weet niet of je je mening baseert op de i's, maar dit zou wellicht eea. kunnen beïnvloeden.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jumping Jack

Ondertussen heb ik al een kleine 2 weken de fb's aan 2 versterkers hangen. Ik heb een caspian m1 eindversterker gekocht op ebay...

De speakers genieten hoorbaar van de toegevoegde power en controle. Ze laten nu veel meer horen en het klinkt eigenlijk allemaal wat gemakkelijker en losser. Heel aangenaam, ik kan uren luisteren zonder dat er mij iets tegenstaat. En het laag, dat is gewoon fantastisch, strak en 'effortless'!

Kortom een mooie vooruitgang.

Foto's vind je hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110581.msg1998533#new
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


CZ79

Ik ga van de week luisteren naar een paar FB1's met Artspeak upgrade (weet niet wat dat precies inhoudt maar dat hoor ik hier wel of bij de verkoper, hij zei dat het filter aangepast was), deze moeten zo rond de 800 euro gaan kosten, is dat een redelijke prijs?

Ik draai nu met MA RS8's en die bevallen me opzich wel prima maar het kan altijd beter dus ik neem mijn CD speler, kabels en versterkers mee en ga luisteren en laat me (hopelijk) verrassen.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Quote from: cz79 on August 21, 2011, 21:05:00
Ik ga van de week luisteren naar een paar FB1's met Artspeak upgrade (weet niet wat dat precies inhoudt maar dat hoor ik hier wel of bij de verkoper, hij zei dat het filter aangepast was), deze moeten zo rond de 800 euro gaan kosten, is dat een redelijke prijs?

Ik draai nu met MA RS8's en die bevallen me opzich wel prima maar het kan altijd beter dus ik neem mijn CD speler, kabels en versterkers mee en ga luisteren en laat me (hopelijk) verrassen.


Huh  :eh: ... `t zijn vast mooie speakers maar ik meende dat jij jouw zinnen had gezet op electrostaten ¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjettepet

Quote from: twani on August  8, 2011, 21:09:42
Transmissielijn is fijn :headbanging:
Inderdaad! Vroeger lastig aan te sturen, maar tegenwoordig hebben we Class D!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200