PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norman

Quote from: Xander32 on December  6, 2020, 14:33:43
Vanmorgen mijn Ncore verkocht aan een gast die vanaf ons verder ging om ook nog een prijzig setje PMC monitoren op te halen. Het type is mij ontschoten, iets met een 2 er in en nieuw kosten ze zo'n 14 mille. En er scheen ook een actieve variant van te zijn welke het dubbele koste ... Hij gaat deze gebruiken in z'n studio, net als de Ncore ev.
Ah de IB2i gok ik..... [emoji7]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

chansig

Kan je dat nog een monitor noemen ?  74 cm hoog...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#402
Grote monitor  :D

chansig

Vloerstaande monitor...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Zie toch echt een stand eronder .

Wel eens op beurs gehoord,en gaan heel hard en strak.

norman

Ik heb ze, je heb echt stands nodig.
Nog steeds beste speakers die ik ooit heb gehoord.
Doordat ze zo goed klinken heeft mijn vrouw ze ook geaccepteerd [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

DofN

Ik vond die luidsprekers ook erg goed klinken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

norman

Quote from: DofN on November  9, 2021, 07:51:35
Komt niet vaak voorbij.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1770405664-pmc-ib2i-incl-stands-en-originele-dozen



Het zijn die van mij .......
Ze staan in mijn woonkamer nu links van waar ik zit, kan er helemaal niet meer goed voor zitten om te luisteren.
En het zijn toch wel erg dure speakers om als achtergrond speaker te hebben staan.
Daarnaast heb ik een verkeerde keuze gemaakt een tijdje geleden door me Electrocompaniet versterker te vervangen voor een classe D versterker.
Het klonk zoveel mooier met de Electrocompaniet eigenlijk, maar goed beetje zonde om nu weer versterkers te vervangen als ik er niet goed voor kan zitten.

Dus vandaar in de verkoop, maar goed alleen als ik er een goede prijs voor krijg.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

TheMaestro

#410
Dit topic weer effe nieuw leven inblazen, heb het vanaf 2011 tot heden doorgelezen maar niks kunnen vinden over de PMC GB1 Signature.
Misschien omdat er maar 75 paar van uitgebracht zijn.
Maar input over deze speaker is welkom.
Met name de verbetering t.o.v. de eerste GB1 versie interesseert me. Kwam de Signature voor of na de GB1i?
Alvast dank.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

koenjer

Quote from: TheMaestro on May 10, 2022, 21:49:39
Dit topic weer effe nieuw leven inblazen, heb het vanaf 2011 tot heden doorgelezen maar niks kunnen vinden over de PMC GB1 Signature.
Misschien omdat er maar 75 paar van uitgebracht zijn.
Maar input over deze speaker is welkom.
Met name de verbetering t.o.v. de eerste GB1 versie interesseert me.
Alvast dank.

Bij mijn weten was de signature enkel een eenmalige mat zwarte met RVS schroeven.
Heb nooit gehoord dat ze iets aan het filter of de drivers gedaan hebben. Ze hebben enkel de GB1 ooit geupgrade naar de GB1i voor zover mijn kennis gaat.

TheMaestro

Quote from: koenjer on May 12, 2022, 14:22:59
Bij mijn weten was de signature enkel een eenmalige mat zwarte met RVS schroeven.
Heb nooit gehoord dat ze iets aan het filter of de drivers gedaan hebben. Ze hebben enkel de GB1 ooit geupgrade naar de GB1i voor zover mijn kennis gaat.
Dank voor deze info. Is de GB1i na of voor de Signature uitgekomen?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Jumping Jack

Ik heb nog de signature versie van de fb1i gehad, en daar claimde pmc toch dat het filter enigszins anders was... Getuned door Peter Thomas zelve.

Quotethey display all the ultra high definition and finesse of the current i series designs with added refinement and transparency in the mid, vocal range. The key to this enhancement is the fine tuning to the crossover networks which has been carried out Peter Thomas himself designer and founder of PMC.

Met de GB1i zal dat vast niet anders zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

A3-D

#414
Aankomende donderdag de PMC Twenty5.23i in huis om uit te testen i.c.m. een zojuist aangekochte Lyngdorf 1120. Bij een aantal luistersessies was ik al enorm onder de indruk van deze transmissie speaker en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit mij bij thuis zal gaan uitpakken.

Ze staan op mijn shortlist en wilde qua budget eigenlijk maximaal 3K kwijt aan een nieuwe set speakers. Deze PMC's zitten er dus behoorlijk boven, maar wil toch kijken of ik nog even moet doorsparen  8)

fasteddie

Er staat een setje op mp te koop 3.5 k

TheMaestro

Wat denk je, ik ben geslaagd! Er stond een set GB1Signature op MP en die heb ik te pakken. Heb alleen zelf iets te koop staan om fondsen te genereren. ( iemand in de markt voor een marantz nd8006 cd / netwerkspeler)?
De huidige eigenaar is bereid om ze te reserveren voor me tot ik mijn ND8006 verkocht heb.
De signature versie is in slechts 75 paartjes genummerd uitgebracht ter gelegenheid van de 1000ste GB1.
Hij had wel wat upgrades tov de standaard GB1, upgraded filter, crossover, satin black finish, certificaat.
Hierna kwam de GB1i, die had een ferro-fluid filled tweeter.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Xander32

Maar je had toch ook al recent andere speakers gekocht waarvoor je een vraag rondom aansluiten subwoofer hebt uit staan?

Quote from: TheMaestro on August  4, 2022, 00:28:32
Wat denk je, ik ben geslaagd! Er stond een set GB1Signature op MP en die heb ik te pakken. Heb alleen zelf iets te koop staan om fondsen te genereren. ( iemand in de markt voor een marantz nd8006 cd / netwerkspeler)?
De huidige eigenaar is bereid om ze te reserveren voor me tot ik mijn ND8006 verkocht heb.
De signature versie is in slechts 75 paartjes genummerd uitgebracht ter gelegenheid van de 1000ste GB1.
Hij had wel wat upgrades tov de standaard GB1, upgraded filter, crossover, satin black finish, certificaat.
Hierna kwam de GB1i, die had een ferro-fluid filled tweeter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TheMaestro

Quote from: Xander32 on August  4, 2022, 08:00:09
Maar je had toch ook al recent andere speakers gekocht waarvoor je een vraag rondom aansluiten subwoofer hebt uit staan?
Hoezo? Mag ik geen andere speakers kopen dan? Morgen ga ik ze halen. Altijd op zoek naar de sweet-spot. Als ze lekkerder klinken dan de Master Four dan mogen die weer verder. Ik kon deze niet weerstaan, in mooie conditie, maar 75 setjes van gemaakt, en transmissielijn, ook nog nooit gehad. Ik ben benieuwd
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

TheMaestro

Heeft iemand ooit de "sponsjes" onderin voorzijde vervangen van bijv. de GB1? Hoe doe je dat? Kun je dat zelf?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Heg gisteren de plint los gemaakt maar dat leverde geen toegang tot de binnenkant speaker via onderzijde.
Het lijkt dat toegang mogelijk is via het verwijderen van de speaker aansluit-terminal.
Kan iemand dat bevestigen? Ik kan eventueel nieuwe sponsjes bestellen bij PMC à £ 10,- per stuk.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

CZ79

Wat is er mis met die 'sponsjes' die er nu in zitten dan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Moet lukken lijkt me

Moxxey

 wat is jullie ervaring met de 'nieuwe' pmc twenty5 23i?