PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doubleoz

Zijn er PMC eigenaren die ervaring hebben met de merken Linn of Devialet icm met de Twenty serie? Ik bezit momenteel een Linn Majik DSM maar wil in de toekomst mogelijk overstappen naar Devialet. Als speaker zit ik dan te denken aan bijvoorbeeld de PMC Twenty 23. Ben benieuwd of dat een goede match is of andere PMC eigenaren hier wat over kunnen zeggen.   
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

newday

Quote from: Doubleoz on April 23, 2016, 21:02:58
Zijn er PMC eigenaren die ervaring hebben met de merken Linn of Devialet icm met de Twenty serie? Ik bezit momenteel een Linn Majik DSM maar wil in de toekomst mogelijk overstappen naar Devialet. Als speaker zit ik dan te denken aan bijvoorbeeld de PMC Twenty 23. Ben benieuwd of dat een goede match is of andere PMC eigenaren hier wat over kunnen zeggen.
Ik heb zelf de combinatie niet gehoord, maar ik weet wel dat op het Linn forum PMC redelijk populair is als speaker merk.
Misschien moet je daar eens zoeken want ik weet zo niet welk type PMC ze daar zoal gebruiken.

EJR

verbaasd me dat nog niemand het heeft gehad over de nieuwe Twenty.5 serie

http://pmc-speakers.com/products/consumer/twenty5

Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

hr1985

Sinds vandaag aangemeld bij dit forum na jaren meelezen.

Mijn naam is Hans en ben 30 jaar oud. Sinds mijn 4e jaar begonnen met een schneider stereorack (gevonden door mijn vader bij het grofvuil). Platen draaien en cassettebandjes met erg foute muziek van o.a opa's en oma's. Later een audiosonic cd speler van een oom gekregen om ook digitaal te luisteren.

Op mijn 12e kocht ik een jvc setje van mijn eigen geld verdiend met onkruidwieden bij het tuincentrum op de woensdagen en zaterdagen.

Op mijn 16e kocht ik een technics su-a900mk2 met de Sony cdp-555es en b&w dm302.
Op mijn 18e de set verkocht en royd a7 met een nva ap30 en teac cd 1820? gekocht
Later de nva verkocht en harman karton gekocht. (Had nooit gemoeten)

B&w dm305 gekocht, b&w P5 gehad. Daarna matrix 804 en toen een hypex ucd400 verster gebouwd met smps voeding.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik de B&w's de deur gewezen en na lang luisteren naar o.a Amphion, Focal, Monitor Audio, Quadral & B&W een set PMC FB1i gekocht. Hierbij meld ik me dan ook aan als bezitter van deze prachtige luidsprekers!

Ik speel met als bron de Chromecast, aangesloten op een topping t20 dac, hypex ucd400 zelfbouw en als weergevers de PMC


norman

Gefeliciteerd met je aankoop!
De FB1i is inderdaad een hele mooie speaker, vele jaren ook met veel plezier naar geluisterd....

Die Hypex is een klasse D toch?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

hr1985

Klopt, Hypex is klasse D. Klinkt erg krachtig en schoon. Enorm breed stereo beeld maar iets minder 3d. Het klinkt vooral erg makkelijk.

Ik denk dat er op termijn misschien nog een 2e versterker bij komt om te bi-ampen. Ik zit eraan te denken om een klasse A ontwerp te bouwen op basis van een 2n3773 transistor o.i.d. en dit in te zetten voor het hoog. Misschien dat er op die manier een iets beter/warmer en dieper plaatje neergezet wordt.

norman

Quote from: hr1985 on June 27, 2016, 19:40:04
Klopt, Hypex is klasse D. Klinkt erg krachtig en schoon. Enorm breed stereo beeld maar iets minder 3d. Het klinkt vooral erg makkelijk.

Ik denk dat er op termijn misschien nog een 2e versterker bij komt om te bi-ampen. Ik zit eraan te denken om een klasse A ontwerp te bouwen op basis van een 2n3773 transistor o.i.d. en dit in te zetten voor het hoog. Misschien dat er op die manier een iets beter/warmer en dieper plaatje neergezet wordt.
heb zelf ooit is getwijfeld om over te stappen op classe D en keek toen naar deze Hypex amps
http://www.iqspeakers.co.uk/#!hypex-amps/avuyk

hij heeft een buffer board met Op amps er tussen om de warme klanken toe te voegen....

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

Welkom bij de club  :pompom:. Ik heb ook nog de Fb1i gehad, in de Signature uitvoering.
Mss ook eens buizen proberen (met voldoende vermogen)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DannydeR

Hallo ik ben nieuw in dit forum.
Ik bezit sinds een aantal jaren de PMC 22 luidspreker op hun originele stands. Ze worden aangestuurd door een denon 1510 versterker met transparent biwire kabels. Als cd speler heb ik een creek evolution 2. Nu vraag ik me af of er qua versterkers nog vooruitgang te boeken is. En is dat echt hoorbaar? Bijvoorbeeld een electrocompaniet ? En waar zijn deze dan te koop en te beluisteren?
Met vriendelijke groet Danny

fasteddie

Hallo Danny,
Speel zelf ook met de genoemde PMC speakers zowel op een Marantz surround versterkers als een Cayin A-88T MkII Selection buizenversterker.

De combinatie met de Cayin kan ik je ten zeerste aanraden...

Fasteddie

norman

Quote from: DannydeR on February 11, 2017, 09:54:53
Hallo ik ben nieuw in dit forum.
Ik bezit sinds een aantal jaren de PMC 22 luidspreker op hun originele stands. Ze worden aangestuurd door een denon 1510 versterker met transparent biwire kabels. Als cd speler heb ik een creek evolution 2. Nu vraag ik me af of er qua versterkers nog vooruitgang te boeken is. En is dat echt hoorbaar? Bijvoorbeeld een electrocompaniet ? En waar zijn deze dan te koop en te beluisteren?
Met vriendelijke groet Danny

Ik speel PMC met Electrocompaniet en dit is een hele mooie combinatie.
Hiervoor ook andere versterkers gehad, je merkt duidelijk een verschil.
Zoiezo aanrader om eens andere versterkers te proberen.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

fisherman

Sinds vandaag een setje PMC GB1i in de opstelling.
Klinken een heel stuk groter dan dat ze zijn.
Ze hangen aan een parasound 1206 met een denon x3200w.
Ik vind de audyssey niet fijn icm stereo. Gelukkig kan je een bypass instelling toepassen voor de fronts.

fasteddie

Heeft er toevallig iemand ervaring met een pmc twenty centerspeaker?

Zoek er 1, als conbi met de 22 mobitor.

Dank jullie!

fasteddie

Heeft iemand ervaring met het combineren van een centerspeaker met pmc front speakers?

Eenvoedigste keus is natuurlijk van pmc zelf, maar die vindt ik te prijzig.

Wellicht speelt iemand van de pmc eigenaren met een "vreemde" center?

Alvast bedankt.

Fasteddie

PieterP

Ik heb PMC twenty 24 luidsprekers (gevoeligheid 86-89 dB,   6,5-8 ohm, 30-150 Watt input) een NAD C510 dac/preamp en nu nog een Exposure 3010 S2 integrated (110W /8ohm) en zit te denken aan een DIY solid state eindversterker project die ik direkt aan mijn NAD preamp kan koppelen (dus geen aparte voorversterker meer). Wat denken jullie van de volgende 2 opties en waarom? En heeft iemand toevallig ervaring met 1 van deze versterkers? Of kent iemand andere goede DIY alternatieven voor een eindversterker?

Het gaat om de AMB Beta 24 (amb dot org) en de Pass labs F5 Turbo v2 (diyaudio dot com). Ik zit eigenlijk niet zo te denken aan een klasse D versterker met hypex modules oid.

De AMB Beta 24 is een 170 w aan 8 ohms klasse a/b versterker met dempingsfactor van 2285. Gebalanceerd en ongebalanceerd, wel veel componenten --> dus veel werk, maar ook goede support. http://www.amb.org/audio/beta24/

De F5 turbo v2 is een 50 watt klasse A power amp met dempingsfactor van 60-80. Ongebalanceerd, veel minder componenten, volgens mij ook redelijke support op diyaudio website.  http://www.diyaudio.com/forums/pass-labs/254056-f5turbo-illustrated-build-guide.html

Ik hoor graag jullie mening, bvd!
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Leeuwarden

Ik heb zelf 2 Holton NXV500 r2's gebouwd waarvan er 1 te koop staat. M.i. een van de beste eindtrappen op de markt. Helaas maakt onbekend onbemind maar deze, Australische, eindtrappen spelen menig fabrieks eindtrap totaal zoek...

Leeuwarden

Oh ja, die AMB is een behoorlijk complex ding en ook niet bepaald goedkoop. Daar staat dan weer tegenover dat de geleverde materialen uitstekend zijn. (Heb zelf ervaring met een AMB voeding). De Pass F-5 turbo heeft, in mijn optiek, een vreemde optie: die derde instelpot. Ik weet nog steeds niet wat ik daar nu van moet denken. Wat Pass betreft: de resultaten kunnen verschillen. De B1 buffer is een fantastisch ding als je geen gain nodig hebt en niet gebalanceerd wil (af je moet er twee maken). Ik heb zelf een Aleph 5 gebouwd in een ver verleden en dat klonk heel aardig. Alleen jammer dat je daar een makkelijk aan te sturen speaker voor nodig hebt. Ooit ook nog een eindtrap van Thel gehad. Erg leuk als je van analytisch houdt. Heel erg analytisch.

PieterP

dank voor je reactie!. ik heb ook 3 sigma 11 lpsu-tjes gebouwd. maar wat ik me bij bv die pass F5t afvraag of die met een redelijk lage dempingsfactor wel een goede match zal zijn met pmc kan zijn, of deze wel genoeg controle heeft over het laag. enig idee?
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Leeuwarden

Ik durf daar niets met zekerheid over te zeggen. Volgen deze review zou de speaker makkelijk aanstuurbaar moeten zijn...

http://www.soundstagehifi.com/index.php/component/content/article?id=425:pmc-twenty24-loudspeakers

Maar als de dempingsfactor die jij noemt klopt, dan zou ik daar alleen op vertrouwen nadat ik het gehoord zou hebben. Als je zelf gaat bouwen zou ik andere opties zeker eerder in overweging nemen.

Woon je misschien in de buurt? Dan zou ik je eens gek kunnen maken door mijn Holton aan je speakers te zetten...

PieterP

#344
ik ben eruit. ik ga de beta 24 van amb bouwen. niet goedkoop maar wel een uitdaging. gaat overigens wel even duren...... bedankt voor je aanbod leeuwarden!
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Leeuwarden

Super! Heel veel succes met de bouw en ik ben razend benieuwd naar het resultaat!


fietser

#346
Vandaag naar de Twenty5.26 zitten luisteren. Bijzondere ervaring. Zeer dynamisch en gedetailleerd geluidsbeeld. (nog) geen eigenaar ;D
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

norman

Quote from: fietser on January 10, 2018, 15:50:46
Vandaag naar de Twenty5.26 zitten luisteren. Bijzondere ervaring. Zeer dynamisch en gedetailleerd geluidsbeeld. (nog) geen eigenaar ;D

Die ruimte ziet er bekend uit, zwaard?
Je wordt vanzelf een eigenaar als je naar PMC luisterd :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

fietser

Nee een andere zaak. Geen forumsponsor zal dus de naam niet noemen. Ben op zoek naar vervanging van mijn Martin Logan Vantage. De nieuwe Logans zijn te groot voor mijn ruimte.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

ArjanvdM


Die ruimte ziet er bekend uit, zwaard?
Je wordt vanzelf een eigenaar als je naar PMC luisterd :)
[/quote]

Dat is mijn vader bij Zwaard in 2016 wél overkomen.  Overigens tot volle tevredenheid.

Arjan
Marantz PM11 S3 / Canton Vento 890.2 DC / Chord Hugo DAC