Aankoop 3D tv advies

Started by Poofke, June 1, 2011, 11:30:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poofke

Dus, ik ga een nieuwe tv kopen maar ben er nog niet uit dewelke het gaat worden, dus vraag ik hier maar wat meningen.

Ik twijfel momenteel tussen de samsung PS51D900 PLASMA of de UE46D6530 LED. Of andere adviezen zijn ook welkom.

vereisten

min 46" max 51".
ik kijk redelijk veel films/series. Gamen gebeurt regelmatig maar niet dagelijks.
De aansluitingen moeten aan de zijkant van het toestel zitten, zoals bij samsung.
3D


bedankt op voorhand.

eventuele adressen zijn ook welkom. Ik kom van uit Brussel (belgie) dus wil ook geen 4 uur rijden:)

ik heb al veel over Foka gehoord dat deze niet slecht zijn prijs/kwaliteit

Roger Black

Ik zou voor de plasma gaan, veel rustiger beeld en mooiere diepere kleuren dan de LCD-tv's. Trap er niet in om ze in de winkel te vergelijken, dat is een totaal andere omgeving (lichtopbrengst) dan dat ie straks in de huiskamer hangt en je 's avonds een filmpje kijkt.

Poofke

en hoe zit het met de kwaliteit van samsung plasma's?
hebben deze een goede reputatie? ik vind wel goede reviews over de D6910 maar zelf geen ervaring meer.


Roger Black

Ik heb destijds bewust gekozen voor de Samsung PS50C7700 plasma i.p.v. de Panasonic VT, ík vond de Samsung een betere prijs-kwaliteit verhouding hebben. Maar de meningen zijn hierover verdeeld. Ik kan je wel vertellen dat ik UITERMATE tevreden ben over mijn Samsung.

Poofke

dan ga ik toch meer overwegen om naar de plasma van samsung te gaan, tenzij iemand andere argumenten bovenhaalt:)

nu nog eens uitzoeken welke reeks 6 of 7

Waar is het zoals het goedkoopst om tv's te kopen in nederland? ze zijn in het algemeen een pak goedkoper dan in Belgie

Marcel AudioExpert

#5
EDIT
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

millon


stef1978

#7
Ik heb sinds kort een ue55d6530 samsung scherm aangeschaf wat een prachtige tv is dat, hangt als een schilderij aan de muur en is enkele cm's dik. Kwaliteit van het beeld echt geweldig te noemen ook het geluid prachtig zeker een aanrader!

christa

ik heb zaterdag een uitgebreide demo gezien van de samsung d8000 de panasonic vt20 en vt30 en men eigen tv stond erbij de led 8700 van samsung
moet zeggen day ik zelf viel voor de samsung d8000 plasma en heb daarvan dan ook de 64 inch besteld
vond hem zelfs mooier als mijn led terwijl ik altijd gek was van led
maar als je de plasma en led naast elkaar ziet is de led eigenlijk te overbelicht wat de kleuren veranderd
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

RU connected

Quote from: christa on June  5, 2011, 07:45:59
ik heb zaterdag een uitgebreide demo gezien van de samsung d8000 de panasonic vt20 en vt30 en men eigen tv stond erbij de led 8700 van samsung
moet zeggen day ik zelf viel voor de samsung d8000 plasma en heb daarvan dan ook de 64 inch besteld
vond hem zelfs mooier als mijn led terwijl ik altijd gek was van led
maar als je de plasma en led naast elkaar ziet is de led eigenlijk te overbelicht wat de kleuren veranderd
groetjes christa
Waar was die demo? Wat je jammergenoeg erg vaak in winkels ziet is dat de tv's veel te fel ingesteld zijn waardoor de kleuren inderdaad niet goed uitkomen.

Hoe dan ook, zelf ben ik echter ook meer fan van plasma en je hebt met die Samsung denk ik een erg mooie tv!

christa

heb de demo bij smits arnhem gehad dus niet te veel tl verlichting en de tv's wel iets bijgesteld
was echt een leuke middag
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Roger Black

Quote from: christa on June  6, 2011, 08:04:46
heb de demo bij smits arnhem gehad dus niet te veel tl verlichting en de tv's wel iets bijgesteld
was echt een leuke middag
groetjes christa

Daar heb ik ook ooit een demo gehad ja, dat zijn wel goede ruimtes.

Martinus

Quote from: christa on June  5, 2011, 07:45:59
ik heb zaterdag een uitgebreide demo gezien van de samsung d8000 de panasonic vt20 en vt30 en men eigen tv stond erbij de led 8700 van samsung
moet zeggen day ik zelf viel voor de samsung d8000 plasma en heb daarvan dan ook de 64 inch besteld
vond hem zelfs mooier als mijn led terwijl ik altijd gek was van led
maar als je de plasma en led naast elkaar ziet is de led eigenlijk te overbelicht wat de kleuren veranderd
groetjes christa

wat was, persoonlijk, je grootste verschil tussen de vt30 en samsung?
............

christa

het grootste verschil vond ik de detail weergave en de lichtopbrengst
b.v. in de film had john travolta een donkerblauw pak aan met dunne zwarte strepen die zwarte streepes zag je bij de samsung wel maar bij de panasonic niet die maakte het pak te donker zodat dat weg viel.
een vent met een zwart leren jasje waar kreukels bij de schouders zaten zag je bij de samsung wel bij de pana niet die maakte het weer te zwart
dit geld eigenlijk voor mij bij een boel kleine dingen zoals de porien van gezichten enz het zijn maar kleine dingetjes maar vielen me wel op
daarnaast is de samsung lichter kwa beeld moeilijk uit te leggen eigenlijk maar denk voor een lichtere ruimte beter
Wat ik niet had verwacht is dat ik beide plasma's mooier vond als mijn led 8700 terwijl ik daar helemaal gek van ben.het blijkt toch als je er een plasma naast zet de led vaak te overbelicht is
als het goed is krijg ik van de week of volgende week de plasma dus ben benieuwd , vind het nog wel een beetje eng omdat ik geen plasma gewent bev i.v.m ir en burn in
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Poofke

ik denk dat het toch de LED zal worden, door de spijtige reden dat je de kabel van de plasma tv van samsung niet kan losmaken, of vergis ik mij?

hij moet namelijk in de muur worden weggewerkt dus moet ik de kabel kunnen loskoppelen.

Kan iemand hier voor mij duidelijk in scheppen? het gaat dus om de PS51D6900.

als de kabel niet loskan zal het de Led reeks worden

Roger Black

Nou ik zou die keuze niet van een stroomkabel laten afhangen!

Maar bij mijn Samsung PS50C7700 kon die er af. De kabel verdrwijt achter een klepje, daar zit een platte plug in de TV

christa

zit de kabel bij de led niet vast dan dat is namelijk wel bij de c8700
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Poofke

Bij de nieuwe D reeksen zijn het losse kabels, maar bij de plasma's vast kabels, als ik moet afgaan op de handleiding, want ik kan hem nergens in een showroom vinden in de buurt.


jasjenl

#18
Dan knip je toch de stekker van de kabel en monteer je er naderhand een andere stekker weer aan? Alleen een andere tv kiezen omdat de kabel er niet af kan lijkt mij persoonlijk een hele slechte reden...

Wat ik overigens wel van mensen hoor die een 3d tv hebben met shutterglasses (zoals alle 3d plasma's) is dat je eigenlijk alleen echt aangenaam 3d kan kijken als het donker is, want als je door de bril naar een lichtbron kijkt, zie je dit nogal flikkeren. Ik heb dit zelf bij Smits bij een demonstratie ook ervaren: het beeld van de tv was wel heel rustig maar als je naar de verlichting elders in de winkel keek, werd je helemaal gestoord van het geknipper. Schijnbaar kan dat zelfs bij daglicht zo ervaren worden, dus wellicht iets om in je overwegingen mee te nemen. Het enige alternatief wat je dan hebt is volgens mij het passieve systeem dat LG gebruikt, wat ook wel weer andere nadelen heeft.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Roger Black

Quote from: jasjenl on June  8, 2011, 22:51:05
Dan knip je toch de stekker van de kabel en monteer je er naderhand een andere stekker weer aan? Alleen een andere tv kiezen omdat de kabel er niet af kan lijkt mij persoonlijk een hele slechte reden...

Wat ik overigens wel van mensen hoor die een 3d tv hebben met shutterglasses (zoals alle 3d plasma's) is dat je eigenlijk alleen echt aangenaam 3d kan kijken als het donker is, want als je door de bril naar een lichtbron kijkt, zie je dit nogal flikkeren. Ik heb dit zelf bij Smits bij een demonstratie ook ervaren: het beeld van de tv was wel heel rustig maar als je naar de verlichting elders in de winkel keek, werd je helemaal gestoord van het geknipper. Schijnbaar kan dat zelfs bij daglicht zo ervaren worden, dus wellicht iets om in je overwegingen mee te nemen. Het enige alternatief wat je dan hebt is volgens mij het passieve systeem dat LG gebruikt, wat ook wel weer andere nadelen heeft.

Ja dit ervaar ik ook. Maar eerlijk gezegd heb ik niet vaak de behoefte om overdag 3D te kijken. Is toch veel lekkerder 's avonds  :)

stef1978

Pas deze prachtige samsung UE55D6530 LED 3D aangeschaf, dubbele aktie,aktie 1 bij media markt vakantiegeld voordeel scheelt weer 300,- euro(op internet site niet goedkoper te vinden) en de aktie 2x 3D brillen met 50 euro huur tegoed van samsung zelf. Verder ben erg tevreden over de tv hangt als een schilderij aan de muur met de speciale ronden ophang beugels van samsung zelf. Kwaliteit is super , nu nog even de 3D uit testen maar wacht nog op de brilletjes........

Poofke

ik heb net de 46D8000 gekocht, wat een schitterend beeld.

heb er een vogels steun bijgekocht, gaat ook als een schilderij ophangen:)

Roger Black

Gefeliciteerd!!

Toch LCD?

Poofke

jeps, kon de D8000 voor een prijsje op de kop tikken, dus was het zeker de moeite.

en heb het me nog niet beklaagd:)

Johnny81

#24
Beste ht vrienden, ik zit echter met een twijfel geval En hopeijk kunnen jullie me hier mee helpen,
Ik ben over 2 toestellen aan denken het gaat om de 50vt30 panasonic of de 55D8000 van samsung.
Nu weet ik niet wat ik moet kiezen' heb echter al wel de panasonic  vt20 gehad maar daar mee, te veel problemen gehad!!!
Mijn gedachten gaan meer  naar de 55d8000

Wat moet ik doen???? hopelijk hebben jullie een eerlijk advies.

Groet