Wat is een goede koptelefoon voor een ipod

Started by Tube-freak, May 31, 2011, 21:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paaj

Quote from: Tube-freak on June  6, 2011, 16:11:50
Van wat ik heb geluisterd valt het volgende af:

- Sennheiser 600 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Sennheiser 650 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Dr. Dre studios.  Klonk niet echt slecht voorzover ik kon beoordelen, maar in de twee winkels waar ik ze heb beluisterd waren ze allebei half gaar dus dat geeft niet echt een betrouwbare indruk, bijvoorbeeld aleen de linkerkant deed het en dat soort dingen.  Eentje deed het zelfs helemaal niet.
- AKG-K701/701 kan ik nergens luisteren.


K701 heeft ook een flinke versterker nodig, en dan nog vind ik hem nergens naar klinken... Erg plastic (op luxman p1u)
Audio Technica vind ik erg fijn, licht warm en erg muzikaal. In overleg kun je mijn ESW10 horen (Amsterdam/Utrecht)
HD650 op een RSA Hornet is echt een leuk portable setje, maar ik vond het wat onpraktisch voor buiten :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Tube-freak

Ik dacht dat AKG dus verschillende modellen heeft o.a. 32 Ohm en 300Ohm.

Alleen met een gevoeligheid van 96db gaat het hem ook nie worden ben ik bang.  Zit nu al aardig tegen de grensen aan met de grado van 98db.
Volume ipod op 75% en versterker moet ook tot over de helft open met de grado dus met nog minder gevoeligheid (2db minder, dus bijna de helft zachter) zit ik al snel met het probleem dat ik dan straks en de versterker en de ipod op 100% open moet zetten, lijkt me niet bevoorderlijk voor de geluid kwaliteit en vind het wel fijn om ook nog wat "ruimte" te houden voor het geval ik eens een keer een zachte opname tegenkom.


Ik zit nu aleen nog met een vraag.  In de handleiding van de headbox versterker staat dat de imimale impedantie 30 Ohm moet zijn maar de B&W P5 heeft maar 26Ohm. Zou dat nog een probleem geven??


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

paaj

Quote from: Tube-freak on June  6, 2011, 20:09:56
Ik dacht dat AKG dus verschillende modellen heeft o.a. 32 Ohm en 300Ohm.

AKG heeft veel gelijke varianten, met losse kabels en andere kussens. Misschien Beyer, die hebben idd verschillende varianten van de DT770/880/990 series. Van 32 tot 600 Ohm.

En zelf samen te stellen kleurtjes, google Beyer Manufaktur

Ik denk dat de DT880 wel interessant kan zijn. De DT880 is een stuk neutraler dan Grado en erg comfortabel.
Staffhorst (RAF) in Utrecht had ze, tot ze vertrokken. Misschien een andere RAF vestiging, of Feedback ofzo.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Interficior

Quote from: Tube-freak on June  6, 2011, 16:11:50
Van wat ik heb geluisterd valt het volgende af:

- Sennheiser 600 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Sennheiser 650 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Dr. Dre studios.  Klonk niet echt slecht voorzover ik kon beoordelen, maar in de twee winkels waar ik ze heb beluisterd waren ze allebei half gaar dus dat geeft niet echt een betrouwbare indruk, bijvoorbeeld aleen de linkerkant deed het en dat soort dingen.  Eentje deed het zelfs helemaal niet.
- AKG-K701/701 kan ik nergens luisteren.

Wat eventueel overblijft zijn:
B&W P5 (al beluisterd)
Beyerdynamic DT-880/DT-990 (nog niet beluisterd, zoek nog een winkel die hem heeft).
Grado SR225i als hij nog bijtrekt na het inspelen....
Geen Sony? :D Afgaande op de grafieken is het toch een beetje een Grado "light" (niet zoveel opspringing in het hoog) en heeft wel vulling in de hoofdband. Daarbij stevig gebouwd.
Take it or lease it

Tube-freak

Ik heb een sony geluisterd van 160 euro weet  het type niet meer precies, was de duurste die er was maar was niet zo onder de indruk.
Beetje donker geluid (net als mijn in ear koptelefoon).  Ik weet niet of de nog duurdere modellen een ander geluid hebben.

Sony en sennheiser zou ik op zich wel willen kopen als het wat beter klonk.  Maar het is allemaal wat veilig en niet bijzonder.
Op zich natuurlijk wel iets waar je mee zou kunnen leven maar als er wat beters is waar je wat meer kippenvel effect van kan krijgen zoals de B&W P5 dan ga ik liever daar voor natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Interficior

Quote from: Tube-freak on June  7, 2011, 00:12:11
Ik heb een sony geluisterd van 160 euro weet  het type niet meer precies, was de duurste die er was maar was niet zo onder de indruk.
Beetje donker geluid (net als mijn in ear koptelefoon).  Ik weet niet of de nog duurdere modellen een ander geluid hebben.

Sony en sennheiser zou ik op zich wel willen kopen als het wat beter klonk.  Maar het is allemaal wat veilig en niet bijzonder.
Op zich natuurlijk wel iets waar je mee zou kunnen leven maar als er wat beters is waar je wat meer kippenvel effect van kan krijgen zoals de B&W P5 dan ga ik liever daar voor natuurlijk.
Je "moet" dan ook niet de dure hebben, maar de MDR 7506 (heeft wel relatief weinig laag trouwens) van ~110 euro of de MDR V6 met iets meer laag. Die eerste wordt overal in studio's gebruikt, niet dat dat álles zegt, maar 't is geen troep.

Luistermoeheid? Dagelijks 8 uur opgehad. Dus dat zal wel meevallen. :) Ding heeft echt akelig weinig (harmonische) vervorming en je merkt dat je je oren compleet de soep in kan draaien zonder dat dit ding een krimp geeft. Het blijft lekker klinken. Best nare eigenschap eigenlijk.
Take it or lease it

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Tube-freak

Ik heb inmiddels de B&W P5 in huis gehaald en heb gelijk een HRT istreamer DAC erbij.
Nu is er echter weer een ander probleem.

Die headbox trekt geen 26Ohm.  Ik krijg een soort brombuzzz over de hoofdtelefoon.
Wel heel zacht maar ja moet ik nu weer een andere hoofdtelefoon versterker gaan zoeken, die 26 Ohm trekt.

Ik blijf bezig zeg....

Die istreamer geeft wel een mooi geluidje zeg, paar DNM interlinks ertussen....

De B&W P5 knappen er ook een stuk van op.  Strakkere bassen enzo en gewoon vloeiendere muziek..



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FDLARRY

Niet voor het geluid, zal niet top en niet slecht zijn denk ik, maar als Celtic fan moet ik deze even laten zien.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Tube-freak

Dan vind ik de Dr. Dre Studio pro nog mooier qua uiterlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FDLARRY

Quote from: Tube-freak on June  7, 2011, 22:57:32
Dan vind ik de Dr. Dre Studio pro nog mooier qua uiterlijk.

Niet als je Celtic fan bent. :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II