Wat is een goede koptelefoon voor een ipod

Started by Tube-freak, May 31, 2011, 21:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FDLARRY

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 13:08:34
Die AKG Q701 zijn overigens gewoon AKG-701's met een ander kleurtje erop en een foto van Quincy Jones op de doos.
De AKG-K701 is maar 228 euro geloof ik en scheelt dus 100 euro. voor hetzelfde geluid.  Nu hebben we het wel over straat prijzen niet over adviesprijzen want de adviesprijzen liggen misschien dichter bij elkaar.
Hoe kom je aan deze informatie, en weet je het zeker. De G is er al waat jaartjes en de Q is net uit, lijkt me toch sterk dat ze op deze manier met hun producten omgaan, ik heb beide mogen beluisteren en mijn voorkeur gaat duidelijk naar de Q, maar dat kan natuurlijk tussen min oren zitten. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Tube-freak

Op head-fi.org was er een hele discussie over.  De K701, K702 en Q701 klinken volgens hun allemaal hetzelfde behalve dan dat de laatste twee een afneembare kabel hebben en misschien een andere kleur verder wel allemaal dezelfde drivers.  Wil niet zeggen dat het slechte hoofdtelefoons zijn natuurlijk.  Maar door de K702 en de Q701 wordt die K701 gewoon overal gedumpt op dit moment.  Dus 339 euro is nog steeds een goede prijs voor een Q701.  Maar Quincy jones wil er ook nog wat aan over houden dus daarom zullen ze wel duurder zijn (sommige modellen Q701 zijn 399 euro overigens, ik weet ook niet waarom dat dan is).  Wat een loser zeg, is die gast loopt ie van die filmpjes te maken dat het de beste hoofdtelefoon is die hij ooit gehoord heeft.  Net of hij thriller heeft geproduceerd met een koptelefoontje van 400 euro....  geloof je het zelf...

Ik begin wel steeds meer spijt van mijn aankoop te krijgen nu overigens.  Die Grado SR225i geeft heel snel luister moeheid.
Ik snap niet waar het vandaan komt want er klinkt niet echt iets schel ofzo, zal wel een of andere middentoon zijn die uit de bocht vliegt ofzo en hij klink wel neuraal maar daardoor ook saai.

Morgen maar ff bellen of ik hem nog mag omruilen met een B&W P5.  Niet dat die perfect is maar na 5 liedjes met pijn in je oren stoppen met muziek luistern schiet ook niet echt op.  Zag wel ergens een grafiek op een forum die dat wellicht enigzins bevestigd.  Maar dat soort dingen dat ontdek je meestal pas op lange terwijn en niet in een vergelijkssessie in de winkel.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ABT

kijk eens op *** link naar niet forum sponsor verwijderd ***


ze sturen alles gratis op!

Interficior

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 15:26:38
Ik begin wel steeds meer spijt van mijn aankoop te krijgen nu overigens.  Die Grado SR225i geeft heel snel luister moeheid.
Ik snap niet waar het vandaan komt want er klinkt niet echt iets schel ofzo, zal wel een of andere middentoon zijn die uit de bocht vliegt ofzo en hij klink wel neuraal maar daardoor ook saai.

Morgen maar ff bellen of ik hem nog mag omruilen met een B&W P5.  Niet dat die perfect is maar na 5 liedjes met pijn in je oren stoppen met muziek luistern schiet ook niet echt op.  Zag wel ergens een grafiek op een forum die dat wellicht enigzins bevestigd.  Maar dat soort dingen dat ontdek je meestal pas op lange terwijn en niet in een vergelijkssessie in de winkel.


Quotemet de Grado kan ik langer gneieten denk ik dan met de B&W P5.
:smile:

Is die Sony niets voor jou? MDR 7506 of deze V6? Of doet zo'n merk afbreuk aan je audiofiele geloofwaardigheid? :P
Take it or lease it

Tube-freak

Jawel Sony is ook wel oke denk ik aleen heb ik die nergens kunnen luisteren.

Ik dacht eerst dat de Grado beter was door zijn neutraliteit.  Maar door de luistermoeheid begin ik daar nu aan te twijfelen.
B&W mag dan wel gekleurder zijn maar is geen slechte koptelefoon, alhoewel hij vast ook slechte momenten zal hebben met bepaalde muziek maar op bepaalde moementen overtreft hij de Grado weer dus is gewoon weer een compromis. Maar dat heb ik dan liever dan dat ik luistermoeheid heb na een kwartier of half uurtje.

Maar luistermoeheid dat is nou eenmaal iets wat je niet iets wat je gaat ontdekken bij het luisteren naar verschillende hoofdtelefoons in de winkel.
En al zou je het merken, welke koptelefoon was dan de oorzaak, blijft toch iets wat je na een paar dagen gaat ontdekken en niet in de winkel.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Quote from: ABT on June  5, 2011, 17:03:38
kijk eens op www.dealextreme.com


ze sturen alles gratis op!

Waarom stuur je me door naar een amerikaanse website.  Dat schiet echt niet op.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ABT

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 17:44:00
Waarom stuur je me door naar een amerikaanse website.  Dat schiet echt niet op.

Haha

Hoezo reageer je zo?
Heb er vaak spullen gekocht, zelfs voor 1 of 2 dollar, en dit word gewoon gratis opgestuurd zonder extra kosten.
Voor je ipod of iphone of htc, je verzint het maar, je vind er altijd wel wat moois!

Is natuurlijk geen Hi End spul maar voor een hoofdtelefoon is het zeker de moeite!

Tube-freak

In nederland sturen ze vaak ook gratis op en kan ik het makkelijk ruilen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ABT

 :sleepy:

Neem even de tijd om de site te bekijken....

Als het een miskoop is dan ben je met je hooftelefoontje 5 eurie kwijt.
Heb een mooie op de site gekocht en het klinkt super, was in totaal 6 euro kwijt met verzenden.

Als je je daar druk om maakt.... :crazy:

Tube-freak

Je weet duidelijk niet waar het topic over gaat.  Niet over hoofdtelefoons van een paar euro in elk geval.
We hebben het hier over hoofdtelefoons van 300 euro.  Maar sowieso vind ik het ook belangrijk om ze van te voren te beluisteren.

iets wat jij duidelijk niet doet.  Maar je ben nog nieuw op het forum dus je weet er misschien nog niet zoveel van.  

Quote from: ABT on June  5, 2011, 18:06:48
:sleepy:

Neem even de tijd om de site te bekijken....

Als het een miskoop is dan ben je met je hooftelefoontje 5 eurie kwijt.
Heb een mooie op de site gekocht en het klinkt super, was in totaal 6 euro kwijt met verzenden.

Als je je daar druk om maakt.... :crazy:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Interficior

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 17:38:48
Jawel Sony is ook wel oke denk ik aleen heb ik die nergens kunnen luisteren.

[...]

Maar luistermoeheid dat is nou eenmaal iets wat je niet iets wat je gaat ontdekken bij het luisteren naar verschillende hoofdtelefoons in de winkel.
En al zou je het merken, welke koptelefoon was dan de oorzaak, blijft toch iets wat je na een paar dagen gaat ontdekken en niet in de winkel.
Net zoals - heel belangrijk - draagcomfort. :)
Take it or lease it

Tube-freak

ja dat is nog zoiets met die grado.  Je voelt gewoon de ijzeren band in de hoofdband ziten.  Er zit wel leer omheen maar geen vulling ofzo, dus dat gaat nergens over.
Nou zal er op elke koptelefoon wel wat aan te merken zijn bij lang luisteren zoals klemmen of zweetoren. maar dat is na een paar uur niet na een paar minuten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

TopGun2010

Met de B&W P5 zul je dik tevreden zijn! Zeker als je alle muziek lossless op de iPod zet (het omzetten van wav naar Apple lossless heb ik gedaan met dbPoweramp). De P5 zit lekker, heeft een mooie vormgeving en het geluid is echt top (ook na uren luisteren).

http://www.soundandvisionmag.com/sound/2010/08/review-bw-p5-headphones
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

vertmaori

Ik (als brildrager, zoals eerder gemeld) vind die P5 verschrikkelijk zitten. De Grado heeft wel een flinke inspeeltijd nodig (of is het gewenning), vulling in de hoofdband ontbrekt inderdaad, maar daar heb ik geen last van/stoor ik me niet aan.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

Tube-freak

Ik geef de grado nog wel een klein kansje hoor.  Staat nog even flink uurtjes te maken op de blu ray speler met de headbox eraan gesloten en cd op repeat.
Ik vond de B&W P5 gewoon wel goed zitten hoor met de demo.  Maar goed je weet het pas echt na langere tijd natuurlijk.

maar ik weet zeker dat je in deze prijsklasse uiteindelijk op elke hoofdtelefoon wel wat vind dat niet goed is.  Maar luistermoeheid na een half uur daar ga ik niet mee akkoord onder geen enkele voorwaarde al kreeg ik hem gratis nog niet (ik hoop nog steeds dat het weggaat na het inspelen maar ik denk dat we allemaal wel beter weten dat dit niet gaat gebeuren....).

.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

vertmaori

Luistermoeheid is het ergste dat er is, heb ik ooit met de alom bejubelde Chorus speakers van Focal gehad. Ik vond het helemaal niets... De Grado is te duur om niet goed te bevallen. Succes!
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

ABT

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 18:17:10
Je weet duidelijk niet waar het topic over gaat.  Niet over hoofdtelefoons van een paar euro in elk geval.
We hebben het hier over hoofdtelefoons van 300 euro.  Maar sowieso vind ik het ook belangrijk om ze van te voren te beluisteren.

iets wat jij duidelijk niet doet.  Maar je ben nog nieuw op het forum dus je weet er misschien nog niet zoveel van.  


Haha sorry is idd niet de juiste info voor deze post....

Foutjuhhh

AbZ

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 20:57:41
Ik geef de grado nog wel een klein kansje hoor.  Staat nog even flink uurtjes te maken op de blu ray speler met de headbox eraan gesloten en cd op repeat.
Ik vond de B&W P5 gewoon wel goed zitten hoor met de demo.  Maar goed je weet het pas echt na langere tijd natuurlijk.

maar ik weet zeker dat je in deze prijsklasse uiteindelijk op elke hoofdtelefoon wel wat vind dat niet goed is.  Maar luistermoeheid na een half uur daar ga ik niet mee akkoord onder geen enkele voorwaarde al kreeg ik hem gratis nog niet (ik hoop nog steeds dat het weggaat na het inspelen maar ik denk dat we allemaal wel beter weten dat dit niet gaat gebeuren....).
Misschien ook even iets anders proberen dan die Headbox.

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mscofield

Ik weet niet of je hem al eens geprobeerd hebt, maar mijn stem gaat uit naar de Beyerdynamic DT990!

AbZ

Quote from: Tube-freak on June  5, 2011, 23:06:10Zoals??
De opties hangen natuurlijk van je budget af.  Kijk ook nog eens op headfi.

Tube-freak

Die Dr. Dre "studio's" die klinken overigens helemaal niet boomy ofzo.  Dat zijn die andere goedkopere modellen.
Ik dacht ik zeg het maar even omdat er schijnbaar mensen zijn die denken dat alle Dr. Dre hoofd telefoons een zware bas hebben, maar dat is dus alleen op bepaalde modellen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

chgroot

Quote from: Tube-freak on June  6, 2011, 15:23:11
Die Dr. Dre "studio's" die klinken overigens helemaal niet boomy ofzo.  Dat zijn die andere goedkopere modellen.
Ik dacht ik zeg het maar even omdat er schijnbaar mensen zijn die denken dat alle Dr. Dre hoofd telefoons een zware bas hebben, maar dat is dus alleen op bepaalde modellen.



Ben zelf in bezit van de Pro, kan niet ontkennen dat er veel bass inzit, maar klankmatig wel goed. De voordelen die ik zag:
- design
- 3,5 mm plug (handig voor iphone)
- klankmatig goed
- pasvorm top

Toch hoop ik dat je Grado goed gaat bevallen!!


Tube-freak

Van wat ik heb geluisterd valt het volgende af:

- Sennheiser 600 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Sennheiser 650 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Dr. Dre studios.  Klonk niet echt slecht voorzover ik kon beoordelen, maar in de twee winkels waar ik ze heb beluisterd waren ze allebei half gaar dus dat geeft niet echt een betrouwbare indruk, bijvoorbeeld aleen de linkerkant deed het en dat soort dingen.  Eentje deed het zelfs helemaal niet.
- AKG-K701/701 kan ik nergens luisteren.

Wat eventueel overblijft zijn:
B&W P5 (al beluisterd)
Beyerdynamic DT-880/DT-990 (nog niet beluisterd, zoek nog een winkel die hem heeft).
Grado SR225i als hij nog bijtrekt na het inspelen....



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

chgroot

Quote from: Tube-freak on June  6, 2011, 16:11:50
Van wat ik heb geluisterd valt het volgende af:

- Sennheiser 600 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Sennheiser 650 (je moet echt een hele deftige koptelefoonversterker hebben voor deze hoofdtelefoon)
- Dr. Dre studios.  Klonk niet echt slecht voorzover ik kon beoordelen, maar in de twee winkels waar ik ze heb beluisterd waren ze allebei half gaar dus dat geeft niet echt een betrouwbare indruk, bijvoorbeeld aleen de linkerkant deed het en dat soort dingen.  Eentje deed het zelfs helemaal niet.
- AKG-K701/701 kan ik nergens luisteren.

Wat eventueel overblijft zijn:
B&W P5 (al beluisterd)
Beyerdynamic DT-880/DT-990 (nog niet beluisterd, zoek nog een winkel die hem heeft).
Grado SR225i als hij nog bijtrekt na het inspelen....





Hobo hifi heeft beide modellen. zit die in de buurt?