Buitenlandse toppers

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2011, 06:46:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Mads Mikkelsen:
- Jagten 2012
- After the wedding 2006

Er zijn een hoop goede Deense films!



WilcoL

Laatst Mørke gekeken; vond ik ook erg sterk!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Xstream

#27
Niet echt nieuwe films, maar films die me nog bij liggen en ik onder de indruk van was:

- Festen (DK)
- Y tu mamma tebien (MEX)
- Hable con ella (ESP)
- Spring Summer Fall Winter and Spring (KOR)
- Spirited Away (JAP)
- Old boy (KOR)
- Crouching Tiger, Hidden Dragon (TAIW/CHI/HK)
- Intouchables (FR)
- Amores perros (MEX)
- City of God (BRA)
- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (UK)
- Amelie (FR)
- Delicatessen (FR)
- La cité des enfants perdus (FR)
- Un long dimanche de fiançailles (FR)
- Ong Bak (THAI)
- Mou gaan dou (HK)
- Yip Man (HK/CHI)
- Låt den rätte komma in aka Let the right one in (SWE)
- Lilja 4-ever (RU/SWE)
- Lola Rennt (DE)
- Gegen die Wand (DE/TUR)
- Das Leben der Anderen (DE)
- Good Bye Lenin! (DE)
- Das Experiment (DE)

En vast nog een hele zooi :D

Volgende op 't programma:
- The Raid Redemption (INDO)
- A seperation (IRAN)
- Solyaris (RUS)
- Stalker (RUS)

En voor de puristen:
- The man with the movie camera (RU - 1929)
Dat deze film nog bestaat mag een wonder genoemd worden. Het is geen verhaal, meer een hele reeks beelden op muziek van de oude sovjet unie. Op de 1 of andere manier heeft deze film een soort hypnotiserende werking op mij :) Na 10 min kijken vergeet ik alles en ga ik erin op. Op zich best knap voor zo'n oude film :)

De band "The cinematic orchestra" heeft een gelijknamige album titel. Die heeft de muziek dus op deze film geschreven. Er is ook een versie te vinden van deze film met deze muziek.
Dus mocht die muziek je aanspreken, een tip! :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Ik vind intouchables dus een heel mooie film.  Het is een franse film met veel sfeer en gevoel. Echt mooi gemaakt.
Ik had laast ook een noorse film gezien genaamt the troll hunter (orginele naam: Trolljegeren). Die was ook wel oke.  Een beetje blairwitch project achtige film maar dan met trollen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

WilcoL

Trolljegeren vond ik erg vermakelijk!

Ik ben ook benieuwd naar Sennentunschi: een oostenrijkse film over een horrorheks die diep in de bergen woont. Ach, woonde m'n schoonmoeder maar diep in de bergen... ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Jinsu

Scandinavië:

Jägarna
Jagten

Frankrijk:

À bout portant
L'immortel

* Jägerna kost in Zweden 12 euro in vergelijking met de 30 pond die Amazon verlangt ;) .

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Geert

Vandaag The Hunter uit 2011 gezien. Een in Australie opgenomen film met Willem Dafoe over de zoektocht naar de laatste Tasmaanse tijger. Trage film met toch een constante spanning erin. Persoonlijk vond ik het een prachtige film die ik nog niet eerder heb gezien daar ik deze gek genoeg over het hoofd heb gezien. Deed mij persoonlijk een beetje denken aan The American.

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Spollie

Quote from: Geert on February 16, 2013, 00:02:14
Vandaag The Hunter uit 2011 gezien. Een in Australie opgenomen film met Willem Dafoe over de zoektocht naar de laatste Tasmaanse tijger. Trage film met toch een constante spanning erin. Persoonlijk vond ik het een prachtige film die ik nog niet eerder heb gezien daar ik deze gek genoeg over het hoofd heb gezien. Deed mij persoonlijk een beetje denken aan The American.

Klinkt goed! Ik vond The American ook wel goed, dus ik ga deze zeker kijken.

LuPo

Rundskôp uit België. Erg sterk en heb ik hier nog niet zien staan.

Uiteraard ook Biutiful en Tropa de Elite maar die zijn al meerdere keren genoemd.

Bas Akkerman

Quote from: Geert on February 16, 2013, 00:02:14
Vandaag The Hunter uit 2011 gezien. Een in Australie opgenomen film met Willem Dafoe over de zoektocht naar de laatste Tasmaanse tijger. Trage film met toch een constante spanning erin. Persoonlijk vond ik het een prachtige film die ik nog niet eerder heb gezien daar ik deze gek genoeg over het hoofd heb gezien. Deed mij persoonlijk een beetje denken aan The American.
Die trailer zag ik destijds voorbijkomen. Is dat al weer in 2011? Binnenkort maar eens zoeken in de videotheek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Geert

Quote from: Bas Akkerman on February 16, 2013, 10:55:22
Binnenkort maar eens zoeken in de videotheek.

In de videotheek Kaj7 waar ik altijd kom, hadden ze hem nog liggen.  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Geert

#37
Zojuist Presume coupable aka Guilty gekeken. Mooi Frans/Belgisch filmdrama uit 2011 die het verhaal vertelt over Alain Maceraux en zijn vrouw, die in 2001 tezamen met nog twaalf anderen is opgepakt door de politie en hierbij onterecht werden veroordeeld voor pedofolie.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

jurrien1962

Des Hommes et des Dieux uit 2010 is een topper wat mij betreft.

Bas Akkerman

Deze schoot me net te binnen onder de douche. Wel uit de VS, maar meer arthouse dan mainstream: 'Heavy' van James Mangold.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten