Control 4

Started by Etiennevh, May 30, 2011, 22:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 20, 2011, 23:17:17
hmmmm leg even heel mijn huis plat omdat ik mijn zigbee server wil overzetten.

hoop dat ik zonder al teveel moeite alles weer de lucht in krijg :D
Lol Verwarming uit alle lampen uit....

Alles uit..

Oftewel domotica is niet zaligmakend.....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

zo erg is het niet hoor, alles werkt stand allone ook.

heb ook weer 60% in de lucht. dus gaat wel lukken. was alleen even een tegenvaller

PKfotografie

en alles is weer in de lucht.

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 20, 2011, 23:52:46
en alles is weer in de lucht.

En draait het nu soepeler?
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

Quote from: Softpower on July 21, 2011, 21:22:06
En draait het nu soepeler?

ehhh nee, maar heb ook niet meer naar de instellingen gekeken. dat doe ik van het weekend wel.

de HC300 die jij hebt staan is denk ik . sneller als de HC300 die ik heb staan. en ik gok dat ik er 10x zoveel mee probeer aan te sturen.
voor veel soepeler draaien moet ik een hc1000 toevoegen.

de hc500 die ik er nu bij heb gezet is vooral voor extra audiozones. (3 stuks) en 1 tv.

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 21, 2011, 22:56:29
ehhh nee, maar heb ook niet meer naar de instellingen gekeken. dat doe ik van het weekend wel.

de HC300 die jij hebt staan is denk ik . sneller als de HC300 die ik heb staan. en ik gok dat ik er 10x zoveel mee probeer aan te sturen.
voor veel soepeler draaien moet ik een hc1000 toevoegen.

de hc500 die ik er nu bij heb gezet is vooral voor extra audiozones. (3 stuks) en 1 tv.

Ok...

Ik heb een hc300c (althans dat dacht ik, morgen eens even kijken) Er komen volgens mijn informatie nieuwe controllers aan. In ieder geval opvolger hc1000.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

Quote from: Softpower on July 21, 2011, 23:35:39
Ok...

Ik heb een hc300c (althans dat dacht ik, morgen eens even kijken) Er komen volgens mijn informatie nieuwe controllers aan. In ieder geval opvolger hc1000.
de hc300c is de laatste. en het zou kunnen dat er weer nieuwe controllers komen, maar daar heb ik nog geen weet van iig

PKfotografie

geen idee waarom, maar iemand spreekt mij op de mail aan over dit topic. en doet zich voor als een dealer die control4 benadert is om hier op het forum duidelijkheid te geven.

lijkt me raar aangezien er al mensen die bij de importeur zelf werken hier een account hebben, en freelance programmeurs die ze hoog hebben zitten daar heeft er ook al 1 van in dit topic gereageerd.

ken heel het bedrijf niet. maar iemand met alleen een 06 nummer op de website komt voor mij niet over als geloofwaardig.
kan het fout hebben.

als je ook van hem mail gehad hebt, doe er mee wat je wil, maar een dealer die begint over dat je de producten zelf kan gaan importeren...


Anthony

Beste PK fotografie,

Helaas wordt mijn bijdrage aan dit forum niet gewaardeert door u wat spijtig maar het is niet nodig
om elkaar te beledigen en zaken in twijfel te trekken. Wij zijn een belangrijke dealer van Control4 (navraag
distributeur MPRO/dealers).

Gezien de onjuiste informatie die ik op dit forum gelezen heb over prijzen, funktionaliteit ed. leek het me juist
om het ea. te vertellen over Control4.
Op onze website (ik laat de link achterwege aangezien we geen reclame willen maken) staat niet alleen een 06 nummer
maar ook een contactnummer ik denk dat u niet goed gelezen heeft.
Uw opmerking over het zelf importeren heeft u verkeerd geinterpreteerd ik zie prijzen op dit forum staan in US
dollars, wat mij heeft doen vermoeden dat deze prijzen van de Control4 in de US zijn gehaald.  Wij betrekken
onze spullen gewoon via de distributeur en dit gaat in euro's.
Wij vinden het spijtig dat u zo heeft gereageert maar we vinden het wel wijs dat u voor Control4 kiest.
Groet,
Antoine Beeldsnijder



Quote from: PKfotografie on July 25, 2011, 20:47:10
geen idee waarom, maar iemand spreekt mij op de mail aan over dit topic. en doet zich voor als een dealer die control4 benadert is om hier op het forum duidelijkheid te geven.

lijkt me raar aangezien er al mensen die bij de importeur zelf werken hier een account hebben, en freelance programmeurs die ze hoog hebben zitten daar heeft er ook al 1 van in dit topic gereageerd.

ken heel het bedrijf niet. maar iemand met alleen een 06 nummer op de website komt voor mij niet over als geloofwaardig.
kan het fout hebben.

als je ook van hem mail gehad hebt, doe er mee wat je wil, maar een dealer die begint over dat je de producten zelf kan gaan importeren...





droezel

Quote from: Anthony on July 26, 2011, 09:37:30
Beste PK fotografie,

Helaas wordt mijn bijdrage aan dit forum niet gewaardeert door u wat spijtig maar het is niet nodig
om elkaar te beledigen en zaken in twijfel te trekken. Wij zijn een belangrijke dealer van Control4 (navraag
distributeur MPRO/dealers).

Gezien de onjuiste informatie die ik op dit forum gelezen heb over prijzen, funktionaliteit ed. leek het me juist
om het ea. te vertellen over Control4.
Op onze website (ik laat de link achterwege aangezien we geen reclame willen maken) staat niet alleen een 06 nummer
maar ook een contactnummer ik denk dat u niet goed gelezen heeft.
Uw opmerking over het zelf importeren heeft u verkeerd geinterpreteerd ik zie prijzen op dit forum staan in US
dollars, wat mij heeft doen vermoeden dat deze prijzen van de Control4 in de US zijn gehaald.  Wij betrekken
onze spullen gewoon via de distributeur en dit gaat in euro's.
Wij vinden het spijtig dat u zo heeft gereageert maar we vinden het wel wijs dat u voor Control4 kiest.
Groet,
Antoine Beeldsnijder


Ik ben even op je website gaan kijken en tot mijn grote verbazing zie ik daar gewoon een screenshot van de door mijzelf ontworpen domotica interface met zelfs bewakingsbeelden uit mijn huis. Nochtans hebben jullie hier helemaal niets mee te maken. Mijn systeem is tevens gebaseerd op homeseer en mainlobby.

Hier zie je ook wat van mijn screenshots: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112997.0

Softpower

Quote from: droezel on July 26, 2011, 10:50:23
Ik ben even op je website gaan kijken en tot mijn grote verbazing zie ik daar gewoon een screenshot van de door mijzelf ontworpen domotica interface met zelfs bewakingsbeelden uit mijn huis. Nochtans hebben jullie hier helemaal niets mee te maken. Mijn systeem is tevens gebaseerd op homeseer en mainlobby.

Hier zie je ook wat van mijn screenshots: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112997.0
@droezel
Ik weet wel een goed ip-advocaat... (intelectual property) dan stuurt die wel ff briefje voor

Want wat betreffend bedrijf doet is gewoon niet toegestaan. Er zitten rechten op je foto's. Dus als je hulp nodig hebt roep maar...

Ik ga er vanuit dat anthony als een haas zijn website wijzigt... Want verstandig is dit niet. Dat spreekt zo niet in zijn voordeel...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

droezel

#61
Ik ben niet het persoon dat graag furore maakt om zo'n dingen maar ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat ik daar een screenshot van mijn installatie zie en dat er wordt geclaimd dat het het werk is van ABCinema.

Het doet me anders wel de vraag stellen of de foto's van de mooie home cinema's ook niet gewoon van het net zijn "gegrepen". Trouwens lijken mij de Cinema Signature, Excellence en 3D paragon gewoon 3 keer dezelfde HT ruimte: ab-cinema.com

Als ABCinema hun geloofwaardigheid wenst te behouden (als die al zou bestaan) denk ik dat het aangeraden is dat de afbeelding wordt verwijderd.




Valkyrie

#62
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

#63
Dit wordt een gezellig topic nu.. :devil: :devil:

:coffee:

Ik heb namelijk ook een mail gehad met prijzen en weet ik het wat.. een zogenoemde "onderwater / pm verkoper?"
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

droezel

Quote from: Valkyrie on July 26, 2011, 15:03:56
en Cinema Superior op http://www.hemagazine.com/node/Mountain_Masterpiece :D

Ook via google images naar vergelijkbare afbeeldingen gezocht? Of kende je die HT zomaar vanbuiten? Trouwens wel een heel nette functie om op afbeelding te kunnen zoeken :)

Valkyrie

Quote from: droezel on July 26, 2011, 15:16:59
Ook via google images naar vergelijkbare afbeeldingen gezocht? Of kende je die HT zomaar vanbuiten? Trouwens wel een heel nette functie om op afbeelding te kunnen zoeken :)

Nee, via Google even gekeken ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

avatar

#66
Erg leuk die website. Ik heb genoten  :wacko:

Niet alleen zijn de Signature, Excellence en 3D Paragon, naar mijn mening, dezelfde ruimte, men geeft in het ene plaatje aan dat er domotica van Escient is gebruikt en vervolgens in het volgende dat het allemaal Crestron is. Ook terwijl de control touch panel een Viewsonic (vaak windows RD) is. Men noemt een JVC projector terwijl ik een Runco zie hangen... Die Cinema Timeless kwam me ook al bekend voor: electronichouse
Je zou haast denken dat de site nieuw is en de plaatjes tijdelijke 'place-holders' zijn...  :confused:


PKfotografie

Quote from: Anthony on July 26, 2011, 09:37:30
Beste PK fotografie,

Helaas wordt mijn bijdrage aan dit forum niet gewaardeert door u wat spijtig maar het is niet nodig
om elkaar te beledigen en zaken in twijfel te trekken. Wij zijn een belangrijke dealer van Control4 (navraag
distributeur MPRO/dealers).

Gezien de onjuiste informatie die ik op dit forum gelezen heb over prijzen, funktionaliteit ed. leek het me juist
om het ea. te vertellen over Control4.
Op onze website (ik laat de link achterwege aangezien we geen reclame willen maken) staat niet alleen een 06 nummer
maar ook een contactnummer ik denk dat u niet goed gelezen heeft.
Uw opmerking over het zelf importeren heeft u verkeerd geinterpreteerd ik zie prijzen op dit forum staan in US
dollars, wat mij heeft doen vermoeden dat deze prijzen van de Control4 in de US zijn gehaald.  Wij betrekken
onze spullen gewoon via de distributeur en dit gaat in euro's.
Wij vinden het spijtig dat u zo heeft gereageert maar we vinden het wel wijs dat u voor Control4 kiest.
Groet,
Antoine Beeldsnijder




De prijzen die hier voorbij gekomen zijn, zijn de prijzen van webshops waar je spullen kan bestellen.
Binnen europa zijn er volgends mij niet echt plekken waar je online prijzen kan bekijken.
Vandaar dat het idd dollar prijzen zijn en dat weten we ok allemaal.

Dat je duidelijkheid wil scheppen, dat mag. Maar doe het dan hier, en niet proberen je bedrijf te promoten via direct mail.

Tot nu toe heb ik ook meer fouten in jou teksten gevonden als in de rest van het topic.
Dus lees je even goed in over het product en ga je gang.
Het klinkt alsof je wel wat weet. Maar nog lang niet alles.

Groet pk

blue-eyes

Quote from: Anthony on July 26, 2011, 09:37:30
Beste PK fotografie,

Helaas wordt mijn bijdrage aan dit forum niet gewaardeert door u wat spijtig maar het is niet nodig
om elkaar te beledigen en zaken in twijfel te trekken. Wij zijn een belangrijke dealer van Control4 (navraag
distributeur MPRO/dealers).

Gezien de onjuiste informatie die ik op dit forum gelezen heb over prijzen, funktionaliteit ed. leek het me juist
om het ea. te vertellen over Control4.
Op onze website (ik laat de link achterwege aangezien we geen reclame willen maken) staat niet alleen een 06 nummer
maar ook een contactnummer ik denk dat u niet goed gelezen heeft.
Uw opmerking over het zelf importeren heeft u verkeerd geinterpreteerd ik zie prijzen op dit forum staan in US
dollars, wat mij heeft doen vermoeden dat deze prijzen van de Control4 in de US zijn gehaald.  Wij betrekken
onze spullen gewoon via de distributeur en dit gaat in euro's.
Wij vinden het spijtig dat u zo heeft gereageert maar we vinden het wel wijs dat u voor Control4 kiest.
Groet,
Antoine Beeldsnijder




Voor promotie hebben wij een sponsor regeling.
Dan wel dat je als prive persoon berichten post! Bovenstaande posting is geen persoonlijke bijdrage maar gericht vanuit het bedrijf.


Verdere opmerking: een aantal niet sponsoren verwijderd (link).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Etiennevh

Quote from: Blue-Eyes on July 26, 2011, 19:26:57
Voor promotie hebben wij een sponsor regeling.
Dan wel dat je als prive persoon berichten post! Bovenstaande posting is geen persoonlijke bijdrage maar gericht vanuit het bedrijf.


Verdere opmerking: een aantal niet sponsoren verwijderd (link).
Keep up the good work  :clapping:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Quote from: Anthony on July 26, 2011, 09:37:30
Uw opmerking over het zelf importeren heeft u verkeerd geinterpreteerd ik zie prijzen op dit forum staan in US
dollars, wat mij heeft doen vermoeden dat deze prijzen van de Control4 in de US zijn gehaald.  Wij betrekken
onze spullen gewoon via de distributeur en dit gaat in euro's.
Wat weer een reactie. Ik haal alleen USA prijzen aan omdat er niets te vinden is in NL/Europa. En je spreekt PK er op aan..

Lekker een gesloten systeem: vraag maar aan een dealer wat de kosten zijn. En dan opgescheept worden met iemand die misschien niet weet wat hij doet, en weer met stress 'collega's' moet gaan vragen hoe hij iets oplost.

Maak het gewoon transperant, onderdelen kosten X, programmering per uur kost Y.
Dat is overal het geval, waarom niet bij control-4.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Softpower

Quote from: jaco on July 27, 2011, 09:10:21Wat weer een reactie. Ik haal alleen USA prijzen aan omdat er niets te vinden is in NL/Europa. En je spreekt PK er op aan..

Lekker een gesloten systeem: vraag maar aan een dealer wat de kosten zijn. En dan opgescheept worden met iemand die misschien niet weet wat hij doet, en weer met stress 'collega's' moet gaan vragen hoe hij iets oplost.

Maak het gewoon transperant, onderdelen kosten X, programmering per uur kost Y.
Dat is overal het geval, waarom niet bij control-4.

Als je bij dealer komt krijg je keurig de prijzen.. Ik weet dus wat een aantal euro prijzen zijn maar ik vond en vind het niet opportuun om de prijzen die ik in de offerte heb hier te posten zonder dat ik uit de onderhandelingen was. Je weet nooit wie je topic leest. Meestal kun je de dollarprijzen 1 op 1 vertalen naar europrijzen. Dus 1000 dollar=1000 euro. Zo werkt het vaak met amerikaanse/canadese bedrijven (gezien btw en importheffing. Amerikaanse prijzen zijn altijd ex btw)

Daarnaast hebben alle dealer training gehad en is het verstandig om fixed price afspraken te maken als het gaat om programmeren. Uurtje factuurtje zou ik nooit doen. Dat geldt overigens voor heel veel zaken. Daarnaast heb ik de indruk dat de odersteuning vanuit control4 goed is. Er zijn ook gebruikers/dealer fora waarin oplossingen worden besproken. Vervolgens denk ik dat het handig is dat je een dealer vraagt naar voorbeeld projecten die ze hebben gedaan en 1 of je die mag zien en 2 als dat niet gaat dat je dan wel contact met opdrachtgever kunt opnemen voor referentie. Je weet dan direct wat voor vlees je in de kuip hebt. Een goede dealer is altijd eerlijk of je proefkonijn bent ja of nee...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

De prijzen zijn niet een op een om te rekenen.

Heb er al eens naar gekeken. Maar het verschild erg per apparaat of het een op een is. Sommige dingen zijn stukje duurder.


Maar zo zijn er wel meer merken die in de us beter te betalen zijn.

PKfotografie

gister voor het eerst een hapering gehad in mijn systeem (denk dat er een update was want was ook nieuwe software voor de ipad) maar iig mijn wekker ging niet af....)
nu eindelijk wat tijd dus eens kijken of dat idd het probleem was.
werd gelukkig wel zelf wakker, maar 3 minuten telaat op het werk. dus de schade viel mee

Softpower

Quote from: PKfotografie on August  4, 2011, 21:57:09
gister voor het eerst een hapering gehad in mijn systeem (denk dat er een update was want was ook nieuwe software voor de ipad) maar iig mijn wekker ging niet af....)
nu eindelijk wat tijd dus eens kijken of dat idd het probleem was.
werd gelukkig wel zelf wakker, maar 3 minuten telaat op het werk. dus de schade viel mee

3 minuten.. Poeh pas maar op dat je niet ontslagen wordt :evil:

Update ie automatisch of gaat dat bij jou omdat je dealersoftware hebt..

Ergo hoe werkt dat bij mij?
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E