Control 4

Started by Etiennevh, May 30, 2011, 22:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PKfotografie

Quote from: Etiennevh on June 22, 2011, 22:16:57
Buiten de licentie om, hoe krijg je uiteindelijk het voor elkaar dat je iPhone communiceert met je apparaten? Er moet toch een kastje ofzo zijn die je aanstuurt met welke app dan ook?

het systeem draait op een controller als start pakken de meeste mensen een HC300c
deze sluit je aan op het netwerk, (via je wifi heb je dan verbinding met de controller)

de HC300 heeft 2 rs232 en 6 IR uitgangen. verder nog een video uitgang om op de tv door je film/muziek lijst te kunnen bladeren (of alle andere dingen die je wil (alles wat je op de Ipad kan zien zie je ook op de tv als je zou willen))

de controler heeft ook audio in en uitgangen om muziek te kunnen streamen dus voor het luisteren van mp3-tjes of om het geluid uit bv. je woonkamer ook in een andere ruimte te kunnen horen

C4

Je stuurt met je Iphone de zogenaamde Controller aan. De controller staat in 'verbinding' met je apparatuur.
Via IR, Serieel, IP of Zigbee. (afhankelijk van de mogelijkheden van het te aan te sturen apparaat).

Vanaf daar zijn de mogelijkheden onbeperkt.


PKfotografie

C4 vraagje, ben je al aan het zoeken geweest naar internet-radiozenders die de controller snapt?
heb nog lang niet alle gangbare zenders kunnen vinden sommige geven alleen maar door welk nummer ze draaien maar muziek komt er niet uit.

Etiennevh

#28
Quote from: PKfotografie on June 22, 2011, 22:21:24
het systeem draait op een controller als start pakken de meeste mensen een HC300c
deze sluit je aan op het netwerk, (via je wifi heb je dan verbinding met de controller)

de HC300 heeft 2 rs232 en 6 IR uitgangen. verder nog een video uitgang om op de tv door je film/muziek lijst te kunnen bladeren (of alle andere dingen die je wil (alles wat je op de Ipad kan zien zie je ook op de tv als je zou willen))

de controler heeft ook audio in en uitgangen om muziek te kunnen streamen dus voor het luisteren van mp3-tjes of om het geluid uit bv. je woonkamer ook in een andere ruimte te kunnen horen
Ok thanks voor de uitleg. Betekent dit dat er als het ware een ir kabeltje uit de controller gaat en die zelfde ir kabel komt in de achterkant van de receiver op ir in uit? Of werkt dat neit zo? Dat zou super zijn natuurlijk! :D

EDIT: om het voor mijzelf wat gemakkelijker te maken: ik zou dus die controller aan kunnen sluiten op welke poorten op mijn Marantz SR9600?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

PKfotografie

Quote from: Etiennevh on June 22, 2011, 23:01:59
Ok thanks voor de uitleg. Betekent dit dat er als het ware een ir kabeltje uit de controller gaat en die zelfde ir kabel komt in de achterkant van de receiver op ir in uit? Of werkt dat neit zo? Dat zou super zijn natuurlijk! :D

yup op die manier bv.

jaco

Als er een RS-232 interface op zit kun je vast veel meer met die interface.
IR is slechts 1 weg verkeer. Hoe moet je anders je volume stand op een afstandbediening doorgeven ?

Je gaat toch niet een systeem > 1000 euro neerzetten en het dan half gebruiken. Ik neem aan dat een Control 4 dealer zoiets standaard toch voor je levert ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PKfotografie

Quote from: jaco on June 23, 2011, 09:03:48
Als er een RS-232 interface op zit kun je vast veel meer met die interface.
IR is slechts 1 weg verkeer. Hoe moet je anders je volume stand op een afstandbediening doorgeven ?

Je gaat toch niet een systeem > 1000 euro neerzetten en het dan half gebruiken. Ik neem aan dat een Control 4 dealer zoiets standaard toch voor je levert ?

bij de SR9600 kun je hem idd op rs232 aansluiten. je hebt dan de controle over de main en 2 sub-zones hier hoort dan ook discreet volume controle bij.
echter zijn er natuurlijk ook apparaten die geen rs232 poort hebben en in dat geval kun je hem via IR, IP zigbee etc. aansluiten hangt natuurlijk af van het soort apparaat en welke controle er mogelijk is.

verder bij een >1000 euro systeem standaard leveringen verwachten als je het alleen bij een dealer kan halen is een beetje vreemd.
als er geen drivers voor een apparaat zijn moeten die gemaakt worden (of gekocht bij iemand die ze wel al heeft gemaakt ) dit kost tijd/ geld dus is geen standaard service. word wel netjes voor je geregeld. en geprogrammeerd, maar kost wel wat.

jaco

Wat kost het dan voor zo'n voorbeeld ?

Als je een ervaren programmeur bent zou je toch geen moeite moeten hebben om een Marantz aan de praat te krijgen.

Moet ik soms een dealer benaderen met mijn systeem specificaties, en dan hem veel werk bezorgen om vervolgens de prijzen hier te posten om dat soort details duidelijk te krijgen ?
Ik heb 7 devices  2 weg RS-232, 1 device met IP
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PKfotografie

Quote from: jaco on June 24, 2011, 08:12:46
Wat kost het dan voor zo'n voorbeeld ?

Als je een ervaren programmeur bent zou je toch geen moeite moeten hebben om een Marantz aan de praat te krijgen.

Moet ik soms een dealer benaderen met mijn systeem specificaties, en dan hem veel werk bezorgen om vervolgens de prijzen hier te posten om dat soort details duidelijk te krijgen ?
Ik heb 7 devices  2 weg RS-232, 1 device met IP

prijzen zijn niet te roepen op een bepaalt aantal apparaten.
een hdmi switch kan bv. best rs232 zijn, 4 ingangen heb je max 6 codes, 4 voor de inputs en 2 voor aan uit.
als je een eib interface hebt op rs232, kun je duizenden codes heen en terug sturen. veel meer werk, en dus veel duurder.
de kans dat iemand dan ook gaat roepen wat het programmeren kost voor 8 apparaten zonder te weten wat het is, wat je er mee wil, (of je rs232 wel een control port is of alleen service port ) etc.
dat is in alle gevallen in je vingers snijden want of je zet hoog in om iig uit de kosten te kunnen komen, en je bent te duur.
of je gaat uit van simpele apparaten en je bent te goedkoop waardoor je als dealer geld bij mag gaan leggen.

ik snap dat je wil weten wat het kost. maar die kosten zijn nu eenmaal niet zo simpel te berekenen.

BnR Controls

Wij zijn als custom integrator er sinds het begin van Control4 in België bij (zo'n 3 tal jaar geleden).  Wij hebben vele installaties gedaan in Belgie en het buitenland en deze draaiden in het begin perfect (v1.3.2 tem 1.7.4).  Van het moment dat C4 de updates van 1.8.2 tem nu v2.1 begon uit te brengen begon het systeem gebreken te vertonen.  Traag werken, vastlopen,... noem maar op.  Wij hebben al onze projecten moeten versterken met een HC1000 (2250€) controller die eigelijk alleen maar processor kracht en een 1TB HDD toevoegt aan het systeem.

Ik programmeer al 8 jaar in de AV sector (residentieel en commercieel) en heb veel ervaring met AMX/CRESTRON/VANTAGE/CONTROL4/RTI/PRONTO en durf met zekerheid zeggen dat Control4 een perfect systeem is voor kleinere installaties, van het moment dat je uitgebreider gaat en verlichting gaat combineren met multiroom en complexere vragen van de klant kies je beter voor een volwassener systeem zoals Crestron/AMX/VANTAGE.  Wij hebben verschillende projecten van ons uitgewerkt in C4, Crestron, Vantage en Teletask, juist om een vergelijk te maken en Crestron kwam er elke keer als minst dure uit omdat zij alle producten in hun gamma hebben om een systeem te ontwerpen en nu met hun Prodigy lijn zijn zij diegene die in de markt de klappen uitdelen aan de concurrenten.

Een custom installatie gaat niet enkel om de producten maar de volledige omkadering en opvolging van elk project om een systeem uit te werken op basis van de behoefte van de klant, maatwerk dus.

PKfotografie

Had jou wel verwacht op dit forum. In dit topic.
Welkom Robin.

Trouwens, zo raar is het niet dat je een hc1000 in een project zet, die processor is ongeveer 8 keer zo sterk als die van een hc300c en 10keer zo vlot als een hc500 of hc300b.

2audiostreams en director op 1hc500 en je zit al bijna aan max processorkracht.

Sinds 2.1 kun je goed zien wat de zwakkeplekken zijn. Misschien zitten er voldoende controlers in het project om het vlot te laten draaien als je de taken anders verdeelt.



jaco

#36
Zolang de pronto het nog doet....


9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PKfotografie

weer 4 speakers besteld, en had al 4 speakers meer dan versterker uitgangen. dus mis straks 4 versterkte zones...... moet nu toch echt een knoop gaan door haken over welke versterker ik zal aanschaffen. denk alleen dat alleen een 4zone amp niet gaat werken. dus moet dan toch echt aan een 2de hc300/ hc500. waarom zijn de wensen altijd groter dan het budget wat je voorhanden hebt ?

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 13, 2011, 23:18:32
weer 4 speakers besteld, en had al 4 speakers meer dan versterker uitgangen. dus mis straks 4 versterkte zones...... moet nu toch echt een knoop gaan door haken over welke versterker ik zal aanschaffen. denk alleen dat alleen een 4zone amp niet gaat werken. dus moet dan toch echt aan een 2de hc300/ hc500. waarom zijn de wensen altijd groter dan het budget wat je voorhanden hebt ?

Ik ken je gevoel ;)

Bij ons geldt ook waarom doet een gemeente nu altijd zo moeilijk ;) dan is er wel bouwbudget maar mag je dingen niet...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

uit ander topic:

Quote from: Softpower on July 19, 2011, 23:47:26
Dank...

Op dit moment net aan het wennen aan control4. Wat me opvalt is dat je niet zoals bij harmany one direct ook kopie van volledige apparaat bediening aanwezig is. De knoppen moeten allemaalmin mneu's handmatig worden toegevoegd. Dus als ik bv nu aan t gamen ben en ik wil instellingen op mijn tv wijzigen dankom ik er achter dat die nog niet geprogrammeerd zijn. Je kunt dus niet zo even switchen tussen apparaat bediening en macro.. Nu hebik zelf de programmering niet gedaan en ligt het verzoek bij de leverende partij maar dat was toch wel iets dat ik verwacht had. Ik moet nu nog steeds de originele ab's bij de hand houden. En dat was ik niet gewend. De leverancier heeft dus nogal wat te programmeren denk ik.. Of he moet er standaard inzitten maar nog niet aan staan. De applicatie op zich, de ab en wat je er allemaal mee kan is top en vele malen beter dan iets harmony achtigs.. Ik bedoel we bedienen er ook onze poort mee, de ip- bewakingscamera en ik krijg een melding als er aangebeld wordt.. Ik ga er vanuit dat al die kleine dingen opgelost kunnen worden. Dat is ook de afspraak. Eerst gebruiken en testen en dan ronden ze de inregeling af.

Heb nog wel een kleine vraag. Kun je met de home software knoppen toevoegen en macro's zelf maken? Ik heb al begrepen dat je geen nieuwe apparaten kunt toevoegen. Dat is voor mij geen probleem.

er zitten wel wat beperkingen aan wat de dealer voor je kan doen.
maar als je bij gamen bv. altijd een bepaalde tv setting wil dan is dat mogenlijk.
het los aanpassen van settings kan net als wat je nu hebt met bv. surround settings.

met de home software kun je eigenlijk alles behalve apparatuur toevoegen en aangeven waar dit op aangesloten zit.

sterker nog. als nu bv. je dvd aangesloten zit op ingang 1 van de versterker maar je wil om wat voor reden dan ook hem rechtstreeks aan de tv hangen op input Y. dun kun je met de home software instellen dat bij de dvd selectie je amp naar input X moet worden geschakeld en je tv naar input Y.

alleen als je een andere driver nodig hebt om een apparaat aan te sturen dan gaat je dat met de home software niet lukken.


Softpower

Klopt wat je me aangeeft ik heb nu ookbv 2 menutjes extra.. 1 voor tv en 1 voor surround. Daar worden alleen handmatig knoppen ingezet. Er is geen knop waarbij je kunt switchen van macro naar apparaat bediening en dat je dan ineens alle mogelijkheden van de originele ab tot je beschikking hebt. Die heb ik in ieder geval nog niet kunnen vinden. Dat zit standaard en outofthebox wel in de logitech software.. En dat is dus wel zo makkelijk.. Nu moet je iedere keer dat je merkt dat je iets niet kunt dat gaan toevoegen of laten toevoegen. Dat maakt he wel wat omslachtig.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

Quote from: Softpower on July 20, 2011, 00:09:55
Klopt wat je me aangeeft ik heb nu ookbv 2 menutjes extra.. 1 voor tv en 1 voor surround. Daar worden alleen handmatig knoppen ingezet. Er is geen knop waarbij je kunt switchen van macro naar apparaat bediening en dat je dan ineens alle mogelijkheden van de originele ab tot je beschikking hebt. Die heb ik in ieder geval nog niet kunnen vinden. Dat zit standaard en outofthebox wel in de logitech software.. En dat is dus wel zo makkelijk.. Nu moet je iedere keer dat je merkt dat je iets niet kunt dat gaan toevoegen of laten toevoegen. Dat maakt he wel wat omslachtig.

ehhh ja en nee.
als je al die functies wel hebt maakt het het systeem niet makkelijker.
het is domotica. dus met zo min mogelijk knoppen zo veel mogelijk functionaliteit.

het gebruik moet zo geprogrammeerd zijn dat je niet zelf settings anders hoeft in te stellen.
dit is dan ook het lastigste van programmeren het bedenken van wat de gebruiker wil op welk tijdstip.

en al die settings kun je maken. ook met de home software.

high-q

Mooi systeem! Heb net even wat vluchtig doorgelezen, maar ziet er zeer interessant uit.  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

PKfotografie

vandaag eens een HC500 erbij plaatsen in mijn systeem. eens kijken of ik dan kan wat ik wil, en of het er sneller van word.
kan iig weer een beetje spelen dan.

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 20, 2011, 20:58:59
vandaag eens een HC500 erbij plaatsen in mijn systeem. eens kijken of ik dan kan wat ik wil, en of het er sneller van word.
kan iig weer een beetje spelen dan.

Ben benieuwd vind het op dit moment soepel draaien maar we hebben er nog niet zoveel in hangen..

En ik ga toch die home software nemen. Daar moet ik alleen wel eenwindows pc voor regelen.. Want ik draai osx. Ik dacht dat control4 alleen voor windows de editing software heeft uitgebracht...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

ik dacht dat alle software alleen voor windows was van C4.

zoek het even uit. roep het over een paar minuten wel. kan nooit veel werk zijn.

(hc500 is nu lekker aan het updaten)

PKfotografie

With Composer HE, you can:
• Customize your Control4 system
from a Windows PC on your home's local network.
• from any Internet-connected Windows PC (this capability requires a Control4 4Sight
subscription).

• Monitor and control your
• Dimmers, Switches, and Keypads,
• Wireless Thermostat,
• Security System, or
• other devices from your Windows PC.
• Configure the Control4 devices on your system to:
• set LED colors on lights and Keypads.
• set the ramp rates and the default levels of your Control4 Wireless Dimmers.
• set your Control4 Wireless Thermostat schedule.
• program the device-specific buttons on your Control4 System Remote Control.
• Manage your digital music and DVD collections.
• Configure your system using a variety of intelligent agents:
• Use Media Scenes to tie together the audio source selection, volume control, and on/off
state of multiple rooms so that they work as one.
• Use the E-mail Notification agent in programming to notify you when events happen on
your system.
• Create an Announcement agent to make announcements that display on Touch Screens
and the On-Screen Navigator.Composer HE Getting Started
Copyright © 2011 Control4. All Rights Reserved.
Saved: 4/4/2011 3:00:00 PM 200-00169 Composer HE
Getting Started
Page  10 of  51
• Create and modify Lighting Scenes customized to your specific needs.
• Use the Scheduler agent to program events based on date, time of day, and
sunrise/sunset.
• Create your own Wakeup scenes.
• Use the Macros agent to create a common programming script.
• Other agents are available.
• Program your system to behave as you want it to, tying together all the capabilities of the
Control4 environment into a single, controllable, and programmable system.


idd alleen windows.

Softpower

Quote from: PKfotografie on July 20, 2011, 21:36:06
With Composer HE, you can:
• Customize your Control4 system
from a Windows PC on your home's local network.
• from any Internet-connected Windows PC (this capability requires a Control4 4Sight
subscription).

• Monitor and control your
• Dimmers, Switches, and Keypads,
• Wireless Thermostat,
• Security System, or
• other devices from your Windows PC.
• Configure the Control4 devices on your system to:
• set LED colors on lights and Keypads.
• set the ramp rates and the default levels of your Control4 Wireless Dimmers.
• set your Control4 Wireless Thermostat schedule.
• program the device-specific buttons on your Control4 System Remote Control.
• Manage your digital music and DVD collections.
• Configure your system using a variety of intelligent agents:
• Use Media Scenes to tie together the audio source selection, volume control, and on/off
state of multiple rooms so that they work as one.
• Use the E-mail Notification agent in programming to notify you when events happen on
your system.
• Create an Announcement agent to make announcements that display on Touch Screens
and the On-Screen Navigator.Composer HE Getting Started
Copyright © 2011 Control4. All Rights Reserved.
Saved: 4/4/2011 3:00:00 PM 200-00169 Composer HE
Getting Started
Page  10 of  51
• Create and modify Lighting Scenes customized to your specific needs.
• Use the Scheduler agent to program events based on date, time of day, and
sunrise/sunset.
• Create your own Wakeup scenes.
• Use the Macros agent to create a common programming script.
• Other agents are available.
• Program your system to behave as you want it to, tying together all the capabilities of the
Control4 environment into a single, controllable, and programmable system.


idd alleen windows.

Jammer.. Overigens heb je control4 4sight niet nodig om via internet je systeem te bedienen of te wijzigen. Volgens mij werkt dat ook als je vpn naar he thuisnetwerk opzet..

Want dat werkt in ieder geval zo met de iphone en de ipad app..
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

Quote from: Softpower on July 20, 2011, 23:05:42
Jammer.. Overigens heb je control4 4sight niet nodig om via internet je systeem te bedienen of te wijzigen. Volgens mij werkt dat ook als je vpn naar he thuisnetwerk opzet..

Want dat werkt in ieder geval zo met de iphone en de ipad app..

das waar.

ik dacht dat je mail vanuit de controler dan niet gaat werken.
maar als je dat niet gebruikt is een vpn een optie.

PKfotografie

hmmmm leg even heel mijn huis plat omdat ik mijn zigbee server wil overzetten.

hoop dat ik zonder al teveel moeite alles weer de lucht in krijg :D