Opstartschijf (o)verzetten

Started by Gaeje, May 30, 2011, 20:59:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Vraagje:

ik heb een mac pro met 4 interne schijven in. 3x 500G en 1x1TB. de indeling is als volgt: de eerste is een partie van 340 en 180 gig, waarbij de grootste mijn osX opstartdrive is en de 180 voor een boot camp windows partitie. de 2de (500g) is een backup (time machine) van de osx partitie. en de 1TB is allerlei. Vandaag heb ik er de laatste 500g bij gestoken.

de bedoeling is eigenlijk om mn osx opstartschijf over te zetten naar die lege 500gig schijf, en de eerste te herformatteren en een dedicated boot camp schijf van te maken. Niet dat ik BC veel gebruik, maar ik wil het gewoon scheiden, om iets meer plaats op m'n osx schijf te hebben.

Maar hoe maak ik nu een perfect 1 to 1 (bootbare) backup van osx op die nieuwe schijf. Zodat ik de eerste vervolgens kan formatteren?

alvast bedankt!

Job


HAL


Gaeje

thx guys! ik ga er meteen mee aan de slag!
soms is zo'n forum toch echt handig

Job


Gaeje

gezien een aantal reacties op het WWW waarbij CCC bij snow leopard toch niet altijd flawless werkte heb ik besloten het toch niet te riskeren. (kan het niet maken van mijn mac pro in panne te zetten, of bepaalde applicaties niet meer te kunnen draaien)

Ga gewoon alle data (die niet opstartschijf related is) van de os x partitie op de nieuwe schijf zetten en de rest laten as is.