Musical Fidelity M6 CD - Ervaringen en discussie

Started by FairvsFree, May 29, 2011, 16:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FairvsFree

In navolging van deze draad http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111117.0 ben ik een eigen topic begonnen over de Musical Fidelity M6 CD. Zijn er mede-forumleden die deze speler in bezit hebben? Alvast een kleine voorzet over mijn eigen ervaringen tot nu toe (speler net nieuw binnen).

Eerste indruk is erg goed! De speler klinkt gedetailleerd en verfijnd. Ik hoor in sommige cd's geluidjes die ik tot nu toe niet hoorde (of heb gehoord omdat ik nu bewuster heb geluisterd). Het meest opvallend is het laag, dat geeft hij erg strak weer. Bassen klinken dieper en voller, maar ook beter afgemeten dan ik gewend was. Hoog is sprankelend en kent veel detail. Het is een prettige combinatie met de M6 500i, ook optisch past het netjes bij elkaar.

De bediening is goed. Waar ik aan moet wennen is dat je tijdens het inladen van cd's (wanneer je de lade dicht doet) niet alvast een opdracht voor 'play' kan geven. Je moet echt even wachten tot de cd erin zit voor je op 'play' kan drukken. Als je te snel bent begint hij simpelweg niet met spelen. Display is dimbaar in drie standen. De normale stand is in het donker erg felblauw, de gedemptere tweede stand haalt wat helderheid weg, in de derde stand is het display uit. Inputs op de DAC moet ik nog uitproberen.

Iets dat me bijzonder opviel toen de speler uit de doos kwam was dat de cd lade anders was dan bij de M6 die ik in demo had beluisterd! Voor zover ik tot nu toe wist heeft de M6 een redelijk forse, iets uit de kast staande, eenvoudige cd-lade. Mijn exemplaar heeft een dunnere, wat dieper in de kast liggende lade die aan de binnenkant twee zilverkleurige pootjes heeft. Mogelijk een update? De website van MF laat ook nog de 'oude' versie zien (http://www.musicalfidelity.com/products/M6-Series/M6CD/M6CD.asp). Ook op internet is eigenlijk alleen de oude versie te zien. Ik vind het overigens wel een nette lade, maar kan me voorstellen dat het minder is voor de mensen die net nog de oudere variant hebben gekocht. Hieronder wat foto's om het geheel te verduidelijken.

Grote lade (internet-versie):


Filmbeelden (internet-versie):


Mijn eigen speler hieronder:
/edit: grote foto's aangepast
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

Peerless Monster

Quote from: FairvsFree on May 29, 2011, 16:40:21
In navolging van deze draad http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111117.0 ben ik een eigen topic begonnen over de Musical Fidelity M6 CD. Zijn er mede-forumleden die deze speler in bezit hebben? Alvast een kleine voorzet over mijn eigen ervaringen tot nu toe (speler net nieuw binnen).

Eerste indruk is erg goed! De speler klinkt gedetailleerd en verfijnd. Ik hoor in sommige cd's geluidjes die ik tot nu toe niet hoorde (of heb gehoord omdat ik nu bewuster heb geluisterd). Het meest opvallend is het laag, dat geeft hij erg strak weer. Bassen klinken dieper en voller, maar ook beter afgemeten dan ik gewend was. Hoog is sprankelend en kent veel detail. Het is een prettige combinatie met de M6 500i, ook optisch past het netjes bij elkaar.

De bediening is goed. Waar ik aan moet wennen is dat je tijdens het inladen van cd's (wanneer je de lade dicht doet) niet alvast een opdracht voor 'play' kan geven. Je moet echt even wachten tot de cd erin zit voor je op 'play' kan drukken. Als je te snel bent begint hij simpelweg niet met spelen. Display is dimbaar in drie standen. De normale stand is in het donker erg felblauw, de gedemptere tweede stand haalt wat helderheid weg, in de derde stand is het display uit. Inputs op de DAC moet ik nog uitproberen.

Iets dat me bijzonder opviel toen de speler uit de doos kwam was dat de cd lade anders was dan bij de M6 die ik in demo had beluisterd! Voor zover ik tot nu toe wist heeft de M6 een redelijk forse, iets uit de kast staande, eenvoudige cd-lade. Mijn exemplaar heeft een dunnere, wat dieper in de kast liggende lade die aan de binnenkant twee zilverkleurige pootjes heeft. Mogelijk een update? De website van MF laat ook nog de 'oude' versie zien (http://www.musicalfidelity.com/products/M6-Series/M6CD/M6CD.asp). Ook op internet is eigenlijk alleen de oude versie te zien. Ik vind het overigens wel een nette lade, maar kan me voorstellen dat het minder is voor de mensen die net nog de oudere variant hebben gekocht. Hieronder wat foto's om het geheel te verduidelijken.

Grote lade (internet-versie):


Filmbeelden (internet-versie):
http://youtu.be/4_ZJrdLXU3k

Mijn eigen speler hieronder:

Als ik die eerste foto's zie, dan durf ik mijn mening niet te geven.
Maar die laatste foto. Wow dan ziet het er errug gelikt uit!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FairvsFree

Quote from: Peerless Monster on May 29, 2011, 16:42:22

Dank! Het past inderdaad best geinig zo bij elkaar. Zojuist de pc via USB erop aangesloten. Werkt in één keer (Vista 64bit), dus ook geschikt als DAC voor HTPC doeleinden.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

peterbr

Hoi,

Ziet er erg mooi uit! Top!
Ik heb de  M6i/M6CD beluisterd en dat klonk erg goed. Ze moeten op B&W en de zaak waar ik geluisterd heb heeft geen B&W. Hoe klinkt het trouwens op B&W? Wordt het niet te 'wollig'? Of klinkt het 'fris'?
Nog even over de CD speler. Tijdens de demo had ik wat cd-tjes meegenomen en de eerste de beste die er in ging deed het niet (Originele CD, onbeschadigd). De ander 4 (incl. copieen) deden het overigens wel. Wat is jouw ervaring hiermee? Is het een 'kieskeurige' speler?
Ik ben ook benieuwd of je via de DAC (hires) flacs kan afspelen.

In elk geval heel veel luisterplezier!


S@m


FairvsFree

Quote from: S@m on May 29, 2011, 19:36:15
Je lade heeft wel wat weg van de AMS...


Oef, mooi apparaat zeg! Maar ja, is ook ruim 5.000 euro duurder dan M6 CD. De lade heeft bij de AMS CD een randje eromheen en lijkt nog wat dunner dan de recente M6 lade: http://www.musicalfidelity.com/products/AMS-Series/AMSCD/AMSCD.asp
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

jobozo

Ik heb deze M6 nu ca 1 jaar, wilde een CD speler die als DAC gebruikt kan worden, en waarvan de ingangen via een AB bediend kon worden, want daar scheelt het meestal aan bij andere dacs

In een direkte vergelijking met de ook niet misselijk Cambridge 840 cd won de M6 het op alle fronten.

Op de coax ingang staat een bluray speler, op de optische een streamer, gaat perfect.

alhoewel ik steeds minder CDs draai, heb ik er nooit een probleem meer gehad, en klankmatig zeer goed, veel detail, rust, diepte, en evenwicht.

het beste resultaat kreeg ik met zelf gefabriceerde gebalanceerde IL van 47 labs, (koper.)

FairvsFree

Quote from: peterbr on May 29, 2011, 18:38:10
Hoe klinkt het trouwens op B&W? Wordt het niet te 'wollig'? Of klinkt het 'fris'?
Nog even over de CD speler. Tijdens de demo had ik wat cd-tjes meegenomen en de eerste de beste die er in ging deed het niet (Originele CD, onbeschadigd). De ander 4 (incl. copieen) deden het overigens wel. Wat is jouw ervaring hiermee? Is het een 'kieskeurige' speler?
Ik ben ook benieuwd of je via de DAC (hires) flacs kan afspelen.

Had jouw reactie helemaal over het hoofd gezien, anders had ik al een reply gestuurd. Ik vind het mooi klinken op B&W! Absoluut niet wollig, het klinkt juist heel sprankelend en fris. Mijn vorige speler (een Classé) klonk eveneens goed op B&W maar toch ook wel weer anders. Ik vond de Classé juist wat warmer en hier en daar wollig (niet vervelend trouwens). Ik denk dat andere mensen de MF wat meer zouden omschrijven als 'analytisch'. Het is trouwens heel persoonlijk. Wat de één als warm omschrijft is voor de ander wollig en voor weer een ander boemerig. Tot nu toe geen problemen gehad met het lezen van cd's, ook niet met cd-r hoewel ik die steeds minder gebruik. Even nagedacht over jouw originele cd die hij niet pakte: ik heb op een ander forum gelezen dat de M6 CD soms wat slecht kan omgaan met cd's waarop ook data staat. Iemand schreef daarover dat hij zulke cd's niet pakte, tenzij je bij he tladen van de cd op het juiste moment (heel snel) op 'play' drukt. Ik zal eens zoeken of ik een cd heb met data erbij, om te kijken wat hij doet. Er zit een pc via USB op de M6 CD aangesloten hier, en daarmee kun je alles wat er aan geluid wordt geproduceerd op de pc doorlussen naar de DAC. Dus ook winamp, FLAC-spelers, media-player, VLC etc.

Quote from: jobozo on June  2, 2011, 12:39:00
Ik heb deze M6 nu ca 1 jaar, wilde een CD speler die als DAC gebruikt kan worden, en waarvan de ingangen via een AB bediend kon worden, want daar scheelt het meestal aan bij andere dacs

het beste resultaat kreeg ik met zelf gefabriceerde gebalanceerde IL van 47 labs, (koper.)
Ook een tevreden bezitter zo te lezen :) Welke cd-lade zit er op jouw speler? Gebruik hem hier ook als DAC en heb er tot nu toe hele positieve ervaringen mee. Werkt meteen. Bekabeling ben ik voor heel m'n set nog aan het bekijken. Zit nu nog van alles wat tussen. Heb weleens Nordost gehoord, dat klonk wel aardig. Heb je daar ook ervaringen mee of is 47 Labs überhaupt het beste?
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

jobozo

Quote from: FairvsFree on June  2, 2011, 13:48:34


Ook een tevreden bezitter zo te lezen :) Welke cd-lade zit er op jouw speler? Gebruik hem hier ook als DAC en heb er tot nu toe hele positieve ervaringen mee. Werkt meteen. Bekabeling ben ik voor heel m'n set nog aan het bekijken. Zit nu nog van alles wat tussen. Heb weleens Nordost gehoord, dat klonk wel aardig. Heb je daar ook ervaringen mee of is 47 Labs überhaupt het beste?

zeker!

ik kan je deze aanbevelen, http://audio-life.nl/47-labs/4708-ota, klonk naar mijn oren beter dan Nordost, en veel goedkoper,maar zoals jezelf al zei, dit is persoonlijk.
Mbt welke cd lade weet ik niet wat je bedoelt?

FairvsFree

Quote from: jobozo on June  2, 2011, 14:10:00
zeker!

ik kan je deze aanbevelen, http://audio-life.nl/47-labs/4708-ota, klonk naar mijn oren beter dan Nordost, en veel goedkoper,maar zoals jezelf al zei, dit is persoonlijk.
Mbt welke cd lade weet ik niet wat je bedoelt?
Die is ook nog best betaalbaar. Heb je gebalanceerde of cinch pluggen eraan? Eventuele zelfgemaakte foto's zijn welkom en veel gewaardeerd ; ) Wat ik met de cd-lade bedoelde: zie mijn post helemaal boven. Er zijn versies van de M6 CD met een grote (hogere) cd lade en een dunnere.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

FairvsFree

Quote from: FairvsFree on June  2, 2011, 13:48:34
Ik zal eens zoeken of ik een cd heb met data erbij, om te kijken wat hij doet.
Zojuist wat cd's geprobeerd met data erop. Pakt hij feilloos, zoals andere cd's. Als ik de speler aanzet laat hij in het scherm korte tijd de tekst 'MCD 2.5' zien. Misschien versie of firmware? Daar zou je nog op kunnen letten voor het geval je een occasion koopt.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

jobozo

Quote from: FairvsFree on June  2, 2011, 15:43:57
Die is ook nog best betaalbaar. Heb je gebalanceerde of cinch pluggen eraan? Eventuele zelfgemaakte foto's zijn welkom en veel gewaardeerd ; ) Wat ik met de cd-lade bedoelde: zie mijn post helemaal boven. Er zijn versies van de M6 CD met een grote (hogere) cd lade en een dunnere.

ok, ik heb de versie met de hogere lade.Nooit geweten dat er een andere versie is

ik heb zowel een versie met gebalanceerde als cinch pluggen, heel basic gesoldeerd.
Je zou kunnen beginnen met  een paar meter te bestellen, en eerst op cinch pluggen te monteren, dat is zo gebeurd, en dan luisteren of het klinkt.

groet

peterbr

Bedankt voor je info.  Goed om te horen dat de speler niet al te kieskeurig is. Van het weekend ga ik de m6i/m6cd op de b&w cm9's luisteren. Ik wil dan ook nog de primare i32/cd32 en arcam A38/cd37 luisteren.
Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

FairvsFree

Quote from: peterbr on June  5, 2011, 18:32:07
Bedankt voor je info.  Goed om te horen dat de speler niet al te kieskeurig is. Van het weekend ga ik de m6i/m6cd op de b&w cm9's luisteren. Ik wil dan ook nog de primare i32/cd32 en arcam A38/cd37 luisteren.
Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Tof! Ben benieuwd hoe de shootout gaat. De Arcam-combinatie is eveneens erg mooi. Primare werkt overigens ook goed samen met B&W mits je ervan houdt (van het merk en de klank natuurlijk). De M6CD bevalt hier zeer goed. Moet natuurlijk al m'n cd's weer opnieuw luisteren en het is best verbazingwekkend hoeveel verschil het maakt met m'n oude speler. Klinkt allemaal toch weer anders. Ik blijf het geluid mooi helder aan de bovenkant vinden en zeer strak in het laag, veel gecontroleerder dan ik gewend was. Alsof je zegmaar de verschillende vellen van trommels en bassdrums kunt onderscheiden :) Succes met kiezen en luisteren alvast.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

peterbr

Hoi,

ik heb de Primare I32 kunnen vergelijken met de Musical Fidelity M6i. Ook heb ik de Arcam A38 geluisterd. De Arcam was de rustigste. Misschien wel té rustig. Aan de andere kant kan je daar denk ik wel uren naar luisteren. De Primare en MF leken toch wel veel op elkaar hoewel ik denk dat de Primare ietsje meer helder/levendiger is dan de MF maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het lijkt er op dat die wel aan elkaar gewaagd zijn. Qua WAF scoort de Primare erg hoog; m'n vrouw had 'm zo mee willen nemen :-)
De dealer zij overigens dat de CM9's best wel wat leven kunnen gebruiken . Volgende week nog maar is luisteren.  Misschien ook nog een Rotel voor/eind combi luisteren? Lastig hoor........

Ik hou je op de hoogte.

FDLARRY

Quote from: peterbr on June 13, 2011, 12:28:29
Hoi,

ik heb de Primare I32 kunnen vergelijken met de Musical Fidelity M6i. Ook heb ik de Arcam A38 geluisterd. De Arcam was de rustigste. Misschien wel té rustig. Aan de andere kant kan je daar denk ik wel uren naar luisteren. De Primare en MF leken toch wel veel op elkaar hoewel ik denk dat de Primare ietsje meer helder/levendiger is dan de MF maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het lijkt er op dat die wel aan elkaar gewaagd zijn. Qua WAF scoort de Primare erg hoog; m'n vrouw had 'm zo mee willen nemen :-)
De dealer zij overigens dat de CM9's best wel wat leven kunnen gebruiken . Volgende week nog maar is luisteren.  Misschien ook nog een Rotel voor/eind combi luisteren? Lastig hoor........

Ik hou je op de hoogte.
Ik heb onlangs precies dezelfde producten geluisterd, ik zou als ik jouw was nog 2 produkten toeveoeg, de Roksan Caspian m2, die is het voor mij geworden boven de Arcam A38 en de MF (al waren de verschillen klein) en als ik jouw was zou ik de nieuwe Gold serie een beluisteren van MA. Uiteraard is het heel persoonlijk, de Primare viel bij mij als eerste af omdat ik de andere 3 beter vond, zo zie je maar weer.

Ik ben heel benieuwd naar de eventuele uitkomst.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

peterbr

Hoi fdlarry,

Op welke speakers had je de Primare beluisterd? Waarom viel die af?
Hoe vond je de Primare in vergelijking met de Arcam en MF en Roksan?
Ik probeer maar zoveel mogelijk info te verkrijgen voordat ik de knoop doorhak  :)

Alvast bedankt!

FairvsFree

Quote from: peterbr on June 13, 2011, 12:28:29
Hoi,

ik heb de Primare I32 kunnen vergelijken met de Musical Fidelity M6i. Ook heb ik de Arcam A38 geluisterd.
Mooi! Zo zie je maar dat het een persoonlijke kwestie is ;) Als je naar voor-eind kijkt dan zou je ook de Lyngdorf SDA 2175 kunnen testen. Niet duur en extreem krachtig. Ik heb er zelfs 802D's mee aangestuurd! Ook op hogere volumes werd deze versterker niet warm. Hij had een mooie controle over het laag, hoewel ik MF wat strakker vind. Als je alle keuze hebt zou ik de tijd nemen en gewoon nog een paar verschillende merken uitproberen. Happy hunting ;D
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

FDLARRY

Quote from: peterbr on June 13, 2011, 19:21:12
Hoi fdlarry,

Op welke speakers had je de Primare beluisterd? Waarom viel die af?
Hoe vond je de Primare in vergelijking met de Arcam en MF en Roksan?
Ik probeer maar zoveel mogelijk info te verkrijgen voordat ik de knoop doorhak  :)

Alvast bedankt!

Ik heb de Primare  op de CM8 geluisterd samen met de Arcam, ik vond persoonlijk de Arcam niet minder en net ff beter klinken, neem daarbij dat de Primare zo'n 600 duurder is en de keuze was snel gemaakt.

Ik ben trouwens nog een versterker vergeten die ook egr goed klonk op de CM van B&W en dat is de Cyrus, net zo duur als de Arcam. Ik vond trouwens de Arcam icm met de CM erg goed, maar ik ben toch later geswitched, dus ik zou nog wat gaan luisteren, ook de Dynadio vond ik een erg goede combi met de de eerder gemoemde versterkers.

Op jouw vraag "Hoe vond je de Primare in vergelijking met de Arcam en MF en Roksan?" Ik persoonlijk vond de Primare erg mooi maar qua geluid de minste van de 4 (erg persoonlijk nogmaals) de MF en de Roksan bleven voor mij over, de prijs van de Roksan heeft de doorslag gegeven.

Bij de speakers bleven over de MA GS20 en de Dynadio X32. Wat ik in jouw luistersessie zeker zou meenemen zijn de MONITOR AUDIO  Gold GX200, in de prijsklasse van de CM9 en schijnen erg goed te klinken (zelf nog niet gehoord)

gr.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

peterbr

Hoi,


Ik had vorige week vrij en heb in de winkel nogmaals de arcam, mf en primare sets beluisterd op de cm9's (2 keer) beluisterd. De Primare sprong er tóch weer uit. De Arcam vond ik toch wat levenloos en de MF zat er tussen in. De Primare 'sprankelde' meer.
Afgelopen weekend t/m vandaag de Primare I32/CD32 set thuis kunnen beluisteren. Klinkt hier zeer mooi. Heel helder, gedetaileerd, niet scherp en erg dynamisch. Morgen moet ik de set weer inleveren maar ik ga gelijk de nieuwe set bestellen.
V.w.b. de Monitor audio's; die heb ik een keer thuis gehad samen met de arcam A38. Ik vond ze toen te 'zenuwachtig' en werd er al snel moe van (in ieder geval in onze woonkamer; die is vrij leeg en hard). I had toendertijd Focals en zocht iets rustigers. Zodoende kwam ik bij de cm9's terecht.
Allemaal bedankt voor jullie input.


FDLARRY

Van harte! En heel veel plezier toegewenst met je prachtige set, qua looks is de Primare moeilijk te verslaan! :pompom:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

YamahaRXV

Zeer mooie set deze Musical Fidelity combi  :clapping:

De reden dat MF de lade van de M6 cd heeft veranderd is dat het lade systeem van de eerdere versies wat zwak waren uitgevoerd.
Als je de M6 speler beetpakte en ietwat naar voren kantelde kwam de lade er gewoon uitrollen :unhappy:
Ook als er een cd geplaatst was in de lade dan moest je uitkijken dat je vingers niet met de lade naar binnen getrokken werden door de enorme kracht waar de lade mee sloot.
Een aantal dealers hebben hier commentaar over geleverd en blijkbaar heeft MF zich de commentaren aangetrokken en een modificatie uitgevoerd.

Zelf ben ik in het bezit van de goed presterende Astin Trew AT 3500 plus en heb de M6 cd ook een week kunnen testen achter de MF M6i versterker (die nu verruild is voor een Marantz PM KI Pearl  :angel:
De M6 cd klonk zeker niet verkeerd en liet een mooie brede soundstage horen en een diep laag. Op het gebied van detail,plaatsing en muzikaliteit moest hij toch echt zijn meerdere bekennen in de AT 3500 plus........ De combi M6i en AT 3500 plus was trouwens een goede.

De M6i is trouwens een fijne versterker,alleen vind ik (persoonlijk) dat MF in het algemeen een mooi hoog heeft,maar in het middengebied en midlaag wat steekjes laat vallen waardoor de versterker wat ''vlak'' kan klinken. Ook betwijfel ik of het op papier aangegeven wattage wel echt uit de versterker komt. In tegenstelling tot de 2x 200 watt @ 8 0hm van de M6i heeft mijn PM KI Pearl ''maar'' 2x90 watt @ 8 ohm,maar het lijkt gehoormatig of de PM KI Pearl meer kracht en ''grip'' heeft op mijn speakers dan de M6i.
Met name het strakker aangestuurde laag en het meer ritmische klankbeeld lijken hier een bewijs van te zijn.

Desalniettemin blijf ik de MF producten zeer mooi vinden :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

FairvsFree

Quote from: YamahaRXV on June 21, 2011, 00:04:17
Zeer mooie set deze Musical Fidelity combi  :clapping:

De reden dat MF de lade van de M6 cd heeft veranderd is dat het lade systeem van de eerdere versies wat zwak waren uitgevoerd.
Als je de M6 speler beetpakte en ietwat naar voren kantelde kwam de lade er gewoon uitrollen :unhappy:
Ook als er een cd geplaatst was in de lade dan moest je uitkijken dat je vingers niet met de lade naar binnen getrokken werden door de enorme kracht waar de lade mee sloot.
Dat is dan wel een mooie tegenstelling :) Aan de ene kant is hij te zwak en aan de andere kant is hij amputerend sterk? Ze zullen het in elk geval niet voor niks hebben aangepast.
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een scherpe aanbieding: hobo hifi heeft zomersale en biedt de M6CD aan voor 1699,- euro! Volgens de tekst op de website van hobo zijn het overigens wel demo/plank/magazijn/overjarige modellen. Dus weet niet of het of de modellen met de 'bijzondere' lade gaat of niet... maar doe er je voordeel mee!
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

AbZ

Weird (en idd tegenstrijdig?) verhaal over die lade  :D
Quote from: YamahaRXV on June 21, 2011, 00:04:17De M6i is trouwens een fijne versterker,alleen vind ik (persoonlijk) dat MF in het algemeen een mooi hoog heeft,maar in het middengebied en midlaag wat steekjes laat vallen waardoor de versterker wat ''vlak'' kan klinken. Ook betwijfel ik of het op papier aangegeven wattage wel echt uit de versterker komt. In tegenstelling tot de 2x 200 watt @ 8 0hm van de M6i heeft mijn PM KI Pearl ''maar'' 2x90 watt @ 8 ohm,maar het lijkt gehoormatig of de PM KI Pearl meer kracht en ''grip'' heeft op mijn speakers dan de M6i.
Met name het strakker aangestuurde laag en het meer ritmische klankbeeld lijken hier een bewijs van te zijn.
Dat verschil zal echt niet in de Wattjes zitten.  MF heeft ook geen belang bij onjuiste specs.
Misschien klinkt die Pearl wat warmer of zo?  Dat kan de indruk van een 'vollere' klank wekken.

J-B

Quote from: YamahaRXV on June 21, 2011, 00:04:17

De M6i is trouwens een fijne versterker,alleen vind ik (persoonlijk) dat MF in het algemeen een mooi hoog heeft,maar in het middengebied en midlaag wat steekjes laat vallen waardoor de versterker wat ''vlak'' kan klinken.

Ik heb zelf even een M6i in huis gehad en ik deel je mening volledig.
Mooi hoog en diep laag, maar in het middengebied mis ik verfijning (voornamelijk het midlaag).

Had overigens niet de indruk dat de op papier aangegeven wattage niet overeen zou komen met wat er werkelijk uit komt.