Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

katwax

Quote from: vergeerr72 on February 19, 2022, 11:50:41
Dat zal natie dsd ipv van  DOP geweest zijn dan. Ik speel ook zo direct mogelijk af, laat de streamer zo weinig mogelijk manipuleren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Best mogelijk.
Heb bijna alle mogelijkheden al getest op de USbridge, waarbij Moode en PiCorePlayer altijd de voorkeur krijgen. Echter PiCorePlayer heeft net dat iets meer dan Moode, net iets meer settings zelf in de hand (dit kan ook negatief zijn) en de LMS interface werkt voor mij net lekkerder als de Moode interface.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Ik gebruik de interface van MoOde niet meer. Eigen muziek staat op de nas met minimserver. Die benader ik via Bubbleupnp, qobuz kan ook via Bubbleupnp, alles in een app dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Nog een DSD weetje  :(
DFF is niet voorzien op tags, ook al zijn er manier om dit toch toe te voegen, dit is geen standaard, dus bij een crawl wordt dit meestal genegeerd.
DSF daarintegen is wel voorzien voor tags, oplossing DFF to DSF en taggen die handel  :yawnee:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on February 19, 2022, 12:03:00
Best mogelijk.
Heb bijna alle mogelijkheden al getest op de USbridge, waarbij Moode en PiCorePlayer altijd de voorkeur krijgen. Echter PiCorePlayer heeft net dat iets meer dan Moode, net iets meer settings zelf in de hand (dit kan ook negatief zijn) en de LMS interface werkt voor mij net lekkerder als de Moode interface.
Met iPeng op iOS en Squeezer op Android heb je twee erg goede apps die ik i.c.m. PiCorePlayer erg fijn vind werken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: Tabcam on February 19, 2022, 18:41:11
Met iPeng op iOS en Squeezer op Android heb je twee erg goede apps die ik i.c.m. PiCorePlayer erg fijn vind werken.
De addon "Material" voor LMS zorgt voor een moderne (HTML5) interface. Deze werkt gewoon op elk type telefoon/tablet/laptop
Heb squeezer staan, maar sinds deze nieuwe skin/UI gebruik ik squeezer niet meer
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax



Dit beetje kwam vandaag toe, het lijkt te goed om waar te zijn, maar op aanraden toch maar is de sprong gewaagd.
Dit weekend is aan de tand voelen, verplaatsen en meten  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Unkhman

Quote from: katwax on April  8, 2022, 22:26:22

Dit beetje kwam vandaag toe, het lijkt te goed om waar te zijn, maar op aanraden toch maar is de sprong gewaagd.
Dit weekend is aan de tand voelen, verplaatsen en meten  ;)

wasda?
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Quote from: jahtari on April  9, 2022, 09:43:09
Een avaa c20?
Bingo

Meten is gedaan en je ziet wel wat het doet (graphs later).
Nu ga ik luisteren of het ook hoorbaar genoeg verschil maakt om het te rechtvaardige.

WAF gewijs is het aanvaardbaar, want het passieve alternatief werd niet zozeer gesmaakt, zeker niet als ik dan vertelde dat het er 4 tot 5 moesten zijn  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Quote from: katwax on April  8, 2022, 22:26:22


Dit beetje kwam vandaag toe, het lijkt te goed om waar te zijn, maar op aanraden toch maar is de sprong gewaagd.
Dit weekend is aan de tand voelen, verplaatsen en meten  ;)
Zo, dat is een serieus ding! Ben heel benieuwd wat het bij jou doet.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

Ben ook zeer benieuwd. Stond ooit op mijn wensenlijst, totdat ik las dat meerdere units soms nodig zijn.  :D

Dan wordt het wel heel veel geld.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Ook naar zitten kijken, ben benieuwd, dure maar mogelijk de meest effectieve oplossing!

DofN

Quote from: katwax on April  8, 2022, 22:26:22


Dit beetje kwam vandaag toe, het lijkt te goed om waar te zijn, maar op aanraden toch maar is de sprong gewaagd.
Dit weekend is aan de tand voelen, verplaatsen en meten  ;)

Een actieve basstrap?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


katwax

Quote from: jahtari on April 10, 2022, 08:04:45
Ben ook zeer benieuwd. Stond ooit op mijn wensenlijst, totdat ik las dat meerdere units soms nodig zijn.  :D

Dan wordt het wel heel veel geld.
Inderdaad was ook zowat mijn vrees, maar iemand van Kii had me deze al is aangeraden (enkele jaren geleden) en onlangs had ik de beste man aan de telefoon. Tijdens het gesprek ging het oa over de aanpassingen die ik gedaan had en dat ik nu nog alleen met het laag zat, kwam hij weer met deze Avaa naar voren. Toen ik hem sprak over de vrees er meerdere nodig te hebben wist hij mij te melden dat de eerste de meeste impact zou moeten hebben en dat een 2de enkel maar voor de "afwerking" dient. Dus eerder iets van eerste doet 80% en 2de 20%.

Om te plaatsen zijn de eisen niet super hoog en de snelle manier is gewoon de hoeken afgaan, logisch want daar hoopt het laag ze meestal op. Als je echter weet welke roommodes je hebt in de ruimte kan je ook pinknoise laten afspelen via REW en gewoon door de kamer wandelen (al dan niet met db meter) om te kijken waar deze het meeste aanwezig is.
Heb eerste gewoon alle 4 de hoeken gedaan en gemeten, daarna met roommode van 40hz, blijkt dat die in 2 hoeken ook gewoon daar het meeste aanwezig is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

En is de ringing in een bepaalde frequentie gestopt? Waterfall metinkje? Ben erg geinteresseerd want ik zou zoiets ook wel overwegen..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Waterfalls:
No Avaa and No DSP (geen settings op Kii gedaan)


Avaa on and No DSP


No Avaa and DSP on (alle filters)


Avaa on and DSP on
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Indien je andere REW stats wil kan ik deze laten zien.

Avaa zorgt er dus duidelijk niet voor dat je DSP niet meer nodig hebt.
Settings in Kii blijven en daarboven de Avaa gebruiken is een hoorbaar verschil, MAAR is dit verschil ook beter/nodig? Ik ben hier eerlijk gezegd nog niet uit, de vorige aanpassingen qua akoestiek waren overduidelijke verbeteringen. De Avaa vind ik niet zo duidelijk en mogelijke verklaring is dat we in het laag net minder gevoelig zijn voor deze uitdoving.
Zo is het ook duidelijk dat het grote verschil niet in het echte sublaag zit, maar eerder daar net boven.

Dus ik ga er nog is goed naar luisteren, maar ben nog niet zeker dat het een blijver is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Verschil lijkt minimaal qua metingen? Ook op andere plekken?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DofN

Ronde de 45Hz doet ie wel wat, en tenzij dit goed hoorbaar is, wat ik niet zo denk, vind ik het gemeten resultaat tegenvallen.

Ik zou denk dat je aan 1 basstrap voldoende hebt.. Rond de 40-45 Hz.

Die nagalmende bult bij 15 Hz zou ik laten voor wat het is, of helemaal wegfilteren. Mijn Lyngdorf had een filter op 20Hz. Dat is uitstekend, ook ivm de buren.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Inderdaad, voor 2K zou je wat meer verwachten? Maar ja, dit soort metingen zeggen ook niet alles.

jvanhambelgium

Quote from: katwax on April 10, 2022, 19:06:02
Dus ik ga er nog is goed naar luisteren, maar ben nog niet zeker dat het een blijver is.
Als ik deze grafieken zie kan ik het geloven ... marginaal "at best" visueel in ieder geval.
Mogelijks dat een luister-test meer duiding brengt maareuh...

Ik zou die 2.5k ergens anders aan uitgeven  :D

Het blijft een zeer bizar product. Zou "analoog" werken (geen DSP) en zou 5x tot 20x zo efficient werken als passive traps ? Zo'n klein doosje ? Moet ik het dan zien als een soort stofzuiger voor staande golven oid ? Gezien de kleine fysieke afmetingen "valt" er weinig energie op (in vergelijking met vb een gehele wand/hoek van vloer tot plafond) dus dan vraag ik me af wat er in zit?

Soort driver/luidspreker met meet-microfoon ? Waar gaat de energie naartoe ? Bij klassieke absorbers gaat dit omgezet worden in "warmte"

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on April 10, 2022, 20:30:18
Als ik deze grafieken zie kan ik het geloven ... marginaal "at best" visueel in ieder geval.
Mogelijks dat een luister-test meer duiding brengt maareuh...

Ik zou die 2.5k ergens anders aan uitgeven  :D

Het blijft een zeer bizar product. Zou "analoog" werken (geen DSP) en zou 5x tot 20x zo efficient werken als passive traps ? Zo'n klein doosje ? Moet ik het dan zien als een soort stofzuiger voor staande golven oid ? Gezien de kleine fysieke afmetingen "valt" er weinig energie op (in vergelijking met vb een gehele wand/hoek van vloer tot plafond) dus dan vraag ik me af wat er in zit?

Soort driver/luidspreker met meet-microfoon ? Waar gaat de energie naartoe ? Bij klassieke absorbers gaat dit omgezet worden in "warmte"
Voor wat ik ervan begrijp zit er inderdaad een soort microfoon in (zit ook setting op om te verzwakken, standaard staat die op 100%). De energie wordt inderdaad in warmte omgezet, daarom mag je hem ook niet tegen de muur plaatsen.
Als ik het puur op de grafieken moet doen, zou ik nog wel enkele moeten bijplaatsen en dan wordt het toch wel heel duur.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

Misschien die man van Kii eens vragen wat er dan fout gaat, hij had aangegeven dat met 1 stuks je al op 80% effectief zat toch?

katwax

Quote from: Contour on April 10, 2022, 21:04:53
Misschien die man van Kii eens vragen wat er dan fout gaat, hij had aangegeven dat met 1 stuks je al op 80% effectief zat toch?
Ja zal hem is de vraag stellen. Nu als ik het goed begrijp heeft dit ook te maken met hoe groot de ruimte is en in dit geval zal een kleinere ruimte minder van deze toestellen nodig hebben.

Ik ga morgen of overmorgen nog is meten in de andere hoeken en deze waterfalls is vergelijken. Het zal niet zo makkelijk zijn als hoek 1 + hoek 2 om dan te weten wat het effect van 2 zou zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543